Több lenne vele a gond mint ami nekem most van. Úgy tudom a kezdeti injektoros motorok sem az álomvilágba tartoznak szerelni, mert nem igazán volt még kiforrva a dolog. (olvastam, mert azt tudok) Az újakat meg nem kell még piszkálni.
Edvem: A Trolibuszos hang meg nem jön be. Meg egy hosszú túrán a pótaksi nagyon nyomná a hátam.
Ez a karbi téma elég komolynak látszik:D
Nekem is van 1 kis gondom, de nem biztos, hogy említésre méltó:
Az alapjáratom kicsit mászkál(+-150rpm) és gondoltam, hogy kellene kezdenem vele valamit. Amit nem tudok, hogy a motor korából adódik, vagy karbiszinkron kéne neki... a motor tudja a gyári teljesítményt nem hiányzik egyetlen lovacska sem. Bementem 1 szerelőhöz és azt mondta, hogy ő nem nyúlna hozzá, mert a karbi bontás, állítás nagyon csúnya dolog. Ezalatt azt értette, hogy ha Ő nekiáll szétszedni, akkor csakis úgy, hogy csavarra szétbontja egyesével minden illeszkedést ellenőriz, összes tömítés csere újra és úgy tudná azt mondani, hogy javított a helyzeten, de a gatyámat viszont otthagynám Tényleg ennyire nehéz a helyzet?
Köszönöm amit írtál, figyelembe veszem.
A küllős trükköt kipróbálom, de még így is kétségeim vannak ezzel kapcsolatban, oda lehet-e férni vagy csak a csavart cseszem szét ezzel.
Ha nem sikerül így belőni majd szerzünk 38-as fúvókát és vissza tesszük, legfeljebb akkor kezdünk mindent elölről, eget verő nagy baj nem történt.
Valami szívat minket, ha rájövünk hogy mi akkor faszán fog menni.
Hali !
Meg van mi van !
EL BASZTÁTOK A FÚVÓKÁT .... 50 -es ....., MI ez 200 le turbó cbr ?
LEHET ÁLLÍTANI A kis Csavaron Üzem KÖZBEN ! /KIs cél szerszám , vagy bicigli küllőt ki kalapálsz ,kis csavar húzónak és meghajlítod !
Máskép nem is lehetne normálisan be állÍtani !
1 . 4 db O gyűrű készlet a karbiba !
2 : karbin gyári értékeket beállítani .. úszoszint ,alapjárati fúvóka , fö fúvóka, dekomp tű közép álásba . Azokat a fúvókákat bele rakni
amit a manual ír , veszed ?
3. kis csavar 1+ fél fordular ki karbi felrak !
4. Légszűrő felrakásnál minden tömítsen , ne kapjon farsot sehol !
5. Indit , felmelegit
6. HA nincs műszer 4 fűlre is belehet állítani ,de nem lesz JÓÓ
7 MÜszer fel ...... ezt már egyszer le véstem !
Nem szeretnék meg bántani senkit , de jól el basztátok !
Talán annyi még belefér ,részemről ! , hogy ha 1-5 pontig betartjátok az utasitásaim , és meleg már a motor !
1. a központi alapjárati csavarral állítsatok 1200-1400 fordulatot
2. ezek után mindegy,hogy jár a motor 1 karbi kis csavar szépen
lassan negyed fordulatonként be teker. Hallani kell ,hogy vagy lassul az alapjárat ,vagy gyorsul !
Ha lassul az azt jelenti ,hogy a benzin/levegő keveréke soványodik.
Ha gyorsul az azt jelenti ,hogy dus volt az alapjárat és ahogy tekered befele a csavart szépen el éri a megfelelő benzin/levegő hányadot
1 -14.8 /1-14.9 így egészen adig gyorsul az alapjárat az 1 hengeren amíg nem kezd el soványodni ! ÉRTED ?
