530as van az enyémen , és igen lehet kapni , aprópénzért....én mindig igy tettem fel az uj láncokat , mivel itt nittelőszerszám után járhatsz honapokig , és sosem volt semmi problémám ebből adodólag , a héten kiderül hogymi a bibi
2est dobálta ki , de amint leirtam a sebességet nem dobja ki , tehát nem dobja üressbe , tök olyan érzés mintha átugrana a lánc , ha ti azt mondjátok tuti nem az , de az érzés az pont ugyanolyan , és nem mindig 3áasban , 2estől főlfele csinálja , de amint leirtam , van mikor napokik nem jön elő a dolog , és mikor csinálja kanyarban , vagy kanyarkijövet urán . ezért gondoltam én a láncra , nem biztos hogy a fogakon ugrik át , csak lehet annyira nem fekszik rá a fogaskerekekre , hogy elől lefordul a fogaskerékről , s mivel az a védőmüanyag tartja nem tudja teljesen ledobni ( ezért lehet az hogy amikor kanyarban vagyok akkor jelentkezik , nem tudom , az idő nem engedi hogy foglalkozzam vele , ahogy eláll az eső , irány láncért . lecserélem , ha utána is marad a gond , akkor kuplungot végignézem teljesen , majd a váltó , de szerintem a váltó kizárt
Jó kis szerviz, visszabasztam volna hozzájuk, hogy húzzák a faszukra. Tudod van egy olyan, hogy nem tudják megcsinálni, akkor azt visszaveszik átnézik, és ha nem lesz meg a hiba, akkor csere. Én még megpengetnék egy-két szálat.
2011-es a gép és 6000km van benne meg ujkora ota csinálja ezt szoval ennyi. A szervízbe meg azt mondták ezek ilyenek nem tud mit csinálni vele azt kb ennyi.
Én cseréltem kukactengelyt 929-ben és utána jó lett. Kidobálta a másodikat de csak és kizárólag jobbra döntéskor. Nem is kellett full gázt húzni hozzá akkor is. A kapcsoló körmök nem bírták a összekapcsolva tartani a fogaskerekeket ezért kiesett a sebességből a kegkisebb gázra is. Ha ez a baja és időben orvosokják akkor utána tökéletes lesz. Ha sokat várnak vele lenyalja a kapcsoló körmöket és cserés a fogaskerék pár is.
Biztos vagyok benne hogy nem a laza láncod okozza a bajt. Mármint persze csak ha vannak a fogasokon fogak még.
Berakok egy képet ez a csoportfogas felel pl az említett3. sebesség áttételéhez. Látható hogy a kettő hogyan kapaszkodna egymáshoz.
Bármelyik legyen legömbölyödve az nem fogja átvinni neked a 130 lovat.
Gondoljatok bele az elmesélés alapján csak egy bizonyos sebesség fokozatban jelentkezik. 1 esben kiálna egykerékre de 3 ban meg mintha átugrana ?! ott a váltó lesz a sérült!
Ja és miért cseréltetek egyáltalán kukactengelyt? Mert ha előtte volt már olyan hogy kidobálta a sebességet felesleges tovább keresni a hibát...
de ez is mekkora szívás már, hogy nem csak fogom veszek egy új láncot felbszom és kész, mert ha nincs hozzá nittelő szerszám akkor lehet vinni szerelőhöz vagy venni tizen-huszon ezer forintokért....
Szerintem amit mondasz az a patentszemes lánc. Csakhogy ilyen erős motoroknál ezt már nem alkalmazzák. Azt sem tudtam, hogy lehet egyáltalán 525-ös 530-as lánchoz ilyet kapni...
nem nittelhető láncszem , hanem van 1 kis biztositékja amit forgásnak ellentétes irányba ráhuzol az bekattan s szét nem jön, most csak próba alatt van, szal hosszabb utakat amugy sem csinálok vele amig nincs másik lánc , pláne hogy az idő is ilyen kuka...
Azzal hogy kiveszel szemet a láncból nem oldódik meg a probléma! Mivel a lánc nyúlott a lánckeréken a fogak nem tudnak nyúlni! Tehát ha ráfekteted a nyúlott láncot a lánckerékre akkor az első néhány szemnél viszonylag jól fekszik a lánckeréken viszont minél hosszabban próbálod ráfektetni annál inkább nem stimmel ! A nyúlott lánc ezért nagyon koptatja a lánckereket és ugrálni fog rajta de akár le is törheti a kerékről a fogagkat ha nem szakad el!
Én nem írtam laza nittelt szemről! Pont ellenkezőleg...
Ha szem mindkét oldalát túlpréselik az már 3 szem mozgását befolyásolhatja.
Az átugrásra pedíg a leírtakból következtettem:
-megnyúlt/elhasznált láncból két szemet kivett(gondolom milyen állapotban van a lánc és a kis-nagy lánckerék...)
