Nem biztos hogy az azonnal csereérett!
Gondolom 73e már volt egy csere a mocc élete során.
Szerintem nézd meg hogy a feszítő tekeredik-e ha elkezded leszerelni. (feszítő végén lévő csavar ki és belül tekeredik a ksördög ha a komlpett feszítőházat meglazítod és távolítod a blokktól. kukk a galériámba hogy néz ez ki ) Ha tekeredik akkor még nem nyúlt meg kórosan a láncod csupán előjött a jó öreg feszítő jelenség:-)
Üdv!
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Elkezdett ma csörögni a vezérműláncom... sc33as blokk 97-es. 73e km-rel. Cserélt-e mostanában valaki? Merre tudok jó áron vásárolni kellékeket+ esetleg tudtok-e ajánlani Szentendre környékén vkit,akire ezt rá lehet bízi és nem kell eladni a vesémet,h ki bírjam fizetni!
Előre is köszönöm!
Ok, kíváncsian várom. Van egy íratlan szabály, láncot, lánckereket CSAK egyszerre cserélünk. Ha még használtra is, de az is egyszerre, értem ezalatt úgy, hogy a 3 alkatrész egymással egyszerre kopott, tehát nem 3 különböző kopott alkatrészt szerelünk be. Nekem anno, a láncom beállt, értsd úgy, hogy megragadnak a szemek, és hullámos lesz a lánc. Ez még akkor volt, mikor megvettem. Hiába kenegettem, mostam mint annak a rendje, nem javult. Az előző gazdi hanyag volt. Csere... Viszont a lánckerekek épek voltak, szemmel nem lehetett rajtuk kopást mérni, pedig biztosan volt. Komplett láncszettet vettem. Nekem a DID lánc - JT lánckerék páros jött be.
Volt nekem egy bontott lánckerék-lánc párosom. Nekem nem kellett, mert az enyém még mindig jó, viszont a használtban meg alig volt km. Mehet piacra, de CSAK egyben. Aki megvette, örült neki nagyon, mert szuper állapotban volt és a mai napig is ezt nyúzza.
Vannak dolgok, amiken nem szabad illetve nem érdemes spórolni. Én megértem, hogy mikor kereket cseréltél akkor nem tűnt vészesnek a lánckereket egy másik használtra cserélni, de már ott hibát követtél el. De legalább most már tudod. Amúgy, nem értem, hogy miért nem tartottad meg a régi lánckereket a régi felniről. Azt csak le kell csavarozni...na mindegy.
Egyéni véleményem, hogy ettől függetlenül, szerintem egy rossz lánctól, nem szabadna kidobálnia a sebességet, de ha most jól szuperál a váltód, hát akkor áldásom rá. Végre élvezheted a végtelen utakat.
sb , a lánckerék meg lánccsere elött a motort megint a fejére forditottuk , leszedtem alolról megint mindent hogy belássak a váltóba , kukactengely ok , fogasok ok , villák ok , ami hiba volt ott , akukactengelyt tartó 2 csavarból 1iknél a megment a menet , uj menetet vágtunk , és ráhuztuk normálisan , összeraktuk , és akkor is jelentkezett a "hiba " utána jött a lánckerék megsasolása , majd lecserélése.Nem volt gyürüre lekopva , csak amivel elkurtam a dolgokat , a motort , más hátsó felnivel vettem meg mint ami most van benne , elcseréltem 1 954es hátsó kerékre ( fekete szin miatt , előző fehér volt ) és lánckerekestől cseréltem át , és szerintem az a lánckerék teljesen másképp lehetett kopva , mint az előző , ez okozhatta azt hogy mint 2 fogas megévődőtt , de gyürüre egyik sem volt lekopva , majd teszek fel róluk is fotót
aya , ezekszerint mégis , mivel első fogason 4 fog nem volt , hátsón meg 2 :D mindegy , sb , tökéletesen egyetértek veled , olajat 1 hó alatt már 2x cseréltem , elöször h kicsit a mocskot keverje magába , és utána jobb , vastagabb olajat , de a láncom did , volt , külalakra nem látszott rajta semmi rendellenesség , fogasokat nem is nagyon nézegettem főleg nem az elsőt , és mivel aya lehetetlennek tartotta azt hogy a lánc átugorhat e vagy sem, , inkább a váltóhibára fokuszáltam megint , de pár napja észrevettem hogy a lánckerék "kicsit hiányos" , lecseréltem ,és amint irtam , most tökéletesen mükődik ,
Sziasztok. 2000éj 929em van.
kis segítség kellene. pár héttel ezelőtt elment a töltésem. Akkor még terhetlenül (lámpa) fordulaton, volt, mostmár sehol semerre. fesz.szabályzón egyetlen egy csati van, azon az aksinak a feszültségét mértem. Az hogy mennyi megy rá nemtudtam lemérni, mivel a kábel csatlakozó nélkül rögtön a generátorhoz ment. Az aksi előtti csatinál kis égésnyomot észrevettem. indításnál mintha kis égett szaga lenne. Mit gondoltok? én fesz.szabályzóra gyanakszom.
persze hogy nem új dolgokat...
