Amennyiben ilyen "sűrűn" és ilyen "komoly hibákat" produkál az elkövetkező 30 évben is talán meglehet bocsátani a kis Yamahának. Különösen úgy, hogy igazából Neked nem okoz gondot az orvoslásuk sem. A mai igazi plasztik, injektor, meg feltöltős robogóknál 3 évre előre gondolni is elég kockázatos. És akkor ezek javítási költségei se elhanyagolható tételt képeznek.
Én a Simsonnal nem melegítek. Ráhúzom a szívatót , legurulok az útig a lejtőn (lefelé) és mire az úton vagyok az a 60 méter lejtő elég, hogy szépen tovább guruljak. Szombati nap voltam Tapolcán, és mikor kijöttem a boltból szívatót kellett húzni hogy induljon.
Így van, ez a legnagyobb előnye, neked nincs több dolgod mint megnyomni az indító gombot, főleg ha a csap is vákumos. Az én automatám egyszerre szabályozza a benzint és a levegőt is dúsításkor, ráadásul a szivató tű helyzete 3 állásban állítható a kis síberben, ha ez jól van hangolva gyakorlatilag az indítás pillanatától tökéletesen megy a motor minden rángatás nélkül egészen az üzemmeleg állapotig... csak mint mondtam eltelt 30 év
Nálam első indításnál elég sokat kell játszani a szívatóval hogy ne álljon le. Ha elindítom, még felveszem a sisakot, kesztyűt, kaput zárok, többször is rá kell húzni, mert amúgy leállna. Nem áll be egy adott állásban a kar, hanem visszatér alapállásba. Sisakot felteszem rá kell húzni egy kicsit, egyik kesztyű, megint, másik, megint, kapu bezár megint húzni kell. No meg induláskor se árt kicsit rajta tartani, mert amúgy hatalmas hörgés a válasz a gázfordítására. Ilyen nincs általában az automatánál.
Zsolti: ezen semmilyen hővédelem nincs, a külső ház belül bordás és kb 1/3 részét teszi ki a patron, vagyis bőven van körülötte légrés, az egész test pedig közel van a blokkhoz ami (turbo) léghűtéses. Nagyon spéci megoldás lehetett ez 30-éve de az idő eljárt, a motor fel lett újítva de a kiszolgáló szervek bizony már fáradnak, újat pedig nem nagyon lehet hozzá kapni, a Jog vagy a Mint típusokon másabb a karburátor. Marad tehát az átalakítás, vagy lehetne venni másik karbit, viszont a régit sajnálom mert tavaly lett benne komplett felújítószett cserélve (tűszelep, összes fúvóka és a tömítések is), érdekes módon a felújító szett ugyanaz mint a Jog típusoké, csak a fuvókák méreteire kellett odafigyelni a beszerzéskor.
Józsi: a mágnesszelep azért nem jó mert oda kevés a "nyit-zár" funkció, hiszen a szivatót se húzod rá, majd nyomod vissza teljesen, hanem fokozatosan veszed el a dúsítást, ahogy melegszik a motor. Ott van példának a vízhűtéses motorok termosztátja, annál okosabb dolog nem is kell oda, nem véletlen hogy még a mai napig is a hőtágulás elvét használják azoknál a szerkezeteknél is. A szivatót elektronikával is lehetne működtetni pl. egy szabályzó csappal összehangolva, de az már komolyabb kütyü, drágább is jóval és robogón hely sincs elég, még így is nehéz lebogarászni a karbiról a szivatót a karbi leszerelése nélkül. Szóval az alapelv jó, nem hülyék lakják a felkelő nap országát, eltelt 30 év és még mindig működött, csak én sokallottam a 4literes fogyasztást, pedig a mért 100km-ben volt legalább 6-7 hidegindítás de lehet több is. Meglátjuk mennyit változik ha majd én szabályozom a dúsítást.
Ugyanezt az eredményt el lehetne érni egy elektronikus hőérzékelő kapcsolóval is, ami pl. egy mágnesszelepet vezérel! Csak az lehet drágább volna 5 Euróval.
Annyi érv azért szól emellett a rendszer mellett, hogy kényelmes. Új állapotában nyilván még pontosan és gyorsan reagál, ami idővel azért sajnos a pénztárcának rossz irányba változik. Ilyenkor vagy csere, vagy átalakítás. Neked nyilván ez utóbbi nem okoz gondot és olcsóbb is mint venni egy újat, feltéve hogy egyáltalán belehet-e szerezni. Egyébként a kis sárga robogón gyárilag, polifóm szerű műanyag szigetelésbe volt csomagolva a patron karburátorból kiálló része. Feltételezem ez is a gyorsabb működést volt hivatott segíteni.