TEHÁT : MIND a 4 karbin 1+ fél fordulat ki . Van be állítva
1 karbi lassan negyed fordulatonként tekersz ha lassul az alapjárat egészen adig tekered be a csavart míg érzed ,halód ,hogy az egyes henger elkezd dadogni / már nem kap benzint /
ekkor ki tekersz a csavaron fél fordulatot !
a henger érezhetöen, halhatoan újra beindul . HA NEM ! .negyed fordulat a csavaron ki . Ha halhatoan be indult az 1 henger ,NEM SZABAD KIJEBB TEKERNI A CSAVART , hiába lesz egéségesebb a motor hangja !
Ugyan Így 2 karbi , 3 karbi , 4karbi
Ha kész van !
A központi Alapjárati csavaral 1000-1100 beállítani
EZT HÍVJÁK FŰLRE ÁLLÍTÁSNAK ,DE így csak 90% -ra lehet be lőni !
HA ide hoznád a műhelybe 3-4 óra , de mesze vagy ! ezér írtam ilyen részletesen le ,mit kéne a haverjaidal csinálni !
Üdv Taschner Zsolt /Tasi
Tudod azon agyalok, lehet nem is a relé felöl jött a füst, hanem a töltő vezetéke kezdett túlhevülni és az meg a motor alatt volt.
Tike, Basi, Cube és aki tudja ne tartsa vissza magát: itt egy találóskérdés estére:
Ha a karburátorom UK modell (VG80A) és ha a csavar (pilot screw) 0,5 ki állásban volt a karbimban, amikor még 38as volt a furat (pilot jet) és így produkált benzin szegény jellemzőket, akkor mennyire kell most kitekerni a csavart, hogy ne produkáljon benzin dús tüneteket 50-es furattal?
Gyári adat szerint: 2 teljes fordulat ki (38-assal) Abban a karbiban amiben 40-es van, meg 2,5 fordulat ki (VG82A) Forrás: Haynes cbr1000f service és repair manual (49.old.)
Lehet nekem 50-es van akkor 3-3,5 ki? Viszont eredetileg 0,5 volt a gyári 2 helyett. Vagy mivel most nagyobb a furat hagyjam 0,5-ön? Kezdek bedilizni... ezzel fogok álmodni.
Ja és hogy képzelik, hogy menet közben lehet csavargatni ezt a csavart? Akárhogy nézem, erre csak Uri Geller képes a belső 2 hengernél. Karbisor le, állít, vissza rak... nincs más mód.
Hát a Busa az Busa.... De a 300 az meg 300!... azt nem sok helyen lehet kimotorozni... kb sehol :D én is benne vagyok bármikor motorozásban, csak mostanában költözés áldozata vagyok, úgyhogy szabadidőm=0 :S ha lesz időm rögtön ugrálni fognak az 500km-ek a mocimba:D:D:D és nem baj ha többen vagyunk
Tudod van ez a régi vicc, hogy azóta nem jó a tv mióta kijött a füst ami működtette, na a gépjármű villamosságnál ez fokozottan igaz.
Tegyél egy biztit a töltődbe, hogy elkerüld az ilyen kalandokat.
Ha nem önindítózna akkor egyből leesne a tantusz, ha lehet majd átkötöm nyugisabb időszakban. Jó ötlet.
edvem:
a relé felöl jött a füst pár másodpercig (megnéztem rajzon, az az), meg kell jegyeznem nem önmagától, hanem a töltőt raktam fel szarul a kapkodásban . Remélhetőleg nem lett baja. Majd fokozottan figyelek rá és eszembe fog jutni ha nem önindítózik hiába nyomkodom.
Türelmem az van... csak szorít az idő.
Gyertya ki, koromtól letakarít, benzintől letöröl. Hengereket kiszellőztet, gyertyák vissza. (megnéztem, szikráznak)
..és próba.
Nem tudtam beindítani, ugyanazt csinálta mint amikor együtt néztük. 1 robbanás, majd az önindítő kiold motor le is áll. A legjobb akkor volt amikor fél állásban volt a szívató, gáz nélkül.
