Hasonlóan kezdődött nálam is! Csak már nem voltam gyerek mikor ki jött az XX!Nem bántam meg! A 100+ Le meg azért kell, mert biztonság érzetet ad! Lehet, hogy egy szezonban csak egyszer kell, de akár életet is menthet...
Ebben a fejlődéses dologban van valami, pl én magam is beszélgettem már tesómmal arról, hogy mivel nem mentem még 600asokkal, így nem tudom mi az amiben az én ezresem jobb. Elméletben tudom, de gyakorlatban nem érzem azt hogy ne igen, az SV jó mert alulról jól húz stb....de ezért nem váltanék kisebbre hogy megtapasztaljam, mert minek? A besokalással kapcsolatban én azt mondom, hogy nem is szoktam olyan után menni akik nagyon mennek. Jöttem haza Erdélyből egy VFR800 és VFR1200F társaságában (ők már vagy 30 éve motoroznak én meg csak 4éve). El kezdték neki tolni egy kellemes tempóban, azzal még nem volt gondom, csak aztán jöttek a technikásabb részek, kanyarok, előzések, és volt két kamion még a kanyar előtt amit ők még beelőztek mert befértek, de én már nem mentem utánuk, úgy voltam vele hogy megyek a saját tempómban, úgyis egy helyre megyünk. Természetesen éreztem olyat még régebben, hogy visz magával az előttem lévő motoros, és nehéz nem menni utána, mert sokszor természetesnek tűnik hogy na akkor én is azt csinálom mint ő....aztán jöttem rá, hogy én megyek a saját tempómban. . . .
Igen, megérdeklődtem itt az első írásommal hogy mit szóltok a belinkelt XX-ekhez, miért ne játszhatnék a gondolattal? :-) tetszik és kész.
nekem benőtt a fejem lágya ..
nem motorozom túl a korlátaimat sőt meg sem próbálom feszegetni..... csak élvezzük a túrás motorozás élményeit...
elöször agyban dől el...
Nekem az a személyes tapasztalatom, hogy az utcai motorosok között vannak kategóriák, a kezdőktől, a sokat motorozik, de kutyaütőtől a vérprofikig, de a például a lemotorozott kilométerektől függetlenül, azok motoroznak legjobban a környezetemben, akik többé-kevésbé végigjárták a ranglétrát. Tehát volt valami gyösz amivel kezdtek, egy gyenge motor, aztán valami 100 ló alatt de már 50 fölött, és csak utána a 100+ os motor. ..és ez a különbség még akkor is tetten érhető, ha már több tízezret mentek azzal az erős motorral.
És azt is láttam, hogy aki egyből, vagy több lépcső kihagyással ült 100+os gépre, az hiába motorozott már egész jól, sokkal kevésbé tudott kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani, be-be sokkalt, vagy csak simán lassabb volt adott szituációban, mint lehetne.
Szerintem egyszerű a magyarázat.
Amíg nincs meg a megfelelő tudás, de relatív gyenge a motor, addig a motor képességei nem haladják meg annyival a pilótáét, hogy ne tudja azt, a tudását fokozatosan csiszolva, viszonylag hamar utolérni. Aztán ha elérte azt amit a motor tud, és vesz egy némileg erősebbet, akkor tovább farag az új motor tudása, és a saját motorkezelési rutinja közötti különbségen. ..aztán megint és megint, míg el nem ér oda, hogy a saját képességei határára ér, amit már tanulással se tud fejleszteni. Ez nyilván mindenkinél máshol van. Anyám szerintem ilyen szempontból egy Innovánál nagyobb dologgal soha nem tudna megbirkózni...de legalább nem is vágyik ilyen izgalmakra.
