, nekem a zx10en Raptor nyitott kipuff volt hegyeshalomnál visszaforditottak, csináltattam bele egy furulyát és ugy mentem ki. de ha nyitott a kipuff ha csináltatsz bele egy furulyát a végébe és az mindig nálad van meguszhatod a kötözködő rendört, nekem a baleset elötti napon a xenont kritizálta hogy nem gyári, és 1 perc alatt visszaállitottam az eredeti állapotot, és elengedett.
Ahogyan lassulsz, folyamatosan vissza kell váltanod, hogy éppen a megfelelõ fokozatban legyél amikor majd gyorsítani akarsz. A túl korai visszaváltást jobb ha elkerülöd, mert a motor vagy blokkolja a hátsó kerekedet (fõleg V blokkos gépeken, illetve csúszókuplung nélkül szerelt motorokon), vagy olyan fordulatszámra ugrik fel ami nem éppen ajánlott. Ha túl késõn váltasz vissza, akkor a motorféked nem lesz elég hatékony és a kigyorsításnál sem leszel az élen.
A visszaváltásokat így csináld:
1. Húzd be a kuplungot
2. Válts le
3. Húzz egy pici gázt (ezt hívják „gázfröccs”-nek)
4. Engedd rá a kuplungot, amikor már feljebb pörgött a motor
Hogy ez teljesen simán menjen az gyakorlást igényel, de amikor már érzed sokkal simábban és gyorsabban tudsz majd visszaváltani. A kuplungod is hosszabb életû lesz, mivel nem kell elviselnie a motor és a kerék közötti nagy fordulatszám különbségeket. Ráadásul milyen jól hangzik mikor egymás után pakolod vissza a sebességeket! :)
Tippek
- Ha leszabályzásig húzatod a motort, az nem felétlenül vezet a legjobb gyorsuláshoz
- A kuplung nélküli váltás nem egy nagy szám de nagyot lendíthet a motorozásod színvonalán!
- Ha nem sietsz, vagy utassal vagy, akkor válts feljebb már alacsony fordulaton!
- Kapcsolj vissza amikor lassítasz, hogy a motorod fordulatszáma és a sebességed összhangban legyen
- A finom váltások jótékonyan hatnak a motorod és a kuplungod élettartamára "
Ha utasod van, vagy csak kényelmesen akarsz gurulni egyet, esetleg a városban közlekedsz akkor viszonylag hamar felkapcsolsz, alacsonyabb fordulatszámnál. A motor nyomatékát használod, nem a csúcsteljesítményre hajtasz. Minden motortípusnál máshol van ez az érték, ezt ki kell tapasztalnod.
Ha a sebesség a cél, akkor használhatod a kuplung nélküli gyorsváltást! Ezt bármelyik sebességfokozatban megteheted - kivéve persze, amikor egyesbe kapcsolsz. Enyhén nyomd meg felfelé a sebességváltót, egy pillanatra engedd vissza a gázt majd húzd vissza. Ahogyan a nyomaték lecsökken, abban a pillanatban megszûnik az a nyomás, ami a fogaskerekeket egymáshoz préseli és a lábad finom nyomása elég ahhoz, hogy a sebváltó eggyel feljebb ugorjon anélkül, hogy használnád a kuplungot. Ezt a technikát alkalmazhatod alacsonyabb és magasabb fordulatszámokon egyaránt, csak ügyelj arra, hogy a sebváltót ne rúgd, csak finoman nyomd!
A motoroknak szekvenciális váltójuk van, le- és felváltásoknál is végig kell járnod az összes fokozatot. Ha ugyanezt megpróbálod álló helyben, észreveheted, hogy nem mûködik könnyen mert a fogaskerekeknek mozogniuk kell, hogy váltani tudj. Van egy másik hasznos hozadéka is a kuplung nélküli váltásnak, ez pedig a gyorsaság. Ha nem vonja el semmi a figyelmedet az útról az jó. Márpedig így rövidebb ideig tart váltani. "
Hmm...nekem a Hondámé volt puhább. Jah, a kettes az veszélyes egy fokozat. Főleg 8000 felett... Mondhatjuk úgy is, h havertól. Mondták, h meg akar az öreg szabadulni tőle, mert a fia is elkezdett motorozni, aztán nem akarja, h ezt vigye el, mert úgysem használja az öreg(mert fél tőle, meg nem tud kanyarodni) ezért inkább egy újabb R6-ot vett ez helyett.
