Urak
SC33 as műszer falába milyen égő kell?
Kiszedtem de ilyet (picit) még nem láttam...
BX8.4d ?
Hátsó csillapítás húzó fokozatán akarok keményíteni?
A gáztatrályon kifele kell az állítón csavarni?
Kora tavaszi karbantartás:
Cserélve: olaj - olajszűrővel, kerékcsapágyak a szimeringekkel, lengőkar csapágyak és szimeringek, lánc - lánckerekekkel, hátsó fékbetétek, felnicsíkok, hátsó gumi.
A kenyelemmel nekem sem volt gondom sosem. Nekem a 929 kicsit nehezkesebbnek tunt, persze ez attol is lehet, hogy amikor meg azt hajtottam, akkor 20 kilo voltam vasaggyal egyutt, azota meg felugrott ram plusz 20 kilo, ami nagyban megkonnyiti az iranyitast
Én nagyon szerettem a 929-et, egy könnyen kezelhető, kényelmes gép, amivel azért lehetett haladni is. Nem vagyok lóerőmániás, számomra fontosabb, hogy egy horvát vagy egy dolomit túrán ne kelljen küzdeni a géppel a kanyarokban, harmonikusan lehessen karcolgatni vele. Erre pedig két személlyel is kiválóan alkalmas. A 954 nagyságrendekkel szebb, ez tény.
Srácok!
Mi az olajszűrő azonosító száma SC33 (94kw-os) motorhoz?
Pontosan milyen olaj kell bele és mennyi?
Én 4 liter Repsol 10W40 et mondtam de pontosabban kellene?!
Na igen. A kulseje nekem szerelem elso latasra. Az elso lapmai nekem is nagyon bejonnek, de ami megjobban tetszik az a hatulja. Ennel szexibb motorhatsot en meg nem lattam
A 929 elott is mar ilyet szerettem volna, csak hat akkor az jo 500-600ezerrel dragabb volt, a keretek meg szukosek voltak.
En is viszonylag sokat megneztem, bar nalam leszukult a kor a sarga-kek, vagy a trikolor szinkombinaciokra, mert ezek tetszettek igazan. Amikor megvettem, latszott rajta, hogy mar borultak vele, az elso sarvedobol ki van "harapva" egy darab, szoval nem volt patika allapotu, a gumijai eletveszelyesek voltak, amikor elhoztam, de meg sosem hagyott cserben...
Tipushibarol nem tudok nagyon beszamolni.
A jelenlegi egyetlen gondom, hogy valoszinuleg a km jeladom megadta magat, mert menet kozben is 0-t mutat a kijelzo, amit tulajdonkeppen leszarnek, de a km szamlalo sem megy egyatalan, ezert aztan ilyen simson-os "saccperkb ennyit mentem, meg lotyog egy kicsi a tank aljan" modszerrel oldom meg a tankolast, mert a benzinszint visszajelzo led is eleg rapszodikusan mukodik.
Szoval inkabb elektronikailag kell atnezetni, mert eleg sok oxidalodott csoki es csatlakozo volt amikor szetlegoztak a gepet.
Fogyasztas szempontjabol nalam 6,5 az atlag. Ebben benne van a varosi baromkodas es az autopalyas 100-200 km/h kozotti tempo (mikor mennyire sietek). Az eddigi legtobb, ami fogyasztasra kijott, az 7,7 l volt, de akkor mindenhol elegge haladtam, a legjobb pedig 4,2 volt egy nagyobb tarsasaggal vonulva eleg kenyelmesen a leheto leggyorsabban felpakolva 6-osba 80-100-as tempoban bandukolva.
A blokkrepedos, valtohibas nepiteletet en is olvastam, sot probaltak ramsozni olyat is, aminek a kompresszioja meg sem kozelitette a gyari erteket, szoval alaposan meg kell nezni, hogy mit kinalnak.
Szerintem a generátor/váltóhibák nagy százaléka esésre vezethető vissza. Egy szaros kis csúszás amitől letörik az index, kuplungkar....az ember nem is gondol semmi rossza. De a váltórudazat elgörbül egy picit, a generátor állórésze megsérül és pár hónap vagy 1 év múlva kakukk.
És ez nem a 954RR-re vonatkozik hanem minden motorra.
Amúgy tényleg az egyik legszebb motor.
A 954 az én esztétikai értékrendem alapján az egyik legarányosabb, legdögösebb sportmotor. Egy leggerával azért nyilván nem hasonlítható össze, de nem is kerül annyiba. Volt 929-em, és két 954-em, jelenleg is az van. (És marad is ) Aránylag sokat megyek vele, napi használatban is, akár pár kilométeres utakra, belföldi és külföldi túrákra egyaránt használom.
A blokkrepedés legjobb tudomásom szerint a 2002-es széia elejét érinti, a sorozatos hiba miatt változtattak a blokk - hátsó futómű kapcsolódási részénél , ami már kiküszöbölte későbbiekben a meghibásodást. Tehát, ha biztosra akarsz menni, 2003-as évjáratban gondolkodsz.
