Igen. legtöbbet 82-84 fokon szokott állni. Amint beérek egy városba és kezdődik az araszolgatás egyből elkezd felfelé mászni. Kapok egy lámpát 1-2 perc várakozás máris 102-105 fokos. Itt már a venti is kapcsol. Ezek sportmotorok. Így normális amúgy.
Igaza van Thommyy-nak , valószínűleg nyitott állapotban romlott el a termosztátod , ami azért veszélyes, mert sosem fogja elérni az üzemi hőfokot a moci. ...ezért jobban kopik a blokk!
kiszeded a motorból, felteszed egy vödör vízbe a gáztűzhelybe, adsz hozzá 1 olyan hőmérőt ami 100C ig mér és melegíted.
A melegedés hatására látni fogod hogy kb 90C° körül nyit a termosztát. Vagy attól függ milyen van benne... Legjobban így tudsz megbizonyosodni. Ha nem nyit ki akkor kuka, ha korábban nyit akkor soha nem éri el a motor az üzemit.
és azt hogy lehet megnézni hogy működik-e a termosztát?
Mint írtam városban megy felfelé, csak amikor ilyen 110-120-as tempókat megyek akkor áll alaphelyzet körül a mutató....
hát ha a mutató a hideg atrtománybavn van,az nem okés.. nekem kb 1/3 ánál szokott lenni alaphelyzetbe ahogy megyek,ha városba vagyok ,és nemnagyon haladok,vagy dugóba álok,akkor szökik feljebb...
én is kitolom,még öszesezdem magam ,meg kijutok az udvarból ,addig jár pár percet alapjáraton,aztán elindulok vele, de nem pörgetem csak 2ezerig,és amikor látom a hőfokmérőn,hogy már a meleg tartományban van,akkor keztem jobban huzni neki,ha épp olyan a helyzet
nekem szinte off-on áll a mutató(hőfok), ha lakott területen kívül megyek.... már azt hittem hogy beszart vagy valami, de működik, mert amint beérek a városba már kúszik is fel....
De lehet akkor se ok vmi hogy menetközben így lehül, akkor is 90 fok körül kellene lennie nem?Kocsin se ugrál.... vagy ennél más a helyzet?
Én úgy csinálom, hogy kitolom, elkezdek öltözködni, beindítom, mire minden a helyén kapu kinyit, már olyan 60-70fokos a víz, de addig nem húzom amíg legalább 80 fokot el nem éri.
Van aki azt mondja hogy az olaj később melegszik mint a víz, ezt nekem nehéz elfogadni. ha a víz már 80 fokos, akkor az olaj miért lenne kevesebb? 1-2 fokot el tudok képzelni, de sokat nem.
Néhányan azt látják jobbnak hogy részterhelés alatt melegítik, de akkor sem hajtva, csak óvatosan.
már többféle variációt hallottam, de kíváncsi vagyok ti hogy gondoljátok...
Van olyan aki azt mondja indítás után rövid ideig alapjáraton járatni és utána menni, de nem hajtani....
Van aki azt mondja hogy addig kell várni amig az olajdekni már elég meleg...
Szerintetek melyik a jobb?
Valamint még arra lennék kíváncsi hogy ez csak a napi első indításra vonatkozik vagy mindig?
Pl elmegyek az egyetemre, ülök 2-3 órát és utána indulnék haza, akkor azt megtehetem hogy indít és már megyek is, vagy ilyenkor is melegíteni kell?
Nem. Letettem az ETZ-s pályázásról. Kicsit érdeklődtem utána, egy másik fórumon egy srác nagyon szenved vele, már benn van 200000 Ft.-ba neki, és a futóművel állandó gondjai vannak, motor főtengelyes lett, lehet arra is locsolni a lóvét, és akkor még plusz pályabérlet stb-stb. Nem találok jó alanyt, nem vagyok hajlandó ráverni 50-100 ezreket.
Inkább úgy gondoltam veszek egy kisEtz-t azzal elbohóckodok, megpróbálok vele megtanulni ezt-azt, kerózást, hátrafelé motorozást stb.
Ha tudsz valamit szólj plz. Telószám is jöhet.
Akkor egy kicsit kemény lett a hátulja. Hát gurulhatnánk, bár ezt a kib. időt! 25-öst azt hiszem mondtak Orosziban, majd megkérdezem. Nem pályára kell?
Ha nem igényel különösebb szakértelmet akkor lehet megnézném....
A melegedés hatására látni fogod hogy kb 90C° körül nyit a termosztát. Vagy attól függ milyen van benne... Legjobban így tudsz megbizonyosodni. Ha nem nyit ki akkor kuka, ha korábban nyit akkor soha nem éri el a motor az üzemit.
Mint írtam városban megy felfelé, csak amikor ilyen 110-120-as tempókat megyek akkor áll alaphelyzet körül a mutató....
Nem valahol a skála közepén kéne állnia?
De lehet akkor se ok vmi hogy menetközben így lehül, akkor is 90 fok körül kellene lennie nem?Kocsin se ugrál.... vagy ennél más a helyzet?
Van aki azt mondja hogy az olaj később melegszik mint a víz, ezt nekem nehéz elfogadni. ha a víz már 80 fokos, akkor az olaj miért lenne kevesebb? 1-2 fokot el tudok képzelni, de sokat nem.
Néhányan azt látják jobbnak hogy részterhelés alatt melegítik, de akkor sem hajtva, csak óvatosan.
már többféle variációt hallottam, de kíváncsi vagyok ti hogy gondoljátok...
Van olyan aki azt mondja indítás után rövid ideig alapjáraton járatni és utána menni, de nem hajtani....
Van aki azt mondja hogy addig kell várni amig az olajdekni már elég meleg...
Szerintetek melyik a jobb?
Valamint még arra lennék kíváncsi hogy ez csak a napi első indításra vonatkozik vagy mindig?
Pl elmegyek az egyetemre, ülök 2-3 órát és utána indulnék haza, akkor azt megtehetem hogy indít és már megyek is, vagy ilyenkor is melegíteni kell?
Van egy feleslegessé vált hátsó fékbetétem és csomagtartóm.
98-99-es 900RR (919)-hez való.
Inkább úgy gondoltam veszek egy kisEtz-t azzal elbohóckodok, megpróbálok vele megtanulni ezt-azt, kerózást, hátrafelé motorozást stb.
Ha tudsz valamit szólj plz. Telószám is jöhet.
Mindenki: Ha kicsit jobb idő lesz egy közös gurulásra összeröffenhetnénk majd.
Más: Keresek 125/150-es ETZ-t nem baj ha nincs műszakija, hobbi célra lesz! Ha tud valaki értesítsen, vagy teló. Köszi
Mint új 900RR tulajdonos, gondoltam én is bekapcsolódok a beszélgetésekbe, biztos akad sok érdekesség :)