eddig nem volt hasonló problémája , miután betettük a kukactengelyt kiszedtünk a láncból de nem talált rendesen a láncbiztositék és 2 láncszem nem hajlott rendesen a fogaskerék után , és akkor érzödött belegázoláskor 1 rándulás amit arra fogtam hogy az a 2 láncszem felvette a fogaskerék formáját és mikor egyenes helyre került kinyult , de másnap vettem megfelelő láncbiztositékot és akkortól jelentkezett ez amit leirtam , de nem olyan hangon szol mintha kuplungot huznék be , hanem tök olyan érzés mintha átugrana a lánc.tehát gyorsulás közbe van mikor 1 2 ezret ugrik a fordulatmérő de van mikor többet is és őrlő szerü hangot foglal magába..első lépes az lesz hogy lecserélem a láncot , és utána ha marad ez a gond , akkor megnézem a váltót , lehetséges hogy valamit nem a helyére tettünk vissza....és annak köszönhető ez vagy pedig , az lesz amit én mondok hogy az első fogaskereken tényleg átugrik a lánc.
Új kukactengelyt venni, nem lehetett olcsó. Amúgy a fordulatingadozásodnál valószínüleg a kuplungod lesz a hunyó. Ha váltó lenne, akkor nem teljesítménycsökkenésed lenne, hanem azonnal megszakadba a hajtás. Ha csúszik, akkor még hajt csak gyengébben. Én kuplung lamellákra gyanakodnék. Azt tolómérővel tudod ellenőrízni a vastagságát. Ha meg csúszott már egy ideje, akkor a tárcsán égésnyom van. Ezt is mérni kell, adott esetben pl. vetemedésnél ez is cserés, ha nincs vetemedve, csak meg van égve, akkor meg fel kell csiszolópapírral dörzsölni.
a villákkal nem volt gond , fogaskerekekkel sem , csak a tengellyel , de azt végül lerendeltem a hondától , zsir ujan , kurva sok pénzért...szóval az kopott nem lehet
de ez ennyire hirtelen 1iknapról a másikra jelentkezhet ? van mikor 50 100 km-en semmi gond vele , hirtelen gázoláskor , de van mikor megyek 10 km-et és többszörösen csinálja ezt , és mintha 1 olyan érzésem lenne hogy valai szorit belül olyankor mikor átugrik mielött ugrani kezdenei mintha elmenne az ereje a motornak utána ugrik 1et , s megy tovább rendesen
Ha a váltó fogasokon az oldalós körmök legömbölyödtek az képes erre. Hiszen nem merőleges felületek vannak hanem gömbölyűek érintkeznek és mikor nyomatékot kell átvinni egyszerűen az ékhatás miatt széttolják egymást azaz átugranak egymáson ahelyett hogy kapaszkodnának. Tuti ez lesz a hiba a gépednek ! Kisebb géposztályba tapasztaltam ilyet!
Szia!
Hát szerintem meg a kukac tengely lett akkor rosszul betéve vagy eleve annyira használt hogy a léptetővillákat nem tartja a helyükön. De gondolom ha cserélni kellett akkor a váltódnak egyszer már igencsak nagy borzalmakon kellett átmennie, sokkal valószínűbb hogy nem csak a kukac ment tönkre... ott kell a hibát tovább keresni...
Ha a lánc átugrana azzal ugyan többet nem közlekednél mert lenyalná tök simára a fogast. De csatlakozom én is azokhoz akik óva intenek attól hogy otvar szar megnyúlt lánccal közlekedj. Nem éri meg a kockázatot. A kuplung pedig mindig csúszna főleg a nagyobb fokozatokban hirtelen gázadáskor. Üdv
bármennyire nem fekszik rá a fogaskerekekre , akkor sem ?
mert nem csinálja mindig , általába kanyarba vagy kanyar kijövet után , s ha kuplung lenne mindig csinálná , nemde ?
Halli!Bal oldalon a blokknál van egy kábele,mi azt fújkáltuk be,mozgattuk meg,utána észhez tért!Nekem egyszer mért, egyszer össze vissza mászkált!Azóta jó!Ha nem találod szólj és lefényképezem!
szerintem tuti vmi fogaskerék adja meg magát (sajnos), nem tudom mennyire és hogy szedhető szét az óra, még sosem néztem, de egyébként sem hiszem, hogy kani hozzá alkatrészt....
Amúgy nekem is kb 100-ig semmi gond vagy afelett sem, ha lassan gyorsítok, de ha hirtelen gázadásra nem tudja követni vagy elkezd ugrálni
[minden vizsga után gurulok egyet levezető körként, muszáj ]
én most vizsgázok... majd csak júliustól lesz rá időm, de ha addig te rájönnél akkor jelezd
(én is az óra hibájára gondoltam, hogy valami megkopott benne vagy nem tudom, de lehet akkor érdemesebb először az elektronikai részen keresgélni)
és még egy ...ha a váltó lenne , akkor az csattogna....és rángatna...
Bala
Hát szerintem meg a kukac tengely lett akkor rosszul betéve vagy eleve annyira használt hogy a léptetővillákat nem tartja a helyükön. De gondolom ha cserélni kellett akkor a váltódnak egyszer már igencsak nagy borzalmakon kellett átmennie, sokkal valószínűbb hogy nem csak a kukac ment tönkre... ott kell a hibát tovább keresni...
Ha a lánc átugrana azzal ugyan többet nem közlekednél mert lenyalná tök simára a fogast. De csatlakozom én is azokhoz akik óva intenek attól hogy otvar szar megnyúlt lánccal közlekedj. Nem éri meg a kockázatot. A kuplung pedig mindig csúszna főleg a nagyobb fokozatokban hirtelen gázadáskor. Üdv
és ha igen akkor mit
mert nem csinálja mindig , általába kanyarba vagy kanyar kijövet után , s ha kuplung lenne mindig csinálná , nemde ?
Amúgy nekem is kb 100-ig semmi gond vagy afelett sem, ha lassan gyorsítok, de ha hirtelen gázadásra nem tudja követni vagy elkezd ugrálni
[minden vizsga után gurulok egyet levezető körként, muszáj ]
Sok sikert a vizsgákhoz!
Azért néha szellőztesd ki a fejed !
(én is az óra hibájára gondoltam, hogy valami megkopott benne vagy nem tudom, de lehet akkor érdemesebb először az elektronikai részen keresgélni)