Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A 21-n nem vákumos a benzincsap(szerencsére).
Ha jársz véletlen Budapesten,tudok adni karbit+torokgumit is!
Ali itt a csonk:
sima kis fémcső a gumiban összekötőként. Ez volt körbetrutyizva. (Nem ismerem fel az anyagot mivel lett odaragasztva, olyan szilikon szerű de mégse.) És igaza van Cubének, szerintem csak kifurta egy lángész, így megoldva a helyzetet.

Cube, hova van téve a vákumcső az sc21-en? Vagy ott nincs?
Kissé szerény netem volt a hétvégén,rögtön lemaradok mindenről:) Vakvezetőnek:Valószínű neked sc21 karbi van rászögelve,és azon nincs kialakítva a vákumcsőnek csonk.Ezért valami nagytudású kifúrta a torokgumit.A gázkar meg vágva lett(ne kérdezd miért),de az a távtartó se gyári.De erre van a szar idő,lehet javítgatni:)
A nem cigi Te! A vákumcsövet copogatom jóízűen, hogy jöjjön a lé .
(Amúgy nem dohányzom, inkább italra költöm meg benzinre. )

A robbantott rajzokon nem látom azt a csövet hogy hova menne eredetileg sajnos. Tartok tőle nekem olyan nyílásom nincs a karbin, mint neked, feltételezem, hogy a karbisor is buherált vagy ha nem, akkor azon a gumin volt egy "csöcs" eredetileg ami letörhetett valamikor. De jó, rendelhetek vagy ragaszthatok... Köszi a gyors választ.
na akkor a folyt. :
1. Tankot akkor levettem /1.kép
2. lekaptam a karburátorok felöli oldalon a 2 gázbovdent /2.kép
3. Kézzel megmozgatva a karbi tengelyt minden okésnak tünt (normális ellenállással lehet húzni, határozottan, egyenletesen megy vissza alaphelyzetébe), ezért áttértem a kormány gáz részének buzerálásához.
Le szerettem volna szedni a gázkart, de még mindig nehézséget okozott a kormányvég eltávolítása. Mivel erről már beszéltünk, ezért jól átnéztem de nem találtam csavart vagy csapszeget ami rögzítette volna, csőfogó elő, vég megteker... és nocsak engedett. A kedves előző tulaj (akivel ne adj isten találkozok, beszélgetnék vele, mert kezd elegem lenni a motor összekókányolásából, amit ugye jóindulatúan elfelejtett közölni megvételkor, szétszedni meg ugye nem szedi szét az ember csak ha már az övé és csak akkor jön rá, hogy palira vették)...szóval simán bele volt ragasztva a vég a kormányba. Ami nekem azért esik rosszul, mert abba szoktam ugye belekapaszkodni amikor lebegek a motor után... és a festékkel való beragasztás nekem nem tünik biztató dolognak. Nem értem ezt már csak azért sem, mert a kormányban van egy "menetes dió" amibe simán bele lehetett volna csavarozni (menet rendben van) és lám, még szerelhető is maradna a motor, de neeeem, szigszalag, meg szilikon meg rágógumi jó lesz csak a birka vevőt kell átverni, meg reménykedni, hogy hazaér élve... na mindegy.
Itt fordulnék hozzátok ismét:
Találtam a kormányban egy gumi távtartó szerűséget. Nem tudom ez tartozéka-e vagy sem, annyi logika lenne a dologban, hogy nem csörögne a kormányban a cucc, mer hozzá nyomódik. Eredetileg van-e benne ilyen távtartó? /3.kép
A másik: most hogy sikerült leszednem, mondtátok, hogy a gáz gumija alatt lennie kell egy műanyagnak. Leszedtem a gumit róla, de engem az zavar, hogy az enyém 2 részből áll, aminek nem látom értelmét, és mivel már régen nem bízok a motor állapotában szeretném tudni, hogy ez tényleg ilyen vagy egy bontóból lett beszerelve valami kacat? /4.kép

Ha szerintetek ok, akkor holnap rakom össze és keresem tovább miért "nehéz" a gázom. (Már csak a bovdenek maradtak .)

