hát ezt korábban is mondhattad volna, hogy vannak ilyenmegmaradt izéid a kilencázashoz... sebaj 5-én legyél kinn estig, hogy jó megverjelek :D markolatod nem van, plexi? 5-én amúgy meddig tervezed, hogy künn leszel?
Eladó:
CBR 900-hoz kormánycsutka pár (jobbos enyhén görbe, másik hibátlan) - 3000Ft
idomhoz simuló kis ledes indexek - akármilyen motorhoz
SC28-hoz (lehet máshoz is jó):
39-es új lánckerék, túrázni vagy akinek túl erős a gép annak finomabbá teszi, új ára 7600Ft, odaadom 3500ér
42-es és 16-os szinte új lánckerék, nincs bennük 1000km, semmi kopás nem láható rajtuk, tényleg mintha újak lennének, ezek új ára kb 12ezer Ft, odaadom 7000-ér a kettőt, vagy 9000-ér a 3 lánckereket. Lánccsere előtt állóknak jó vétel sztem!
Van még 116os főfúvókám (gyári az 115-ös), ami megmaradt anno a dynojet kitből.
CBR900RR-W futómubeállitása pálya és utcai használatra
A motorkerékpárok futómubeállitásáról szóló cikksorozatunkban ezúttal a Honda 1998-as évjárató 'Blade-jére esett a választás. E modell futómubeállitása jól adaptálható a korábbi évjáratú CBR900RR motorkerékpárokra is.Az alábbi beállitások - csakúgy, mint az elozo hasonló témával foglalkozó cikkekben is - irányadónak tekintendok, tehát a személyreszabott adatok eltérhetnek az alant megadottaktól -, de jó kiindulópontot kinálnak a vállalkozókedvu, a jobbra törekvo motorosnak.Ezúttal is szeretném hangsúlyozni a gumik állapotának fontosságát. A legjobb beállitás sem ér fabatkát sem, ha a gumik viseltesek és/vagy nem a használatnak megfelelo nyomással vannak ellátva.
A gumieladási statisztikákat és a korabeli teszteket vizsgálgatva úgy tunik, hogy ehhez a modellhez leginkább a Bridgestone BT56SS abroncsok illenek a legjobban. '98 óta nyilván változott egy és más a "gumipiacon"; itt csakis kisérletezésre hagyatkozhatsz, amennyiben szeretnéd megtalálni a motorodnak és motorozási stilusodnak leginkább megfelelo márkát és keveréket.
( 1-es kép ) Utcai használatra a guminyomás 38 psi ( hátul ), 34psi ( elöl ), pályára 32 psi ( elöl/hátul ) ajánlott. A nyomás beállitását mindig hideg gumiknál végezd.
( 2-es kép ) A villák statikus süllyedése ( static sag ) 70 kg-os vezetovel a nyeregben - lábujjhegyen egyensúlyozva a motort -, 31mm legyen, amit az elofeszités állitásával érhetsz el...
( 3-as kép ) ...és egy 14mm-es villáskulcs segitségével. Óvatosan járj el ennél a muveletnél, mivel a menetek könnyen tönkretehetok egy esetleges eroszakosabb mozdulattal.
( 4-es kép ) Erre törekedj: 3 vonal vagy 12mm látszik. Ha utassal vagy, tekerj be még egy vonalat, igy csak 2 vonal mutatkozik.
( 5-ös kép ) A nyomófokozatot a villák alján található állitócsavarral tudod változtatni. Segitség is rendelkezésedre áll: kicsiny nyilak mutatják, hogy S ( soft-puha ), vagy H ( hard-kemény ).
( 6-os kép ) Húzófokozati állitás: lassitja a villák összenyomott állapotból való kirugózásának sebességét. Elmés szerkezet ez...a teló...
( 7-es kép ) A hátsó rugóstag statikus süllyedésének ( static sag ) pontos mértékét vonalzó segitségével birod megállapitani.
( 8-as kép ) A rugóelofeszités állitásához körmöskulcs használata javallott. Ha ez nincs, akkor csavarhúzó és kalapács...
( 9-es kép ) Szakértok szerint a nyomófokozat állitócsavarja csupán kozmetikai célokat szolgál, mivel valóságos állitási lehetoséget nem igazán ad.
( 10-es keép ) A hátsó rugó alatt találod a húzófokozat állitócsavarját. S ( soft-puha ), H ( hard- kemény )...és nem Hideg, ahogyan azt elsore feltételeznéd...