Ha pedig valaki vesz egy jóval erősebb gépet mint amit biztonsággal ki tudott előtte motorozni (most arról ne beszéljünk, hogy nulla rutinnal vesz valamit 100-on felül), akkor a magázós időszak annyira elnyúlik hogy sokkal lassabban képes fejleszteni magát, és sokkal többször éri kellemetlen meglepetés a nyeregben. Viszont hajlamos lesz arra hogy hasonló kategóriájú motortulajokkal menjen el motorozni.. és ha azok a fentebb felvázolt lépcsőzés miatt kifinomultabban tudják kezelni a motorjukat, akkor ez a nagy lépcsőt megugró motoros, ha tartani akarja velük a lépést, és nem elégszik meg azzal, hogy a technikás rész végén úgyis megvárják.. előbb utóbb be fog sokallni..
A másik, hogy kisebb motoron, kisebb sebesség mellett is meg lehet tapasztalni necces szituációkat.. amikből utána is lehet majd építkezni. Nagyobb, jobb futóművű erősebb motoron pedig nyilván magasabb sebességnél, sokkal gyorsabban kell cselekedni.. mert nagyobb lesz a tempó. mert mi az a 140, a dízel passat utazója magasabb mi baj lehet belőle, mondja az egyszeri manager amikor a 600-as kezdőmotorjával motorozni jár. Ha pedig lejjebb kezdett, akkor csak 110 lenne az utazója.. Tehát itt nem arról van szó, hogy fejben dől el.. ne húzd a gázt.
Remélem érthető mire gondolok.
Ha lesz gyerekem és motorozni akar, valószínűleg elküldöm ahogy felmerül benne az igény krosszozni, már csak a motorkezelés miatt, majd veszek neki egy 125-250 1hengeres 4t motort, hogy tanulja meg a forgalmat, de a jaszkarizás még az eszébe se jusson. Szerintem sok szülő itt cseszi el, mert tilt-tilt-tilt, aztán egyszer csak a gyerek vagy egy kölcsönmotoron hasít nulla rutinnal, vagy vesz egyből 20 évesen egy 100 lovas gépet, mer' az má' valami. Többek között én is ebbe a hibába estem, mert 16 évesen nem engedték itthon az A1-et, aztán 18 évesen megvettem a lehető legnagyobb motort amit Ak-val vezethettem.. az első időszak szerintem tiszta orosz roulette volt
nekem 1000 -nél kisebb mocijaim nem voltak..
és a magam módján biztonságosan elterelgetem a nagyvasakat is..
nem feltétlenül kell húzni mint az állat... De jó ha nyomatékos két személlyel
az Xx nem egy idegbeteg motor... ha valaki azt szereti ilyet ne vegyen ott a gsxr 1000, zx 10 stb.. vagy a busa akár...
első hozzászólásodban úgy tűnt venni akarsz egy Xx-et és a 'segítségünket-véleményünket' kéred...
Később pedig már konkrétan leírtad ,hogy se zsé sem akarat nincs a vásárlásra...amihez semmi közünk természetesen ...csak olyan furcsa volt...
ha van lehetőséged próbálj ki egyet, megjön az ihlet a vásárlásra..(nem a teljesítménye miatt)
Ez szép meg jó amit leírtál, de mivel én nem pályázok, így hát közúton a nagy teljesítmény nem feltétlen első szempont nekem, ha netán motort akarnék váltani. Mint ahogy említettem nekem az XX a stílusa miatt jön be. Persze a teljesítménye se piskóta, volt szerencsém egy hete kipróbálni. Kényelmesebbnek találtam mint az SV-t, legalábbis arra az időre amíg kipróbáltam. Most akkor jöhet a kérdés hogy akkor miért van SV-m? Válasz: Nagyon szeretem mert jó motor, de mikor általános iskolás voltam és megláttam az XX-et nagyon megtetszett, és egyszer szeretnék egy várbeli sport-túra gépet és majd utána egyszer olyas valamit mint a GS BMW....de ez a jövő kérdése, mert egyenlőre marad az SV :)
Sok tanulás és motorozás után ki lehet motorozni egy 100 lovas, vagy annál erősebb motort is. H-ringen is elég sok (ez relatív) civil tud 2 perces időt menni (az a pályacsúcstól 5 másodpercre van).. és ezek se "superbike-osok", csak hobbisták.
