0W az -35 fokot jelol.
lehet hogy a hoszanoknal ilyet hasznalnak
egyebkent megneztem pontosan, hogy mit takar a masodik (hoturokepesseg) szam: az olaj 150 celsius fok homersekleten mert folyossagat jeloli.
az elso szam a viszkozitas. minel alacsonyabb a szam, annal "higabb" az olaj, ami igy eleg hulyen hangzik, de a szamokhoz hozza van rendelve egy bizonyos homersekleti ertek, amin meg ugyanolyan viszkozitassal rendelkezik az olaj. a 10W eseteben, ha jol emlekszem, akkor -25 celsius fokon meg szivattyuzhato, nem surusodik be, meg ilyenek).
a masodik szam a hoturokepesseg. minel magasabb ez a szam, annal jobban birja a meleget az olaj.
Akkor ha jól értelmezem,ideálisabb a 10W50 (gondolom akkor sincs gond, ha még sincs annyira igénybe véve a motor)..... csak azt nem értem, hogy miért olcsóbb ha "jobb"?
Motul 5100-ból is van 10W50.... inkább ilyen viszkozitásút, mint 10W40-t?
(az agyamra megy ez a viszkozitás téma, sosem értem melyik a jobb a gépeknek)
A 10W az egyforma mind a kettőnél, de mit befolyásol, hogy 40 vagy 50?
Normál használatra jó lehet a 10w40 is. Nekem egyszer volt a 929-ben és nagy melegben a Hungaroringen azzal már bírta a kuplung. Egyébként 10w50-el nem volt ilyen tünet.
Most Motul7100 van benne, nem volt vele semmi problémám, csak kérdés, hogy szüksége van-e erre vagy elég lenne egy "gyengébb minőség" is...
Nem egy erőgép, nincs agyonfogatva, nem pályázok vele.....
Nyilván egy "komolyabb gépbe" (gsxr1000, cbr1000,R1 stb) nélkülözhetetlen, bár lehet azoknál is a használattól is függ....
ja, de itt mindketto 10W, szoval ugyanolyan a viszkozitas, csak a hoturokepessege mas. szoval igazabol tokmindegy. hogyha jo aron tudsz hozzajutni, akkor rakd bele a castrolt.
a nagyokosok azt mondjak, hogy az oregebb gepeket a full szintetikus helyett inkabb az asvanyi olajjal, vagy resz-szintetikussal kene etetni, mert az alacsonyabb viszkozitasu fullszinti olajat konnyebben meg is kajalja es akkor utana kell toltogetni.
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék!
Valaki tud karbit szinkronizálni?Ha igen írja meg nekem hogy kell légy szíves! 99-es CBR 919 RRX Fire Blade-ról lenne szó!
Előre is köszönöm!
Tavaly egy másik motor vásárlása miatt engedtem volna el a kezét,idén más okból kellett meghoznom ezt a döntést!Ha valakit esetleg érdekelne,nyugodt lelkiismerettel adom tovább,minden apró hibáját ismertetve!
Hirdetéseimnél megtaláljátok!
lehet hogy a hoszanoknal ilyet hasznalnak
egyebkent megneztem pontosan, hogy mit takar a masodik (hoturokepesseg) szam: az olaj 150 celsius fok homersekleten mert folyossagat jeloli.
http://totalcar.hu/tanacsok/ol...