Az mekkora király lenne... Igazából egy állapotfelmérésnek szakértő szemmel tökre örülnék, hogy tudjam ami pénzt beleölök az nem kukába megy. Illetve, hogy csak azt cseréljem amit kell.
Ha le lenne vizsgáztatva a gép összedobnám és elvinném hozzád, de ekkora táv forgalmi nélkül necces... habár kb 8 éve nem állított meg rendőr.
Az eddig említett dolgokon kívül még volt valami ami qrvára idegesített a motoromban (már így vettem): lásd 1.kép
Nem tudtam hogy miért van ez is körbetrutyizva (féltem, hogy a hűtő ott KO és bele lett forrasztva vagy mittomén.), ezért eddig nem mertem bántani, szerencsémre úgy néz ki csak óvatosságból kenték össze. Nem értettem miért nem cserélte ki az előző tulaj, miért kínlódott kézi kapcsolással a hűtőventillátornak... passz.
Kiszedve a kapcsoló: 2.kép
Vizet forraltam, kimértem, tök döglött. Vennem kell másikat... csakhogy egyenlőre lövésem sincs, hogy honnan.
Van egy kis gond a a vákumcső felfogatással is /3.kép a jelenlegi csővem belső átmérője 5mm a "csöcs" nagyobbik átmérője 5mm a kisebbik meg 4mm, szal nekem egy 4mm vastagfalú hőtűrő cső kell ami jól szorul rajta, mert most elég lightos. Ezt is hogy hol a fenébe fogom beszerezni passz.
Holnap nyakamba veszem a várost.
Jah és keresnem kell egy bányát a környéken érszigetelő ügyben.
A kuplung csere kb 1óra
szelephézag tud fura hangot hallatni
km menyi van benne?
nyugi 100,000 km t elmegy minden gond nélkül(persze gondozás függő a dolog)
A blokkra még gondolni sem merek. Egy szerelő meghallgatta a blokkot amikor elvittem és azt mondta, hogy természetes kopásból eredő hangokat hall csak, semmi nagy gondot. Meg kérdezte dobálja-e kifele a fokozatokat, de hál istennek nem.
Viszont én hallok valamit, talán szelep hangot? De hogy lehetnék ebben biztos ugyebár. (A lánc csörgésén kívül.) Félek ha megbontanánk a blokkot annyi mindent lenne érdemes benne kicserélni aminek az árából vehetnék egy fiatalabb cbr-t.
Nem szerelek,mert hülye vagyok hozzá ...Mindig is írigykedtem azokra akik meg tudják oldani a felmerülő(főleg túrán)műszaki gondokat !Az általatok említett probélmák nállam nem jelentkeztek,viszont nekem meg ha Rossisra veszem a figurát( ),és magas fordulatszámon gyorsat váltok meg-meg csúszik a kuplung,viszont mivel nem tudom én megcsinálni majd jól odafizethetek egy vagyont a szerelőnek...l ...már ha lesz rávalóm...
A CBR1000F még mindig jobban szerelhető mint a VF széria
tapasztalat! tudom!
(álltam olyan ember mellett aki már hallott róla)
mig a CBR nél egy karbi tisztitás kb 2 óra addig a VF nél legalább 5-6 óra
ha valami bajod van 06,20,335,36,65,
basi22
Nem akarnálak terhelni más motorjának a szerelésével, viszont amikor majd a blokk kerül terítékre és lesz remélhetőleg lóvém számítok egy hozzá értő ember véleményére és szaktudására.
"Teló szimering el tud fáradni az állásban is kb45perc egynek a cseréje azaz másfél óra az egész"
Király, akkor addig kell kicserélnem amíg rá nem fagy a kezem a szerszámokra. ...jah és félek tőle nehogy elcsesszek valamit, majd bevodkázok, akkor lazábban fogom fel
"És igen nem egyszerű leszedni a karbit de a légszűrő házat nem kell kivenni miatta"
Hiába no! Informatikus vagyok, nem értek a mozdonyokhoz...
"1, valoszinű ,hogy ki van szőrösödve a bowdened belül azaz csak csere lesz belöle"
Igen ettől tartottam (mert kifogytam az ötletekből), remélem nem egy ökör árába fog kerülni. Majd megnézek neten egy irányárat és megrendelem a szolnoki motorosboltban (habár multkor egy mz bovdent 3x vittünk vissza mire sikerült egy jót, elsőnek nem mz-jét kaptuk, másodjára egy selejt gyártást, harmadjára jó volt végre... na ez másfél hét alatt lezajlott)
"2, érszigetelönek nevezik az olyan szigetelő szallagot ami osszeolvad saját magával (villamosboltban Lehet kapni de ha nem akkor cim csere és postázok)"
Megnézem villamossági boltban, majdcsak tudják miről makogok.
