Érdekes volt, két óra hosszáig beszéltek, képekkel és videókkal mutatva a tájat, éjféli napot pl. , és a környezetet, valamint a Danuviák előfordult hibáit, és a javításukat. A belinkelt oldalon, és a yu tube-on megnézhető úgy tudom, legalább is azt mondták.
Sokat szereltek és kínlódtak, pedig egy kicsit gondosabb felkészüléssel,több előrelátással, szakszerűbb szereléssel, amit itthon műhelyben elvégezhettek volna, ( villanyszerelő módra) precízen, és az úton az úttal tudtak volna foglalkozni, bár azt is fotózták , videózták elég rendesen! Mint ahogy te is teszed egy nagyfesz.karbantartáskor.
Sziasztok!
Le a kalappal előttük! Ezek az emberek még élik az életet nem pedig a szürke hétköznapok rabjai. Lehet sokat szereltek és kínlódtak útközben, de a dicsőség az övéké lett, az meg egy olyan érték amit nem lehet elvenni senkitől. Ma azok a motorok legenda szinten vannak emlegetve, pedig primitív felépítés és olcsó előállítás jellemezte őket, Apunak is Danuviája volt, sokat mesélt róla, újonnan se volt egy üzembiztos gép. A Pannóniák is túl vannak magasztalva, inkább az emberi fanatizmus élteti őket nem pedig az anyagminőség vagy a precizitás...
Emlékeztek még a 2008-as Paks-Peking 24000km-es túrára egy 67-es oldalkocsis Pannóniával? Na az is egy csodálatos dolog volt amit Treszt Gábor és Magyar Zoltán véghez vitt, ezek az emberek hősök az én szememben, mert ott sem a technika győzedelmeskedett hanem az ember és a kalandvágy na meg az elszántság, ami egyébként mindegyikőnkben megvan csak nem egyforma mértékben. Idén május végén volt alkalmam érezni az ízét egy olyan kihívásnak ami nem tekinthető hétköznapinak, ez a Nagy Bihar meghódítása volt. Mire felértünk akkora köd volt abban a magasságban, hogy az orromig se láttam de ha az nem is volt látványos az oda felvezető út kárpótolt az elképesztően gyönyörű panorámájával. Amikor Lacival és Petivel fotózkodtunk az 1849 méteres kőnél még fel se fogtam hogy utcai motorral feljutottunk, mert azon járt az eszem hogy valahogy még le is kellene menni... Majd este Torockón Szabolcs bácsi borozójában beszéltünk csak róla, hogy bizony nem semmi volt az a nap és az egy olyan emlék marad amit soha nem fogunk elfelejteni.
Videókkal és képekkel szépen elmesélték , hogy történt elejétől a végéig! Volt részük izgalmakban! Én akkor vagyok nyugodt , ha tudom, mi az amin ülök, és milyen állapotban van! A Simsonban nemsokára benne lesz 6000 km, és addig nem indultam vele amíg komplett nem volt! A Honda Schraffhauzen-el most el merek indulni, mert átnéztem alaposan! Nem szeretném tolni!
Valóban nagy "bátorságra" vall ilyen motorokkal elindulni ekkora távolságra. Még felkészített géppel se kis vállalkozás, azt hiszem. Én minden hosszabb út előtt izgulok, még ha át is van nézve az adott jármű. A Görög út előtt szerelőre bíztam a dolgot, ennek ellenére végig gyomoridegem volt. Mert mi van ha mégis.......?
Szép estét motorosok!
Ma voltam egy 2 órás előadáson amit a "Rozsdamarók" tartottak, abból az alkalomból, hogy elmentek három Danuviával !? Norvégia legészakibb pontjáig!
Három elég szar Danuviáva,l amit nem szakemberek tettek rendbe, és már Devecsernél meg kellett állniuk, mert szerelni kellett nekik! Végül is rengeteg kínlódás és szerelés árán nagyon szép tájakon jártak, de az egész útjuk egy kínlódás volt! De ők tudják mire vállalkoztak, illetve pontosan nem is tudták! És a gyenge 4Le-ős tákolt motorokkal nem tudták mire vállalkoztak! Ha tudták volna el sem indulnak alapos motorjavítás és felkészülés nélkül! De az Ő dolguk , Ők szenvedték végig az utat!
5méter benzincsőből neked kijönne az "U" csöves teszter, pilotokat gyárira belőni majd a két karbi vákumértékét egyformára hangolni, ez nem okozna gondot neked és a semminél ez is jobb.
Megyek aludni, mindenkinek jó éjt!
Azt a beszorult csavart, a karburátor levétele előtt egy kis kalapáccsal üss a csavarfejre, de az sem baj ha ezt olyan végzi, aki már látott olyat. Én is jártam így amikor a csavarokat a karburátorokban kicseréltem saválló inbusz-csavarra.
Azt most is csináltam, ill. korábban is. Nem tudom ettől függetlenül vajon volna-e benne bármilyen lerakódás, vagy kiválás. Valamint egy normális szinkron se ártana neki.
A karbicsészéknek van leeresztője? Ha van akkor érdemes lenne leengedni teljesen, sőt az átöblítés se ártana és ahhoz szét se kell szedni. Most én is leengedtem mind a négyet a téli álom előtt, sőt az akksit is kivettem.
