Emiatt érdeklődtem, mert magát a variátor működését értem de arról fogalmam se volt hogy mekkora mértékben térhetek el a meglévőtől, vagyis nem szerettem volna átesni a ló túlsó felére. Most már tudom hogy 0,5 gramm -görgőnként- is hoz változást és valószínűleg a 4,5-ös már túlzás lett volna, bár láttam olyat is ami 4,7-es... szóval lehetne itt próbálkozni a végtelenségig, 1000Ft egy görgőszett ami nem egy ökör ára, de azért feleslegesen kidobni kár lett volna.
Helló Laci!
Akkor siker koronázta a próbálkozást. A nehezebb görgővel nyilván később érte el azt a fordulatot, ahol már könnyebben, rugalmasabban tudott gyorsulni. Nincs is jobb hűvös őszi téli estéken vágtázni a kis robesszal. Én már csak tudom, gyakorlom rendszeresen.
Jó estét!
Áldom az eszem, hogy az 5 grammosnál nem vettem kisebb görgőket, bár még mindig csodálkozok hogy ennyit jelent az összesen 3G mínusz. Nagyon jól illeszkedik a fordulatszámhoz az a pont ahol meglódul a motor, gyorsabb tempónál meg szinte nem is változott semmit, hamarabb kellett volna kicserélni de mivel nem volt még robogóm azt hittem jó az úgy...
A képeken már az új görgők vannak a helyükön, a többi meg szerintem egyértelmű.
Érdeklődve várom az eredményt! Én meg rádugósarut vadásztam, olyat amelyiken van az a kis pöcök ami rögzíti a csatlakozóban, és sehol semmi! Az egyik autó -villamosságis azt mondta hétfőre beszerzi!
Megvettem az 5 grammos készletet, ha normális időben érek haza akkor csinálok a variátorról fotót mielőtt összerakom, aztán próbakör és kiderül hogy volt-e értelme. Amúgy úgy van ahogy leírtad, nagyon egyszerű szerkezet.
Nagyjából értem a működését, a görgők a centrifugális erő hatására, a súlyuk miatt kijjebb nyomódnak a tengely közeléből és nyomják össze az ékszíjtárcsát, ez kijjebb kényszeríti az ékszíjat, míg hátul beljebb, ezzel változtatja a sebességet.
Se olaj , sem sebességváltó sem fogaskerekek.
Helló Zsolt!
A görgőket kiszedtem még délután, szép tiszta mindenhol, a variátor ház és a görgők is, a kör alakú keresztmetszet is ép és mint mondtam Józsinak, eddig is lomha volt kicsit induláskor, ha viszont kipörgött nagyon jól ment, 30-ról pillanatok alatt 65-re gyorsult, emiatt se szeretnék drasztikusan beavatkozni a görgők súlyával. Próba cseresznye, aztán majd meglátom. Még ezek is olyan állapotban vannak hogy bármikor visszarakhatóak. Köszi neked is!
Szia Józsi!
Közben hazajött a fiam és elbeszélgettük az időt, régen találkoztunk...
A variátor működésével tisztában vagyok és már szedtem szét korábban is. Gyakorlatilag olyan mintha a szimóval úgy akarnál elindulni hogy alig húzol gázt és úgy engeded rá a kuplungot. Nehéz szerintem a görgő és egyből tolja össze a variátort, kicsit magasabb fordulatnál kellene megindulni a görgőknek és akkor jobban kilőne a robogó. Mindig ilyen volt, csak most hogy hidegebb van jobban észre lehet venni. Egyelőre megrendelem a fél grammal könnyebb görgőket, az összesen 3gramm mínuszt jelent a teljes készletre számolva, szerintem az elegendő lesz ahhoz hogy kicsit jobban hagyja "élni" a motort elinduláskor. Köszi a választ!
Nem egy nagy összeg a görgő szett, de mielőtt kicseréled talán megérné szétszedni és leellenőrizni, kipucolgatni mindent. Nálam már többször is működött. Görgők nincsenek szögletesre kopva?
Jó estét Laci! Ehhez nem tudok szólni , de szerintem nézz meg valami robogós oldalt, ott sokkal hamarabb találhatsz megoldást! Vagy írd be a témát a keresőbe, és olvass! PL: robogók variátor hangolása
Robogóhoz variátor görgőt rendelnék, most 5,5gr-os 15X12-es méretű készlet van benne, de hamar hajt, vagyis alig húzom a gázt és már indul, jobb lenne ha kicsit többet pörögne induláskor, de azt se szeretném hogy visítva induljon
Jól gondolkodok ha fél grammal könnyebb görgőket rendelek hozzá, vagyis az 5,5 helyet 5,0 gr-os készlettel próbálkozok? vagy merjek 4,5-el próbálkozni, vagy az már sok?
Nem hangoltam még variátort, de ha valaki segítene annak tisztelettel megköszönném!
