Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tudtommal a mai napig nem kötelezö az index a motorkerékpárokon. Szóval ha nincs rajta, akkor is müszaki képes. Ha viszont van rajta, akkor meg kell felelnie az elöirásoknak...
Akkor így esélytelen?
Inkább csere?
Macskaszem az megvan...
Nekem megnézték azt is. még a rendszám feletti prizmát is kérték...
KPM műszakira kell mennem, első forgalomba helyezés.
A hátsó indexemben nincs benne az E betű és a színe sem olyan sárga mint kellene lennie... indexet kell cserélnem?
Vagy nem olyan szigorúan veszik?
na itt aztán zajlik az élet
érdemes megfogadni a tanácsokat,nem kell megsértődni
K. István Úr jól beszél ,nem állok senki pártjára,de ez az igazság,és pont.
Lényeg a lényeg segítsünk a másiknak ha rászorul,kérdezzetek inkább ha nem világos valami fog jönni válasz biztos vagyok benne
Kár ezen ennyit vitatkozni!
Csak a magam kárán tanultak alapján nyilatkozhatok, de az köztudott hogy sornégyeseknél a középső két henger kicsit melegebb.
A karbi hangolásnál tudomásom szerint egyedül alapjárati levegő csavar volt a középső kettőnél talán jobban kitekerve?!(Yamahánál)
A szinkronnál nem volt közöttük eltérés,egyformára kellett a depressziót állítani a pillangó szelepekkel. (alapjáraton, félgáznál és magas fordulaton)
Nekem megfelel! A középső hengerek melegebbek. Másoknak nem, legfeljebb barátságból mérek. Ha meg hozzád mennek akkor úgy mérsz ahogy akarsz! Viszont találkoztam én már "érdekes" dolgokkal "szerviz"-ben is. Rosszabbakkal mint amiket én magamnak csinálok.
Kiváncsi vagyok, hogy mi a mérés elve, mert semelyik manuálban nincs ilyen mérés ellenörzés. Nem tudom ,mennyi a holtideje a méröeszköznek, és nem tudni mennyit emelkedik egy leömlö alapjáraton pötyögve, nem tudni, mennyi az elfogaható hömérséklet eltérés az egyes leömlök között...ezeket max hasraütés szerüen lehet elfogani, vagy elvetni...csak ennyi bajom van ezzel az elvvel.
(A beslö hengerek mindig melegebben járnak például, ezt hogyan kompenzálod a mérés alatt, vagy mérés eredményét tekintve? Mindt mondtam nem csináltam ilyen "mérést", ezért mondjuk szeretnék meggyözödni róla mondjuk általad, hogy valóban "hiteles" dologról van szó, vagy a vidékre jó lesz kategória csak, mert akkor nem erölködök rajta.)
Miért kellene alapjáraton egyszerre mind a négy leömlőt mérni?!Miért nem jó, ha kb 3 sec-ként mérem? Nekiteszem és már be is állt, lévén hogy digitális és a szondája pontszerű?
4 db ilyen höméröd van, vagy egyesével méred meg?

Èn nem alakalmaztam ilyen leömlö hömérséklet méricskélét..., mert a te esetedben idö telik el , mire egyenként megméred a csöveket, nem egyforma (hitelesíette helyen fogod mérni, csap éppen ahol hozáférsz, egy léghütéses gépnek a vizessel szemben soha nincs olyan rendezett höháztartása, hogy egzakt következtetést lehetne levonni a mérésböl, amik között idö telik el, így azis befolyásolja a mérések eredményét...de hát mindenki másban hisz...
Igen, a Honda-val 4000-4500-on járok. És tapintó hőmérővel, (mert olyanom van) 3-5°C különbséggel azonos a leömlők hőfoka. Ezzel a falusi módszerrel.
Hej! Nem megsértödni, mert kérdöre vonom a szakmai felkészültéseged a témakörben!
"Szájjal. A levegőt a pofazacskómmal" ezt füztem tovább árcátlanságnak...nem volt szerencsés...tisztán szalmai alapon gondoltam, mindenféle sértö személyeskedés nélkül.
Viszont szerintem, ha zavar, hogy valaki helyreteszi a szakmai tévedéseid, és felületséged, lehet el kéne gondolkodni, hogy nem biztos az ezért a hibás aki szóva teszi.

"Egyébként pedig gázon semmi dolga a szinkronnak. Alapjárati, vagy ahhoz közeli dolog"

Ez is egy ilyen falra hányt borsó töled. Kb 3000 fordulatig az alapjárati és reszterhelés rendszere dolgozik, még elég nyomás különbség lesz a fö csatornában, hogy megemleje a vákuumme,bránt a rugó ellenében a nyomáskülönbség...
na most ha valakinek nem számít, hogy alapjáraton és kb az elsö 3000 fordulaton milyen szépen jár a motor, és milyen pont a váltás, mikor a CV kezd el dolgozni...inkább nem fejezem be... nem véletlen, hogy egyes motorknál emelt fordulaton csinálunk egy szinkront 1800-1900-nál a pillangokkal, majd alapjáraton pedig a PILOT csavarokkal hozzuk egyenesbe, ha egy kicsit ott szétcsúszna, mert akkor ott azok dolgoznak, és minimális az áramlás a pillangók alatt. Azok szerepe csak annyi, hogy az élükkel megnyisság a részterehelés rendszer pici furatát/ furatait a Pilot csavaros furat mögöt amik a szivócsatornában vannak a pillangó élénél...na most te ezt "állítod be az elmondásod szerint" a szájjal.
Szóval a személyeskedést félretéve, szerintem legközelebb legalább erre a pár dologra kéne emlékezned.
Szerintem azért ez kicsit több mint "gúnyolódás-szarozás".
Köszönöm a türelmet.
Egyébként pedig gázon semmi dolga a szinkronnak. Alapjárati, vagy ahhoz közeli dolog. És senkit nem beszéltem rá az arcátlankodásra, Téged sem csak vannak akiknek a gúnyolódás-szarozás alapból megy!
..én soha nem csináltam, de az "öregek" a pillangók alá bedugtak egy pl 0.05-os hézagméröt..még ez is jobb mint a "lufifújós arcátlankodás"
Addig amíg elér a szervizbe addig sem 2, vagy 3 hengerrel. De nem kötelező engem utánozni! Egyformán melegszenek a leömlők,alapjáraton és ez a lényeg.
"Nem foglalkozom iparszerűen motorjavítással"
Èn sem...
"Jó szerszámokkal meg a hülye is tud eredményt elérni."

