Az amikor a helyén van a kosár is és rá van huzva rendesen, természetesen nem koppra, mert akkor összeszorul az egész, ha rá van huzva akkor annak nem szabad lógnia,(gondolom komplett csapágyat cseréltél külsö belsö gyürüvel együtt) Jónak kell lennie. én nekem 1x utána kellet állitani amikor összeraktam, de azóta tökéletes.
Kihuzzák, keddre van kész teljesen a gép. Olyan nagyot nem kapott mivel kb 8-12 mm-ert ment el az elsö tengelyen mérve.Elenyésző. Alig várom már a paripát
Segítséget kérnék. Az egyik cimbim 900 rr-jében a kormánycsapágyat cserélni kellett ( volt egy puff és kepott a csapágy is ). Kicserélték, és ezután is lóg egy kicsit. Hogy lehet húzni rajta? Ha kicserélték miért kotyog még mindig?
A vezérműlánc olyan fordulaton zörög, ahol a láncfeszítő visszaenged. A régebbi tipusokon zörög alapjárat közelében, mert ott ugye alacsony az olajnyomás és az is nyomja a rugó mellett.
Szerintem ne foglalkozzatok a zörgéssel, zizegéssel. ezeknél ez normális. Az enyémben már több mint 60000km van és mikor megvettem 19000-el akkor sem volt szép hangja....Menet közben meg nem hallom....ennyi...
Én is a 6000/cserét támogatom. Most gyári honda GN-4-es olaj van benne. Előtte Castrol volt.
Ja a leömlőm nekem (és gondolom neked is) titánium és a végén van egy Akra. Igaz közben ott maradt a szelep, de én főként utcán használom...
12000-et mondott a szervizben a tag, hogy ennyi az olajcsere, bár megoszlanak a vélemények, mert egyesek szerint injektorosnak 6000km, a karbisnak 12000Km. 929 manualban nem találom, nincs írva.
Ősszel vettem a motort, 1x cseréltem olajat, 7000 van ebben az olajban. Elf 10W-40 szintetikus. Tátrai Robi tette bele. Te mennyi időnként cseréled, és mit teszel bele?
Tegnap mentem egy 929-el sokkal jobb volt a váltója mint az enyémnek, lehat az olaj miatt, nem volt ilyen hangja sem, igaz azon egy Titánium rendszer van, abban nincs exup szelep sem, Repsol 10W-50-es volt abban állítólag. Most ezt akarok én is tenni bele, elvileg jó áron tudnék.
"...De a légszűrőben a bizbaszt nem kötöttem ki, szerintem azért a nagy torpanás mert ugye nem kap kellő levegőt...." Na meg gondolom az ECU előre beprogramozott mennyiségű benzint fecskendez ami ebben az esetben nem a helyes mennyiség! Ezért írtam a powcom. használatát ilyen esetben, természetesen padon állítva!"...Az 5000 körüli hangos csörgést csak egy ideje csinálja...."Olajat mikor cserélted? Váltottál másik olaj márkára az utólsó cserénél?
Na sikerült megtalálnom a service manualban!
Így írja about 3000; about 8000! Szóval valahol igazad lehet.
Amikor nekem rossz volt inkább ~9000-nél villant az FI & piros lámpa.
Amíg ezt elérte biztos gondolkodott Bár ott igen gyorsan emelkedik a mutató...
Nem volt sok idő, inkább az idomokkal bajlódtam. Hangra nem sok változott, azt hittem mélyebb lesz jóval, de csak kismértékben mélyült. 3000nél semmi torpanás nincs, viszont 5000-ig semmi nyomaték, ott megtorpan, ahogy eléri a majdnem 6000-et, lehet 5700 akkor viszont megindul elég jól. De a légszűrőben a bizbaszt nem kötöttem ki, szerintem azért a nagy torpanás mert ugye nem kap kellő levegőt. Igazából nem tudom mi ciripelhet az exup-ban, ott nincs semmi ami berezeghet. Megnézem a légszűrőnél ott van-e ami rezeghet. Amúgy vissza is raktam a szelepet.
Az 5000 körüli hangos csörgést csak egy ideje csinálja. A feszítő nem feszítené meg rendesen? Ennek nem racsnisnak kellene lennie? Holnap mindenképpen kipróbálom hogy csavarok egy felet rajta, aztán meghallgatom mit mutat. Köszi a tippet. Majd beszámolok.
Szerintem azért van hangja ha 500-as fordulaton megy a motor ,mert akkor már nem tud olyan egyenletesen dolgozni a blokk.Ha olyan 1000-1200 körül nincs hangja akkor hagyd a fenébe.-Nekem is volt 5000 körül kicsit ciripelő hangja tartott gázon,én azt hittem hogy szelep.Elvittem szerelőhöz ,levette a szelepfedelet megmérték és azt mondta hogy az összes határértéken belül van,szívó és kipufogó oldalon is..Aztán mikor eladtam a motort a kereskedő beindította meghalgattta a hangját,és azt mondta hogy szelephangja van.Mondtam neki hogy az biztos nem,mert most volt szervízbe és be van állítva.
