andikám , mért nem irod ki simán hogy bontott cbr alkatrészekre lenne szükséged ingyen.........( remélem érted mire célzok ) és akkor lehet több jelentkező lesz :))
pff. sajnos munkahelyen vagyok és dolgozom közben...
nem szoktam sehova sem felregisztrálni ide is csak azért bátorkodtam amit már leírtam...
fénykép nincs de most mit írjak magamról? Lol.
Ha azt írom h jól nézek ki az olyan nagyképűen hangzana pedig távol áll tőlem...
Ha meg az ellenkezőjét az meg nem lenne igaz. De bukóban nem mindegy hogy nézek ki? amúgy jól
Nekem egy fura kérdésem lenne: Imádok motorozni de sajnos nekem nincs csak a volt pasimnak. Viszont nagyon hiányzik a feeling.
Lenne kedve valakinek elvinni motorozni? Nem ismerkedni akarok, szimplán élvezni a száguldás. Honda cbr motorok előnyben.
Tudom, hogy fura kérés, de hátha valaki igent mond.
Köszönöm!
és azt hogy a lánc átugrás miatt miért dobta 3ba , azt nem tudom , lehetséges hogy üressbe ment a fogas .és a hirtelen erőmegszünés miatt a váltót is megbóditotta , nem tudom fogalmam sincs , de a lényeg hogy lánc meg lánckerék csere után , most tökéletesen megy , és kösz a tanácsokat-véleményeket
Na , és beteljesedett amit mondtam , vettem uj fogast , meg láncot , és megy tökéletesen , tehát bármennyire lehetetlennek tünt , de mégis átugrott a lánc , hátsó fogasból 2 fog levolt törve...
Sajnos ez a váltó még mindig beteg. Pontosan nem tudom, hogy mit cseréltetek, de ez így ebben a formában nem túl egészséges, sőt balesetveszélyes. Ha csak a kukactengelyt cseréltétek (és tegyük fel, hogy az jó volt amit vettél), akkor máshol is meg van sérülve a váltó szerkezete. Itt már többen is leírták a hiba lehetséges okait, nem fogom én sem szaporítani a szavakat ezzel kapcsolatban. 2 lehetőség van, vagy elpasszolod és majd szív vele a következő gazdi, vagy megcsinálod rendese. Értsd ezt úgy, hogy ami kopott és lenyalt (nem csak szemmel megvizsgálni, hanem ki is kell mérni) azt ki kell cserélni. Bár, ha túl sok benne a kopott cucc lehet jobban jársz egy komplett bontottal.
Szia!
Sajnos amit írsz az nincs így:
"tengely kizárva szerintem mert nem üressbe dobja ki , hanem vagy marad a 2es , vagy dobja át 3ba"
A motorok sajátossága hogy üres csak az 1 és a kettes között van.
( a többi fokozat között fizikailag nincs a kukactengelyen fészek kiképezve.
A léptetővilla ahhoz hogy üresben legyen van egy fészek ami olyan helyen tartja hogy a fogas nem kapcsolódik semmihez) .
A többi esetben amikor a kukactengely két fokozat között pl 2-3 között tart akkor vagy az egyikben vagy a másikban tartja a villát.
Egyetlenegy reménysugarad hogy a kukactengelyed léptetőszerkezete gyenge. Azaz a legömbölyödött fogak miatti erőhatás forgatónyomatékot fejt ki a kukactengelyre a hornyon keresztül és az el tud forogni. Talán ez okozza a bajt.
De egy biztos már egy kidobás után szarrá megy a fogas nemhogy rendszeres kidobálás után. Nem akarlak elkeseríteni de véleményem szerint ezen a váltón már csak a csoda vagy a csere segíthet. De szóljon hozzá más is nehogy félrevezesselek. asszem minden hibát kizártunk lassan. Üdv
1 napig csinálta a 3as fokozat is , de az megszünt teljesen . tehát csak a kettes csinálja most , de tengely kizárva szerintem mert nem üressbe dobja ki , hanem vagy marad a 2es , vagy dobja át 3ba , na most ha a fogas vagy a villa lenne , akkor ezt mindig kellene neki csinálni , nemde ? de 10 rárántásból 6 7 x csinálja , 3 4x meg megenged pirossig pörgetni , sőt van amikor napokig nem csinálja , és szószerint ilyent még nem hallottam , ha valami rossz az mindig rossz , nemde ? :)
Hát az legalább tuti hogy nem a kuplung :-(
Ha volt olyan hogy másik fokozatok is eljátszották ezt, akkor én nem szavaznék már bizalmat ennek a váltónak...
