Amugy a rugónak csak az előfeszítésben van szerepe ,a csillapítást a kis acél golyó adja az olajban a tartály aljában!persze ha nincsen kikopva maga a ház.
Én esztergáltam egy 5 mm toldó gyűrűt a rugó alá horonnyal,hogy oldalirányban ne mozduljon.Szegecset én is csináltattam de marha kemény acél szegecsből(rá is ment egy piaci szegecselő)a rugó maradt a gyári sárga nem a zöld mert az a 21-esé és gyengébb.
Köszi a jótanácsokat ! Majd átnyálazom még-egyszer a javítási könyvet, mielőtt belekezdek. Az enyém sc21, ezért vannak különbségek nem csak a burkolatban.
A repsol árban ott-körül van mint amit belinkeltél, de ezekben az esetekben nem is igazán az ár a meghatározó.
Köszi, szia!
Az a baj az új feszítővel, hogy ha ugyanaz a konstrukció, akkor ugyanúgy meg fog dögleni, csak időt nyersz vele.
Az sc24-en csak a trafókat meg a szelepfedelet kell levenni, vezműtengelyek ki és úgy már könnyen hozzá lehet férni. Arra nagyon vigyázz, nehogy beleessen a blokkba vmi...
Én Midland olajat teszek bele, semmi mást. http://midland.hu/termek/4_ute...
Nekem szinte nem is eszi, de nem is hajtom. Nagyon ritkán megy 5000 fölé a ford.számmérő. Én is úgy tudom, hogy a félszintetikusat ezek az öreg blokkok jobban szeretik, nem mellesleg talán olcsóbb is.
Ez tényleg nem tűnik bonyolultnak, lehet, hogy egy szabad hétvégén nekiesek én is. Így megcsinálni kicsit költséghatékonyabb mint újat venni (és ráadásul azt mondják hogy huszonezer forintért az új szintén nem bírja sokáig). És ha jól emlékszem (van egy "service manual" -om) akkor nagyon nem kell a blokkot megbontani a cseréhez (javításhoz).
Jut eszembe: milyen olajat használsz hozzá? az enyémben repsol 4T sintetico 10W40 van, de fogyogat belőle (nem veszélyesen). azt az infót kaptam, hogy nyugodtan rakhatok bele rész-szintetikusat is, mert azzal is jól érzi magát és nem fogy .
Igen, sztem attól van, bár így látatlanba nehéz megmondani. Kell egy kis idő, mire olaj jut a láncfeszítőbe, addig csörög.
Nem volt bonyolult kicserélni a feszítőben a rugót, azt viszont már bánom h anno nem dokumentáltam le :-(
Ha jól emlékszem két szegecset kellett kivenni, és utána már gyerekjáték a csere. Esztergáltattam új szegecseket ( helyben volt az eszterga ) meg kb 1500 HUF-ért gyártattam két rugót, végül a gyengébbik is jó lett.
Szia!
Ez a láncfeszítő téma engem is érdekelne! Ezt házilag meg tudtad csinálni (a rugócserét)? Az enyémnek is van valami furcsa hangja, de valahol olvastam, hogy ezt a konstrukcióhibás feszítő teszi és ezt a csere sem oldja meg. Egyébként jól gondolom, hogy a hidegen való enyhe csörgés és cirippelés az a feszítőtől van? (kb. 1percnyi járatás után megszűnik és tovább nem hallható).
Az enyém már 24 éves, két éve van nálam 15ezret raktam bele. olajcsere - gyertya - gumi - fékbetét - ennyi (most a csörgés de azt figyeltem meg, hogy ha reggel 10fok alatt van a hőfok, akkor csörög, ha 15fok van akkor csendesen jár ).
Egyébként azt gondolom, hogy huszonéves motorok 100ezer körüli km-el ennyi szervízigénnyel nagy királyság!
Nekem még csak a harmadik szezonom a vassal, amit eddig cserélnem kellett: km-óra, karbisor, tank, kerékcsapágyak. A vezműlánc feszítőbe gyártattam erősebb rugót, azóta nincs vele bajom. Tavaly cseréltem hengerfej tömítést, meg becsiszoltam a szelepfészkeket. Szerintem egy bő 20 éves vastól ez nem olyan rossz.