( 11-es kép ) Igy néz ki a Bridgestone BT56SS a beállitásokat követo tesztkörök után. Némileg civilizáltabb hátsó rugóstaggal a gumik éle nem lenne ennyire roncsolt, de az élek legalább használva voltak, nem úgy...
( 12-es kép ) ...mint az elso keréknél, ahol a "rinyacsik" jól látható. Ezen az ülésmagasság növelésével, vagy a villák a villatartókban való leengedésével segithetünk, ami egyúttal javitja a kormányozhatóságot és az iránytartást is.
Összegzés:
Elso futómu:
Statikus süllyedés ( static sag ): 31mm ( vezetovel )
Nyomófokozat : 1-1/4 fordulat vissza a maximumból
Húzófokozat: 1 fordulat vissza a maximumból
Elofeszités: 3 vonal vagy 12mm látszik az állitócsavarból ( utassal 2 vonal látszik )
Guminyomás: utca: 34psi, pálya 32psi
Hátsó futómu:
Statikus süllyedés ( static sag ): 13mm Nyomófokozat: 1/4 fordulat vissza a maximumból Húzófokozat: 1/2 fordulat vissza a maximumból Elofeszités: négy klikk vissza a maximumból, három, ha utassal motorozol, vagy ha a "százasok klubjá"-ba tartozol... Guminyomás: utca: 38psi, pálya: 32psi
A Performance Bikes c. angol szaklap cikke alapján
Martin
A cikkel kapcsolatos észrevételeket ide küldjétek:martin66@mindspring.com
Következik: 1998-2000 Yamaha R1 setup
Szia.
Úgy néz ki hogy igen, amelyik sebességtartományokban próbáltam ott rendeben volt, a lényeg hogy a előző tulaj minden szétállítgatott mind elől, mind hátul. Ezért minden vissza állítottam a gyári értékekre, kivéve az első rugó előfeszítést nagyobbra raktam, meg sajnos most vettem észre hogy a jobb első villán bele van törve a nyomás állító szelep ezért azt nem lehet állítani, azért idegesítő mert nem rég cseréltem elől szimeringeket és nem vettem észre, akkor egyszerűbb lett volna javítani. Ami szerintem igazándiból okozta a szitálást hogy elől teljesen ki volt tekerve a húzó csillapítás.
Szia, így sikerült megmérnem, rajz nélkül nem igazán tudnám elmagyarázni hogy pontosan hol mértem így talán érhető lesz, a két gömbölyű csavar végénél.
Azért teljesen pontosan nem hiszem hogy sikerült ezért +- 1-2 mm lehet számolni biztosan.
Van egy 1999-es 918-asom, tegnap lett forgalomba helyezve és most tudtam úgy igazándiból kipróbálni, és olyan problémám van hogy nyújtott hosszú kanyarban elég enyhe dőlésnél kb. 150-160 -as tempónál kicsit szitál a motor, ennél jobban még nem mentem ott nem tudom hogy viselkedik.
Elől zsír új Metzeler Sportec M3 van rajta, a teleszkóp olaj most lett cserélve, én csináltam szervizkönyv szerint pontosan kimérve mindent, a hátsó gumi is nagyjából jó még, elvileg a kormánycsapágy is jó.
A kérdés az hogy okozhatja ezt futómű beállítás szerintetek, mert eredetileg teljesen be volt tekerve az előfeszítés elől most kb. felesen van, a hátsót még nem piszkáltam.
Valaki ,akinek 99-es RR-je van,mérne nekem a fejidom merevítő konzol felső részénél,ahol a tükör csavarok vannak,egy távolságot a két kar között,mondjuk a felső anya alatt közvetlenül!
Előre is köszi!
Létezik fúvóka kaliber, azzal le lehet mérni a főfúvókát. Az alapjáratit nem, mert olyan kicsi, de egy hozzáértő meg tudja állapítani, hogy rendben van-e. A pillangószelepeket nem hézagmérővel, hanem szinkronteszterrel kell állítani. Ha a tűvel lenne gond, akkor részterhelésen éreznéd a problémát. Mondjuk a gyári tű fix, tehát ott már piszkáltak valamit.
Ezt hogy érted?Ezt kifejthetnéd hogyan kell?Gondolom itt arra gondolsz hogy milyen színűek a gyertyák elektródái.mennyi dús a keverék stb.Valaki azt is ajánlotta vigyem el egy olyan helyre ahol mérnek kibocsátást és ott meglátszik ha túl dús.
Kösz a választ!
Gyárilag 90 kellene, rá, de most 80/ van rajta és most fogok előre venni gummát és nem tudtam, hogy maradhatok-e ennél a szélességnél, jobb, rosszabb-e a másik mérettel....