de az érdekes az hogy 3ba dobja , vagy amint irtam az imént van amikor 1 2 napig , hégit teljesen normálisan müködik , majd visszajön a "hiba" belinkelek 1 videot , ma fölvettem , kicsit kuka kamerapozició meg minőség de a lényeg látszik , hallszik : http://youtu.be/dS-MOOl2ZsM a lényeg 1:37nél van második felpörgés után dobja 3ba
Lehetséges hogy a léptetővilla vetemedett el és amiatt tud könnyebben kiugrani sebességből. Csak ötletelek hogy az új kukactengelyed még ha jól is vezeti a léptetővillát de az elvékonyodott vagy vetemedett akkor ugyanúgy kidobhatja a sebességet mert nem megy teljesen a helyére a fogas.
Javaslom ezt is cseréld. Sok sikert a javításhoz
Ez melyik évjárat/széria amiről szó van ?
És érdekelne a 954 hogy bírja a Dyno-t? Azt hallottam van rá esély hogy kidobálja a sebességeket a nagy erő miatt. A télen meg szeretném csináltatni. Aki tudja a hátrányait szóljon hozzá legyen szíves!
(nem birok itt ekezettel irni ) na szoval , szetszedni nem volt ma meg idonk , de nyomtam meg 1 probat vele , ha a fogaskerek mint ahogyan te mondod , akkor nagy terheles soran is kellene ugorjon , nem ? ma direkt probaltam 2be kerekezni , 5 probabol 1x atugrott azaz csinalta a jelenseget amit lejebb irtam de 4x ragazolaskor emelte szepen az elejet aqtugras nelkul , es lehet hulyeseget mondok , de ugy vettem eszre hogy kanyar vetelek kozbe es utan jelentkezik ez ,, ha egyenesen all a motor s kicsit rancigalom a gazt 2be , szepen feltudom huzni pirossig , velemenyek ?
hát venni tudnék a kukactengelyen kivüli alkatrészeket bontottan , de szerintem nem kukactengely hiba most , mivel nem azt csinálja mint eddig , tehát eddig simán kidobta üressbe ,na de most van mikor 2esbe kipörög akár 10 11 ezerig gond nélkül de van mikor 4 10 ezer között mintha behuznám a kuplungot , fel megy a fordulatszámmérő , kissé kerreg majf vagy marad 2es fokozatba és ez a jelenség ismétlödik egész addig amig visszaengedek a gázból vagy átdobja magától 3ba , van mikor simán 4 ezernél átteszi 3ba mintha váltanék én , van mikor a gond 1 2 napig nem jelentkezik egyáltalán , na most én gondoltam 1 olyasmira hogy a kukactengely berakásakor valami nem lett a helyére téve vagy valami nem lett meghúzva úgy ahogy kell azt , mert ha hibás a tengelyem , akkor mindig kb ugyanazon a terhelésen kellene kidobnia , ugyanez vonatkozik hibás villára , vagy fogaskerékre is , de van amikor a jelenség megszünik , volt mikor 2 hétig nem volt semmi , pirossan váltottam mindig , tegnap rossz uton lenyomtam vagy 70 km . és azután jelentkezett ujra , ezért gondolok csavarlazulásra , holnap szedjük szét ujra...
Sajnos igazolódik amit mondtam neked még a tünet elején. Ez bizony a 2.sebességért felelős fogaskerék valamint a hozzá tartozó "mozgó fogaskerék" amit a léptetővilla mozgat, hibája. De ilyen jelenségnél én nem csak ezt a kettőt hanem a lépetővillát is cserélném.
Nem biztos h teljes váltócsere kell ha olcsóbban tudod ezeket a fogasokat beszerezni . Bár egy használt váltó zsákbamacska...