Híííjjjj az csúnya lehetett. Remélem a srác megmaradt. Amu én sem szeretek ezért gyorsulni sokat 1keréken. Felveszem kicsit butulok, aztán le. Meg kigyorsításnál tetszik, h emeli az elejét...
Na ja, mindenki úgy csinálja ahogy akarja. Amu elárulom, h én is kuplunggal váltok fel is meg le is.
Hát kb két éve vett egy barátom egy ilyen 1000-es suzukit mint a tiéd.Én hoztam haza,mert neki még nem volt meg a jogsija akkor.Olyan 200 kilométert mentem vele,és nekem az volt a tapasztalatom,hogy nagyon jó a váltója.Akkor 929 rr-em volt,mindegyik motorban kb 22 ezer kilométer volt,mind a kettő nagyon pontos volt nem váltottam lukat egyikkel sem,de a suzukié valamiért sokkal könnyedebb volt,lágyabb mint az enyém.És a suzuki kettesben is olyat tolt hogy elhulottak az agysejteim.Nem tudom hol vetted a suzukit,de 18 ezer km?Valaami havertól van? Simsonnal is lehet váltani kuplung nélkül,akkor biztos azt is úgy tervezték meg a mérnökök.Egykerekezésnél én is kuplung nélkül váltok, egyszer elmentem 200-ig,de azóta nem merek olyan gyorsan menni,mióta egy haverom ráment egy csatornafedélre egykeréken és gondolhatod mi maradt a motorból.Azóta csak 1-2-3 aztán visszaelytem.Szerintem pályán is érdemes használni a kuplungot,de mindenki úgy csinálja ahogy gondolja.
Igen, én is azért vettem ilyet, pedig 1000RR-t vagy 954-et akartam, de ennek még jobb az idomzata. Jaja, nagyon jó állapotban van, látszik, h nem lett használva. A gumikat le kellett volna fényképeznem mielött elhoztam. Az ember nem tudott kanyarodni vele. Aztán vett egy R6-ot most helyette...
Sztem meg nem, mivel a ennek a motornak a tesztjénél is ezt írták.
Meg ha szar lenne állandóan kidobálná(mint a régi SRAD-om) üreset találnék, meg darálna stb...
Na meg 18e km van benne. Csak sztem a mérnökök számoltak evvel, h így fognak vele váltani és úgy tervezték meg, olyan illesztéseket találtak ki hozzá...
Amúgy egykerekezésnél mindig kuplung nélkül váltanak, mivel kuplunggal(amit írtál, h hülyeség) sok időt veszítenek a váltás közben. Mint pályán is....
sziasztok, van valakinek eladó 954 kormánykifli alsó felső, összeraktam a gépet de egy picikét jobbra áll a kerekem, ha lehet megvétel elött beleprobálnám a gépbe, mert ha nem az a baj nem szeretnék megint kidobni pénzt az ablakon (VETTEM EGY BONTOTTAT, ÉS UGY TÜNIK GÖRBE). help, kölcsön is jó nekem amennyiben pesten vagy pest közelében van a cucc.
Ez érdekes! Nekem alacsony fordulaton kuplunggal nehezen, keményen lehet váltani. Nagy fordulaton sokkal puhább a váltóm felfelé kuplung nélkül mint kuplunggal...
Akkor ez miért is van?
Ahogyan lassulsz, folyamatosan vissza kell váltanod, hogy éppen a megfelelõ fokozatban legyél amikor majd gyorsítani akarsz. A túl korai visszaváltást jobb ha elkerülöd, mert a motor vagy blokkolja a hátsó kerekedet (fõleg V blokkos gépeken, illetve csúszókuplung nélkül szerelt motorokon), vagy olyan fordulatszámra ugrik fel ami nem éppen ajánlott. Ha túl késõn váltasz vissza, akkor a motorféked nem lesz elég hatékony és a kigyorsításnál sem leszel az élen.