"3. A KARBIT SEMMIKÉPPEN ne furkáld meg! hacsak nem akarsz venni mindenképpen másikat JÓ helye lesz ott a vákumcsönek"
Oké, megdumáltál.
"4 a kuplungkart cserélni kell a görbült mert aluminium ötvözet és csak egyszer hajlikutána törik"
Ettől féltem, akkor nem próbálkozok. Éppen még elmegy, határeset a görbesége... de a réz perselyt cserélem, mert zavar ahogy alapjáraton a rezgéstől csörög a kuplungkar.
Nagyon köszönöm a segítséget mindenkinek! Más nem szerel motort csak én? Ez jó, mert vagy motorozik még, vagy nem kell rajta szerelgetni. )A múltkor pl tök jó volt, hogy szóba került az üzemanyagcsap, tanultam belőle.
1, valoszinű ,hogy ki van szőrösödve a bowdened belül azaz csak csere lesz belöle
2, érszigetelönek nevezik az olyan szigetelő szallagot ami osszeolvad saját magával (villamosboltban Lehet kapni de ha nem akkor cim csere és postázok)
3. A KARBIT SEMMIKÉPPEN ne furkáld meg! hacsak nem akarsz venni mindenképpen másikat JÓ helye lesz ott a vákumcsönek
4 a kuplungkart cserélni kell a görbült mert aluminium ötvözet és csak egyszer hajlik utána törik
Nem zavar be a karbinak ha oda kötöm? ... amúgy teljesen logikus megoldásnak tűnik, mert nem kellett különösebben nagy vákumot kreálnom szájjal, amikor leengedtem a brenyát, akár még jó is lehet a dolog... vagy tuti biztos vagy benne hogy műxik?
Gázkar:
Elmondhatom, hogy NEM csináltam semmit. Összeraktam és ugyanolyan (talán kicsit jobb) de még mindig nem megy magától a helyére.
Gázkar külön rendben, ha ráteszem a rohadt bovdeneket is rendben, de ha a tengelyhez is beakasztgatom akkor szar. (Ezúton szeretném megköszönni a mérnököknek a rengeteg helyet ennek a műveletnek az elvégzéséhez , és minden tiszteletem a szerelőknek a türelmükért akik képesek ezt elvégezni anélkül hogy diliházban kötnének ki). Kipróbáltam több kábelvezetési utat, az egyik szarabb mint a másik. Egyenlőre marad ez ami van és egyenlőre hozzászokom a tempomathoz. CBR talin engedélyetekkel végighúzgálom a gázkarokat, mert lehet csak nekem vannak nagy elvárásaim?!:?
Nem baj, tovább piszkálom a motort.
Kuplungkarom nagyon csörög (függőleges irányban), lekaptam és a karban van egy réz persely... na az totál szét van kopva, remélhetőleg lehet cserélni, elviszem egy szakihoz, hátha óccsón esztergál egy jó méretűt bele és ki is cseréli.
Mivel a gépet már parkolták a bal oldalán ezért az meghajlott. Vajon mennyire érdemes megpróbálni visszahajlítani? Milyen anyagból van?
Jah, visszatérve a vákumcső felfogatáshoz: A fúrok egy lyukat és azt megmenetelem majd egy alu csővel megteszem ugyanezt című elgondolásból kifolyólag ki szerettem volna venni a karbisor.... Na az úgy nem jön ki mint ahogy a nagykönyvben le van írva. Ott buktam el, hogy a légszűrő házat nem tudom kiforgatni, útban van vastag vezeték a váz, stb. Amit nyertem azzal, hogy fellazítottam az kb 2 cm, úgy becsültem akkora hely nem elég kikapni a karbisort... szal szépen visszapakoltam mindent. (Ismét tiszteletem a szerelőknek azért mert nem adják fel hogy ha leszedik ezt ahoz le kell szedni elötte azt de az elött meg emezt, miután amazt szétkapta.)
Úgyhogy a mai napom nem igazán volt tele sikerélményekkel. Persze azért még nem adom fel.
2 értelme volt csak eddig a szétszedésnek.
- kormányvéget végre rendesen felfogattam csavarral
- megbizonyosodtam arról, hogy a benzincsapom jól működik, eltekintve, hogy nincs tartalék állásom
Jah... volt probléma hogy az egyik első teleszkópom könnyezi az olajat.... na most már a másikon is megjelent egy csepp. Az is a marha nagy kérdésem, hogy álltában ezeknek beszarik a szimeringjük vagy ekkora pechem van?