Találkoztam már olyannal is ahol a hűtővíz melegítette a patront, nem a motor árama, igaz autó volt de annál szarabb megoldást nem is tudnék elképzelni. Kényelmesnek kényelmes, csak kicsit több naftát kíván.
Gondoltam hogy ez nem csak nekem okoz problémát. Az "aranyköpés" előfordul mindenkivel, igazából a munka része szokott lenni ha nem éppen úgy sikerül valami ahogy azt szeretnénk.
Értem az elgondolásodat, látom kifogyhatatlan vagy az ötletekből. Nekem ez eszembe sem jutott volna, azért írtam a cserét. Az enyémnek is ilyen elven működik a szívatója és sajnos a városi használatkor ha többször indítgatok ez a velejárója, mármint a megnövekedett fogyasztás. Remélem sikerül összehoznod a változtatást. A kézi működtetésnél nincs jobb az biztos, akkor és addig használod amíg kell, nem az eletronikára van bízva, mert az enyémen már rövid állás után is újra működik még akkor is ha meleg a motor. " Ögye mög a fene. " - A Józsinak ismerős ez a mondás.
Idővel a patron is fárad, de alapból is lomhább, nem kell azt percekig szivatni. Kipróbáltam egy akksival és bizony kellett neki idő mire kimozdult, az mind felesleges benzin pocséklás, főleg amikor sokat használja az ember rövid utakra a gépet. Meglátom milyen lesz és majd beszámolok róla.
Sziasztok!
Én biztos vagyok benne, hogy jó lesz amit kitaláltál. Az enyémen gyárilag manuális a szívató és hibátlanul teszi a dolgát. A kis sárga robogómon ellenben elektromos volt, de azzal se volt semmi hiba.
Jó estét az Uraknak! Te tudod a legjobban , hogy a kis kompresszornak is milyen ügyesen helyettesítetted a akkut vezetékkel! Egyszer valahol el kell kezdeni. Csak egy olyan 6-os menetű furatos csavar kell a bovden végére, hogy finoman beállítani lehessen.
Szia!
Tudom hogy létezik kézi átalakító, de a kérdés nem ez volt mondjuk ez lesz a "B"-terv, feltéve ha lesz 3 lépcsős tűvel kézi átalakító EXCEL-hez, amit kötve hiszek mert japó belpiacos.
Szóval az elméletem a következő, gyárilag a szivató síbert egy nyomórugó tartja felső holtponton, ilyenkor dúsít, ahogy beindul a motor 12V-ot kap a patron ami kinyomja a síbert a rugó ellenében, vagyis fokozatosan elzárja a dúsítást. Ha ezt megfordítanám és felülre raknám a rugót (elfér mert ugyanabban az üregben lenne, csak a síber tartó konzolának tetején), akkor alsó holtponton állna a síber, amit egy bovdennel huznék fel a rugóerő ellenében, tehát akkor dúsítana ha én akarnám. Tehát az alaphelyzet lenne a dúsítatlan állapot és én húznám rá hideg motor esetében mint ahogy pl. a szimónál.
Első képen a gyári elrendezés, másodikon amikor alaphelyzetben rajta a szivató és a patron zárja, harmadikon amikor felül van a rugó, ehhez kell bovdent konstruálni ami működtetné a rugó ellenében. Nem bonyolult és szerintem menni fog, csak kíváncsi lettem volna hogy valaki csinált-e már hasonlót.
Jobban jársz és egyszerűbb is ha az automata szívatót egy manuálisra cseréled. Nem emlékszem már milyen robogóról van szó , de itt kereshetsz hozzávalót: robogó alkatrészek
Jó estét!
Robogó automata szivatót buherált már közületek valaki?
A probléma magával a konstrukcióval van ami egy tágulópatronos megoldás, szerintem túl sokáig tart amíg kitolja a szivató síbert, vagyis sokáig dúsít és ezzel rövid távú használatnál tetemes benzinfogyasztást produkál. Reményeim szerint ha kiveszem a patront és megfordítom a rugót akkor átalakítható mechanikus (bovdenes) működtetésűre.
Szép jó estét Laci! Nekem szerencsém volt , a kefék tized milliméterre jók lettek, csak én azt hittem, hogy forgórész-gondok vannak, a bizonytalan indulások miatt, gondoltam , nem olyan nagy pénz a négy kefe, hogy ne próbáljam ki , hátha jó lesz!? És bejött!
Szia Józsi!
Ilyet már én is követtem el, csak én a 230-as Makita flexbe nem kaptam szénkefét, volt viszont nagyobb méretben amit otthon egy gyalult falapra feszített csiszoló vásznon méretre munkáltam.
