Nem a kilincseket hanem az alu-kanalakat! Nem lehet pocsékolni. De egyébként nem akkora gond lenne az, hogy alumíniumból van csak az anyag legyen jól ötvözve. Minden motor igen jól van megtervezve legyártva ahogy tapasztaltam de mindegyiknél van valami elqrás, talán, hogy ne tartson olyan sokáig?!
Kuplungkosár vadászat előkészítendő a 900RR SC28-ba csak a 94-95 kosár a jó vagy valamelyik későbbi széria is csereszabatos. (Alkatrészjegyzék számai eltérőek, de ettől még lehet jó.)
A csillapító rugók szerepénél - saját gondolataim mentén haladva - leragadtam ott, hogy a kuplung szerkezet forgó tömegének hatását gyorsuláskor - lassításkor csillapítja. A rugó-fogaskerék-kuplungkosár összefüggésig nem jutottam (magamtól valószínű nem is jutottam volna ) el.
Azt vágtam, hogy a külső fogaskerék el tud mozdulni a belsőhöz illetve ennél fogva a kuplungkosárhoz képest, de ezek szerint ez a jelenség a belső nagy fogaskerék esetében is elfordul.
Akkor valameddig együttélés, vagy alkalmasint - ha találok kevésbe leharcoltat - kuplungkosár csere.
Sajnálom, hogy kidobtam azt a kuplungkosarat, amiben a rugók már benéztek a lamellák felé, mert kizabálták a kosár falát. Az hirtelen gázadásra már akkorát szólt, mintha kalapáccsal b@sztak volna oda. Szerintem a tied is már ennyire kivan.
Jó. Akkor súgok. Ha leveszed a fedelet és megfogod a kuplung kosarat és előre-hátra megpróbálod forgatni, akkor a nagy fogaskerékhez képest akkorát fog lógni, hogy csodálkozol, hogy még nem szakadt le. Az egyenetlen alapjárat miatt, az elgyengült csillapító rugók már nem feszítik elő a kosarat, ezért az csapódik előre-hátra.
A mellékelt videókon látható (remélem sikerül mellékelni) probléma okára keresem a választ. A probléma a kuplung felől érkező 1500-1300-as fordulat alatt hallható rendellenes zaj, ami a kuplungkar behúzására, vagy a fenti fordulatszám meghaladásával megszűnik. Sokat gondolkodtam azon hogy mitől keletkezik és igazából már nem is a maga a zaj idegesít, hanem az hogy nem tudok rájönni az okára.
(Ott tartok az elmélkedésben, hogy feltehetően a nagy kuplung kosárban levő tűgörgők, de inkább a tűgörgők alatt levő közbetét darab, valamint a kosár- és a főtengely meghajtó fogaskeréken levő fogak kopása összeadódik és a nagy kuplung kosár kisebb fordulaton oldalirányban billeg, mely billegés a nagyobb fordulat eredményeként megszűnik.)
a Tiéd SC28-as az Övé SC33 vége. Teljesen más a teló, meg sok-sok minden. Neked még km spirálod van neki a 4. fokozatról szedi le a sebességet. Neked (nekem is) még vékonyabbak a telók, neki egy kicsit vastagabb. A féktárcsáink e miatt, sajnos már nem egyezik meg az sc33-al
hali.
Cimbimnek vfr800-as azonos évjáratú lett beszerelve. A féktárcsa lyukköre megegyezik, viszont a kerékagynál a féktárcsa pontos helyzete miatt azt hiszem oldalanként 0,5-0,5mm le kellett forgácsolni.
Ha érdekelnek pontosabb részletek meg kérdezhetem.
A 3000 Ft nem volt egy nagy összeg. Mikor ki lett cserélve figyeltem fel a kosár tengely irányú kottyanására. minimális forgácsolási gépmunka volt vele és azóta jó is. A Youtube-on jó néhány ilyen problémát mutató videó van fent. Én is érdeklődtem szerelőtől, mit lehetne csinálni, de annyival elintézte, hogy jó ez attól. Meg különben is, az egy-két hengeres motorokra jellemző az ilyen kuplung hang.
Köszönöm
Ha jobban belegondolsz ,kiengedett kuplungnál az agy és a kosár együtt forog,tehát a tűgörgőnek semmi dolga,behúzott kuplungnál mikor az agy és a kosár külön életet él akkor van szerepe a tűgörgőnek,de akkor nem is éri erőhatás,a morgó hang szerintem a foghézagból adódik!
Nagyon jó kis oktató videót csináltál druszám. Úgy tűnik ez a kuplung hang Honda betegség. Nekem a CB-nél is jelentkezett, behúzott kuplungnál, ill. rendesen bemelegedve megszünt. Mikor szétszedtem én se tapasztaltam különösebb hibát. Kicseréltem a tűgörgőt (SKF 3000 Ft), de utólag azt mondom nem kellett volna. Majd ami feltünt, hogy meghúzott középső anya mellett is volt egy alig érezhető tengely irányú lógás. Abból sikerült hézagolással elvenni, és a hang sokat halkult. Talán még egy 0,05-ot lehetett volna faragni a hézagból és akkor teljesen megszünt volna.
Sziasztok!
Van egy 92-es cbr900-am.A kérdésem az lenne,hogy a pilot csavart egész pontosan mennyire kell kicsavarni.csinálni akarunk egy karbi szinkront,de különböző értékekre voltak csavargatva a csavarok.Előre is köszi!
Keress vissza rá ebben a topikban mert ez a téma elég sokszor visszatérő! Én vfr800-as vagy régebbi cbr600-as első kerekéről olvastam hogy jó, de ennek utána kellene járni! Megmérni milyen az eredeti kerék befogásának méretei, féktárcsa mérete és pozíciója és ha lehet egymás mellé tenni e régit és az újat úgy rámérni!
Biztos hogy megéri? Nekem is 16os az első de normál használat esetén nem érzem hogy nagy gond lenne vele! Az első gumi vásárlásánál kevesebb a kínálat az biztos.
Sziasztok segítséget szeretnék kérni!
Van 1 CBR919-es 99 es évjáratú motorom és 17 " első kerékre szeretném kicserélni a 16"-t. Azt nem tudom hogy melyek azok a hondák amiből jó lenne az enyémbe az első kerék !
Előrre is köszönöm.
Széles utat mindenkinek.
Legegyszerűbb ha szétszeded a himba részt ill. a lengővillát is kiveszed,egy zsírzás nem fog ártani neki és meg is tudsz nézni mindent.
Ha nem lenne csillapítás akkor akkor csak "lengene"hintázna"a hátulja.
108427 posztnál esik róla szó...meg a javitásáról