Ha lesz a kezedben egy rossz, szedjétek szét és megérted miért enged vissza. Azért lazul vissza, mert a menet kiverődik és azon a fordulatszámon olyan a rezonancia frekvenciája, hogy a csavar elindul kifelé. Egyébként gyárilag meg van adva mennyit lazulhat vissza (mert az új is visszaenged egy kicsit) Ha érdekel megnézem, de kb. 10-15 fokot.
Sziasztik!
Thommyy, az a lemezhang sem szűnt meg, amit hallottunk, és az enyémből erősebben?
Mert nekem a múlt héten a volt hondás szervizben a haver azt mondta, hogy az zörög és ki is lehet dobni belőle, viszont akkor 3000 alatt butább lesz( pont ahogy KertAce írta). De azt is mondta hogy nem csak onnan jön, hanem a légszűrő résznél is van valami szelep, vagy csappantyú, már nem is emlékszem (ezt majors is írta) és az az ami 5000 körül rezeg, nem a lánc.
Na most. Ezzel ellentétes amit tapasztaltam, a másik szerelő cimborámmal:
(a lánc feszítése manuálisan) ülés le, tank le feszítő végéről a nagy csavar le, pici csavarhúzóval kb egy menet fordít(vigyázz bal menetes) és láss csodát 5000nél csak tiszta motorhang.
Ha szerencséd van a Te történeted itt véget is ér.
Nekem a következő beindításnál megint lánchang 5000-nél.
A művelet újra, és ezt még vagy kétszer, mire rájöttünk a csavart a rezgés vagy a rugó visszaállítja. Ha tartottuk csavarhúzóval a csavart semmi hang, ha elengedtük megint és most is!
Meghallgatnám így a géped. Teljesítményre változott valamit?
Nehéz volt kiszedni? Mennyi idő volt? Lehet kiszedem én is.
Nekem a v5 hangja tetszik amikor jönnek a gp-n a boxból kifelé,és ilyen nagyon csattogós hangja van a hondáknak.De egyébként a sor 4 is nagyon kemény és legalább az elérhető az ára.
Egyébként itt vannak képek a honda v4 motorjáról ami tervbe van: Honda v4 concept
Na és a kormánycsapággyal mit csináltál hogy ne lógjon?
Generátorlánc?
Sztem úgy, h feszítőt cserélsz benne...
Én most keresem az olajat.
Ja a leömlőm nekem (és gondolom neked is) titánium és a végén van egy Akra. Igaz közben ott maradt a szelep, de én főként utcán használom...
Tegnap mentem egy 929-el sokkal jobb volt a váltója mint az enyémnek, lehat az olaj miatt, nem volt ilyen hangja sem, igaz azon egy Titánium rendszer van, abban nincs exup szelep sem, Repsol 10W-50-es volt abban állítólag. Most ezt akarok én is tenni bele, elvileg jó áron tudnék.
Így írja about 3000; about 8000! Szóval valahol igazad lehet.
Amikor nekem rossz volt inkább ~9000-nél villant az FI & piros lámpa.
Amíg ezt elérte biztos gondolkodott Bár ott igen gyorsan emelkedik a mutató...
Az 5000 körüli hangos csörgést csak egy ideje csinálja. A feszítő nem feszítené meg rendesen? Ennek nem racsnisnak kellene lennie? Holnap mindenképpen kipróbálom hogy csavarok egy felet rajta, aztán meghallgatom mit mutat. Köszi a tippet. Majd beszámolok.
Thommyy, az a lemezhang sem szűnt meg, amit hallottunk, és az enyémből erősebben?
Mert nekem a múlt héten a volt hondás szervizben a haver azt mondta, hogy az zörög és ki is lehet dobni belőle, viszont akkor 3000 alatt butább lesz( pont ahogy KertAce írta). De azt is mondta hogy nem csak onnan jön, hanem a légszűrő résznél is van valami szelep, vagy csappantyú, már nem is emlékszem (ezt majors is írta) és az az ami 5000 körül rezeg, nem a lánc.
Na most. Ezzel ellentétes amit tapasztaltam, a másik szerelő cimborámmal:
(a lánc feszítése manuálisan) ülés le, tank le feszítő végéről a nagy csavar le, pici csavarhúzóval kb egy menet fordít(vigyázz bal menetes) és láss csodát 5000nél csak tiszta motorhang.
Ha szerencséd van a Te történeted itt véget is ér.
Nekem a következő beindításnál megint lánchang 5000-nél.
A művelet újra, és ezt még vagy kétszer, mire rájöttünk a csavart a rezgés vagy a rugó visszaállítja. Ha tartottuk csavarhúzóval a csavart semmi hang, ha elengedtük megint és most is!
Meghallgatnám így a géped. Teljesítményre változott valamit?
Nehéz volt kiszedni? Mennyi idő volt? Lehet kiszedem én is.
Egyébként itt vannak képek a honda v4 motorjáról ami tervbe van:
Honda v4 concept