Jah és bocs a litániáért, de hajlamos vagyok a szófosásra.
...és kösz a segítséget, amire nagy szükségem van mert csak józan paraszti eszem van, tapasztalatom viszont kevés, ismerősöm meg senki akitől kérdezhetnék. (csak ti )
Cigi+benzin fasza párosítás,na meg fasza a széked én egy polifoamon ültem végig mellette és szana szét zsibbadtam!
Küldj már egy képet a csonkról ami kijött,valamit ki kéne rá találni!
Na csá én pont a mai napon szoptam a gázbowdennel!biciglibolt ,új belső szál, kűlső átmos rozsdaoldóval markolat átolajozva!MILLIÓ forrasztgatás és végzáró bogyó gyártása.(fél nap) A lényeg hogy még így is szar volt mert a gyári hején bevezetve a tank alatt ott szorult hogyha ráengedtem a tankot így a váz között vezettem be és meg is javult!Jó munkát hozzá!Nekem a karbin a vákumcső érdekes módon nem a szívócsonkra megyen hanem a karbira .Az elég nagy szopás ha kijött mert nem hiszem hogy vissza lehetne integrálni tartós megoldással!Szerintem csonk csere lesz belőle.
Nagyon hasznos volt számomra ismét ez a fórum, visszaolvastam a hsz-eket.
Szereljünk akkor motort:
1. vetkőztetés /1.kép
2. üzemanyag leengedése /2.kép
Szeretném tőletek megkérdezni: nekem a vákumcső végén van egy fém toldó csövecske ami simán kijött a karbinál lévő gumiból... /3.kép.
Eredetileg ott nekem valami fehér gumis trutyival körbe volt nyalva, az tartotta helyén a csövet. Feltételezem ez csak valami kókányolás lehet. Jól gondolom? Eredetileg hogy van rögzítve?
Szóval ha már leengedem szó volt a benzincsapról, és leellenőriztem. Szerencsére úgy tünik rendben műxik. Azt viszont szomorúan vettem tudomásul, hogy tartalék állása nincs a csapnak, tök ugyanakkor fogyott ki mindkét állásban.
...és persze természetesen leesett a ragasztott pénzérme a karbi tengelyvégéről. Nyalhatom vissza, hogy ne kapjon fars levegőt.
3. végre kényelmesen hozzáférek a gázbovdenek végéhez kiderítendő vajon miért jár nehezen a gázom...

folyt.köv.
Anno volt egy ilyen könyvünk,de már nincs meg sajnos. Mondjuk az RMC az asszem árul Joe Bar-os könyvet.
Ja,szeritem is király!Kár hogy már nem lehet sehol sem látni,azelőtt a Motor revü hátlapján volt minden számban!
Ez a Joe Bar mindíg is tetszett!
Hát sajnos ma mást tapasztaltam...kis híjján(5cm)volt egy nulladik típusú találkozásom baltaarcú apu-val és az ő párjával:baltarcú anyu-val.Szitu:haladok békésen az utcán,ők meg a virággal megpakolt Opel corsa biturbóval kitolatnak elém(mivel tegnap se jött senki,ma sem fog!),én meg satufék,a hideg aszfalton csúszkálva nagyon nyomorultul éreztem magam,de a végén:siker!Megálltam pár centivel az autóborzadály előtt!
Ja,motorozni még csak ezután indultam igazából,ez volt a "wellcome drink"...Bár több necces szitu ma nem volt....
Nah Nekem megvolt ma a "kötelező" 270 km, s ahhoz képest, hogy a 4-es főúton haladtam végig azt kell mondanom, hogy fejlődött a közlekedés kultúra. 10 autóból 7 lehúzódott a sáv szélére, amikor megérkeztem mögé. Mondjuk olyan is volt, hogy 1 km-en belül háromszor, hogy két szembejövő ment el egymás mellett mellettem, egy kétsávos úton, de ehhez már hozzászoktam.
És lőn!Örök szabály:Motoron nem lehet fázni,csak megfázni! (mondjuk most be is taknyosodtam rendesen....de megérte)
Ezzel nem vagy egyedül!
Széles utat!
DE addig ,most a jól megérdemelt szauna!
Hát,gyerekek,ma olyan gyönyörű idő volt zugtak a motorosok egész délután (én meg perszehogy melóztam)hogy elhatároztam ha holnap is ilyen idő lészen(az időjáráseőrejelzés szerint erre megvan minden esély)én bizony motrozok még egy utolsó-utánit!
Kapd szét mint Floki a lábtörlőt!
Egyébként nekem is volt régen hasonló problémám(még azokban a mocskos időkben amikor nem Hondám volt...)az akkori motorommal,nos bevallom úgy adtam el...
Most már megvárom a javító kit-et!
Szétszedeeeeemm....
Simán szedd szét és pucold ki a furatokat.szűrőt
Szia!
"Szerencsére" ma is csinálta, csak most tovább fajult a dolog!
Most menet közben is olyan volt, mintha kifogyott volna a benzin háromszor !
Ide-oda tekergettem a csapot (menet közben), majd megint erőre kapott...
Várom a futárt a javító kittel, és akkor apró darabokra szedem a nyomorultat!