Szintén kellemes Húsvétot Minden kedves fórumozónak!
Sajnálom, hogy nincs valami fényes idő, mert rohangásznám a súlyos kilómétereket, de lustaság is van a dologban...:D Nemrégiben meglepődtem hazautamon: 1 motoros elég nyomulós tempót diktált városban 100-140 és alig bírtam tartani:D végül is utólértem és ledöbbentem, hogy 1 csajszit kergetek teljes erőbedobásomból hát ide jutottam... átvették az irányítást a csajok
Muord!
A vízhőfokod tökéletes! A motor már üzemi hőn van, amikor a mellékelt képen lévő "fekete" állásba kerül a mutató. Innen már a termosztát megkezdi nyitogatását, elkezd melegedni a hűtőd is!
Sajnálom, hogy még nem az igazi az alapjáratod:S találkozóra remélem jókedvre derül a vas... Nekem is kicsit sétál az alapjáratom és fulladtam is le már emiatt:(
Nos beizzítottam a motort. Elötte leellenőriztem folyik-e a benzincsőnél a benzin. Mivel nem a látvány szakmában dolgozom nem kell az ingyen hírverés a száguldozó, sikítós, lángoló motorosról , megfixáltam a szívató karját (Kár, hogy nem tudtuk kicserélni, majd Cubéval azért megpróbálom lebótolni, ha adja, ha nem akkor itatok vele még két sört és megint megtárgyaljuk... és még kettőt... és még kettőt...)
Indítás: 6,5 C fok(!). Régebben 10 fok alatt meg kellett küzdeni vele, most 2mp-es szívatós tekerés után beindult, és szépen lassan magához tért kb 15mp alatt. Az egyik henger szórakozott, darabos volt a hangja jó ideig. Ez megszünt amint egyenesbe állítottam (Most hogy bemelegedett-e vagy köze volt ahhoz, hogy oldaltámaszról függőlegesbe raktam a gépet nem 'tom , majd kiderül később.)
Kb 5 percig járattam, szép lassan levettem a szívatót, de teljesen nem tudtam. (a vízhőfok max 1/5-éig ment csak fel) Nem akartam 20 percig járatni, inkább mentem vele egy kört (max1,5km lehetett).
Ahogy elkezdtem a kört, visszatoltam a szívatót. Menet közben a hangja olyan jó mint tegnap, dinamikája is, habár nem téptem a száját a félmeleg motornak.
Sajnos az alapjáratom az szinte megszünt. (szívató visszatolva) Simán leáll ha elengedem a gázkart, játszani kell vele. A vízhőfok képtelen volt fentebb menni mint a teljes mérési tartomány max egyhatoda. (Lehet kellett volna még neki simán a szivató.)
Aszem úgy kell majd ezt elintéznem, hogy vizsgára így elmegyek, majd kerülök normális hőmérsékletben (kb 15 fok vagy felette) egy 20km-es kört és úgy megnézni az alapjáratot. Addig nem nyúlok hozzá, mert tegnap simán jó volt.
Szumma szummárum: beindult teljesen hidegen is.
Ehhez azt érdemes tudni, hogy a levegőcsavar 0,5-re volt csak kitekerve mikor levettük és még így is sovány volt a keverék, ezért lett felfúrva.
Nagy megnyugvást okozott, hogy a kompresszió a hengeregben megfelelt, tehát nincs olyan jellegű baj a motorral mint amitől féltem.
I.-10,25
II.-10,5
III.-10,75
IV.-11,25
(méréskor karbisor lent volt)
Még hátra van a teleszkóp szimering és új dologként az önindító.
...és alig várom már, hogy mindenki felébredjen a környéken és beindíthassam, kíváncsi vagyok hogy fog viselkedni hidegen.
Jah és hülye fejjel elfelejtettem pár képet csinálni a szerelésről, pedig terveztem. ... de annyira lekötött a művelet.
Felfúrtuk az alapjárati fúvókát 38-ról 50-re, levegőcsavar 2.5 fordulat ki, szinkronon alig kellett csak állítani. De sztem vagy 8x levettük a karbisort...
SC24-hez keresek hátsó tengelyt anyával ! Láncfeszesség állítás közben egyszer csak úgy megszorult az anya, hogy se jobbra se balra nem tudtam fordítani, pedig meg se volt még húzva. Végül le kellett vágnom, de sajnos a tengely is sérült.
Tike szinkron állítás közben felvett mobillal, ahogy copogatom a vákuumcsövet. Utána persze még vagy 3x aszem leszedtük a karbisort... (Mondom, hogy türelmes ember.)
9000ig mertem csak kipörgetni a kisutcában, azután remegve szálltam le, beszélni sem tudtam. Tike is ment vele és mondta, hogy teljesen más mint az övé, teljesen máshogy viselkedik.
Nekem így jó lesz ahogy van, ha nem fog benzint zabálni és hozza ezt a formáját, madarat lehet fogatni velem.
Mint közben kiderült, lassan cserés lesz a szabadonfutóm az önindítónál (legyen az bármi is ) Elfelejtettem megkérdezni, hogy az mekkora szívás? Valamint a vezérműlánc-feszítőm izs igényli a simogatást.
Amint lehet bejelentem vizsgára. Szorít az idő, még túra elött menni akarok vele egy nagyobb kört.
Hatalmas köszönet Tikének és a párjának a szerelésért és a hatalmas kitartásét (műszerekért)!
Köszönet Cubénak a kölcsönadott karbisorért!
Köszönet Basi-nak a telefonos segítségért!
Köszönet fateromnak a 30 éve tartogatott 0,5mm-es fúróért!
... emberek: működik a gép!
(még a hidegen indítást meg kell nézni, hogy sikerül holnap)
Mindenki!
Nem tudjátok véletlenül, hogy a karbisor membránház szellőzőcsövei hol vannak gyárilag elvezetve? (SC24) A csöveken látok egy-egy gumigyűrűt, amiből arra gondolok, hogy van valahol rögzítőfül is hozzájuk, de nem tudom hol. Előre is köszi!
Sajnálom, hogy nincs valami fényes idő, mert rohangásznám a súlyos kilómétereket, de lustaság is van a dologban...:D Nemrégiben meglepődtem hazautamon: 1 motoros elég nyomulós tempót diktált városban 100-140 és alig bírtam tartani:D végül is utólértem és ledöbbentem, hogy 1 csajszit kergetek teljes erőbedobásomból hát ide jutottam... átvették az irányítást a csajok
Muord!
A vízhőfokod tökéletes! A motor már üzemi hőn van, amikor a mellékelt képen lévő "fekete" állásba kerül a mutató. Innen már a termosztát megkezdi nyitogatását, elkezd melegedni a hűtőd is!
Sajnálom, hogy még nem az igazi az alapjáratod:S találkozóra remélem jókedvre derül a vas... Nekem is kicsit sétál az alapjáratom és fulladtam is le már emiatt:(