Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

530as van az enyémen , és igen lehet kapni , aprópénzért....én mindig igy tettem fel az uj láncokat , mivel itt nittelőszerszám után járhatsz honapokig , és sosem volt semmi problémám ebből adodólag , a héten kiderül hogymi a bibi
2est dobálta ki , de amint leirtam a sebességet nem dobja ki , tehát nem dobja üressbe , tök olyan érzés mintha átugrana a lánc , ha ti azt mondjátok tuti nem az , de az érzés az pont ugyanolyan , és nem mindig 3áasban , 2estől főlfele csinálja , de amint leirtam , van mikor napokik nem jön elő a dolog , és mikor csinálja kanyarban , vagy kanyarkijövet urán . ezért gondoltam én a láncra , nem biztos hogy a fogakon ugrik át , csak lehet annyira nem fekszik rá a fogaskerekekre , hogy elől lefordul a fogaskerékről , s mivel az a védőmüanyag tartja nem tudja teljesen ledobni ( ezért lehet az hogy amikor kanyarban vagyok akkor jelentkezik , nem tudom , az idő nem engedi hogy foglalkozzam vele , ahogy eláll az eső , irány láncért . lecserélem , ha utána is marad a gond , akkor kuplungot végignézem teljesen , majd a váltó , de szerintem a váltó kizárt
Ok! De már csak holnap írom le.
Fasza, jó kis túra lehetett! Kérünk beszámolót!
Öt nap, 1150 km, egy kis szolid karika Magyarországon.
Jó kis szerviz, visszabasztam volna hozzájuk, hogy húzzák a faszukra. Tudod van egy olyan, hogy nem tudják megcsinálni, akkor azt visszaveszik átnézik, és ha nem lesz meg a hiba, akkor csere. Én még megpengetnék egy-két szálat.
2011-es a gép és 6000km van benne meg ujkora ota csinálja ezt szoval ennyi. A szervízbe meg azt mondták ezek ilyenek nem tud mit csinálni vele azt kb ennyi.
Én cseréltem kukactengelyt 929-ben és utána jó lett. Kidobálta a másodikat de csak és kizárólag jobbra döntéskor. Nem is kellett full gázt húzni hozzá akkor is. A kapcsoló körmök nem bírták a összekapcsolva tartani a fogaskerekeket ezért kiesett a sebességből a kegkisebb gázra is. Ha ez a baja és időben orvosokják akkor utána tökéletes lesz. Ha sokat várnak vele lenyalja a kapcsoló körmöket és cserés a fogaskerék pár is.
Biztos vagyok benne hogy nem a laza láncod okozza a bajt. Mármint persze csak ha vannak a fogasokon fogak még.
Berakok egy képet ez a csoportfogas felel pl az említett3. sebesség áttételéhez. Látható hogy a kettő hogyan kapaszkodna egymáshoz.
Bármelyik legyen legömbölyödve az nem fogja átvinni neked a 130 lovat.
Gondoljatok bele az elmesélés alapján csak egy bizonyos sebesség fokozatban jelentkezik. 1 esben kiálna egykerékre de 3 ban meg mintha átugrana ?! ott a váltó lesz a sérült!
Ja és miért cseréltetek egyáltalán kukactengelyt? Mert ha előtte volt már olyan hogy kidobálta a sebességet felesleges tovább keresni a hibát...
de ez is mekkora szívás már, hogy nem csak fogom veszek egy új láncot felbszom és kész, mert ha nincs hozzá nittelő szerszám akkor lehet vinni szerelőhöz vagy venni tizen-huszon ezer forintokért....
lehet kapni ilyen méretű patentszemet...
csapágyboltban ....
2-300 forint/szem...

de nem nagymotorhoz ... más az anyaga...
és külön figyelmeztettek is , hogy nem motorra való ! ! !