Kétszer lőtt olyat a kipufogó mint a multkor, most félsüket vagyok.
Abba hagytam a próbát mert az aksim már a rárakott töltővel sem birta, de szerintem sok értelme nem lett volna ha beröffen, ugyanazt produkálja mint tegnap. Azt meg már láttuk.
Jelenleg töltődöm. Lehet még bepróbálkozom azért indítani, hátha rájövök mi a titka, hogy az a rohadt vizsga meglegyen.
Vagy ha van ötleted mond, hátha meg tudom csinálni.
A csavar ami most 2,5-re van? Azzal valamit tekerni be vagy ki? A szinkront leszarom, kb jó, majd utánaállítunk.
:-) Ha jól emlékszem a tanuló motorom volt úgy bekötve, hogy lekapcsolt vészleállítónál nem forgatta az önindítót, hiába nyomtam a gombot... lehet neked is egy ilyen fícsörre lesz szükséged!
Ha nagyon megszívta magát, tudod mit kell tenni. Jó lesz az, hidd el, csak legyen elég türelmed! :.-)
Próbáld megnézni a gyújtótrafók megkapják e a 12 v-t., ha nem van a biztitáblában egy 10A ott mi a helyzet és így visszafelé az akksi-ig., ha megvan a 12 V akkor letilthat az oldalsztender kapcsoló. Bár ha elektromosságról beszélünk sosem jó jel a füst. Lehet van ott egy olyan kontakt hiba ahol átmeneti ellenállás képződött és bár a feszkó megvan csak a kellő áram nem folyik át.
...ehhh Tike, felejtsd el amit az elöbb írtam.
Szerinted le volt nyomva az ENGINE STOP feliratú kapcsoló?
Hát persze, hogy LE!
Már nem elöször szopat meg ez a kapcsoló, nem is használom. (Tudom, láma vagyok meg noob, meg ilyenek.)
Valami visszajelzés kellene rá... vagy mittomén.
Na akkor megint megnézem beindul-e... lehet megint halálra lett szívatva emiatt.
...szép lassan megőrjít ez a motor.
Tike:
Próbáltam most indítani a motort. Nem indul persze.
Hirtelen ötlettől vezérelve rátettem egy gyertyát a pipákra, és nincs szikrám egyik hengernél sem önindítózás közben. Tegnap emlékszel nagyon gyenge volt, ma meg már semmi. (a próbagyertya jó, megnéztem az MZ-n)
Az aksi különben pörgeti rendesen az önindítót.
Ebből egyelőre nem lesz vizsga.
Amúgy jobb oldalt a levegőbeömlő mögött és az aksi között van egy hüvelyknyi hengeres egység ami 30A-es (valami). Az az önindító reléje? (Mert mintha onnan kúszott volna fel tegnap a kékes füst, égésnyomot nem láttam rajta, de ez nem jelent semmit.)
Edvem: A Trolibuszos hang meg nem jön be. Meg egy hosszú túrán a pótaksi nagyon nyomná a hátam.
http://auto-motor.zsibvasar.hu...
Nekem is van 1 kis gondom, de nem biztos, hogy említésre méltó:
Az alapjáratom kicsit mászkál(+-150rpm) és gondoltam, hogy kellene kezdenem vele valamit. Amit nem tudok, hogy a motor korából adódik, vagy karbiszinkron kéne neki... a motor tudja a gyári teljesítményt nem hiányzik egyetlen lovacska sem. Bementem 1 szerelőhöz és azt mondta, hogy ő nem nyúlna hozzá, mert a karbi bontás, állítás nagyon csúnya dolog. Ezalatt azt értette, hogy ha Ő nekiáll szétszedni, akkor csakis úgy, hogy csavarra szétbontja egyesével minden illeszkedést ellenőriz, összes tömítés csere újra és úgy tudná azt mondani, hogy javított a helyzeten, de a gatyámat viszont otthagynám Tényleg ennyire nehéz a helyzet?
