Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Helló Laci!
Jól néz ki a szerkezet. Meg volt a próba?
Jó napot, jó munkát, jó egészséget Nektek!
Jó reggelt!

Ügyes munka, tényleg olyan mintha gyári lenne, remélem működőképes lesz a szerkezet.
Jó éjt!
Az a Tisza túra 2011 áprilisában volt, vagyis eltelt pár év, ha nem is nyúlsz hozzá érdemes elvinni 2 évente a szerelőhöz átkezeltetni és akkor elkerülöd a váratlan tárcsa cserét, amúgy sem árt 2évente fékfolyadékot cserélni.
Igen, mert 1 rossz ablakberakás korrigálható, de 1 rossz fékszerelés 1általán nem biztos.
Te máshoz értesz! Jobb is hogy nem babrálod a féket ! Én meg nem cserélek ablakot pl.!
Értem én, hogy 1 roppant 1szerű szerkezet, no meg szerelésekor igen nagy odafigyelést kíván, de addig amíg nem látom a szétszedés, kitakarítás folyamatát összeszereléssel, valamint kitérve a lehetséges "mellékhatásokra", addig én nem nyúlok hozzá!
Mintha gyári lenne! Szép lett!
Kész az átalakító, holnap próba
Előre fordulhatott ez az eset is! Illik oda figyelni mert sokba kerülhet ezért én mikor tolom ki az udvarra akkor figyelek, nem súrlódik-e a tárcsa.
Hihetetlen mi kosz jött le, hogy tisztítottam őket.
Akkor jól van. Motorozzunk! Csak most már az idő is legyen jó hozzá. Hétfőn itt van a téli napforduló!
Annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a fék egy roppant egyszerű szerkezet ha megismerjük a működését, viszont szereléskor úgy kell vele bánni mint a hímes tojással. Egy alkalommal fordult elő velem hogy két szezon után is kihagytam a fékek átkezelését, a következő szezon elején azt vettem észre hogy fékezetlenül is "surmákol" a betét, itthon az volt az első hogy szétszedtem és megdöbbenve láttam hogy a kosz már igyekezett kinyomni a porvédőt. Átkezeltem a dugattyúkat kiszedtem a porvédőt is és annak hornyát is patyolat tisztára mostam, a karmantyúhoz szerencsére nem jutott semmi szennyeződés. Azóta én minden szezon kezdetekor leszedem a nyergeket és kitakarítom a dugattyúk környezetét, úgy hogy kipumpálom és körbetakarítom, ezzel megelőzöm hogy teljesen szét kelljen szedni. A fék nem feltétlen úgy szorul meg hogy fokozatosan, előfordulhat hogy egy esős nap után a dugattyúk külső felén a felgyűlt szennyeződés átnedvesedik és korrózióvá alakul, amikor elővesszük a gépet az első komolyabb fékezéskor beszorul a dugattyú, aztán jön a "tányér" effektus. Nyilván aki nem megy le az aszfaltról vagy kerüli az esős napokat azzal kevésbé fordul elő, én viszont elég vegyes üzemeltetési körülmények között használom a Csühöst ezért nagyon oda figyelek erre is, úgy mint a teleszkópokra, kormány és kerék csapágyakra, bovdenekre és a minőségi kenőanyagokra stb...
Köszi!
visszakanyarodva a fékre, én teljesen kuka vagyok a fékhez - is - és 1 igen nagy tudású tapasztalt szerelőhöz hordom ebből kifolyólag. A motorféket mindig kihasználom, amennyire lehetséges. Ha az általad emlitett eset lett volna, akkor én ugy gondolom, hogy valamilyen kisérő jelenségnek - tárcsa melegedés pld - lenni kellett volna. De ilyen nem volt, mert párszor néztem a tárcsákat, és nem voltak melegek. ( Pedig ma már divat melegnek lenni ) Viszont ha nincs meleg, akkor nem görbül a tárcsa. Affeneegyemeg!
Levonva a konzekvenciákat: motorozunk tovább
Elfelejtettem: Adjon az Isten Miklós!
Roppant egyszerű ha a féktárcsa kímélése miatt a motorféket hassnálod az majdnem teljesen ingyen van. A sebességet 2-3-al vissza gyorsan és majdnem ugyanaz az eredmény . mivel a féknyereg nekem is "úszó" ágyazású. Ezért nagyjából egy hónapja szedtem szét mindet, és tisztítottam ki. Ugyanis van egy olyan érzésem, hogy a tiéden ez a hiba fordult elő , a fékhenger oldalra nyomta a tárcsát, és palacsintasütőt csinált belőle. És ez nem jó ha csak nem akarsz palacsintás kisiparosnak állni.
Helló Józsi!
Milyen március? Ahogy van 1 kicsit jobb idő, máris hajrá!
Érdekes probléma volt az első féktárcsával. Ügy görbült el, hogy levestányér formája lett. Kifele. Ezt már 1szer megcsinálta, amikor még a - volt - régi csapattal csináltunk Tisza túrát. ( Régi szép idők ) Persze a másik oldalt. Így lecserélődött, a betétekkel 1ütt.
Meg előre kapott fémfékcsövet, fékfolyadékkal, hátsó féktárcsát, Motul olajat, szűrővel, kerékcsapágyakat, meg még pár dolog át lett nézve.
De mivel ez az év nem záródik rosszul, így megengedhetem magamnak ezt a kis "luxust".
Szia Miklós! De most legalább rendben van, és ahogy jön a március azonnal lehet menni vele. Én is mentem egy karikát a múlt héten, mert azt hiszem pénteken kisütött és egy apró felhő sem volt, igaz medveileg be voltam öltözve, de még így sem izzadtam. Cseppet sem! De: " milyen motoros az olyan motoros ".....?!
Én is ebben reménykedek! Jó reggelt kívánok ! Tegnap "sütött", ma még felhős, bár nem bánnám ha esne is egy kevés.
Helló Józsi?
Nem tetszik a 10-es? Szombaton hoztam el a szerelőtől a motort. 82-be fájt!
Amugy kicsit hüsi volt.
Nem féltelek én Józsi, megoldod te bontó nélkül is
Nekem éppen ez a "10" -es nem tetszik! Azt nyáron sokkal hasznosabb dologra pl. hideg sörre lehetne váltani! A traktorra most vettem generátort, az is egy 10-esbe került. Pedig ez sem volt beütemezve.
Ez szerencsére még nem olyan nagy baj Józsi! bár egy tizest lehet elkérnek érte még a bontóban is...
Nem ez az első zárprobléma vele, eddig én 2x, a kulcsos-záras ember pedig 1x kellett, hogy belenyúljon. És úgy határoztam, holnap kiveszem a zárat aztán széjjelkapom kitisztítom és vissza. legfeljebb nem lesz jó! Na legfeljebb megyek a bontóba másikért.
VW csoport autóinál ez elég gyakori probléma. Még a múlt évezredben volt egy II-es Golfom, annál is többször volt vele baj, majd a következő, már III-as Golf is vacakolt, különösen télen. Azt csak halkan jegyzem meg, hogy a most használt Polo is szórakozik néha-néha.