A hátsó keréknél érdekes dologra lettem figyelmes és igazából nem tudom eldönteni, hogy probléma, vagy így jó. Előzményként annyit, hogy a hátsó kerék a régi csapágyakkal kézzel forgatva is megfelelőn forgott soha nem észleltem semmi problémát.
Amikor a hátsó kereket kiszereltem észrevettem, hogy az egyik kerékcsapágy - kézzel forgatva a belső gyűrűt - nagyon szorosan járt. Kicseréltem mind a két csapágyat. Új csapágyak: egyik beütve a csapágyfészek aljáig, a távtartó behelyezve majd másik csapágy is beütve a csapágyfészek aljáig. Nos az egyik csapágy ugyanolyan szorosan járt, mint a előtte a régi.
Rosszabbik esetben a japo esztergályos sok szakét ivott és elméretezte a távtartó hosszát. Ennek következtében a csapágyakat a fészekaljig beütve oldalra megnyomja a csapágy középső gyűrűjét ezért szorulnak a csapágygolyók.
Jobbik esetben így a megfelelő és ha meg lesz húzva a keréktengely akkor nyom össze annyit, hogy nem fog feszülni a csapágybelső.
Igazából nem tudom melyik variáció a jobb, de inkább a másodikra szavazok.
Nekem az sc28on és az sc33on is mozog a kislánckerék,havernak a cb500 is ilyen "rendszerű" azon is mozog.
A menesztő gumik(damper) csak akkor kell cserélni ha sokat enged a lánckerék a kerékhez képest.
Viszont a hátsó lánckerékben lévő csapágyra nézz rá,az betegségük
Szóval hadd mozogjon 1mm-ért oldalirányba az első fogaskerék? - vagy legyen megbontva, s leellenőrizve a többi szekció is?
- s ha már cserélem a láncszett, kell e, Ill érdemes e a hátsó fogaskerék alatti "dampert" cserélni? Ha igen, ár/érték arányban jó beszerzési forrást ismertek e?
Köszi szépen!
Nekem pont most csere érett eléggé megnyúlott és igen csúnya hangokat adott ki.
Bár tény hogy az előző tulaj valami oknál fogva kicserélte egy használtra így valószínűleg volt is benne km rendesen.
Sziasztok
Milyen típusú és teljesítményű égő kell az SC33-as műszer falához?
A boltos csak nézett rám mikor mutattam neki..
Méretei: átmérő 7,5 és 8,4mm magas műanyag foglalatban..
Az az alátét tényleg nem kell oda,valakit zavart hogy meghúzott csavarnál tud mozogni a lánckerék,ezért ez az ötlet pattant ki a fejéből
menetrögzítő és ha van nyomatékkulcs akkor 50Nm és gond egy szál se
A kislánckerék külső részén volt a felfogató csavar feje alatti kisebb alátét alatt. A fotón rajta van, hogy miért.
Abból indultam ki, hogy gyárilag nincs ott jelezve ilyen alátét. Amennyiben nincs akkor belülre rakva az első lánckerékfogazat síkját eltéríti a hátsó lánckerékfogazat síkjától, ami gondot okoz.
(Ha csak így van síkban a két lánckerék akkor meg még nagyobb a baj)
Ezután azt kerestem mi utal arra, hogy kívül van. A fotóra felírtak alapján egyértelműen megállapítható, hogy az alátét kívül volt a kisebb alátét alatt, egyik oldalra elcsúszva. Szerintem amikor felrakták a lánckereket nem volt kéznél menetrögzítő és ez volt a tutibiztos megoldás.
Az én motorom is voltak gagyi megoldások (pl: első teleszkóp szimering porvédője alatt körbetekert kóctömítés) alatt amiket szépen sorban megszüntetek.
Javaslom a milis alátétet berakni egy alátétes dobozba (hátha jó lesz még valamire) és a lánckeréknél csavart a gyári egy db. alátéttel, de menetrögzítővel kell felszerelni.
Köszönöm szépen a robbantott ábrát!
Tulajdonképpen a 3-as tengely és a 18as lánckerék legszélső pontjai közt nekem tényleg van 1mm, s ez az alátét is 1 mm. ...
Na majd kiötlöm.
1.kép: az említett alátét
2.kép: mérve
3.kép: az új első
4.kép: különbség a kettő közt.
Sziasztok!
Egy egyszerű megoldás a hátsó kerék megemeléséhez szerelés céljából.
Egy használt autó emelőre hegesztettem egy megfelelő méretű U vastat. Kis festés meg egy kis gumilap hogy a lengővilla ne csússzon benne és kész! Emeléskor 3 ponton marad a talajon a gép.(első kerék, sztender és az emelő)
Ma próbáltam ki...:))
Remélem hasznos a tipp, és olcsó!
Most cserélem a láncot, de vékony lemez alátétet nem találtam a lánckerék körül. Ami a csavar alatt van annak adott a helye, nem is lehet máshova felszerelni. Az alkatrész jegyzés sem említ más alátétet. Az jutott eszembe lehet, hogy nem oda való amit találtál.
basi2 most egy pár napig nem leszek gép közelében, legközelebb csak szerda este. Ha úgy gondolod, hogy meg tudunk egyezni akkor itt a telefonszámom:0630 718 7241.
Nem tudnád elküldeni vagy felrakni ide a hátsó motoremelőd műszaki leírását vagy rajzát? Esetleg lemérni....