ekkora motorokra CSAK nittelőst ...
Szerintem amit mondasz az a patentszemes lánc. Csakhogy ilyen erős motoroknál ezt már nem alkalmazzák. Azt sem tudtam, hogy lehet egyáltalán 525-ös 530-as lánchoz ilyet kapni...
nem nittelhető láncszem , hanem van 1 kis biztositékja amit forgásnak ellentétes irányba ráhuzol az bekattan s szét nem jön, most csak próba alatt van, szal hosszabb utakat amugy sem csinálok vele amig nincs másik lánc , pláne hogy az idő is ilyen kuka...
Azzal hogy kiveszel szemet a láncból nem oldódik meg a probléma! Mivel a lánc nyúlott a lánckeréken a fogak nem tudnak nyúlni! Tehát ha ráfekteted a nyúlott láncot a lánckerékre akkor az első néhány szemnél viszonylag jól fekszik a lánckeréken viszont minél hosszabban próbálod ráfektetni annál inkább nem stimmel ! A nyúlott lánc ezért nagyon koptatja a lánckereket és ugrálni fog rajta de akár le is törheti a kerékről a fogagkat ha nem szakad el!
De az amit belinkelt az nem lánckerék , hanem vas...
Én nem írtam laza nittelt szemről! Pont ellenkezőleg...
Ha szem mindkét oldalát túlpréselik az már 3 szem mozgását befolyásolhatja.
Az átugrásra pedíg a leírtakból következtettem:
-megnyúlt/elhasznált láncból két szemet kivett(gondolom milyen állapotban van a lánc és a kis-nagy lánckerék...)
-a szem kivétele után jött elő a hiba
Abban viszont igazad van, hogy egyszerre nem egy láncszem fog ezzel tisztában vagyok én is! Pont ezért írtam mellé a kopott lánckereket amit sb656 is belinkelt.
Hát ez már átugrik
Dörzshajtás,ez még hátravisz a kerékre vagy 0.5 Le-t
A lánccal nem szabad játszani, veszélyes dolog. Ha szakad, az a legkisebb gondod, hogy venned kell rá másik szettet. Van akinek csak kilövi hátra, de van olyan ismerősöm akit úgy hátba vágott, hogy megrepedt a bordája. Kanyarban nagyon kellemetlen, ha szakad. Éppen íven vagy, gyorsítasz és puff, szakadás. Simán eldobod a vasat. Ha meg feltekeri a kerékagyra, ott semmi esélyed (bár ritkán fordul elő), ott huzogatthatod a kuplungot...
Láncból kivenni biciklinél is bűn, de megtesszük, mert miért ne. Bármilyen motornál, és főleg nem 120-160 LE gépeknél nem veszünk ki láncszemet. A motorozás veszélyes üzem, ne legyél magad ellensége.

Egy esetben ugorhat a lánc, de az nagyon durva....remélem nem ilyen kép fogad majd minket.

Bala
Te meg vágd le azt a láncot és kösd meg vele a kutyát , mert másra nem igazán jó , és életveszélyes is ...

a hiba nem ebből adódik ....
MERT A LÁNC NEM UGORHAT ÁT ! ! !
Hogy a faszomba ugorhatna át ? ? ? ? ? ? ?

már elnézést...

de olyan nincs , hogy laza a nittelő szem és átugorhat
nem 1 szem fekszik fel egyszerre...hanem legalább mit tudom én 9-10....

gondolkozzatok már kicsit mielőtt hülyeségeket beszéltek ....

ha meg valami csoda folytán egyszer "átugrik " a lánc , akkor az ott olyan cirkuszt csinál , hogy a lánckerék tuti kuka....
nemhogy még jó kicsit , aztán megint ugrik , aztán megint jó kicsit ....
lófaszt....
A túlságosan után lemaradt egy ?-jel...
Nittelhető láncszemet nem préseltétek meg túlságosan,
ami ha kopott az első kis lánckerék át-át tudhat ugrani a
"cápafogakon"...
Bár még az is lehet, hogy a szétnyúlt lánc szemei nem
mozognak rendesen és ezek közül ugrik át valamelyik.
lefotozom holnap hogy mennyire nem jol áll rajta a lánc , s lehet azt mondod hogy mégis....bár ne lenne igazam , s bárcsak 1 hibás összerakásnak köszönhető legyen ez az egész....mert ezen a motoron már lassan mindent lekellett cserélnem...nem hiányzik még 1 kuplungcsere is
értsd meg , hogy nem ugorhat a lánc....