Esetleg fúvóka csere nélküli megoldás?Biztosra akarok menni.Szívató szerkezete vissza megy a helyére.Pillangók nyitása között nem vettem észre különbséget.Csak a fúvókákat néztem meg esetleg a tű lehet több fokozatú és az szívat le?Pillangó szelepeknél elvileg alap állásban be kellene férnie a 0.05mm-es hézag mérőnek?
Akinek van valami bokorugrója (cross) vagy egyébként jártas a témában, az tudna nekem infoval szolgálni, hogy első guminál van-e jelentősége, hogy 80/100 vagy 90/100 a gumi mérete?
Neked milyen fúvókával lett jó a gép,117?
mennyiért adnád el a 116-os fuvikat?
CBR 900-hoz kormánycsutka pár (jobbos enyhén görbe, másik hibátlan) - 3000Ft
idomhoz simuló kis ledes indexek - akármilyen motorhoz
SC28-hoz (lehet máshoz is jó):
39-es új lánckerék, túrázni vagy akinek túl erős a gép annak finomabbá teszi, új ára 7600Ft, odaadom 3500ér
42-es és 16-os szinte új lánckerék, nincs bennük 1000km, semmi kopás nem láható rajtuk, tényleg mintha újak lennének, ezek új ára kb 12ezer Ft, odaadom 7000-ér a kettőt, vagy 9000-ér a 3 lánckereket. Lánccsere előtt állóknak jó vétel sztem!
Van még 116os főfúvókám (gyári az 115-ös), ami megmaradt anno a dynojet kitből.
A motorkerékpárok futómubeállitásáról szóló cikksorozatunkban ezúttal a Honda 1998-as évjárató 'Blade-jére esett a választás. E modell futómubeállitása jól adaptálható a korábbi évjáratú CBR900RR motorkerékpárokra is.Az alábbi beállitások - csakúgy, mint az elozo hasonló témával foglalkozó cikkekben is - irányadónak tekintendok, tehát a személyreszabott adatok eltérhetnek az alant megadottaktól -, de jó kiindulópontot kinálnak a vállalkozókedvu, a jobbra törekvo motorosnak.Ezúttal is szeretném hangsúlyozni a gumik állapotának fontosságát. A legjobb beállitás sem ér fabatkát sem, ha a gumik viseltesek és/vagy nem a használatnak megfelelo nyomással vannak ellátva.
A gumieladási statisztikákat és a korabeli teszteket vizsgálgatva úgy tunik, hogy ehhez a modellhez leginkább a Bridgestone BT56SS abroncsok illenek a legjobban. '98 óta nyilván változott egy és más a "gumipiacon"; itt csakis kisérletezésre hagyatkozhatsz, amennyiben szeretnéd megtalálni a motorodnak és motorozási stilusodnak leginkább megfelelo márkát és keveréket.
( 1-es kép ) Utcai használatra a guminyomás 38 psi ( hátul ), 34psi ( elöl ), pályára 32 psi ( elöl/hátul ) ajánlott. A nyomás beállitását mindig hideg gumiknál végezd.
( 2-es kép ) A villák statikus süllyedése ( static sag ) 70 kg-os vezetovel a nyeregben - lábujjhegyen egyensúlyozva a motort -, 31mm legyen, amit az elofeszités állitásával érhetsz el...
( 3-as kép ) ...és egy 14mm-es villáskulcs segitségével. Óvatosan járj el ennél a muveletnél, mivel a menetek könnyen tönkretehetok egy esetleges eroszakosabb mozdulattal.
( 4-es kép ) Erre törekedj: 3 vonal vagy 12mm látszik. Ha utassal vagy, tekerj be még egy vonalat, igy csak 2 vonal mutatkozik.
( 5-ös kép ) A nyomófokozatot a villák alján található állitócsavarral tudod változtatni. Segitség is rendelkezésedre áll: kicsiny nyilak mutatják, hogy S ( soft-puha ), vagy H ( hard-kemény ).
( 6-os kép ) Húzófokozati állitás: lassitja a villák összenyomott állapotból való kirugózásának sebességét. Elmés szerkezet ez...a teló...
( 7-es kép ) A hátsó rugóstag statikus süllyedésének ( static sag ) pontos mértékét vonalzó segitségével birod megállapitani.
( 8-as kép ) A rugóelofeszités állitásához körmöskulcs használata javallott. Ha ez nincs, akkor csavarhúzó és kalapács...
( 9-es kép ) Szakértok szerint a nyomófokozat állitócsavarja csupán kozmetikai célokat szolgál, mivel valóságos állitási lehetoséget nem igazán ad.