-a szem kivétele után jött elő a hiba
Abban viszont igazad van, hogy egyszerre nem egy láncszem fog ezzel tisztában vagyok én is! Pont ezért írtam mellé a kopott lánckereket amit sb656 is belinkelt.
A lánccal nem szabad játszani, veszélyes dolog. Ha szakad, az a legkisebb gondod, hogy venned kell rá másik szettet. Van akinek csak kilövi hátra, de van olyan ismerősöm akit úgy hátba vágott, hogy megrepedt a bordája. Kanyarban nagyon kellemetlen, ha szakad. Éppen íven vagy, gyorsítasz és puff, szakadás. Simán eldobod a vasat. Ha meg feltekeri a kerékagyra, ott semmi esélyed (bár ritkán fordul elő), ott huzogatthatod a kuplungot...
Láncból kivenni biciklinél is bűn, de megtesszük, mert miért ne. Bármilyen motornál, és főleg nem 120-160 LE gépeknél nem veszünk ki láncszemet. A motorozás veszélyes üzem, ne legyél magad ellensége.
Egy esetben ugorhat a lánc, de az nagyon durva....remélem nem ilyen kép fogad majd minket.
de olyan nincs , hogy laza a nittelő szem és átugorhat
nem 1 szem fekszik fel egyszerre...hanem legalább mit tudom én 9-10....
gondolkozzatok már kicsit mielőtt hülyeségeket beszéltek ....
ha meg valami csoda folytán egyszer "átugrik " a lánc , akkor az ott olyan cirkuszt csinál , hogy a lánckerék tuti kuka....
nemhogy még jó kicsit , aztán megint ugrik , aztán megint jó kicsit ....
lófaszt....
Nittelhető láncszemet nem préseltétek meg túlságosan,
ami ha kopott az első kis lánckerék át-át tudhat ugrani a
"cápafogakon"...
Bár még az is lehet, hogy a szétnyúlt lánc szemei nem
mozognak rendesen és ezek közül ugrik át valamelyik.
lefotozom holnap hogy mennyire nem jol áll rajta a lánc , s lehet azt mondod hogy mégis....bár ne lenne igazam , s bárcsak 1 hibás összerakásnak köszönhető legyen ez az egész....mert ezen a motoron már lassan mindent lekellett cserélnem...nem hiányzik még 1 kuplungcsere is
Berakok egy képet ez a csoportfogas felel pl az említett3. sebesség áttételéhez. Látható hogy a kettő hogyan kapaszkodna egymáshoz.
Bármelyik legyen legömbölyödve az nem fogja átvinni neked a 130 lovat.
Gondoljatok bele az elmesélés alapján csak egy bizonyos sebesség fokozatban jelentkezik. 1 esben kiálna egykerékre de 3 ban meg mintha átugrana ?! ott a váltó lesz a sérült!
Ja és miért cseréltetek egyáltalán kukactengelyt? Mert ha előtte volt már olyan hogy kidobálta a sebességet felesleges tovább keresni a hibát...
csapágyboltban ....
2-300 forint/szem...
de nem nagymotorhoz ... más az anyaga...
és külön figyelmeztettek is , hogy nem motorra való ! ! !
ekkora motorokra CSAK nittelőst ...
Ha szem mindkét oldalát túlpréselik az már 3 szem mozgását befolyásolhatja.
Az átugrásra pedíg a leírtakból következtettem:
-megnyúlt/elhasznált láncból két szemet kivett(gondolom milyen állapotban van a lánc és a kis-nagy lánckerék...)
-a szem kivétele után jött elő a hiba
Abban viszont igazad van, hogy egyszerre nem egy láncszem fog ezzel tisztában vagyok én is! Pont ezért írtam mellé a kopott lánckereket amit sb656 is belinkelt.
Dörzshajtás,ez még hátravisz a kerékre vagy 0.5 Le-t
Láncból kivenni biciklinél is bűn, de megtesszük, mert miért ne. Bármilyen motornál, és főleg nem 120-160 LE gépeknél nem veszünk ki láncszemet. A motorozás veszélyes üzem, ne legyél magad ellensége.
Egy esetben ugorhat a lánc, de az nagyon durva....remélem nem ilyen kép fogad majd minket.
Bala
a hiba nem ebből adódik ....
MERT A LÁNC NEM UGORHAT ÁT ! ! !
már elnézést...
de olyan nincs , hogy laza a nittelő szem és átugorhat
nem 1 szem fekszik fel egyszerre...hanem legalább mit tudom én 9-10....
gondolkozzatok már kicsit mielőtt hülyeségeket beszéltek ....
ha meg valami csoda folytán egyszer "átugrik " a lánc , akkor az ott olyan cirkuszt csinál , hogy a lánckerék tuti kuka....
nemhogy még jó kicsit , aztán megint ugrik , aztán megint jó kicsit ....
lófaszt....
ami ha kopott az első kis lánckerék át-át tudhat ugrani a
"cápafogakon"...
Bár még az is lehet, hogy a szétnyúlt lánc szemei nem
mozognak rendesen és ezek közül ugrik át valamelyik.