Egy fórumtárs Fazer9999 nagyon vágja a dolgokat 919 -es van neki ő foglalkozik ilyennel és postázni is lehet neki . http://www.motobees.com/
valamiért nekem nem tölti be a honlapja de itt az email címe: motobees@gmail.com
Szia!
Nekem is bevált.
Biztosan megéri még ilyen "öreg" vasat is venni, csak ugye fontos, hogy jó állapotú legyen, ami elég ritka, de nem az életkora miatt, hanem mert sokan nem szeretnek költeni a motorukra... pl.:az előírt olajcsere periódust kitolják jóval km-ben, vagy időben is, mondván ők nem pörgetik annyira... és bármilyen kötelező csere lenne, folyadékok, gumik, bármik, nem foglalkoznak vele, mert "birjaazmég".
Valószínűleg azért ilyen évjáratú motorban gondolkozol, mert erősen korlátozottak az anyagiak (kérlek erre ne válaszolj! :-) ), arra mindenképp készülj fel, h folyamatosan kell majd rá ezt azt költeni, pl.: leesik az indexbúra, vehetsz rá másikat (párban), leesik az egyik kormányvégsúly, mert kilazul, kezdő motoros nem nézegeti mindig, vehetsz rá azt is, elkezdesz valami hangot hallani, járhatsz utána, h az mi... stb. tehát apró és nagyobb kiadások is beeshetnek.
De ez új, vagy újabb motornál is ugyan így igaz, azoknak is pénzbe kerül a szervizük és nem hinném, hogy kevesebbe.
Egyébként ha újabb motort vennél azok jóval többet is vesztenek az értékükből, ha vennél mondjuk 1,5 misiért egyet, 2év múlva max 1 misiért adhatnád el, míg ha 400ezerét veszel régebbit, 2 év múlva valszeg 300-ért adod el.. S ha a régi motor jó állapotban van, tehát nem kell benne motort, váltót, vagyis költségesebb dolgokat cserélni, a kötelezően cserélendő dolgok, folyadékok, stb ugyan olyan árban vannak... ez alapján a régebbi motor jobb választás.
Persze ezekben esély sincs ABS-re, (ami adott esetben életet menthet) meg a tehetősebb motorosok közt sem villoghatsz. :-)
Na de akkor a konkrét típusról:
Nekem 6000 km tapasztalatom van (de az idén május óta :-) igen, WC-re is azzal járok) ugyan ezzel a típussal, csak már nem a dupla kereklámpás, de szerintem csak az idom más. Vásárláskor az volt a fontos, hogy a fontosabb dolgok jók legyenek:egyenesfutás, váz, motor, váltó, futómű, fékek.. De igazából nem biztos h a próbakör alatt előjön a probléma, ha van a motornak...
Eddig elégedett vagyok vele teljesen, olajat nem eszi, minden működik faszául.
Meg nem állt alattam soha (kivéve, mikor rossz állásba fordítottam a benzincsapot... no comment.. :-) ) pedig tényleg jártam vele sokat, mentem az ország egyik végéből a másikba, pályán 130+-al, tartósan, ott sem jelentkezett semmi negatív, városban lámpás ácsorgásnál sem.
Az orridomon volt egy repedés, amit ragasztottam házilag, de újra elrepedt, most nem tudom, hogy a ragasztás volt gyenge, vagy esetleg az orridom tartókonzola ferde lenne, és amiatt repedt el...
De egyébként én nem hallottam tipikus CBR betegségről, vagy olyanról, ami ha jelentkezik, akkor lehetetlen vagy sokba kerülne a javítása, míg más motorról hallottam már, h a szervizben áll fél évig, és nem tudnak vele mit kezdeni.. (de ez szubjektív infó)
600as kistestvérétől jobb, az enyim csak pár lóerővel erősebb, de ez nem is baj, a fékei viszont nagyságrendekkel jobbak.
Mindenképpen ajánlott.
A 954esemet szeretném REPSOL festéssel összahozni, de úgy h megmaradjanak a gyári idomok!