( 10-es keép ) A hátsó rugó alatt találod a húzófokozat állitócsavarját. S ( soft-puha ), H ( hard- kemény )...és nem Hideg, ahogyan azt elsore feltételeznéd...
( 11-es kép ) Igy néz ki a Bridgestone BT56SS a beállitásokat követo tesztkörök után. Némileg civilizáltabb hátsó rugóstaggal a gumik éle nem lenne ennyire roncsolt, de az élek legalább használva voltak, nem úgy...
( 12-es kép ) ...mint az elso keréknél, ahol a "rinyacsik" jól látható. Ezen az ülésmagasság növelésével, vagy a villák a villatartókban való leengedésével segithetünk, ami egyúttal javitja a kormányozhatóságot és az iránytartást is.
Összegzés:
Elso futómu:
Statikus süllyedés ( static sag ): 31mm ( vezetovel )
Nyomófokozat : 1-1/4 fordulat vissza a maximumból
Húzófokozat: 1 fordulat vissza a maximumból
Elofeszités: 3 vonal vagy 12mm látszik az állitócsavarból ( utassal 2 vonal látszik )
Guminyomás: utca: 34psi, pálya 32psi
Hátsó futómu:
Statikus süllyedés ( static sag ): 13mm Nyomófokozat: 1/4 fordulat vissza a maximumból Húzófokozat: 1/2 fordulat vissza a maximumból Elofeszités: négy klikk vissza a maximumból, három, ha utassal motorozol, vagy ha a "százasok klubjá"-ba tartozol... Guminyomás: utca: 38psi, pálya: 32psi
A Performance Bikes c. angol szaklap cikke alapján
Martin
A cikkel kapcsolatos észrevételeket ide küldjétek:martin66@mindspring.com
Következik: 1998-2000 Yamaha R1 setup
Akkor télen lesz mivel játszani,addig meg használható!Gratula!
Köszi a mérést még egyszer!
üdv :Zsolti
Úgy néz ki hogy igen, amelyik sebességtartományokban próbáltam ott rendeben volt, a lényeg hogy a előző tulaj minden szétállítgatott mind elől, mind hátul. Ezért minden vissza állítottam a gyári értékekre, kivéve az első rugó előfeszítést nagyobbra raktam, meg sajnos most vettem észre hogy a jobb első villán bele van törve a nyomás állító szelep ezért azt nem lehet állítani, azért idegesítő mert nem rég cseréltem elől szimeringeket és nem vettem észre, akkor egyszerűbb lett volna javítani. Ami szerintem igazándiból okozta a szitálást hogy elől teljesen ki volt tekerve a húzó csillapítás.
Nálad a szitálás megoldódott?
Azért teljesen pontosan nem hiszem hogy sikerült ezért +- 1-2 mm lehet számolni biztosan.
Nálam nagyobb volt az eltérés,de reménykedjünk,hogy jó lesz!
A mérést előre is köszi!
Ha még aktuális a fejidom konzol mérés akkor holnap tudok mérni neked egyet.
Van egy 1999-es 918-asom, tegnap lett forgalomba helyezve és most tudtam úgy igazándiból kipróbálni, és olyan problémám van hogy nyújtott hosszú kanyarban elég enyhe dőlésnél kb. 150-160 -as tempónál kicsit szitál a motor, ennél jobban még nem mentem ott nem tudom hogy viselkedik.
Elől zsír új Metzeler Sportec M3 van rajta, a teleszkóp olaj most lett cserélve, én csináltam szervizkönyv szerint pontosan kimérve mindent, a hátsó gumi is nagyjából jó még, elvileg a kormánycsapágy is jó.
A kérdés az hogy okozhatja ezt futómű beállítás szerintetek, mert eredetileg teljesen be volt tekerve az előfeszítés elől most kb. felesen van, a hátsót még nem piszkáltam.
Valaki ,akinek 99-es RR-je van,mérne nekem a fejidom merevítő konzol felső részénél,ahol a tükör csavarok vannak,egy távolságot a két kar között,mondjuk a felső anya alatt közvetlenül!
Előre is köszi!
Gyárilag 90 kellene, rá, de most 80/ van rajta és most fogok előre venni gummát és nem tudtam, hogy maradhatok-e ennél a szélességnél, jobb, rosszabb-e a másik mérettel....
Akinek van valami bokorugrója (cross) vagy egyébként jártas a témában, az tudna nekem infoval szolgálni, hogy első guminál van-e jelentősége, hogy 80/100 vagy 90/100 a gumi mérete?