A váltó hibáját az első motornál megtapasztaltam, a 4. fokozat dobálta ki. Ezt bontott fogaskerék párral orvosoltam, 50.000 ft volt a javítás anyaggal. Tudom, miért lett hibás, és azt gondolom, megfelelő váltókezeléssel megelőzhető lett volna a baj. (Egyesből kettesbe felfele kuplungolni KELL, a többinél már felfele elhagyható, visszafele nem rugdossuk kuplung nélkül. )
Nekem teljesen kényelmes. Két személlyel városban néha a csuklóm nyenye, de azon kívül minden variációban van annyira kényelmes, mint bármely más sportmotor, sőt.... Az ülése nem seggzsibbasztó.
Az első fék egy fémcsövet megérdemel, de ha nem pályázol vele, akkor anélkül is elvan. Kormánygátló nekem nem hiányzik - nyilván nem volt még komolyabb törés a géppel - a futómű széles spektrumban állítható, a gyári is teljesen jó átlagos felhasználás esetén. Hátulra javaslom a 190/55 vagy 200/55 méretet.
A hidegen csattogás, kuplungra elhallgat történet tapasztalatom szerint 30 - 40.000 km futás felett megjelenik mindegyik 954-ben, de gyakorlatilag ártalmatlan, max zavaró. A fesszabályzó hibája nálam nem jelentkezett, generátor hiba szintúgy. Némelyik motoron az exup szelepek zöröghetnek, de különösebb gyakorlati szempontból jelentős hibát ez sem jelent. Fogyasztása túrákon 80 - 150 km/h cirkálásnál 5.5 liter, helyihülye stílusban 7 - 7.5 liter, pályán 10 liter körül. (sztem semmi extra...)
Erre a motorra is igaz, mint bármelyikre, hogy a megfelelő karbantartás, 6.000 km olajcsere, gyertyacsere, stb... mellett nem lesz hálátlan. A kormánycsapágyat érdemes golyósról kúpgörgősre cserélni, mikor kívánja a cserét. Hirtelen ennyi.
Régi nagy kedvenc ez a motor nekem, csupán a külseje miatt. A 2003-as R1-em ami volt már 2x, azt mondják sokkal jobb mindenben. De valamiért mégis vonz ez a hízott kis malac 954-es. Annyira egyedi az az első lámpa, tetszik mindene....
Szóval gondolkodok rajta, hogy be kellene ruházni egyre, ha lesz valami jó vétel. Sajnos a jelenlegi felhozatal vagy irreálisan drága, vagy pedig szarkupac, már az első ránézésre képről.
Típushiba? Fogyasztás túratempóban (120 km/h :D )?
Én amit olvastam az riasztó, volt abban blokkrepedés, váltóhiba, magas fogyasztás...... (Az R1 képes volt 4,66 l/100 km fogyasztásra is 90-100-as szétnézős túratempóban).
Hol is kezdjem?
Teljesen atlagos "felhasznalokent" hasznalom a motort. Viszonyitaskeppen a 929-hez kepest ez mar egy kicsivel baratsagosabb motor, nem annyira "ferfias". Ertsd ezt ugy, hogy a 929 eseteben azert kemenyebben kellett banni a motorral, amikor egyik oldalarol a masikra akartad donteni (menet kozben ).
Itt azert mar erezheto, hogy ott van az a teljesitmeny, amit a 929-be csak belehazudtak a japok. Ez engem a konnyebb kerekezesi hajlamaval lepett meg. Nem szeretek, nem is tudok es parazok is az egykerekezestol
Motorikusan egyiknek sem volt baja, az olajat nem ettek, bar a 954 egyik olajcsereje alkalmaval par decivel kevesebb jott ki, de ott kiderult, hogy a hengerfejtomitesnel "kiizzadta". A tomites csereje megoldotta ezt a problemat.
A hangja nem eppen az a villanyomotor. Kicsit traktoros es a kuplung miatt hidegen kicsit csattogos-morgos hangot lehet hallani. Ha behuzom a kuplungot, akkor a hang merseklodik. A szokasos kuplungkosarbetegseg ennel is megvan - azaz ha alapjaraton ketyeg uresben es megrantod a gazt, akkor a kuplungkosar "csattan" egyet. Ha a kuplung be van huzva, akkor nincs ilyen. A szerelo azt mondta, hogy ezzel nem kell foglalkozni.
Palyan egyelore meg csak kakucson jartam vele, ott egesz baratsagosan viselkedett, jobban, konnyebben dontheto, mint a 929 volt, bar azert 20 kor utan igy is alig tudtam leszallni a motorrol, ugy bedurrant a combom
A teljesitmenyevel nekem nincs problemam, nekem boven eleg nyomatekos es dinamikus, hogyha kell. Egyszer mentem egyutt novi csento "gixerezer-hetotven-eregy-estarsai" bandaval. 230-250-es "utazotempo" nem okozott problemat neki. A menetszel nekem annal inkabb. Azota bubis plexi van rajta, az sokat segitett a dolgon.
