Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Még én sem lágyítottam rezet, de rövidesen eljön eljön az ideje, mert olajat cserélek. Internetes források azt írják, hogy vörös izzásig kell felhevíteni, majd hirtelen lehűteni. Utóbbira legegyszerűbb a pohár a hideg víz. Akinek van gázégős kézi melegítője, vagy lánghegesztője az előnyben van.

Régen, amikor otthon fel akartunk izzítani valamit, akkor a gáztűzhelyről levettük a legkisebb rózsát és úgy gyújtottuk meg. Ekkor sugárban ég felfelé (felrobbanni természetesen nem tud). Nem kell forgatni, mint a gázrózsa kis lángjánál és a teljes felületén egyformán fel lehet izzítani a fémet. Természetesen ezt a "célszerszámot" mindenki csak saját felelősségére használja. Elég morgós hangot ad.

A megfelelően tömítő alátéttel elkerülhető, hogy az acél csavar menete az agyon tépés miatt megrongálja az blokkban levő puhább alumínium menetet.
Értem!

Akkor csak gázon melegítsem fel, majd dobjam hideg vízbe?
Ezeknél a régi felületeknél, új alátét esetén is előfordulhatnak tömítetlenséget okozó felületi hibák. Ilyenkor szoktak sámánságokat alkalmazni pl: tisztítás, esetleg finom csiszolás, pasztával bekenés stb.

Számomra az elsődleges és talán legkulturáltabb megoldás a réz alátát lágyítása (az alumínium nem lágyítható). A folyamat eredményeként a réz kipuhul, jobban kitölti a felületi hibákat, megfelelően tömít. Amennyiben mégsem akkor jöhet a többi.

Persze az is simán elfordulhat, hogy a bolti réz alátét beavatkozás nélkül megfelelően tömít.
Miért kell kilágyítani? (nem vagyok se gépész, se anyagmérnök gőzöm sincs, hogy ezt miért kell....)
Réz alátétet vettem, volt alu is, de inkább a rezet választottam.
ja... nekem nem tűnt fel elsőre , de a fotók alján van beírva, hogy melyik típus rajza.
Köszönöm a segítséget! Holnap megvizslatjuk egy elektronikai szakival aztán ha nem mondd rá semmi különöset akkor rendelünk!
Köszi a segítséget addig is!
A fotók jobb felső sarkában a "+-" akku és az "M" betűs körrel jelzett önindító között van a relé berajzolva.
Hát azt megköszönném! Péntek szombaton csujjogatás lenne amire régóta készülünk és nem lenne kedvünk kihagyni egy ilyen "apróság" miatt! Köszi előre is!
Utángyártott szar kínai...
nem vagyok elektronikus szakember (még ha nyúlkálok is ehhez-ahhoz) így laikus hozzászólásnak tekintendő. Szerintem a relé önindító relé része más önindító relével is kiváltható, a biztosíték is beköthető külön, de a rajz alapján máshova is megy belőle kivezetés Azt kéne egy mágusnak kiagyalni, hogy a többi része, miként válható ki. (Amennyiben segít lefotózva el tudom küldeni a 92-99 elektromos kapcsolási rajzát.)
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni abban a dologban hogy szükségem lenne egy önindító relére mert sajnos letolta a nadrágot, és lehetőleg csütörtökig! A márkaszervizben 30 ezer magyar mátyást mondtak rá de e-bay-en 21 dodóért dobálják... Valakinek esetleg egy felesleges hentergőben, vagy esetleg valami ötlet?
Előre is köszi! Bé.

http://www.ebay.com/itm/Starte...
Nem kell valakinek egy cbr 929/954 szabadon futó?Valami jelképes összegért megválok tőle vagy esetleg csere is érdekelhet.
Köszi akkor veszek 12mm belső átmérőjű réz alátétet!
Igen... a 17-es az alátét, azért irányítottam a 16-os csavarra figyelmet, mert annak találtam meg a méretét, ami meg adja az alátét méretét. (Persze a tévedés joga fenntartva. :-)
17-es alkatrész nem ? a 16 a csavar
Ez alapján nekem úgy tűnik 12mm belső méretű alátét való oda, amit szerintem érdemes előtte kilágyítani, azaz gázon felizzítani és beledobni egy pohár vízbe.

http://www.cmsnl.com/honda-cbr...

Az ehhez való oldal 16-os alkatrész, remélem jól tippeltem.

http://www.cmsnl.com/honda-cbr...
Van alatta, de szerintem illik cserélni minden olajcserénél, ne ezen a pár forintos szaron spóroljunk....
Ha visszateszed felöntöd és kiderül, hogy már mégsem olyan fasza, akkor lehet megint leengedni stb...
Szerintem az most is van rajta vagyis kéne lennie :D és nem kell cserélni ha nem ereszt. De lehet tévedek.
Még azt meg tudná mondani valaki, hogy milyen méretű réz alátét kell a leeresztő csavar alá?
(emlékeim szerint más tömítésre nincs szükség olajcserénél...)
Kösz a választ!
Már megrendeltem, de csak 10W40-t, bár én nem járok pályára, max ha megépül a Hell Ring, de addig még úgyis lesz olajcsere :) vagy már meg se lesz a gép.....

Azért köszi.
Pedig ha digitalizálnád tudod hogy sokat kereshetnél vele?
Pár tulajnak itt és máshol is megérne 1-2-3 ezret szerintem.
Pdf ben el küldhetnéd bárkinek.
Csak ötlet.
Kösz.
elég a 4 L simán,jó a 10w-40 is bele,de a 10w-50 se teszel benne kárt,ha sokat araszolsz városban a nyári forróságban,vagy ha páján hajszolod az RR-t akkor 10w-50 et tegyél bee ez ugyanis jobban tűri a meleget:)
S.Manual 10W40-t ír, úgyhogy akkor azt kap....
4L-nek mindenféleképpen elég? Ha jól néztem, akkor 3,6L kell olajcsere+szűrű esetén... szétszerelés után pedig 4,4L-t ír.