Köszönöm amit írtál, figyelembe veszem.
A küllős trükköt kipróbálom, de még így is kétségeim vannak ezzel kapcsolatban, oda lehet-e férni vagy csak a csavart cseszem szét ezzel.
Ha nem sikerül így belőni majd szerzünk 38-as fúvókát és vissza tesszük, legfeljebb akkor kezdünk mindent elölről, eget verő nagy baj nem történt.
Valami szívat minket, ha rájövünk hogy mi akkor faszán fog menni.
Üdv!
Meg van mi van !
EL BASZTÁTOK A FÚVÓKÁT .... 50 -es ....., MI ez 200 le turbó cbr ?
LEHET ÁLLÍTANI A kis Csavaron Üzem KÖZBEN ! /KIs cél szerszám , vagy bicigli küllőt ki kalapálsz ,kis csavar húzónak és meghajlítod !
Máskép nem is lehetne normálisan be állÍtani !
1 . 4 db O gyűrű készlet a karbiba !
2 : karbin gyári értékeket beállítani .. úszoszint ,alapjárati fúvóka , fö fúvóka, dekomp tű közép álásba . Azokat a fúvókákat bele rakni
amit a manual ír , veszed ?
3. kis csavar 1+ fél fordular ki karbi felrak !
4. Légszűrő felrakásnál minden tömítsen , ne kapjon farsot sehol !
5. Indit , felmelegit
6. HA nincs műszer 4 fűlre is belehet állítani ,de nem lesz JÓÓ
7 MÜszer fel ...... ezt már egyszer le véstem !
Nem szeretnék meg bántani senkit , de jól el basztátok !
Talán annyi még belefér ,részemről ! , hogy ha 1-5 pontig betartjátok az utasitásaim , és meleg már a motor !
1. a központi alapjárati csavarral állítsatok 1200-1400 fordulatot
2. ezek után mindegy,hogy jár a motor 1 karbi kis csavar szépen
lassan negyed fordulatonként be teker. Hallani kell ,hogy vagy lassul az alapjárat ,vagy gyorsul !
Ha lassul az azt jelenti ,hogy a benzin/levegő keveréke soványodik.
Ha gyorsul az azt jelenti ,hogy dus volt az alapjárat és ahogy tekered befele a csavart szépen el éri a megfelelő benzin/levegő hányadot
1 -14.8 /1-14.9 így egészen adig gyorsul az alapjárat az 1 hengeren amíg nem kezd el soványodni ! ÉRTED ?
TEHÁT : MIND a 4 karbin 1+ fél fordulat ki . Van be állítva
1 karbi lassan negyed fordulatonként tekersz ha lassul az alapjárat egészen adig tekered be a csavart míg érzed ,halód ,hogy az egyes henger elkezd dadogni / már nem kap benzint /
ekkor ki tekersz a csavaron fél fordulatot !
a henger érezhetöen, halhatoan újra beindul . HA NEM ! .negyed fordulat a csavaron ki . Ha halhatoan be indult az 1 henger ,NEM SZABAD KIJEBB TEKERNI A CSAVART , hiába lesz egéségesebb a motor hangja !
Ugyan Így 2 karbi , 3 karbi , 4karbi
Ha kész van !
A központi Alapjárati csavaral 1000-1100 beállítani
EZT HÍVJÁK FŰLRE ÁLLÍTÁSNAK ,DE így csak 90% -ra lehet be lőni !
HA ide hoznád a műhelybe 3-4 óra , de mesze vagy ! ezér írtam ilyen részletesen le ,mit kéne a haverjaidal csinálni !
Üdv Taschner Zsolt /Tasi
biztos, hogy 0,5 re sikerült felfúrni, nem nagyobbra ?