Hiába tűnik elcsépeltnek... a stabil, magas szintű motorozási tudáshoz a fokozatosság kell. Nem kell 10 lóról 100+ra váltani... vagy egyből erős motorral kezdeni. Persze ha nem cél tökélyre fejleszteni a tudásunk, akkor a jogsi kiállítása napján, kitolhatjuk az 1000-re GSX-R-t is a szalonból.
A "vezetéstechnikai" videók alatti sóvárgó hozzászólásaid alapján pedig szeretnél te jobban motorozni annál mint ahogy most megy..
Volt már a fórumon is aki rájött erre magától, és a tudása csiszolása miatt lecseréli az 1000-res tanuló motorját fele akkora, nem sport gépre...mivel minden lépcsőt kihagyva kezdett el motorozni.
Igen, Szlovákiában van, nem tudom milyen magasan lehet kb. Annyira nem nagy kaland az az út szerintem. Van pár szép hely és olyan ami nagyon tetszett. Végül is, azt a részt is be kell járni! :)
Egyébként sportmotorra már nem töltöm fel a motoros képeimet jó ideje, hogy merre járok vagy mi történt velem motoros életben, mert túl sokan fikázzák le.
Csak érdeklődtem! Amúgy meg 100 lóerő feletti motort ki az aki ki tud motorzni? Superbike-osok esetleg, utcán ha józanul vezet az ember, akkor igazándiból az SV is sok az az igazság, viszont az XX a stílusa miatt tetszett meg nagyon. Egyenlőre még ha lenne pénzem se valószínű hogy vennék XX-et, mert az SV-vel még sok helyet be szeretnék járni az Európa térképen. hali
Én is!
Csak arra akartam rávilágítani,hogy nem hibátlan!
Egyébként én anno(pár éve),össze állítottam egy számomra megfelelő motort,a négy Japán márka típusaiból,ami nekem be jött volna,szinte minden téren!Kawa dizájn,Honda blokk és fék,Suzuki váz és futómű,Yamaha kényelem stb.
Igen, megérdeklődtem itt az első írásommal hogy mit szóltok a belinkelt XX-ekhez, miért ne játszhatnék a gondolattal? :-) tetszik és kész.
nem motorozom túl a korlátaimat sőt meg sem próbálom feszegetni..... csak élvezzük a túrás motorozás élményeit...
elöször agyban dől el...
És azt is láttam, hogy aki egyből, vagy több lépcső kihagyással ült 100+os gépre, az hiába motorozott már egész jól, sokkal kevésbé tudott kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani, be-be sokkalt, vagy csak simán lassabb volt adott szituációban, mint lehetne.
Szerintem egyszerű a magyarázat.
Amíg nincs meg a megfelelő tudás, de relatív gyenge a motor, addig a motor képességei nem haladják meg annyival a pilótáét, hogy ne tudja azt, a tudását fokozatosan csiszolva, viszonylag hamar utolérni. Aztán ha elérte azt amit a motor tud, és vesz egy némileg erősebbet, akkor tovább farag az új motor tudása, és a saját motorkezelési rutinja közötti különbségen. ..aztán megint és megint, míg el nem ér oda, hogy a saját képességei határára ér, amit már tanulással se tud fejleszteni. Ez nyilván mindenkinél máshol van. Anyám szerintem ilyen szempontból egy Innovánál nagyobb dologgal soha nem tudna megbirkózni...de legalább nem is vágyik ilyen izgalmakra.
Ha pedig valaki vesz egy jóval erősebb gépet mint amit biztonsággal ki tudott előtte motorozni (most arról ne beszéljünk, hogy nulla rutinnal vesz valamit 100-on felül), akkor a magázós időszak annyira elnyúlik hogy sokkal lassabban képes fejleszteni magát, és sokkal többször éri kellemetlen meglepetés a nyeregben. Viszont hajlamos lesz arra hogy hasonló kategóriájú motortulajokkal menjen el motorozni.. és ha azok a fentebb felvázolt lépcsőzés miatt kifinomultabban tudják kezelni a motorjukat, akkor ez a nagy lépcsőt megugró motoros, ha tartani akarja velük a lépést, és nem elégszik meg azzal, hogy a technikás rész végén úgyis megvárják.. előbb utóbb be fog sokallni..
