Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az én elgondolásom szerint az, hogy a kuplung a kuplungkar behúzásának a kezdeti szakaszán kiemel önmagában nem biztos, hogy hiba. Abból indulok ki, hogy a kuplungkar nyugalmi helyzetében a nyomó rugók feszítése - a nyomólap közreműködésével - összenyomja a fém és a kopó lamellákat. Ilyenkor a kuplung bovdenen a karnál van egy gyárilag előírt nagyságú pár milliméteres hézag. Amennyiben ez a hézag nem lenne akkor az fordulhat elő, hogy a kuplungbovden feszessége húzza a nyomórudat, ennél fogva a nyomólap valamelyest eltávolodik a lamelláktól és a kopó valamit a fém tárcsák elmozdulnak egymáson. Azt mondanám, hogy állandóan csúszik a kuplung ezért kigyorsításkor meg lehet égetni a lamellákat.

A kuplungkar alapvetően helyzetében fent van. Amikor be kezded húzni először jön a hézag és utána – még eléggé fent – kiemel. Megjegyzem az enyém is így viselkedik, ami először nekem is furcsa volt. A múltkor megmértem a kopó lamellákat és kb. félidősek, azaz még jók. A hézag utáni azonnali kiemelésnek az az a előnye, hogy ha nem húzod be teljesen a kuplungkart akkor sem recseg a váltó mert megfelelően kioldott. A lamella kopását szerintem csak méréssel lehet megállapítani, illetve egyértelmű a kérdés eldöntése ha megfelelő olaj használata mellett el kezd csúszni a kuplung.

Szintén csak saját gondolat, hogy bizonyos határig a kuplung rugóknak a kuplung zárt és teljesen kioldott állapotában nincs jelentősége. Talán abban a rövid pillanatban lehet jelentőse, amikor éppen elkezd a kuplung kioldani és az erősebb rugónál még egy picit fog a lemella a többi részén meg már nem. Az a rész lehet hogy megéghet. Nekem három egyforma és két valamivel rövidebb rugó volt benne. Az előbbi esetkiküszöbölésére, ideiglenesen háromszögben osztottam el az erősebb rugókat köz raktam a két gyengébbet. Előtte sem éreztem problémát a kuplunggal, nincs megégve a lamella.

Kérem figyelembe venni, hogy nem vagyok autó- vagy motorszerelő, így ha hülyeséget írok a tapasztaltabb szakik javítsanak ki.
A kérdés, hogy nekem mi lehet megkopva, hogy éppen behúzom a kuplungpart már "old" is....
Lamellák sz@rok vagy a rúgók?
Basinak feltehetően igaza van. Nekem is feltűnt, hogy a kuplungház alján van egy nagyméretű leömlő és alatta elég mélyen a karter rész. Lehet, hogy legközelebb kipróbálom. Mindamellett ha a kuplungház alá odarakom általam használt oldalt kivágott 5 literes műanyag kannát ami elég széles területen felfogja az olajat, nagy baj nem történhet.

Annak meg, hogy a felső olajvezetékekből is szépen lecsepegjen az olaj, csak az olajcserénél van némi jelentősége.
Köszi!
Nem szedtem még le sosem, nem tudom mire számíthatok, ezért is próbálok itt tapogatózni, mert szíven szúrnám magam, ha a drága friss olaj a földön landolna....
Nem kell oldalára dönteni.Oldalsztenderen is csinálhatod.Nem fog ugy sem kifolyni az olaj.!
Ügyes
Végül is nem kontár, inkább ötletes.
Leengedtem az olajat előtte és legközelebb is le fogom. Egy 5 literes műanyag kannának kivágtam az oldalát, alá fektetem és abba eresztem.
Ráadásul úgy szoktam, hogy előző nap leeresztem és visszaöntöm az olajat az eredeti kannába utána még estlére aláteszem a kivágott oldalú kannát, hogy reggelig had csöpögjön le az olaj az olajvezetékekből is.
Tömítést a generátor és a kuplung deklihez is 0,5-ös klingeritből vágtam, így -ha a kivágott belsőrészt nem tudom sehova felhasználni - akkor is kijön darabja egy ezresből.
Az olajleeresztő csavar lágyított réz alátétjét mindig cserélem.
na akkor ha úgy van, lecsupaszítom és elborítom oldalra.... 1 hónapja tettem bele új olajat, nem szívesen engedném le ha nem muszáj....
simán elborítottam Én is...
Mondjuk nekem bukócső van rajta ...
A kuplungművelethez leengedted az olajat?
(mert hallottam már olyan műveletről is, hogy gumiabroncsokkal alátámasztanak oldalról és megborítják oldalra, így nem folyik ki az olaj .... de ez lehet kontár megoldás )
Szia!