A visszaváltásokat így csináld:
1. Húzd be a kuplungot
2. Válts le
3. Húzz egy pici gázt (ezt hívják „gázfröccs”-nek)
4. Engedd rá a kuplungot, amikor már feljebb pörgött a motor
Hogy ez teljesen simán menjen az gyakorlást igényel, de amikor már érzed sokkal simábban és gyorsabban tudsz majd visszaváltani. A kuplungod is hosszabb életû lesz, mivel nem kell elviselnie a motor és a kerék közötti nagy fordulatszám különbségeket. Ráadásul milyen jól hangzik mikor egymás után pakolod vissza a sebességeket! :)
Tippek
- Ha leszabályzásig húzatod a motort, az nem felétlenül vezet a legjobb gyorsuláshoz
- A kuplung nélküli váltás nem egy nagy szám de nagyot lendíthet a motorozásod színvonalán!
- Ha nem sietsz, vagy utassal vagy, akkor válts feljebb már alacsony fordulaton!
- Kapcsolj vissza amikor lassítasz, hogy a motorod fordulatszáma és a sebességed összhangban legyen
- A finom váltások jótékonyan hatnak a motorod és a kuplungod élettartamára "
Ha utasod van, vagy csak kényelmesen akarsz gurulni egyet, esetleg a városban közlekedsz akkor viszonylag hamar felkapcsolsz, alacsonyabb fordulatszámnál. A motor nyomatékát használod, nem a csúcsteljesítményre hajtasz. Minden motortípusnál máshol van ez az érték, ezt ki kell tapasztalnod.
Ha a sebesség a cél, akkor használhatod a kuplung nélküli gyorsváltást! Ezt bármelyik sebességfokozatban megteheted - kivéve persze, amikor egyesbe kapcsolsz. Enyhén nyomd meg felfelé a sebességváltót, egy pillanatra engedd vissza a gázt majd húzd vissza. Ahogyan a nyomaték lecsökken, abban a pillanatban megszûnik az a nyomás, ami a fogaskerekeket egymáshoz préseli és a lábad finom nyomása elég ahhoz, hogy a sebváltó eggyel feljebb ugorjon anélkül, hogy használnád a kuplungot. Ezt a technikát alkalmazhatod alacsonyabb és magasabb fordulatszámokon egyaránt, csak ügyelj arra, hogy a sebváltót ne rúgd, csak finoman nyomd!
A motoroknak szekvenciális váltójuk van, le- és felváltásoknál is végig kell járnod az összes fokozatot. Ha ugyanezt megpróbálod álló helyben, észreveheted, hogy nem mûködik könnyen mert a fogaskerekeknek mozogniuk kell, hogy váltani tudj. Van egy másik hasznos hozadéka is a kuplung nélküli váltásnak, ez pedig a gyorsaság. Ha nem vonja el semmi a figyelmedet az útról az jó. Márpedig így rövidebb ideig tart váltani. "
Híííjjjj az csúnya lehetett. Remélem a srác megmaradt. Amu én sem szeretek ezért gyorsulni sokat 1keréken. Felveszem kicsit butulok, aztán le. Meg kigyorsításnál tetszik, h emeli az elejét...
Na ja, mindenki úgy csinálja ahogy akarja. Amu elárulom, h én is kuplunggal váltok fel is meg le is.
Honnan tudnék beszerezni 16 "-os első kerekemre jó áron új, vagy alig használt gumit! Akinek 919 rr-je van kérem dobjon fel pár tippet!
Meg ha szar lenne állandóan kidobálná(mint a régi SRAD-om) üreset találnék, meg darálna stb...
Na meg 18e km van benne. Csak sztem a mérnökök számoltak evvel, h így fognak vele váltani és úgy tervezték meg, olyan illesztéseket találtak ki hozzá...
Amúgy egykerekezésnél mindig kuplung nélkül váltanak, mivel kuplunggal(amit írtál, h hülyeség) sok időt veszítenek a váltás közben. Mint pályán is....
Akkor ez miért is van?
Na mindegy,a babetta is király lesz .
Izirájder öcsém izirájder.