A másik, hogy kisebb motoron, kisebb sebesség mellett is meg lehet tapasztalni necces szituációkat.. amikből utána is lehet majd építkezni. Nagyobb, jobb futóművű erősebb motoron pedig nyilván magasabb sebességnél, sokkal gyorsabban kell cselekedni.. mert nagyobb lesz a tempó. mert mi az a 140, a dízel passat utazója magasabb mi baj lehet belőle, mondja az egyszeri manager amikor a 600-as kezdőmotorjával motorozni jár. Ha pedig lejjebb kezdett, akkor csak 110 lenne az utazója.. Tehát itt nem arról van szó, hogy fejben dől el.. ne húzd a gázt.
Remélem érthető mire gondolok.
Ha lesz gyerekem és motorozni akar, valószínűleg elküldöm ahogy felmerül benne az igény krosszozni, már csak a motorkezelés miatt, majd veszek neki egy 125-250 1hengeres 4t motort, hogy tanulja meg a forgalmat, de a jaszkarizás még az eszébe se jusson. Szerintem sok szülő itt cseszi el, mert tilt-tilt-tilt, aztán egyszer csak a gyerek vagy egy kölcsönmotoron hasít nulla rutinnal, vagy vesz egyből 20 évesen egy 100 lovas gépet, mer' az má' valami. Többek között én is ebbe a hibába estem, mert 16 évesen nem engedték itthon az A1-et, aztán 18 évesen megvettem a lehető legnagyobb motort amit Ak-val vezethettem.. az első időszak szerintem tiszta orosz roulette volt
és a magam módján biztonságosan elterelgetem a nagyvasakat is..
nem feltétlenül kell húzni mint az állat... De jó ha nyomatékos két személlyel
az Xx nem egy idegbeteg motor... ha valaki azt szereti ilyet ne vegyen ott a gsxr 1000, zx 10 stb.. vagy a busa akár...
http://youtu.be/-gedlTCsGmc
Később pedig már konkrétan leírtad ,hogy se zsé sem akarat nincs a vásárlásra...amihez semmi közünk természetesen ...csak olyan furcsa volt...
ha van lehetőséged próbálj ki egyet, megjön az ihlet a vásárlásra..(nem a teljesítménye miatt)
http://www.cmsnl.com/honda-cbr...
Tud esetleg valaki ilyent olcsóbban, esetleg valami hasonló, nem konténer jellegű megoldást?
Hiába tűnik elcsépeltnek... a stabil, magas szintű motorozási tudáshoz a fokozatosság kell. Nem kell 10 lóról 100+ra váltani... vagy egyből erős motorral kezdeni. Persze ha nem cél tökélyre fejleszteni a tudásunk, akkor a jogsi kiállítása napján, kitolhatjuk az 1000-re GSX-R-t is a szalonból.
A "vezetéstechnikai" videók alatti sóvárgó hozzászólásaid alapján pedig szeretnél te jobban motorozni annál mint ahogy most megy..
Volt már a fórumon is aki rájött erre magától, és a tudása csiszolása miatt lecseréli az 1000-res tanuló motorját fele akkora, nem sport gépre...mivel minden lépcsőt kihagyva kezdett el motorozni.
mondjuk egy kis pezsgést hoztál a forumba
Ez jó!
Egyébként sportmotorra már nem töltöm fel a motoros képeimet jó ideje, hogy merre járok vagy mi történt velem motoros életben, mert túl sokan fikázzák le.
Csak arra akartam rávilágítani,hogy nem hibátlan!
Egyébként én anno(pár éve),össze állítottam egy számomra megfelelő motort,a négy Japán márka típusaiból,ami nekem be jött volna,szinte minden téren!Kawa dizájn,Honda blokk és fék,Suzuki váz és futómű,Yamaha kényelem stb.