Igen, ennek az az oka, hogy a lánchajtás esetében eleve kevésbé érdekes (meg bonyolultabb), másrészt a gyakorlatban végképp nem jelentkezik a periodikus kopás hatása. Node ettől még a tétel megáll. Régen, amikor a Jawa-ra felrakták a PAL láncot és rajta volt annyi ideig, hogy megélt 3 blokkot, már lehetett látni, hogy nem szabályos közönként jönnek a cápa( )fogak.
Megértettem, hogy az egyenletes "kopás" érdekében nem túl jó - vagy nem ésszerű -, hogy egész szám legyen az áttétel aránya, de motoron nem láttam még alkalmazni. Sőt, vannak olyan motorok, amik eleve gyárilag igy jönnek ki.
Nem hülyeség amit írtál, maximum azon lehet vitatkozni, hogy a gyakorlatban van-e értelme figyelembe venni ezt a szempontot. Minél rövidebb szervizintervallumú a motor, annál kevesebb értelme van ezzel foglalkozni. De ez szerintem nem azt jelenti, hogy hülyeség.
Jó nagy hülyeség lehet, ha a mérnöki karon az első szemeszterben tanítják....
Szerinted miért hülyeség? Van álláspontod is, vagy csak hülyeség?
(Nem olyan egyszerű, hogy osztunk azt kész, mert integrálszámítással lehet a kopás időbeli lefutására következtetni, de nem is nettó marhaság a hányadost kiszámolni.)
Bámulatos hol tart ma már a tudomány mi?
Rohadtul érdekel milyen lett, remélem karácsonykor bejön a +10 fok amit ígérnek és a felszáradt aszfalton ki tudom próbálni....
/a képen látott adatokat 1,15 tessék felszorozni mert ez keréken van/
Igaz ezt még soha nem hallottam es igy nem is figyeltem a fogszámokat de megnéztem pár adatot. Nem sok, de jön ki gyárilag 14.42 15.45 és 16.48-as kerekekkel.
Boldog karacsonyi unnepeket kivanok mindenkinek!
a gépészeknek tanítják
45:15 maradék nélkül van meg, a nagyot ha a kisebbel elosztod ne egész számot kapj, valami tojás alakú lánckerék kopás stb-vel kapcsolatban van....
és hogy"így nem mászik a lánc körbe körbe hanem ugyan úgy ugyan oda kerül!
Nem tudom szakszerűen megmagyarázni
Ne kövezd meg magad, hogy néznél ki akkor!?
Megértettem, hogy az egyenletes "kopás" érdekében nem túl jó - vagy nem ésszerű -, hogy egész szám legyen az áttétel aránya, de motoron nem láttam még alkalmazni. Sőt, vannak olyan motorok, amik eleve gyárilag igy jönnek ki.
ennyi :)
nem lehet mindenkinek 1 gyors kawája :)
Szerinted miért hülyeség? Van álláspontod is, vagy csak hülyeség?
(Nem olyan egyszerű, hogy osztunk azt kész, mert integrálszámítással lehet a kopás időbeli lefutására következtetni, de nem is nettó marhaság a hányadost kiszámolni.)
majd még 1 fém fékcső kell, ne hogy elfogyjon a fékem :))))
Bámulatos hol tart ma már a tudomány mi?
Rohadtul érdekel milyen lett, remélem karácsonykor bejön a +10 fok amit ígérnek és a felszáradt aszfalton ki tudom próbálni....
/a képen látott adatokat 1,15 tessék felszorozni mert ez keréken van/
954 RR-em :)
Boldog karacsonyi unnepeket kivanok mindenkinek!
Valakinek van kalodóban egy ilyen áttételű lánkerékpár?
525 lánchoz persze.
Köszi.
Hol lehet / érdemes lánkereket venni?
Milyen típusnál?
45:15 maradék nélkül van meg, a nagyot ha a kisebbel elosztod ne egész számot kapj, valami tojás alakú lánckerék kopás stb-vel kapcsolatban van....
és hogy"így nem mászik a lánc körbe körbe hanem ugyan úgy ugyan oda kerül!
Nem tudom szakszerűen megmagyarázni