Nekem mondjuk magasabban kapcsol,ha jól emlékszem 100-fok körül!
De ez annyira nem is lényeg!ha előbb kapcsol,az nem olyan nagy gond,főleg az a pár fok!
Igen az XX sajna gyárilag "alul"van hűtve! Főleg az injektorosoknál jelentkezik ez a probléma,mivel az olajhűtő a vízhűtő előtt van!a karbisnál az olajhűtő a fejidomba van,nem a vízhűtő előtt!
A kábelkötegen nem láttam hogy bárki is belenyúlt volna és az óra szerint is 97fok körül kapcsol a ventilátor csak a városi araszolgatást nem szereti,akkor melegszik picit. De úgy gondolom egy hatékony és tiszta hütövel ez is megoldódik. Szerintem nincs nagy gond és Töletek is olvastam régebbi hozzászólásoknál hogy a hütés egy picit gyengéje az XX-nek.
De köszönöm a tanácsokat! :)
Ha már szétborítod,akkor én a helyedbe megnézném most honnan van vezérelve a hűtőventilátor!
Mert azért is melegedhet,ha "rossz"helyről kapja a jelet!
ha egy mód van rá,akkor én visszakötném a gyári helyére,a vízhűtőhöz!
Igen sérült volt a paripa,úgy vettem hogy mindkét oldalán csúsztak vele és nem valami szépen lett kijavítva de most azon dolgozom hogy rendbe rakjam. Ez egy 2005-ös,injektoros vas. Autókból indulok ki hogy sokszor a komputer kapcsolja a ventilátort ami a termosztátházon lévö högombáról kapja a jelet. Ezért gondolom hogy karbis hütöt tettek bele mert a gomba benne van ugyan kábel nem megy rá de a ventilátor még is ki-be kapcsol. Jaaa és jut eszembe az egyik kollégámnak is XX-e van,porlasztós, és ott úgy müködik mint ahogy leírtad Milka!
Ez meg hogy lehet?
" mert a hűtő már nem eredeti,szerintem régebbi mint a motor "!
Törött volt a vas?
Egyébként a ventilátort a régi (karbicsekesnél) is a vízhűtőben lévő hűtőgomba vezérli!Legalábbis amelyikkel én találkoztam,annál így volt!
Én azért ennek utána néznék!
A hosszútávú beáztatás nagyon jó ötlet,köszi Milka!Látod ez ebben a formában eszembe se jutott!
Nyáron már volt gondom a melegedéssel,mire észrevettem hogy a hütöm lamellái teljesen el vannak tömödve sárral (nem is értem hogy használta az elözö tulaj..),100%-ra nem sikerült kimosnom de sokkal jobb lett a hütés. Így viszont ki tudok áztatni belöle mindent és rendesen kimosni.
Azt majd meglátom hogy szükség van e valami gyengébb savra belülröl mert a hütö már nem eredeti,szerintem régebbi mint a motor mert van benne hütögomba de kábel nincs rajta viszont a ventilátor kapcsol. Ezért gondolom hogy a hütö karburátorosé lehetett.És az elöéletét sem ismerem....
De olyan hütö tisztító löttyöket eszem ágában sincs beleönteni,soha nem is használtam azokat.
Köszi az ötleteket srácok! :)
Igen!
Vidd el egy hűtőshöz(ha lehet valami öreg szakihoz),és ő szépen kiáztatja,kipucolja!Nem is szokott sokba kerülni egy ilyen mutatvány!
Az a baj hogy az öregebb(7-8 éves hűtőknél) lehet számítani a kitakarítás után szivárgásra!De ha mindig a megfelelő hígítású fagyálló volt benne(és ez a fagyálló alumíniumhoz való volt)akkor szép tiszta kell legyen a belseje!
De ha magad szeretnéd,áztasd be úgy két-három hétre,addigra minden feloldódik kívül-belül!De ha lehet ne használj semmi "speckó"hűtő takarító trutymákot!több kárt csinál mint hasznot!
Sziasztok!
Megint feldobnék egy témát,kérdést a nagyérdemünek! :)
Mivel eléggé szét van robbantva a motorom fényezésre és kisebb felújításokra,arra gondoltam hogy kivenném a vízhütöjét is hogy beáztassam,kimossam belülröl is a jobb hütés érdekében,hátha le vannak üledékesedve a cellái.Régebben felhígított háztartási sósavval tettük ezt autóknál de ezt inkább nem alkalmaznám már :) .Van erre más házi praktikátok,ötletetek?
De ez annyira nem is lényeg!ha előbb kapcsol,az nem olyan nagy gond,főleg az a pár fok!
Igen az XX sajna gyárilag "alul"van hűtve! Főleg az injektorosoknál jelentkezik ez a probléma,mivel az olajhűtő a vízhűtő előtt van!a karbisnál az olajhűtő a fejidomba van,nem a vízhűtő előtt!