REPSOLOS idomot találtam 135.000ért tankot pedig (ezt még át kell fulyatni) 55.000ért!
Van vkinek ennél jobb/olcsóbb ajánlata/javaslata?!
Nekem bevált, szerintem nagyon jól eltalált széria. Idén január 2-án motoroztam vele haza Tiszapüspökiből. Kényelmi okok miatt szemezgettem Yamaha XJ900-asokkal, de mindig rövid időn belül az a vége, hogy marad ez. Nincs szívem megválni tőle. Szép, jó, stabil, biztonságos, tekintélyt parancsoló klasszikus és a torka se véres. Cserébe inkább elviselem a hosszú távon nem a legkényelmesebb üléspozíciót. Szóval ha nagy baja nincs, nem kell félni tőle.
Az átírás egy vagyon utána is adódnak dolgok amire költeni kell. Van amire muszáj kiadni, van ami egyénre szabott kiadás. Csak tájékoztatás képen én mire adtam ki pénzeket.
Ami kellett:
motorolaj-olajszűrő-légszűrő,
első fékbetét-fékfolyadék,
feszültség szabályozó (nagy hűtőbordás),
teleszkóp szimeringek-teleszkóp olaj,
generátor és kuplung dekli tömítés (ellenőrzés után már nem illet visszarakni)
2 db olajteknőre szerelt idomtartó lemez (pontosabban csak egy mert a másik oldali tartórész letört az olajteknőről)
kormányvég súlyok (nem gyári),
lánckenő spray
Nem feltétlenül kellett, de cseréltem, felszereltem:
kuplung nyomólap csapágy (azt hittem annak van hangja, de nem)
gyári dob-hozzávaló könyök-gyári tűzkarikák (E nélküli sport kipufogó volt rajta)
világításkapcsoló (a rajta levőről legyalultál a fénykürt kapcsolót),
baloldali kormányszarv (hiányzott belőle a rezgéscsillapító betét)
nagyméretű 21w-os irányjelzők a 10w-os robogó irányjelzők helyett (már korábban meg volt)
műszerfal izzók egyforma teljesítményűre,
LED-es töltésvisszajelző,
alumínium rendszámtartó (már korábban meg volt)
készítettem hozzá a blokkból kicsavarás nélkül leszerelhető bukógombát,
Egyéb hasznos kiegészítők:
hozzávaló gyertyakulcs,
nyomatékkulcs 5-25Nm (fölötte már meg volt),
kukacos/patronos defektjavító készlet,
EÜ készlet,
tartalék kulcs,
féktárcsa zár emlékeztetővel,
cordura dzsekik (mind a kettő sárga-fekete mint a motor),
motoros kesztyű,
sisak alá maszk,
most van folyamatban a protektoros csizma és a bőrnadrág vétel,
mágneses tanktáska
Szerencsére a sisak és az oldaltáskák meg voltak, így arra most nem kellett kiadni. Szóval, ha nem volt előtte ilyen kaliberű motor egy darabig eltart mire mind a ketten teljesen készen vagyunk a megbízható és biztonságos motorozásra, de megéri.
A fotó elkészülte óta már sk. gyártottam rá szemöldök matricát is.
Motor vásárlás előtt állok,és szeretném ha valaki segíteni a döntésben. 900rr C28-ast néztem, két nagy kerek lámpával Mennyire megbízható motorok még ezek? Elég nagy a futásteljesítményük, na meg a koruk is,,, Érdemes még venni ilyet ?
Helló,tudom ez a téma már volt egy párszor de muszáj most még egyszer megkérdeznem.
900 RR-re melyik motorról passzol a 17"-os első kerék?
fék tárcsák maradnak a régiek?
sárvédő nem fog beleérni?
Köszönöm!
Sajnos nem a legjobb képek és nem is saját képek de a fényképezőm bedöglött de a lényeg látszik, 2 csavar van egymás mellett azokkal lehet, ha tekered jobbra balra akkor a lámpa föl le mozog.
Máskor használd a #válasz erre# gombot és akkor tudom,hogy irttál