Èn adtam kölcsön a szerszámom, és azzal sem tudták megcsinálni! Szerszám tudás, és tapasztalat...

" Nekem jó lett."
Ha nem mérted, nem nézted meg szinkronteszterrel, akkor ez egy igen laza lábakon álló állítás.

"Mert nem vittem szervizbe, az a panaszod?"

Nekem ugyan nem, csak hiányzik a alapismeret, hogy szakszerüen be tudj avatzkozni, leírtam, hogy nem akor lesz szinkron, ha egyformán vannak a fojtószelepek, hanem ha hangoláskor figyelembe van véve a hengerek különbözö mértékü köpása, és amelyik gyengébb arra rá van hangolva egy kicsit, hogy valamelyest kompenzálja a gynegeségét, és egyformalyan rugdalja mind a 4 dugó fötengelyet. Ez szinte soha nem akkor következik be, mikor "pillangószelepeket egyformára állítottam"...ez a baj ezzel.

Igazából nem is ez a baj ezzel, mert el tudom képzelni, hogy neked "így is sikerült", és neked "így is jó", de ezzel más nem fog menn semmire igen nagy valószinüséggel.
Nincs ábrám, csak az ősszel egyik tankolás után a háztól kb 1 km-re nekiállt 3hengerezni. Ahogy letámasztottam a stenderre és alálestem a karburátorsornak,akkor láttam, hogy a 3-as henger karburátorából nagyjából 1,5 mm-es sugárban folyik a benzin. A tűszelep rugós kis pöcökje volt besüllyedve a helyére. Ennyi. másik tűszelep és megy.
Nem foglalkozom iparszerűen motorjavítással. Jó szerszámokkal meg a hülye is tud eredményt elérni. Nekem jó lett. És ? Mert nem vittem szervizbe, az a panaszod? A pillangószelepeket egyformára állítottam . Mi a baj ezzel?
Huhh na ez megy az aranyjavaslatokközé!
Ehhez nem hiszem, hogy bankot kéne rabolni, hogy megvedd a hozzávalókat!
Tudom régen a motorok nem voltak ilyen profi szerszámokkal körülvéve mint manapság, és nem csináltak egy porlasztósor szinkronból ekkora ügyet, de itt azért elég alacsonyra tetted a lécet. Egy ilyen pofazacsi szikronba, hol van belekalkulálva az egyes hengerek különbözö kopottsági szintje, vagy a porlasztók különbözösége? Már pedig ez lenne a lényeg, hogy a különbözö "erejü" hengerek egy "szikronnal" úgy csalunk, hogy mindegyik azonos erövel hajtsa a fötengelyet, ezzel érve el az egyenletes járást, és harmóniát.
Az a baj, hogy hiányoznak mindenhol az alapok, de csavarhúzója van már mindenkinek... Viszont sosem késö megtanulni, ha valakit érdekel.
"Elvileg minden karburátor úszóházán van egy kis lyuk, kb 1,5 mm-es amin a benzin ki tud folyni, ha a tűszelep nem zárna el, hogy ne a hengerbe folyjon."

Erröl van valami ábrád? Mert már párszor olvastam ezt töled, de én mikuni porlasztokon ilyet nem láttam, pedig 80-as 90-es években szerelteket már elég jól ismerem. Jellemzöen a vákuummembrán magasságában van szellöztetve az úszóház, és aszon van egy csö, hogy boruláskor elvezesse a kifolyó benzit a forró motor felöl. Ráadásul a 90-es években a porlasztókat elég komoly szögben megdöntötték a hengersorral együtt, így már a üszóház csészéinek peremtömitése is folyamatosan benzinben ázik. A vákuumos csapok miatt elvileg nem foglalkoznak, hogy rossz tüszelepzárás a hengerbe , vagy légszüröbe folyik az üzemanyag. Mert ahhoz kettös hiba kell hogy fent álljon. Vagyis rossz benzincsap, vagy rossz tüszelep.(vagy olyan birkának kell lenni hogy PRI állásban hagyja a csapot)
Enyhén szólva! Pedig annak lehetett szép alapjáratot állítani! Csak úgy "dödörgött"!
"a 4. szelep total lezarna es semmi anyagot nem enged be " Pl. ez is lehet.
Én leírnám, hogyan szinkronizáltam az én motorom karburátorait, de ne nevess rajta: Szájjal. A levegőt a pofazacskómmal ki-be "lengetve",a karburátoron átfújva addig szabályozva, amíg mindegyiknél azonos ellenállást nem éreztem. Mivel nincs szinkronizélőm.
Nem mondanam magam analfabetanak ilyen teren de a 250 MZ utan kicsit hmmm masabb...:D:D