Isten hozott körünkbe!
Igen egy vákumos cucc sokat segít,vagy töltöd(pumpálva)alulról!Sajna az XX nagyon érzékeny a fékolajcserére.Sok cső,csatlakozó,stb. ahol a kis buborékok könnyen benn maradnak!
Hidd el mi a hűtő mosogatásán,már rég túl vagyunk!Sőt!
De ez van,ha alul hűtött,akkor alul hűtött! Javítgatni lehet a hűtésén,de tökéletes sose lesz!
Sziasztok!
Csatlakoznék az XX-esek táborához és rögtön egy kérdést vetnék fel,talán valaki tud nekem egy kis elmélettel segíteni. Tavaly vásároltam egy kissé leharcolt XX-et,sajnos nem volt valami gondos gazdája. Szeretném kissé helyre pofozni mert idén motorozgattam vele és nagyon beleszerettem. Amúgy külföldön dolgozom autószerelöként,igaz motorokkal soha nem foglalkoztam. Tehát a lehetöségem meg van a bütykölésre. Szeretnék fékolajat cserélni benne mert kissé nyúlósnak érzem fékezéskor és nem tudom hogy mi a helyes sorrend a dual féknél.Gondolom egy vákuumos fékolaj leszívóval kell neki állni az egésznek,ez alap de ha a többiben van tapasztalatotok és megosztanátok velem azt megköszönném.
És hogy a vízhütéshez hozzá szóljak picit,nekem is melegedett a gép amíg le nem vettem az idomokat és szembesültem vele hogy beleszáradt sártól el van tömödve a hütöbordák közötti lamellák. Egy alapos mosás és hütöfolyadék csere nagyon sokat segített.
Természetes!
Mint már írtam (ha jól tudom)122-foka piros tartomány!
Ha ezt eléri le kell állítani,legalábbis a "nagykönyv" szerint!
Én anno úgy tanultam,ha egy jármű túlmelegszik,alapjáraton kell járatni míg vissza hűl, különbem a hűtés megszűnése miatt,megragadhat!
Az xx-nél is van ilyen lemez,de ennek a neve hézagoló lemez!
Ami a rendszeres túlmelegedést jelenti,az nem ugyan az a megengedett (üzemi) hőfokkal!Itt nem megfőzésről írtunk,hanem az átlagtól eltérő,magas üzemi hőfokról!
Na ebből is látszik nem kellett xx-et bontanom . Nekem csak az 1000f-et kellet szétbontani...Ott volt..több rétegű lemez tömités a hengerfejnél... gondolom itt sincs másképp
Ami rendszeresen túlmelegszik és állandóan 'megfőzik' annak előbb utóbb baja lesz hengerfej és tömités stb...
haver gsr-je ugyanúgy meleget mutat araszolásnál..
nekem még nem sikerült túl melegíteni a motort... csak azért mert néha 100 fok körül jár a hőmérséklet,az nem feltétlenül gond..
Állításotok szerint alul hűtött...ezek szerint túlmelegszik...
Akkor kérdem én: hányszor cseréltetek hengerfej tömítést? vagy égett szagú az olaj? Mert nekem egyik Xx-em sem produkált ilyesmit..
Sőt a karbisnak sosem ment fél fölé a visszajelzője.. de ez ugye digitális és másként mutat...
egy biztos Xx-em van... "néha lemosom és használom"..
Egyébként régebben kuplung hiba miatt kérdeztem ezt a fórumot mert nem vette be a begyem hogy gyárilag nem enged csak 1-2 tized kopást lamellánként de megoldottam még 1,8mm kopást hozzátudtam csapni igy elméletileg dupla ideig fog mos tartani.
Van és volt is rá megoldás!
Igaz nem olcsó!Nagyobb hűtő (hajlított).Szerintem a nagyobb ventilátor nem a legjobb megoldás,illetve nem fogja hozni a kívánt eredményt!Ráadásul a forró levegőt ugyan úgy tolja majd a lábra!
