Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

600 F1 nekem is volt ..................szerettem
Volt itt valaki aki nemrégiben al akart adni egy garnitúra gyertyát (nem, nem a viszos félét...). Ha még aktuális jelentkezzen, és az is jelentkezhet, aki tud jól árasítottakat. Nem hamisítványt...az nem játszik.
Futomü iskola, ahogy California Superbike School-ban tanitják.

Feltételezzük hogy müködö telóid vannak, a csillapito szelepek dolgoznak, a csapágyak a nyaknál és a hátso lengövillánál és a láncfeszességed is rendben van, különben hiába csinálod végig ezt.

Elöször a STATIKUS SAG-et állitjuk be késöbb a RIDER SAG-et.
Hogy a rugoink a középsö harmadban dolgozhassanak, tudnunk kell hogy a motorunk a saját sulyátol mennyire terheli a rugót.
Az összes csillapitó csavart csavard be tövig miközben számolod a klickeket (ha nincs klick akkor a fordulatot) és pontosan ird fel hogy hány klick-re volt kicsavarva. Ezekután az összes csillapito csavart nyisd ki maximumra hogy ne legyen semmi csillapitás, igy a rugok szabadon mozoghatnak.
Mozgasd meg az elsö rugot. Most a barátod segitségével huzd a motort az oldalsztenderre, hogy az elsö rugók maximumra nyitodhassanak. Mérd le az elsö villán a kromozott vagy nitrátozott rész hosszát és irdd fel. Állitsd fel a motort, rugoztasd be az elejét és most is mérd meg a kromozott rész hosszát.
A két mérés különbsége a STATIKUS SAG elöl.
utcai motornál 30-40 mm kell lennie
pályamotornál 15-25 mm kell lennie

Most a hátulját rogoztasd meg (ugye kinyitottad az összes csillapitást?) Emeld meg a hátulját teljesen hogy a hátso kerék levegöbe legyen és mérj távolságot a keréktengelytöl valamihez ami pont a keréktengely felett van. Ird fel. Ezután morort letéve rugoztasd meg a hátulját és mérj ismét távolságot a keréktengelytöl ugyanaddig a pontig mint korábban tetted.
A két mért adat közti különbség a STATIKUS SAG hátul:
utcai motorra 15-25 mm kell lennie
pályamotorra 0-10 mm kell lennie
Menj egy-két kört igy teljes csillapitás nélkül és ird fel pontosan mit éreztél elöl és hátul, fékezéskor, gyorsitáskor és kanyarban. Fontos hogy leird bármi is jut eszedbe.

Akkor most RIDER SAG
Barátod megfogja a motort te ráülsz, a lábtarton állva berugoztatod az egész motort de közben ne fogd az elsö féket mert akkor nem tud szabadon mozogni az elsö villa. Motoron ülve, lábad a lábtarton tartva lemérni elöl a kromozott rész hosszát, hátul a távolságot a tengelytöl a már korábban bejelölt pontig. Ezeket az adatokat levonod a terheletlen állapotból és igy mekpatad a RIDER SAG-et.
Elöl utcai motornál 35-50 mm kell lennie
pályamotornál 25-35 mm kell lennie
Hátul utcai motornál 30-45 mm kell lennie
pályamotornál 20-25 mm kell lennie
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél több mint 35 mm akkor puha a rugod, cserélni kell
Ha a STATIKUS SAG belefért, de a RIDER SAG elöl pályagépnél kevesebb mint 25 mm akkor kemény a rugod, cserélni kell.
Ha sikerül a RIDER SAG értékeket elöfeszités állitással határokon belül tartani, akkor pattanj a motorra és menj ismét pár kört és ird fel alaposan milyen érzés igy csillapitás nélkül az eleje, a hátulja, fékezéskor, gyorsitáskor, kanyarban hogy tartja az ivet.

Akkor kezdödjon a tanfolyam. Nagyon fontos hogy betartsd a leirt lépcsöket mert csak ebben az esetben leszel képes a jövöben érezni hogy mihez kell nyulnod. Szintén nagyon fontos hogy a leirtakakat a beállitások szerint csoportositsd hogy egy évvel késöbb is megtaláld és megértsd amit leirtál.

Elsö lépés: teljesen csavard be tövig a nyomocsillapitást az elsö villa aljában (upsidedown gátlonál) és menj 2 kört, figyelj és ird fel pontosan mit érzel.

Második lépés: csavard ujra ki teljesen a nyomocsillapitást és most a húzo csillapitást (rebound) csavarod be a villaszár tetején de teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.

Harmadik lépés: csavard teljesen ki ujra az elsö huzo csillapitást és most a hátso rugostag nyomocsillapitását csavard be tövig, ezt álltalában a tartalék tartály mellett találod a rugostag teteje környékén. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.

Negyedik lépés: csavard ki teljesen a nyomocsillapitást és csavard be a hátso húzocsillapitást tövig (rebound) amit a rugo alján találsz meg, néha nehéz hozzáférni. Menj 2 kört, figyelj, érezz és alaposan ird fel mit éreztél.

Valoszinü itt már el fogsz csodálkozni irás közben amikor észreveszed hogy a hátso csillapitások állitásai elöl érezhetöek jobban és forditva.

Ötödik lépés: az összes csillapitást tekerd félig ki (számold elöbb meg hány klikket lehet összesen nyitni és felezd meg). Kivéve az elsö villa nyomocsillapitását amit teljesen betekersz (ez alul szokott lenni) Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.

Hatodik lépés: nyisd vissza a nyomocsillapitást félig és most a huzo csillapitást (rebound) tekerd teljesen be. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.