Igen sikerült. Valószínű az alapjárati rendszerben lehetett valami lerakódás. Tegnap előtt kijárattam a karburátorokból a benzint, majd a benzincsövön keresztül feltöltöttem az úszóházakat töményebb spuris benzinnel. Ma délután elindítottam, s bár nem volt az igazi, elmentem fordultam egyet a városban. Mire hazaértem úgy félóra múlva már ment rendesen mindkét henger. Őszintén szólva nem lenne rossz már levenni a karburátorokat (még nem volt mióta nálam van). Egyszer neki is fogtam, a hűtővíz kör egy csöve rá van kötve a karbikra és annak a csavarját nem bírtam meglazítani. Féltem hogy beleszakad, így ráhagytam. Erősen foglalkoztat a gondolat, hogy elviszem valamilyen tapasztaltabb szakihoz.
Annak viszont mindennél jobban örülök, hogy beiratkozott a szakközépbe, azzal többet fog nyerni, mint bármi mással! És majd észre fogja venni magán, hogy a dolgokat sokkal másképpen fogja látni,félidőtől kezdődően és főleg amikor már végzett!
Dehogy, csak büszkén újságolta milyen sokan lefotózták a motorját és kérdezgették hogyan csinálta olyanná amilyen
A motoroddal mi a helyzet? Sikerült életre kelteni?
Ja, mutattak Malossi cuccokat komplett tuning variátorral... persze mondom, a kis 30 éves robiba?! Minek, örülök hogy nem csörög és pöccre indul, nem hogy még teljesítményt növeljek
A szimó kész lett, Kunmadarason nagy sikere volt, ugyanakkor sok pénzét elvitte mire kész lett. A blokk is szét van tuningolva, egyszer a hengerfejet láttam leszedve, szinte égéstere sincs, az a csoda hogy nem lukad be a dugó, úgy veszi a fordulatot mint a háborodás, meg se merem kérdezni mennyit megy...
Le van most terhelve a kölök, a suli mellett műhelybe is jár és heti 4 alkalommal Thai box edzésre, nincs most ideje motorépítésre, de azt mondta ha meg lesz a technikum a tuningolásban éli ki magát de inkább az autók világában.
Az biztos hogy Ő meg tudja ítélni. Fut nála valamilyen motor project mostanság?
Egyébként lehet kapni nagyon jó hangoló kittet. link Nyilván ez annak éri meg aki komolyabban belemélyed a témába.
Le a kalappal előttük! Ezek az emberek még élik az életet nem pedig a szürke hétköznapok rabjai. Lehet sokat szereltek és kínlódtak útközben, de a dicsőség az övéké lett, az meg egy olyan érték amit nem lehet elvenni senkitől. Ma azok a motorok legenda szinten vannak emlegetve, pedig primitív felépítés és olcsó előállítás jellemezte őket, Apunak is Danuviája volt, sokat mesélt róla, újonnan se volt egy üzembiztos gép. A Pannóniák is túl vannak magasztalva, inkább az emberi fanatizmus élteti őket nem pedig az anyagminőség vagy a precizitás...
Emlékeztek még a 2008-as Paks-Peking 24000km-es túrára egy 67-es oldalkocsis Pannóniával? Na az is egy csodálatos dolog volt amit Treszt Gábor és Magyar Zoltán véghez vitt, ezek az emberek hősök az én szememben, mert ott sem a technika győzedelmeskedett hanem az ember és a kalandvágy na meg az elszántság, ami egyébként mindegyikőnkben megvan csak nem egyforma mértékben. Idén május végén volt alkalmam érezni az ízét egy olyan kihívásnak ami nem tekinthető hétköznapinak, ez a Nagy Bihar meghódítása volt. Mire felértünk akkora köd volt abban a magasságban, hogy az orromig se láttam de ha az nem is volt látványos az oda felvezető út kárpótolt az elképesztően gyönyörű panorámájával. Amikor Lacival és Petivel fotózkodtunk az 1849 méteres kőnél még fel se fogtam hogy utcai motorral feljutottunk, mert azon járt az eszem hogy valahogy még le is kellene menni... Majd este Torockón Szabolcs bácsi borozójában beszéltünk csak róla, hogy bizony nem semmi volt az a nap és az egy olyan emlék marad amit soha nem fogunk elfelejteni.
Ma voltam egy 2 órás előadáson amit a "Rozsdamarók" tartottak, abból az alkalomból, hogy elmentek három Danuviával !? Norvégia legészakibb pontjáig!
Három elég szar Danuviáva,l amit nem szakemberek tettek rendbe, és már Devecsernél meg kellett állniuk, mert szerelni kellett nekik! Végül is rengeteg kínlódás és szerelés árán nagyon szép tájakon jártak, de az egész útjuk egy kínlódás volt! De ők tudják mire vállalkoztak, illetve pontosan nem is tudták! És a gyenge 4Le-ős tákolt motorokkal nem tudták mire vállalkoztak! Ha tudták volna el sem indulnak alapos motorjavítás és felkészülés nélkül! De az Ő dolguk , Ők szenvedték végig az utat!
Megyek aludni, mindenkinek jó éjt!
A motoroddal mi a helyzet? Sikerült életre kelteni?
Le van most terhelve a kölök, a suli mellett műhelybe is jár és heti 4 alkalommal Thai box edzésre, nincs most ideje motorépítésre, de azt mondta ha meg lesz a technikum a tuningolásban éli ki magát de inkább az autók világában.
Egyébként lehet kapni nagyon jó hangoló kittet. link Nyilván ez annak éri meg aki komolyabban belemélyed a témába.
Az biztos hogy jobb mint a bicikli Dani is kipróbálta és úgy jött vissza "hű ez még soha nem volt ilyen jó!"