A szivó gumit meg tekerd be "érszigetelövel" ami összeolvad
SEMMI képpen ne próbálj belekenni SEMMILYEN anyagot a likba mert beszivja és nagy lessz a baj vagy csere a karbi tetejére rákötöd a csövet és KÉSZ
Igencsak oda fogom vinni, mert elméletileg egy évig garis.. Viszont ha eljutok odáig, akkor megkérdem! Amint kiderül, hogy hogy alakulnak a napjaim, felhívlak.
Ha le lenne vizsgáztatva a gép összedobnám és elvinném hozzád, de ekkora táv forgalmi nélkül necces... habár kb 8 éve nem állított meg rendőr.
Megnéztem egy teleszkóp szimering cserét:
http://www.akmt.hu/sufnituning...
Nem hiszem, hogy egyedül tapasztalat nélkül belevágok.
Az eddig említett dolgokon kívül még volt valami ami qrvára idegesített a motoromban (már így vettem): lásd 1.kép
Nem tudtam hogy miért van ez is körbetrutyizva (féltem, hogy a hűtő ott KO és bele lett forrasztva vagy mittomén.), ezért eddig nem mertem bántani, szerencsémre úgy néz ki csak óvatosságból kenték össze. Nem értettem miért nem cserélte ki az előző tulaj, miért kínlódott kézi kapcsolással a hűtőventillátornak... passz.
Kiszedve a kapcsoló: 2.kép
Vizet forraltam, kimértem, tök döglött. Vennem kell másikat... csakhogy egyenlőre lövésem sincs, hogy honnan.
Van egy kis gond a a vákumcső felfogatással is /3.kép a jelenlegi csővem belső átmérője 5mm a "csöcs" nagyobbik átmérője 5mm a kisebbik meg 4mm, szal nekem egy 4mm vastagfalú hőtűrő cső kell ami jól szorul rajta, mert most elég lightos. Ezt is hogy hol a fenébe fogom beszerezni passz.
Holnap nyakamba veszem a várost.
Jah és keresnem kell egy bányát a környéken érszigetelő ügyben.
szelephézag tud fura hangot hallatni
km menyi van benne?
nyugi 100,000 km t elmegy minden gond nélkül(persze gondozás függő a dolog)
Viszont én hallok valamit, talán szelep hangot? De hogy lehetnék ebben biztos ugyebár. (A lánc csörgésén kívül.) Félek ha megbontanánk a blokkot annyi mindent lenne érdemes benne kicserélni aminek az árából vehetnék egy fiatalabb cbr-t.
tapasztalat! tudom!
(álltam olyan ember mellett aki már hallott róla)
mig a CBR nél egy karbi tisztitás kb 2 óra addig a VF nél legalább 5-6 óra
ha valami bajod van 06,20,335,36,65,
Nem akarnálak terhelni más motorjának a szerelésével, viszont amikor majd a blokk kerül terítékre és lesz remélhetőleg lóvém számítok egy hozzá értő ember véleményére és szaktudására.
"Teló szimering el tud fáradni az állásban is kb45perc egynek a cseréje azaz másfél óra az egész"
Király, akkor addig kell kicserélnem amíg rá nem fagy a kezem a szerszámokra. ...jah és félek tőle nehogy elcsesszek valamit, majd bevodkázok, akkor lazábban fogom fel
"És igen nem egyszerű leszedni a karbit de a légszűrő házat nem kell kivenni miatta"
Hiába no! Informatikus vagyok, nem értek a mozdonyokhoz...
"1, valoszinű ,hogy ki van szőrösödve a bowdened belül azaz csak csere lesz belöle"
Igen ettől tartottam (mert kifogytam az ötletekből), remélem nem egy ökör árába fog kerülni. Majd megnézek neten egy irányárat és megrendelem a szolnoki motorosboltban (habár multkor egy mz bovdent 3x vittünk vissza mire sikerült egy jót, elsőnek nem mz-jét kaptuk, másodjára egy selejt gyártást, harmadjára jó volt végre... na ez másfél hét alatt lezajlott)
"2, érszigetelönek nevezik az olyan szigetelő szallagot ami osszeolvad saját magával (villamosboltban Lehet kapni de ha nem akkor cim csere és postázok)"
Megnézem villamossági boltban, majdcsak tudják miről makogok.