Hetedik lépés: Nyisd ki ujra félig a huzocsillapitást és a hátso gátlo nyomocsillapitását zárd be teljesen, tehát tekerd be tövig. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.

Nyolcadik lépés: nyisd ki félállásig ujra a nyomocsillapitást és tekerd be tövig a hatso gátlo huzocsillapitást. Menj 2 kört, figyelj, érezz és részletesen ird fel mit éreztél.

Mostmár lassan érzed hogy mi volt tul sok, mi volt tul kevés, mikor mit éreztél. Az érzéseidre nem létezik olyan hogy helyesen éreztél-e valamit vagy nem. Ezért senkitöl ne kérdezd meg hogy érezhetted-e azt amit érezni véltél, hanem igenis irdd le. Ami fontos hogy éreztél különbséget és ezentul tudatosan fogod tudni, hogy mihez akarsz nyulni és azt is tudod lassan hogy milyen érzést akarsz menetközben átélni. Amit igy tanultál azt nem biztos hogy más motorjának futomüállitásánál is használni tudod, hiszen nem biztos hogy más el fogja tudni mondani amit érez menet közben, de nem is ez volt a lényeg, viszont a saját motorodnál, akkor is ha lecseréled a motorod, fogod tudni használni mert az érzéseidet csak te fogod felismerni.

Az utolso lecke a teszt: nyisd ki a hátso huzocsillapitását ujra de csak félig, most az összes csillapitás félig van kitekerve. Menj 2 kört és probálj rájönni az eddig általad leirt érzések alapján hogy melyik csillapitáson akarsz igazitani hogy számodra passzolo beállitás legyen. Képes kellene hogy legyél a beállitásra hiszen minden leckénél leirtad az érzéseidet.

Befejezésül súgás a pályagép hátuljának megemeléséhez:
Ha túl sokat emelsz a hátulján akkor:
nagysebességnél esetleg nyugtalan lesz
gyengülhet a hátsogumi tapadása kanyarbol ki
nyugtalan lehet erös fékezés alatt

Ha tul alacsony a hátulja akkor:
Alulkormányozottá válhat kanyarkimenetelkor
nehezebb lehet irányt váltani, pl sikán közepén
gyengülhet az elsögumi tapadása kanyarkijáratnál

Remélhetöleg fél nap alatt (annyi biztos kell ezt a tanfolyamot végigcsinálni) sokat megtanulsz. A kulcskérdés az volt a tanfolyamban hogy le tudtad-e irni hogy mit éreztél. Ha igen akkor abbol kiolvasva fogod tudni jóra állitani a gépedet.



Jó szórakozást ;-)




Szerintem ezzel jobban jársz, mint a gyári beállításokkal, ha már úgyis csavargatni kell...
Köszi!
Nem vagyok ijedős típus.. :) Tudom, h nem fog széthullani, ha törődnek vele. Márpedig én fogok :) Hisz 3 éve ilyen motort szerettem volna...
Annyira nem ugrottam nagyot. Előtte CBR 600 F1 volt.. :)
Szép géped van gratu hozzá sok balesetmentes kilómétert! Az enyém is ilyen színű vót' valamikó' . Ja és még egy nagyon fontos dolog: Mielőtt valaki megijesztene azzal, hogy itt meg ott szét fog hullani a géped Ne ijedj meg, ezek csak "városi legendák"
Az adatlap is alakul-GAT
Aha szép a gép
és jó nagy előrelépés
Szia!
Most töltögettem a képeket.. :)
Már az adatlapomon megtekinthető..
Köszi
Szia . Grat az új járgányhoz.
Légyszi töldsd ki az adatlapod rendesen , viricccs egy képet a gépről , mert ez felénk így szokás.
Nyugi a segítség is úton van.
Műszaki nélkül? Nekem j9vőhéten esedékes
Sziasztok!
új vagyok itt, nemrég vettem egy 954 RR-t.
El van tekergetve az első, illetve a hátsó lengéscsillapító. Vissza szeretném gyári értékekre tekergetni, az lenne a kérdésem, hogy az első villa rugóelőfeszítésének mi a gyári állapota? Teljes betekert állapotában van, mennyire kell kicsavarni azt a nagyobbik csavart?
Válaszokat előre is köszi!
Laci
na előszedtem a gépet, fel kell készitve a szezonra,már csak műszaki kell ráXD mentem vele több mint 100km et hétvégén
...meg a váza is fekete...
Már nekem is megfordult a fejemben , hogy eljöhet az az idő , amikor nem fogom bírni fenntartani + TANKOLNI. És Úgy érzem , hogy ez az idő vészesen és hatalmas lendülettel közeledik (éljen a kormány) . Nade még mielőtt ide jutunk , még eladás előtt megpróbálom az éhezést
nem gyári a motor... '97-es a motor, a fejidom pedig a 98-99 évjáratúé
azt látom csak a far idomja más ennek amit linkeltem
pont olyan mint kb 8hsz-el lejjebb a linkelt kék tipus. az ár jó ha jó állapotú hja.
ez jó árban van nem?Fura az idomzata nem?

http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbr-4547094
A legszebb 919-es . Szerintem beférne a garázsba egy 954-es ilyen fényezéssel.
Nom rossz megoldás...elegáns, elegáns. Respect!
Nekem is csak egyre van keretem, de már otthon reszket, mert lehet mennie kell...még meglátjuk.
Ha lenne pénzem rá , mindből tartanék 1-et
De ennek az esélye minimális
Nem tudom, melyikre gondolsz, de '96-os kék model nincsen.
nézegettem közben én is, inkább 96-os évjárat lehetett