Köszi hogy gondoltál a motoros cimborákra miközben frissítetted a torkod, jó egészséget Neked is!
Mehetek a bontóba.
Józsi: a mágnesszelep azért nem jó mert oda kevés a "nyit-zár" funkció, hiszen a szivatót se húzod rá, majd nyomod vissza teljesen, hanem fokozatosan veszed el a dúsítást, ahogy melegszik a motor. Ott van példának a vízhűtéses motorok termosztátja, annál okosabb dolog nem is kell oda, nem véletlen hogy még a mai napig is a hőtágulás elvét használják azoknál a szerkezeteknél is. A szivatót elektronikával is lehetne működtetni pl. egy szabályzó csappal összehangolva, de az már komolyabb kütyü, drágább is jóval és robogón hely sincs elég, még így is nehéz lebogarászni a karbiról a szivatót a karbi leszerelése nélkül. Szóval az alapelv jó, nem hülyék lakják a felkelő nap országát, eltelt 30 év és még mindig működött, csak én sokallottam a 4literes fogyasztást, pedig a mért 100km-ben volt legalább 6-7 hidegindítás de lehet több is. Meglátjuk mennyit változik ha majd én szabályozom a dúsítást.
Értem az elgondolásodat, látom kifogyhatatlan vagy az ötletekből. Nekem ez eszembe sem jutott volna, azért írtam a cserét. Az enyémnek is ilyen elven működik a szívatója és sajnos a városi használatkor ha többször indítgatok ez a velejárója, mármint a megnövekedett fogyasztás. Remélem sikerül összehoznod a változtatást. A kézi működtetésnél nincs jobb az biztos, akkor és addig használod amíg kell, nem az eletronikára van bízva, mert az enyémen már rövid állás után is újra működik még akkor is ha meleg a motor. " Ögye mög a fene. " - A Józsinak ismerős ez a mondás.
Én biztos vagyok benne, hogy jó lesz amit kitaláltál. Az enyémen gyárilag manuális a szívató és hibátlanul teszi a dolgát. A kis sárga robogómon ellenben elektromos volt, de azzal se volt semmi hiba.
Arra gondoltam ami a szimó kuplungbovdennél van a kar felől, azért arra mert az van is itthon
Tudom hogy létezik kézi átalakító, de a kérdés nem ez volt mondjuk ez lesz a "B"-terv, feltéve ha lesz 3 lépcsős tűvel kézi átalakító EXCEL-hez, amit kötve hiszek mert japó belpiacos.
Szóval az elméletem a következő, gyárilag a szivató síbert egy nyomórugó tartja felső holtponton, ilyenkor dúsít, ahogy beindul a motor 12V-ot kap a patron ami kinyomja a síbert a rugó ellenében, vagyis fokozatosan elzárja a dúsítást. Ha ezt megfordítanám és felülre raknám a rugót (elfér mert ugyanabban az üregben lenne, csak a síber tartó konzolának tetején), akkor alsó holtponton állna a síber, amit egy bovdennel huznék fel a rugóerő ellenében, tehát akkor dúsítana ha én akarnám. Tehát az alaphelyzet lenne a dúsítatlan állapot és én húznám rá hideg motor esetében mint ahogy pl. a szimónál.
Első képen a gyári elrendezés, másodikon amikor alaphelyzetben rajta a szivató és a patron zárja, harmadikon amikor felül van a rugó, ehhez kell bovdent konstruálni ami működtetné a rugó ellenében. Nem bonyolult és szerintem menni fog, csak kíváncsi lettem volna hogy valaki csinált-e már hasonlót.
Jobban jársz és egyszerűbb is ha az automata szívatót egy manuálisra cseréled. Nem emlékszem már milyen robogóról van szó , de itt kereshetsz hozzávalót: robogó alkatrészek
Robogó automata szivatót buherált már közületek valaki?
A probléma magával a konstrukcióval van ami egy tágulópatronos megoldás, szerintem túl sokáig tart amíg kitolja a szivató síbert, vagyis sokáig dúsít és ezzel rövid távú használatnál tetemes benzinfogyasztást produkál. Reményeim szerint ha kiveszem a patront és megfordítom a rugót akkor átalakítható mechanikus (bovdenes) működtetésűre.
Ilyet már én is követtem el, csak én a 230-as Makita flexbe nem kaptam szénkefét, volt viszont nagyobb méretben amit otthon egy gyalult falapra feszített csiszoló vásznon méretre munkáltam.
Köszi hogy gondoltál a motoros cimborákra miközben frissítetted a torkod, jó egészséget Neked is!