Ja es a sokat emlegetett kormanylengescsillapito nekem egyatalan nem hianyzik.
954 blokk alkatrészei eladók. még egyben van, váltó benne kiszerelés után látni hogy alkalmas -e, generátor dekni rajta, generátor benne van. motorházat meg kell nézni hogy jó-e. gyári fesz szab is meg van.
703781937
Köszönöm!
A morgó kuplung itt is megvan.. :(
A stender kapcsolót sokszor kikötik mert oda felveri sokszor a kerék a vizet és ha kontakt hibás a motort "kilövi". Ki így és ki úgy szereti.
A benzinszint mérő hiányával nehezen tudok megbékélni...még sokkal régebbi motorokon is van, de legalább mint a GSXR1100 ben van egy kis égő ami több fokozatban kezd kigyulladni...
A nem gyári Laser dob miatt kötözködhetnek még velem a KPM.
Egyenlőre elektromos apró hibákat kell orvosolni, égők, kapcsolók.
A kormány fűtés utólag ráépített de nem tudom bekapcsolni..ha már meg van akkor meg fogom csinálni.
üdv a sorainkban
10w-40 tökéletes,én Motul 5100 ra szavazok
Sztender kapcsoló jó ha van!
A mindig járj On(benzincsap)állásban,ha átmegy a gép V4-be akkor átfordítod tartalékra és van kb.3liter anyagod még.
A KPM vizsga is helyfűggő mennyire szigorú,menj el és nézesd meg előtte,hogy mit mondanak rá:
Honda tipúshibák:Generátor ,feszültségszabályzó,morgó kuplung,kormánycsapágy kb.
Talán a legfontosabb még az elején:
A sztender kapcsolót gyorsan kösd vissza. Jómagam már vagy háromszor elindultam volna kihajtott sztenderrel és jól jött, hogy lefulladt a gép. Igaz én ötven fölött vagyok és könnyebben kihagyok de a kikötött sztendert a fiatalabbaknak sem javaslom.
Üzemanyag kijelző gyárilag nincs benne. Oda kell figyelni az időben tankolásra.
Az enyémben volt már Motul 5100 10w-40 és 10w-50 is. Nem tapasztaltam különbséget. Most 10w-40 megy bele. Ha nem mész pályán szerintem elég a 10w-40.
Szűrőből Hiflofiltrot raktam be a "sportszűrőként" funkcionáló szivacslap helyett.
Első fékbetétet tavaly ilyet vettem bele. Puha, kopik, de úgy vagyok vele, hogy inkább ezt cserélem gyakran, mint a féktárcsákat. Fog rendesen, nincs vele gondom. http://www.bolthely.hu/general...
Hátsó fékbetét most egy olcsóbbat vettem. Ritkán használom, akkor is finoman.
Első műszaki problémáit nem ismerem, az "E" betűt meg vizsgabázisa válogatja. Jogilag nem kötelező az "E" betű a decibelre van korlát, ellenben ha bármi főbb alkatrészt szerelsz a motorra ami nem gyári, kell hogy legyen műbizonylat arról, hogy arra a konkrét típusra jóvá van hagyva. (Ismereteim szerint). Ezt vagy kérik, vagy nem. Lehet attól is függ, hogy hol minek milyen a kenése.
Első guminál 1,5mm a gyári limit, hogy mi célszerű nem tudom. Én lefuttatom 1,5 mm-re elöl és utána csere.
A legjellemezőbb típushiba (legalábbis SC28-nál) a kuplung hangja, illetve 1500-as fordulat alatt a kuplung rángatása. A működést nem befolyásolja, megoldás talán a szinte komplett kuplungcsere hozna, ami túl drága. Meg kell szokni.
Sziasztok!
Nem régen lettem egy 99-es SC33-as büszke tulaja!
Sok idő és sok ócska motor után vettem meg úgymond álmaim mociját.
Kérdésem lennének..letöltöttem a service manualt is de abból sem tudtam kihámozni hogy létezik hogy ebbe a típusban nincs üzemanyag szint kijelző?
Milyen olajat ajánlottok bele? 10W40?
Hol illetve milyen honlapon érdemes a szűrőket és fékbetéteket megrendelni? Honosítani kell még és van e valakinek tapasztalata hogy KPM műszakin mennyire kötekednek első forgalomba helyezéskor?
E betű a kipuffban és az indexbe szigorú feltétel?
Gumi és a fékbetét elöl már használatos..azt is ki kell még előtte cserélnem, Még egy szezont kibírna...
Mik a típus hibái?
Nekem a kormány fűtés nem megy és a sztender kapcsoló ki lehet kötev.
SC33 as műszer falába milyen égő kell?
Kiszedtem de ilyet (picit) még nem láttam...
BX8.4d ?
Hátsó csillapítás húzó fokozatán akarok keményíteni?
A gáztatrályon kifele kell az állítón csavarni?