Én is csináltam már szarból várat nem keveset....
de olyan lánckerék amin nincs fog , vagyis elforoghat , az nem hogy szar , az semmi ....
olyannal az ember ha esze van , akkor be sem indítja a motorját , és még a szerelőhöz is utánfutón viszi ....
bár megjegyzem , hogy aki megvárja , hogy " gyűrűre " kopjon a lánckerék , az csacsit vezessen ne motort ...
két hét múlva jön egy caponord....annak vagy fél éve kezdett el átugrani és mostanra már minden nagyobb gázadásra elforog....nézd meg....igaz, a kerekek kopottak és a lánc megnyúlt rendesen....persze, hogy ami új az nem képes átugrani, de általában nem új dolgokat kell javítgatni...
a vezlánc feszítése ismét csak más elven működik , így nem hasonlítható össze ezzel ....
akkor leírom úgy hogy mindenki értse ...
a lánc nem ugorhat át .....
az ésszerűség határain belül kinéző lánckerekek , és megfelelő láncfeszesség alkalmazásakor ...
nem nem nem nem nem és nem ...
fizikailag LEHETETLEN.....
Félreértés ne essék nem az ügyhöz szólva írtam, hogy a lánc tud ugrani hanem csak úgy szimplán....azt, hogy átugrástól felváltana meglepőnek tartom, de a lényeg, hogy a lánc át tud ugrani, vezlánc is....
De az megint más, ép eszű ember nem közlekedik ilyennel. Komolyan mondom, aki nem tudja megvenni az alapvető dolgokat (értsd: fék, gumi, lánc, olaj stb...) az ne motorozzon. A motor régen is, de ma főleg luxuscikknek számít. De az is előfordul, hogy valaki ennyire igénytelen. Aki ilyen szintre képes lekoptatni a lánckerekét, az egy igazi balfasz. Az eszem megáll, mikor jönnek az emberek, hogy ugrik a lánc. Egy normálisan összerakott motoron nem ugrik sehová. Főleg nem úgy ahogyan azt erdélyi kolléga videóján lehet hallani. Ez csak simán felpörgött, mert kilökte sebességből. Egy ilyen felpörgéskor igen komoly mechanikai zajnak kellene kísérnie. Az bizony ilyenkor recseg-ropog. Meg olyan, nincs, hogy egyik pillanatban full terhelésnél átadja a hajtást, másik pillanatban meg elforog a lánc...
Írta itt valaki, hogy kínai láncot tett fel a biciklijére, és néha ugrott 1 fogat. Na az is más, mert ott is csak 1 fogat ugrott.
Én továbbra is azt állítom, hogy a lánc nem tud ugrani, főleg nem így, nem ennyit és ilyen finoman.
Ha azt vesszük, hogy a motornak rossz volt a váltója, és kidobálta a sebességet, majd valahogy meg lett javítva, össze lett rakva és továbbra sem jó, mivel hasonló dolgokat produkál, akkor nem hiszem, hogy hirtelen a lánc-lánckerék páros ment tönkre... Occam borotvája, ugyebár.
Szerintem az a váltó még mindig nem teszi rendesen a dolgát.
Csak idén eddig két olyan gépen cseréltem láncot amikkel úgy jöttek el, hogy átugrott sőt az egyik csak lépésben tudott jönni....megvan az egyik kis lánckereke elrettentésnek....
Egy esetben ugorhat át, ha a lánc és a lánckerék mérete eltér, mert akkor felkerül a görgő a lánckerék hegyére, és ott ugorhat - bár akkor sem forog át többször, meg szerintem a váltásra, sebességi fokozatra nem lehet hatással, ha jó a váltó.
Nekem kerékpárnál volt hasonló élményem, a shimano racsnira új kínai láncot tettem, ami nem volt méretpontos, és emiatt kb. 10 fordulatonként ugrott egy fognyit.
Gondolom 73e már volt egy csere a mocc élete során.
Szerintem nézd meg hogy a feszítő tekeredik-e ha elkezded leszerelni. (feszítő végén lévő csavar ki és belül tekeredik a ksördög ha a komlpett feszítőházat meglazítod és távolítod a blokktól. kukk a galériámba hogy néz ez ki ) Ha tekeredik akkor még nem nyúlt meg kórosan a láncod csupán előjött a jó öreg feszítő jelenség:-)
Üdv!