"3. A KARBIT SEMMIKÉPPEN ne furkáld meg! hacsak nem akarsz venni mindenképpen másikat JÓ helye lesz ott a vákumcsönek"
Oké, megdumáltál.
"4 a kuplungkart cserélni kell a görbült mert aluminium ötvözet és csak egyszer hajlikutána törik"
Ettől féltem, akkor nem próbálkozok. Éppen még elmegy, határeset a görbesége... de a réz perselyt cserélem, mert zavar ahogy alapjáraton a rezgéstől csörög a kuplungkar.
Nagyon köszönöm a segítséget mindenkinek! Más nem szerel motort csak én? Ez jó, mert vagy motorozik még, vagy nem kell rajta szerelgetni. )A múltkor pl tök jó volt, hogy szóba került az üzemanyagcsap, tanultam belőle.
most nézem csak mert már majdnem felajánlottam,hogy elugrom megcsinálni a mozdonyt
2, érszigetelönek nevezik az olyan szigetelő szallagot ami osszeolvad saját magával (villamosboltban Lehet kapni de ha nem akkor cim csere és postázok)
3. A KARBIT SEMMIKÉPPEN ne furkáld meg! hacsak nem akarsz venni mindenképpen másikat JÓ helye lesz ott a vákumcsönek
4 a kuplungkart cserélni kell a görbült mert aluminium ötvözet és csak egyszer hajlik utána törik
Gázkar:
Elmondhatom, hogy NEM csináltam semmit. Összeraktam és ugyanolyan (talán kicsit jobb) de még mindig nem megy magától a helyére.
Gázkar külön rendben, ha ráteszem a rohadt bovdeneket is rendben, de ha a tengelyhez is beakasztgatom akkor szar. (Ezúton szeretném megköszönni a mérnököknek a rengeteg helyet ennek a műveletnek az elvégzéséhez , és minden tiszteletem a szerelőknek a türelmükért akik képesek ezt elvégezni anélkül hogy diliházban kötnének ki). Kipróbáltam több kábelvezetési utat, az egyik szarabb mint a másik. Egyenlőre marad ez ami van és egyenlőre hozzászokom a tempomathoz. CBR talin engedélyetekkel végighúzgálom a gázkarokat, mert lehet csak nekem vannak nagy elvárásaim?!:?
Nem baj, tovább piszkálom a motort.
Kuplungkarom nagyon csörög (függőleges irányban), lekaptam és a karban van egy réz persely... na az totál szét van kopva, remélhetőleg lehet cserélni, elviszem egy szakihoz, hátha óccsón esztergál egy jó méretűt bele és ki is cseréli.
Mivel a gépet már parkolták a bal oldalán ezért az meghajlott. Vajon mennyire érdemes megpróbálni visszahajlítani? Milyen anyagból van?
Jah, visszatérve a vákumcső felfogatáshoz: A fúrok egy lyukat és azt megmenetelem majd egy alu csővel megteszem ugyanezt című elgondolásból kifolyólag ki szerettem volna venni a karbisor.... Na az úgy nem jön ki mint ahogy a nagykönyvben le van írva. Ott buktam el, hogy a légszűrő házat nem tudom kiforgatni, útban van vastag vezeték a váz, stb. Amit nyertem azzal, hogy fellazítottam az kb 2 cm, úgy becsültem akkora hely nem elég kikapni a karbisort... szal szépen visszapakoltam mindent. (Ismét tiszteletem a szerelőknek azért mert nem adják fel hogy ha leszedik ezt ahoz le kell szedni elötte azt de az elött meg emezt, miután amazt szétkapta.)
Úgyhogy a mai napom nem igazán volt tele sikerélményekkel. Persze azért még nem adom fel.
2 értelme volt csak eddig a szétszedésnek.
- kormányvéget végre rendesen felfogattam csavarral
- megbizonyosodtam arról, hogy a benzincsapom jól működik, eltekintve, hogy nincs tartalék állásom
Jah... volt probléma hogy az egyik első teleszkópom könnyezi az olajat.... na most már a másikon is megjelent egy csepp. Az is a marha nagy kérdésem, hogy álltában ezeknek beszarik a szimeringjük vagy ekkora pechem van?
Legyetek jók! ... vagy ne!
SEMMI képpen ne próbálj belekenni SEMMILYEN anyagot a likba mert beszivja és nagy lessz a baj vagy csere a karbi tetejére rákötöd a csövet és KÉSZ
fémtiszta a lánc,icipicit olajos a felni mint egy gagyi spray vel
Scottoiler
karbi tetején van a szinkron csatlakozási pont oda kötheted a vákumcsövet
nekem vaj puha a gázkar