Még nem találtam meg. Először a generátor dekli felől véltem hallani, ezért leszereltem a generátort, újra ragasztottam és újra húztam nyomaték kulccsal a csavarokat, de a hang nem változott.

Utána úgy hallottam, hogy mégiscsak inkább a kuplung felől jön a hang, de ez nem az a hang ami hideg indításkor 1.500-as fordulat alatt hallatszik, majd a kuplung kar behúzására elhallgat. Kuplungra utal, hogy ha behúzott első fékkel sebességben terhelem a motort, akkor a zaj elhalkul. Megjegyzem hidegen azóta sem hallatszik feltehetően a hő hatására keletkezik valahol nagyobb hézag, mint ami megengedhető.

Ezzel a lendülettel részben szétszereltem a kuplungot. Egyrészt kicseréltem a nyomólapban levő csapágyat, másrészt leellenőriztem a lamellákat, kuplung kosarakat, rugókat stb. (sajnos a csapágy csere nem vezetett eredményre, nem az volt a morgás oka).

Egy-két érdekes dologra azért felfigyeltem, de még nem tudom, hogy ez probléma-e.
- Az egyik, hogy a nagy kuplung kosár tengely irányban kifelé megmozdul. Balga módon nem mértem meg, hogy mennyit, de érzésre azt mondom legalább kb. 1mm-t. Feltételezem ez részben természetes, annál fogva, hogy a kosarat főtengely állandóan hajtja, de nem tudom mennyi elmozdulás a megengedhető. Azt sem tartom kizártnak, hogy ez elmozdulás lehetősége miatt a főtengely és a kuplungkosár fogaskerék fogainak kapcsolódása változik és ez ad ilyen hangot.
- A másik, hogy a belső kuplungkosár oldal irányba billen egy kicsit. Nem nagyon, de érezhetően. Mivel bordás tengelyre megy fel és le van húzva nyomatékkal nem biztos, hogy ez megengedhető billenés.

Lehet, hogy a tengelyvégen a 22-es csavar lazult egy kicsit? A következő projekt a kuplung rugók cseréje lesz mert nem egyforma hosszúságúak, ezen alkalomból lecseréltem a csavar is.

Később lehet rápróbálok nagy kosár tűgörgős csapágyának cseréjére.

Illetve kérdés, hogy (erről a fórumokon sem esik szó) az olajszivattyú hajtáslánc valamelyik eleme okozhat-e ilyen problémát?

A fotón jelöltem, hogy hol, milyen irányú mozgást észleltem.
Üdv!

Meg lett végül a morgás forrása?
Nekem is hallatszik alapjáraton egyfajta morgó hang, de én a kuplungjára gyanakszom, mert behúzva tompul, megszűnik...
Hogy a kuplungon belül mi a hiba forrása és mit kellene benne cserélni azt nem tudom....
Valami már biztos eléggé meg van kopva, mert ha egy minimálisat behúzom a kuplungkart már "csúszik is".....
Hali!

Tudna valaki Bp.-n egy megbízható helyet, ahol rugóstagot újítanak fel? Fontos a BKV-s megközelíthetőség de ezzel együtt bárhova elmegyek a cuccal, csak legyen jó.
Hali
van egy fölös sebesség jeladóm 97-es fireblade-ről.
Ha valakit érdekelne írjon.
Köszönöm szépen!
RR es kollégának kérésére.
Karburátorban lévő tollatyú rugók hossza:
118-118.5mm
Sziasztok!

SC28-hoz (1992-es) keresek gyári kipuffot.
listacim giliszta dzsímél kom
Ülést is tudunk boltolni
csörgess meg, megbeszéljük: 30 562 1414
Mennyiért válnál meg tőle?
Igazából néztem már egy németországi bontottat,de csak jobban bízik az ember az itthoni motorosokban!
Szia! Van eladó hátsó gátlóm
Köszönjük,ez jól esett
De én mindig is tudtam hogy jó gépem van
Eladó!
SC28 és az SC33 központi rúgóstagja megegyezik? Kicsit gyengélkedik már az enyém,így cserélni szeretném.

Ha valakinek van eladó fekete első űlése és hátsó sárvédője jó áron,akkor ne fogja vissza magát és írjon nyugodtan!