Megköszönném de mindenféleképen pénzdijas a dolog mert nem hiszem hogy közel lakunk egymáshoz igy csak a posta marad és egy elérhetőséget is légyszi .Köszönettel Zsolt.
Igen egy vákumos cucc sokat segít,vagy töltöd(pumpálva)alulról!Sajna az XX nagyon érzékeny a fékolajcserére.Sok cső,csatlakozó,stb. ahol a kis buborékok könnyen benn maradnak!
Hidd el mi a hűtő mosogatásán,már rég túl vagyunk!Sőt!
De ez van,ha alul hűtött,akkor alul hűtött! Javítgatni lehet a hűtésén,de tökéletes sose lesz!
Csatlakoznék az XX-esek táborához és rögtön egy kérdést vetnék fel,talán valaki tud nekem egy kis elmélettel segíteni. Tavaly vásároltam egy kissé leharcolt XX-et,sajnos nem volt valami gondos gazdája. Szeretném kissé helyre pofozni mert idén motorozgattam vele és nagyon beleszerettem. Amúgy külföldön dolgozom autószerelöként,igaz motorokkal soha nem foglalkoztam. Tehát a lehetöségem meg van a bütykölésre. Szeretnék fékolajat cserélni benne mert kissé nyúlósnak érzem fékezéskor és nem tudom hogy mi a helyes sorrend a dual féknél.Gondolom egy vákuumos fékolaj leszívóval kell neki állni az egésznek,ez alap de ha a többiben van tapasztalatotok és megosztanátok velem azt megköszönném.
És hogy a vízhütéshez hozzá szóljak picit,nekem is melegedett a gép amíg le nem vettem az idomokat és szembesültem vele hogy beleszáradt sártól el van tömödve a hütöbordák közötti lamellák. Egy alapos mosás és hütöfolyadék csere nagyon sokat segített.
Mint már írtam (ha jól tudom)122-foka piros tartomány!
Ha ezt eléri le kell állítani,legalábbis a "nagykönyv" szerint!
Én anno úgy tanultam,ha egy jármű túlmelegszik,alapjáraton kell járatni míg vissza hűl, különbem a hűtés megszűnése miatt,megragadhat!
Ami a rendszeres túlmelegedést jelenti,az nem ugyan az a megengedett (üzemi) hőfokkal!Itt nem megfőzésről írtunk,hanem az átlagtól eltérő,magas üzemi hőfokról!
Ami rendszeresen túlmelegszik és állandóan 'megfőzik' annak előbb utóbb baja lesz hengerfej és tömités stb...
haver gsr-je ugyanúgy meleget mutat araszolásnál..
Illetve nem a szó szoros értelmében!
De ha lenne is,mi köze a melegedésnek a hengerfejtömítéshez?
Állításotok szerint alul hűtött...ezek szerint túlmelegszik...
Akkor kérdem én: hányszor cseréltetek hengerfej tömítést? vagy égett szagú az olaj? Mert nekem egyik Xx-em sem produkált ilyesmit..
Sőt a karbisnak sosem ment fél fölé a visszajelzője.. de ez ugye digitális és másként mutat...
egy biztos Xx-em van... "néha lemosom és használom"..
egyébként abszolút külvárosi vagyok...
nem kell robesz azon félek
Meg nem arra tervezték, hogy városban járj vele! Akkor vegyél mellé robogót!
bezzeg a fazeren ha kell ha nem megy a venti gyárilag!
Az M5-ösön!2008-ban!
Hidd el melegedni fog!
Igaz nem olcsó!Nagyobb hűtő (hajlított).Szerintem a nagyobb ventilátor nem a legjobb megoldás,illetve nem fogja hozni a kívánt eredményt!Ráadásul a forró levegőt ugyan úgy tolja majd a lábra!
De figyusz!Mennyi van a láncban?esetleg lecserélni?Bár tudom nem olcsó,de lehet hogy több helyen is találsz még hibát!