Sziasztok!
Engem is érdekelnek a tapasztalatok és javítások!
Nekem nem csak azért van ilyen vasam mert baromira tetszik, hanem mert ezt engedhettem meg magamnak (és persze baromira tetszik is )
A javításokat is én csinálnám ha kellene ezért minden tapasztalatot szívesen olvasok!
A repsol árban ott-körül van mint amit belinkeltél, de ezekben az esetekben nem is igazán az ár a meghatározó.
Köszi, szia!
Az a baj az új feszítővel, hogy ha ugyanaz a konstrukció, akkor ugyanúgy meg fog dögleni, csak időt nyersz vele.
Az sc24-en csak a trafókat meg a szelepfedelet kell levenni, vezműtengelyek ki és úgy már könnyen hozzá lehet férni. Arra nagyon vigyázz, nehogy beleessen a blokkba vmi...
Én Midland olajat teszek bele, semmi mást.
http://midland.hu/termek/4_ute...
Nekem szinte nem is eszi, de nem is hajtom. Nagyon ritkán megy 5000 fölé a ford.számmérő. Én is úgy tudom, hogy a félszintetikusat ezek az öreg blokkok jobban szeretik, nem mellesleg talán olcsóbb is.
Jut eszembe: milyen olajat használsz hozzá? az enyémben repsol 4T sintetico 10W40 van, de fogyogat belőle (nem veszélyesen). azt az infót kaptam, hogy nyugodtan rakhatok bele rész-szintetikusat is, mert azzal is jól érzi magát és nem fogy .
Igen, sztem attól van, bár így látatlanba nehéz megmondani. Kell egy kis idő, mire olaj jut a láncfeszítőbe, addig csörög.
Nem volt bonyolult kicserélni a feszítőben a rugót, azt viszont már bánom h anno nem dokumentáltam le :-(
Ha jól emlékszem két szegecset kellett kivenni, és utána már gyerekjáték a csere. Esztergáltattam új szegecseket ( helyben volt az eszterga ) meg kb 1500 HUF-ért gyártattam két rugót, végül a gyengébbik is jó lett.
Ez a láncfeszítő téma engem is érdekelne! Ezt házilag meg tudtad csinálni (a rugócserét)? Az enyémnek is van valami furcsa hangja, de valahol olvastam, hogy ezt a konstrukcióhibás feszítő teszi és ezt a csere sem oldja meg. Egyébként jól gondolom, hogy a hidegen való enyhe csörgés és cirippelés az a feszítőtől van? (kb. 1percnyi járatás után megszűnik és tovább nem hallható).
Az enyém már 24 éves, két éve van nálam 15ezret raktam bele. olajcsere - gyertya - gumi - fékbetét - ennyi (most a csörgés de azt figyeltem meg, hogy ha reggel 10fok alatt van a hőfok, akkor csörög, ha 15fok van akkor csendesen jár ).
Egyébként azt gondolom, hogy huszonéves motorok 100ezer körüli km-el ennyi szervízigénnyel nagy királyság!
Nekem még csak a harmadik szezonom a vassal, amit eddig cserélnem kellett: km-óra, karbisor, tank, kerékcsapágyak. A vezműlánc feszítőbe gyártattam erősebb rugót, azóta nincs vele bajom. Tavaly cseréltem hengerfej tömítést, meg becsiszoltam a szelepfészkeket. Szerintem egy bő 20 éves vastól ez nem olyan rossz.
Engem is érdekelnek a tapasztalatok és javítások!
Nekem nem csak azért van ilyen vasam mert baromira tetszik, hanem mert ezt engedhettem meg magamnak (és persze baromira tetszik is )
A javításokat is én csinálnám ha kellene ezért minden tapasztalatot szívesen olvasok!
http://www.motorjavito.hu/inde...
és ott gumis is van
http://www.fektigumi.hu/home/i...
az enyémen olajcsere zajlik, meg vezérmű lánc feszítő zajtalanítás
erre várok évek óta...
csajos topik megbocsájtva