Szevasztok.
Nekem az a véleményem ,hogy saját magatokkal b@sztok ki,ha kuplung nélkül használjátok a váltót.Én nem is értem hogy miért használja valaki kuplung nélkül.Majd írjátok meg légyszives.Ha kuplung nélkül akartok váltani ,akkor szerintem vegyetek gyorsváltót ami chubynak is van.Egyébként úgy érdemes váltani kuplung nélkül,hogy már akkor húzod felfelé a váltókart mielőtt még elvetted a gázt ,mert ha abban a pillanatban húzod felfelé mikor elveszed a gázt akkor sokkal könnyebb lyukat váltani és megdarálod a fogaskerekeket.Aki szokott egykerekezni,és váltani is tud az tudja hogy miért mondom ezt.De egyébként egyik megoldás sem tesz jót a váltónak.Volt egy ismerősőm aki azt mondta hogy azért nem használja a kuplungot mikor versenypályán megy ,mert azzal is elmegy az idő,meghogy ha nagy fordulaton vált akkor megcsúszik a kuplung.Aztán mikor megszorult neki a váltó akkor vett egy másikat 300 ezerért.Ezek a hibák hogy kidobálja a sebességeket,meg ürest találsz a fokozatok között,nem 5 ezer kilométer múlva jön elő,hanem 20-25-30 ezer kilométer múlva.
Nekem ez a véleményem .
Igen, csak szólj előtte időben. Nem ülök egész nap gép előtt, meg a teló sincs mindig a zsebemben, de ha látom hogy kerestél visszahívlak. Nem tudom milyen számom van meg, de 70/323-5240-en próbálkozz, ha engem akarsz hívni...
Tegnap elvittem Egerbe Kovács Gabihoz a Suzuki(volt honda) szalonba, szervizbe. Úgyhogy ma már remélem nem lesz hangja!
Motorozhatnánk, sőt ha kész nekem muszáj is haza hoznia Bükkön, Mátrán keresztül.
Csak egyenlőre nem tudok hogy eljutni Egerbe érte.
De valahogy megoldom!
Hívlak, ha tudok valamit, megvan a számod!
Ja valóban, ha rövid ideig tartja rajta a lábát akkor abból nem lehet nagy gond, de akkor így tanulja meg, és így is fog megmaradni.
A legjobb ha a gáz visszacsukásának pillanatában, mikor nincs terhelés alatt a váltó, akkor húzza fel a váltókart.
Nem öntödében dolgoztam... Egy fémipari cégnél a nevét nem írom ide le, műszakvezető voltam, valamint cnc gépeket láttam el munkával, konkrétan szabásterveket készítettem egy 4 fejes lángvágóra, és egy plazmavágóra.
Ma délután ráérsz? Lehet gurulnék egyet Gyöngyös magasságába, esetleg felnézhetnénk a Mátrába, meg meghallgatnám a motorod hangját. Kiváncsi vagyok rá mennyire erős az a lánchang, meg amúgy is már régóta beszéljük hogy összefutunk.
Nem azt mondtam, hogy folyamatosan..
Értelem szerűen váltásnál hamarabb felhúzhatod, nem kel a gázelvételre annyira figyelni. Amig nem volt váltóelektronikám én a gázelvétellel egyidőben váltottam. Mondjuk nem ma kezdtem motorozni, de aki még nem próbálta annak így könnyebb megtanulni, míg ráérez.
Ha nem jól csinálod, kinyírhatod a váltót, mert hiába egyenes fogazású a kerék a kapcsoló körmök sarkai legömbölyödhetnek és akkor elkezdi kidobálni, rosszabb esetben letörhet a köröm és akkor rendet rak odabent. Felfelé lehet kuplung nélkül, visszaváltás csak kuplunggal. A legegyszerűbb, ha gyorsításnál húzod a váltokart (terhelés alatt nem jön ki fokozatból) és amikor visszaengeded a gázt egy kicsit akkor kapcsol. Ha ügyes vagy akkor szinkronban a gázvisszaengedéssel is tudsz kapcsolni. Nincs benne semmi ördöngősség.
Én csak a 2.at teszem kuplunggal, a többit felfele kapcsoláskor kuplung nélkül. Már egy jó ideje. Nincs ebben semmi különös. (ettől eltérő eset ha araszolva motorozok, pl városban egyik lámpa után másik, 40-50 km/h-s sebességgel.) Lefelé természetesen CSAK kuplunggal szabad.
Immumeo: Jelenleg munkanélküli, azaz betegállományban vagyok, leszámoltam a munkahelyemről, eléggé odavágott a válság a fémiparnak.
hát hallottam már olyat hogy simán lehet kuplung nélkül pakolni felfelé minden gond nélkül... és nagy sebességnél biztonságosabb is.... nem tudom ezekből mi igaz
Visszaváltásnál erről nincs szó....
Nekem az a véleményem ,hogy saját magatokkal b@sztok ki,ha kuplung nélkül használjátok a váltót.Én nem is értem hogy miért használja valaki kuplung nélkül.Majd írjátok meg légyszives.Ha kuplung nélkül akartok váltani ,akkor szerintem vegyetek gyorsváltót ami chubynak is van.Egyébként úgy érdemes váltani kuplung nélkül,hogy már akkor húzod felfelé a váltókart mielőtt még elvetted a gázt ,mert ha abban a pillanatban húzod felfelé mikor elveszed a gázt akkor sokkal könnyebb lyukat váltani és megdarálod a fogaskerekeket.Aki szokott egykerekezni,és váltani is tud az tudja hogy miért mondom ezt.De egyébként egyik megoldás sem tesz jót a váltónak.Volt egy ismerősőm aki azt mondta hogy azért nem használja a kuplungot mikor versenypályán megy ,mert azzal is elmegy az idő,meghogy ha nagy fordulaton vált akkor megcsúszik a kuplung.Aztán mikor megszorult neki a váltó akkor vett egy másikat 300 ezerért.Ezek a hibák hogy kidobálja a sebességeket,meg ürest találsz a fokozatok között,nem 5 ezer kilométer múlva jön elő,hanem 20-25-30 ezer kilométer múlva.
Nekem ez a véleményem .