Tike, Basi, Cube és aki tudja ne tartsa vissza magát: itt egy találóskérdés estére:
Ha a karburátorom UK modell (VG80A) és ha a csavar (pilot screw) 0,5 ki állásban volt a karbimban, amikor még 38as volt a furat (pilot jet) és így produkált benzin szegény jellemzőket, akkor mennyire kell most kitekerni a csavart, hogy ne produkáljon benzin dús tüneteket 50-es furattal?
Gyári adat szerint: 2 teljes fordulat ki (38-assal) Abban a karbiban amiben 40-es van, meg 2,5 fordulat ki (VG82A) Forrás: Haynes cbr1000f service és repair manual (49.old.)
Lehet nekem 50-es van akkor 3-3,5 ki? Viszont eredetileg 0,5 volt a gyári 2 helyett. Vagy mivel most nagyobb a furat hagyjam 0,5-ön? Kezdek bedilizni... ezzel fogok álmodni.
Ja és hogy képzelik, hogy menet közben lehet csavargatni ezt a csavart? Akárhogy nézem, erre csak Uri Geller képes a belső 2 hengernél. Karbisor le, állít, vissza rak... nincs más mód.
Tegyél egy biztit a töltődbe, hogy elkerüld az ilyen kalandokat.
edvem:
a relé felöl jött a füst pár másodpercig (megnéztem rajzon, az az), meg kell jegyeznem nem önmagától, hanem a töltőt raktam fel szarul a kapkodásban . Remélhetőleg nem lett baja. Majd fokozottan figyelek rá és eszembe fog jutni ha nem önindítózik hiába nyomkodom.
Gyertya ki, koromtól letakarít, benzintől letöröl. Hengereket kiszellőztet, gyertyák vissza. (megnéztem, szikráznak)
..és próba.
Nem tudtam beindítani, ugyanazt csinálta mint amikor együtt néztük. 1 robbanás, majd az önindítő kiold motor le is áll. A legjobb akkor volt amikor fél állásban volt a szívató, gáz nélkül.
Kétszer lőtt olyat a kipufogó mint a multkor, most félsüket vagyok.
Abba hagytam a próbát mert az aksim már a rárakott töltővel sem birta, de szerintem sok értelme nem lett volna ha beröffen, ugyanazt produkálja mint tegnap. Azt meg már láttuk.
Jelenleg töltődöm. Lehet még bepróbálkozom azért indítani, hátha rájövök mi a titka, hogy az a rohadt vizsga meglegyen.
Vagy ha van ötleted mond, hátha meg tudom csinálni.
A csavar ami most 2,5-re van? Azzal valamit tekerni be vagy ki? A szinkront leszarom, kb jó, majd utánaállítunk.
Ha nagyon megszívta magát, tudod mit kell tenni. Jó lesz az, hidd el, csak legyen elég türelmed! :.-)
Szerinted le volt nyomva az ENGINE STOP feliratú kapcsoló?
Hát persze, hogy LE!
Már nem elöször szopat meg ez a kapcsoló, nem is használom. (Tudom, láma vagyok meg noob, meg ilyenek.)
Valami visszajelzés kellene rá... vagy mittomén.
Na akkor megint megnézem beindul-e... lehet megint halálra lett szívatva emiatt.
...szép lassan megőrjít ez a motor.
Próbáltam most indítani a motort. Nem indul persze.
Hirtelen ötlettől vezérelve rátettem egy gyertyát a pipákra, és nincs szikrám egyik hengernél sem önindítózás közben. Tegnap emlékszel nagyon gyenge volt, ma meg már semmi. (a próbagyertya jó, megnéztem az MZ-n)
Az aksi különben pörgeti rendesen az önindítót.
Ebből egyelőre nem lesz vizsga.
Amúgy jobb oldalt a levegőbeömlő mögött és az aksi között van egy hüvelyknyi hengeres egység ami 30A-es (valami). Az az önindító reléje? (Mert mintha onnan kúszott volna fel tegnap a kékes füst, égésnyomot nem láttam rajta, de ez nem jelent semmit.)