Sajnos nem úszod meg a blokk szétszerelését :-( Javaslom átnézni az egészet. Ami legömbölyödött az kuka...
Az valtó hiba!
A kukactengely hiába új ha a kettes fokozat kapcsolókörmei meg vannak kopva akkor az erő hatására kidobja a fokozatot,és előbb vagy utóbb az új kukactengelyed is kuka lesz,mert ilyenkor bizony a másik irányból jön rá a terhelés!
Azt javaslom vegyél egy komplett bontott váltót!
hali , na megint tanács kell :) a kukactengely kilett cserélve , zsir ujra , na de most van 1 olyan hogy 2be 6 7 ezerig megy simán onnan felugrik addig amig a gázt huzom 1 2 másodpercig és átdobja 3ba , ez most váltó vagy kupling hiba ?
hátha jobban szóba állnak Veled
nem szoktam sehova sem felregisztrálni ide is csak azért bátorkodtam amit már leírtam...
fénykép nincs de most mit írjak magamról? Lol.
Ha azt írom h jól nézek ki az olyan nagyképűen hangzana pedig távol áll tőlem...
Ha meg az ellenkezőjét az meg nem lenne igaz. De bukóban nem mindegy hogy nézek ki? amúgy jól
Nekem egy fura kérdésem lenne: Imádok motorozni de sajnos nekem nincs csak a volt pasimnak. Viszont nagyon hiányzik a feeling.
Lenne kedve valakinek elvinni motorozni? Nem ismerkedni akarok, szimplán élvezni a száguldás. Honda cbr motorok előnyben.
Tudom, hogy fura kérés, de hátha valaki igent mond.
Köszönöm!
Sajnos amit írsz az nincs így:
"tengely kizárva szerintem mert nem üressbe dobja ki , hanem vagy marad a 2es , vagy dobja át 3ba"
A motorok sajátossága hogy üres csak az 1 és a kettes között van.
( a többi fokozat között fizikailag nincs a kukactengelyen fészek kiképezve.
A léptetővilla ahhoz hogy üresben legyen van egy fészek ami olyan helyen tartja hogy a fogas nem kapcsolódik semmihez) .
A többi esetben amikor a kukactengely két fokozat között pl 2-3 között tart akkor vagy az egyikben vagy a másikban tartja a villát.
Egyetlenegy reménysugarad hogy a kukactengelyed léptetőszerkezete gyenge. Azaz a legömbölyödött fogak miatti erőhatás forgatónyomatékot fejt ki a kukactengelyre a hornyon keresztül és az el tud forogni. Talán ez okozza a bajt.
De egy biztos már egy kidobás után szarrá megy a fogas nemhogy rendszeres kidobálás után. Nem akarlak elkeseríteni de véleményem szerint ezen a váltón már csak a csoda vagy a csere segíthet. De szóljon hozzá más is nehogy félrevezesselek. asszem minden hibát kizártunk lassan. Üdv
Ha volt olyan hogy másik fokozatok is eljátszották ezt, akkor én nem szavaznék már bizalmat ennek a váltónak...
Javaslom ezt is cseréld. Sok sikert a javításhoz
Ez melyik évjárat/széria amiről szó van ?
És érdekelne a 954 hogy bírja a Dyno-t? Azt hallottam van rá esély hogy kidobálja a sebességeket a nagy erő miatt. A télen meg szeretném csináltatni. Aki tudja a hátrányait szóljon hozzá legyen szíves!
Nem biztos h teljes váltócsere kell ha olcsóbban tudod ezeket a fogasokat beszerezni . Bár egy használt váltó zsákbamacska...
Sajnos nem úszod meg a blokk szétszerelését :-( Javaslom átnézni az egészet. Ami legömbölyödött az kuka...
A kukactengely hiába új ha a kettes fokozat kapcsolókörmei meg vannak kopva akkor az erő hatására kidobja a fokozatot,és előbb vagy utóbb az új kukactengelyed is kuka lesz,mert ilyenkor bizony a másik irányból jön rá a terhelés!
Azt javaslom vegyél egy komplett bontott váltót!