Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

jut= jutni
"...akkor mi keni?" A folyamatosan adagolt olaj, aminek a néhanapján ráfújt láncsprayhez képest szerintem nagyobb a kenőképessége, mert jobban be tud jut a láncszem alkatrészei közé.
A felesleges olajmennyiséggel együtt távozik a láncról az odakeveredett por, kosz, stb. Ezért szép, fémtiszta egy olajozóval kent lánc felülete. Egyébként én évek óta sprayt használok - nem megyek annyit egy évben, hogy ne bírjon egy láncszett minimum 1-2 szezont, szóval nagyon nem izgat a láncolajozós téma...
Huhuuu. Mit inditott el egy hatso rugostag kiegyenlito tartalyanak nezett lancolajozo! De igy a jo. Mint mondtam,en nem vettem volna meg,de ha mar rajta volt,le fogom tesztelni es beszamolok rola. Minden nap(3) mentem par kilometert,mert nem lehet kibirni,hogy gyaktilag 3 honapja meg van a kicsikem es nem menjek vele. -2? Ez se erdekelt. Hatalmas varakozassal vagyok az igazi motoros korulmenyekre. A lancot(Suzuki) eddig,minden motorozas befejezese utan,jol lefujtam Castrol lancspray-el. Szep kover szurkes reteg all rajta. A Honda lanca kicsit szaraz volt(2 ev allas). Lefujtam,de nem az igazi. Jo kb. 50 kilometert mentem a 3 nap alatt. Remelem bejaratodik. Neha mintha kerekcsapagy ropogas szeru erzesem volt. Betudom a felszaraz lancnak. A motorokat melegre terveztek. Fagyos kenoanyagok. Peldaul a vilagitas kapcsolomat alig tudom kapcsolni. Na tehat az igazi tesz varat magara tavaszig. Ugy tervezem,hogy lancspray+olajozo kombinaciot hasznalok majd. Meglatjuk.
Ha ez így van"Olajozókban az a lényeg, hogy az olajjal együtt távozik a láncról a kosz."akkor mi keni?Szerintem az olajnak nem a kosz eltávolítás a feladata!
De mindegy hagyjuk!
Miért bántaná az olaj (pl. hajtóműolaj és társai) a gumialkatrészeket? Olajozókban az a lényeg, hogy az olajjal együtt távozik a láncról a kosz. Láncspray meg tapadós, hogy hosszabb ideig a helyén maradjon, cserébe beleragad a sok abrazív dzsuva, többek között ezért is időnként alaposan meg kell takarítani a láncot.
Egyébként ajánlom a hajtó fogaskereket takaró deklit néha-néha lekapni - csuda dolgokat talál ott az ember
Ha már 130 €-t kell kiadni érte akkor én McCoi-t vennék! Nekem is az van! Elaktronikus, programozható!
McCoi
1000 km -ként hajtűmoloajat ír...

Én sem olajzót használok.

nem tudom mennyit megy el mert 25e van benne.
Én ilyet nem olvastam a könyvben,de lehet!
Viszont vissza kérdezek,mint már írtam is,miért nem olaj van a sprayben?
A dupla annyi kilométeren nem tudom mennyit értesz,de nekem 35-ezer körül megy el egy szett!akkor neked 70-ezret?
Szerintem fontosabb a lánc megfelelő takarítása,mielőtt befújod bármivel is!
akkor miért kell könyv szerint olajozni?
és miért dupla a várható élettartam azoknál akik láncolajzot használnak?

Talán mert nem ragad bele a homok a láncspraybe ..

hülye példa de amióta NEM zsirozzuk a betonkeverőket azóta nem kell szezononként kis fogaskereket cserélni..
Csak nem a gumigyűrűs láncnak!
Nem véletlen hogy nem olajat tartalmaznak a sprayek!
bocs nem vettem észre a linket....
Köszi a választ így már nem fekszem le álmatlanul.
Ezek szerint ez valami bolti cucc és nem valami házi barkács?
Készítenél nekem róla egy fotót közelről?
Előre is kösz
az olaj a legjobb a láncnak...

Mondjuk nekem sincs olajozom
dehogynem csapja a láncfűrész az olajat....
Szerintem ezt a szerkentyűt azért fenntartásokkal. Az általad felsorolt kenőanyagok nem ezekhez a láncokhoz valók!
Igaz, egy jó láncspray kb 3000Ft, de elég sokáig elég.
A lánc és a lánckerekek elég drágák (és fontosak) ahhoz, hogy a megfelelő kenést kapják.
Kuplungodnak szerintem kell egy rendes légtelenítés, hogy normálisan tudjon kiemelni, és ne csattogva működjön (saját tapasztalat). Valamint "elfáradt" kuplungfolyadék is lehet az ok.
Ezert jo a tapados olaj. Az meg a lancfuresz lancarol se csapodik le. Mindegy. Ez a szerkentyu fennt volt a gepen. Nem hiszem,hogy megvettem volna 130 Euroert. Talan hosszabb turanal jo lehet,mert nem kell meg a lancsprayt is vinni.
Ötletes,én is láttam már ilyet,de az a nagy gondom,hogy a mai láncoknak szerintem nem jó az "átlagos" olaj!No meg jól össze is veri a felnit,meg az egész motor hátulját!De kényelmesnek kényelmes!Bár az XX-en van közép állvány,így nem nagy gond a lánc karbantartása!
http://www.osco-chainoiler.com...
Lanc olajozo berendezes! Semmi koze a lokesgatlohoz.
300-350km-enkent indulas elott kihuzod a dugattyut. Lepesben elmesz 100-150 metert es kesz a lanc karbantartas. 75W40(hajtomu),15W50(motor) vagy tapados lancfuresz olaj bele es kesz. Kb. 2 ccm olajat csorgat ra.
XX-en nincs ilyen,legalábbis gyárilag nincs!
Egyébként az XX-futóműve úgy szar ahogy van!
Én az enyémnek a hátulját egyszer beállítottam(ráment pár órám,mire összehangoltam),így két személlyel kényelmes,egy személlyel meg feszes,mondhatni sportos!Így nem kell tekergetni,állítgatni!
Csak szimplán érdekelt mert az enyémen ilyet nem láttam és ha ez egy kényelmi funkció amivel 1-2 személy vagy sok csomag esetén állítható a futómű vagy a csillapítás kíváncsi lennék a tapasztalatokra.
Nekem nincs ilyen tartály legalábbis nem a lábtartónál, de a 600asomon van.
Azért kérdem mert mi az a bal oldali lábtartónál lévő tartály. Nem rémlik hogy nekem oda lenne szerelve valami is (Lemegyek a garázsba és megnézem )
Akad...
Fogalmamsincs. 38 000 km van benne. Szerintem gyari,de holnap elteszem telire. Akkor ugyis levetkoztetem es megnezem minden porcikajat. Kulonben miert kerdezed?