Köszönöm. Szép Jó napot Neked! Kénytelen voltam, hogy ne kelljen hátizsákoznom, és találtam ezt a két darabot elfogadható áron , kicsit igazítani kellett rajtuk, a tartószerkezetet készítettem hozzá!
A spuri nem tüneti kezelésre való hanem megelőzésre, nekem van egy 10ml-es fecskendőm vékony benzincsővel megtoldva, azzal megközelítő pontossággal -a tankolt benzin függvényében- követem az arányt és akkor nem járok így. Folyamatosan használd és csak annyit amennyi az előírás, ha pedig ennyire ritkán használod a motort akkor meg főleg legyen benne mindig. Megéri az árát, nekem elhiheted!
Ezzel nem is vitatkozok Józsi, ha napi rendszerességgel csinálnám valószínűleg észre se venném. Viszont megnézném a profi favágót is ha eljönne velem egy jó kis százas TMK-ra... na kb. neki is olyan lenne az ábrázata mint nekem a tegnapi favágás után.
A mai motorozás elmaradt. Sajnos. Mivel a legutóbbi tankolás óta nem sokat mentem a motorral, beleöntöttem a spurit ami teletankhoz kell. Benzincsap kinyit, vákumcsövet megszívtam. Gyújtás, szívató és indul is szépen. Mikor tolom vissza a kart, fordulat esik és elkezd kihagyni az egyik henger. Próbálgattam többször is de nem akart akarni. Most hagytam benne állni a spuris benzint, maradt az aksi is, még a jövő héten próbálkozok, talán sikerül kitakarítani leszerelés nélkül. Egyszer már sikerült (spurival), remélem most is fog.
Köszönöm, dolgoztam rajta éppen eleget elvárható, hogy rendben legyen! Nemrég értem vissza , csodálatos az idő! Badacsonyban süt a Nap bárányfelhők bégetnek az égen, és 19,7°C van most!
Helló Józsi!
Nagyon szépen megújult a CBX. Kívánok hozzá jó egészséget, használd még sokáig gondtalanul.
Errefelé a reggeli párás, borongós időből nagyon szép naposra váltott. Ebéd után kitolom a motorkát. Spurizás, tankolás, akku kiszerelés lesz.
Akkor siker koronázta a próbálkozást. A nehezebb görgővel nyilván később érte el azt a fordulatot, ahol már könnyebben, rugalmasabban tudott gyorsulni. Nincs is jobb hűvös őszi téli estéken vágtázni a kis robesszal. Én már csak tudom, gyakorlom rendszeresen.
Áldom az eszem, hogy az 5 grammosnál nem vettem kisebb görgőket, bár még mindig csodálkozok hogy ennyit jelent az összesen 3G mínusz. Nagyon jól illeszkedik a fordulatszámhoz az a pont ahol meglódul a motor, gyorsabb tempónál meg szinte nem is változott semmit, hamarabb kellett volna kicserélni de mivel nem volt még robogóm azt hittem jó az úgy...
A képeken már az új görgők vannak a helyükön, a többi meg szerintem egyértelmű.
Se olaj , sem sebességváltó sem fogaskerekek.
A görgőket kiszedtem még délután, szép tiszta mindenhol, a variátor ház és a görgők is, a kör alakú keresztmetszet is ép és mint mondtam Józsinak, eddig is lomha volt kicsit induláskor, ha viszont kipörgött nagyon jól ment, 30-ról pillanatok alatt 65-re gyorsult, emiatt se szeretnék drasztikusan beavatkozni a görgők súlyával. Próba cseresznye, aztán majd meglátom. Még ezek is olyan állapotban vannak hogy bármikor visszarakhatóak. Köszi neked is!
Közben hazajött a fiam és elbeszélgettük az időt, régen találkoztunk...
A variátor működésével tisztában vagyok és már szedtem szét korábban is. Gyakorlatilag olyan mintha a szimóval úgy akarnál elindulni hogy alig húzol gázt és úgy engeded rá a kuplungot. Nehéz szerintem a görgő és egyből tolja össze a variátort, kicsit magasabb fordulatnál kellene megindulni a görgőknek és akkor jobban kilőne a robogó. Mindig ilyen volt, csak most hogy hidegebb van jobban észre lehet venni. Egyelőre megrendelem a fél grammal könnyebb görgőket, az összesen 3gramm mínuszt jelent a teljes készletre számolva, szerintem az elegendő lesz ahhoz hogy kicsit jobban hagyja "élni" a motort elinduláskor. Köszi a választ!
Jól gondolkodok ha fél grammal könnyebb görgőket rendelek hozzá, vagyis az 5,5 helyet 5,0 gr-os készlettel próbálkozok? vagy merjek 4,5-el próbálkozni, vagy az már sok?
Nem hangoltam még variátort, de ha valaki segítene annak tisztelettel megköszönném!
Nagyon szépen megújult a CBX. Kívánok hozzá jó egészséget, használd még sokáig gondtalanul.
Errefelé a reggeli párás, borongós időből nagyon szép naposra váltott. Ebéd után kitolom a motorkát. Spurizás, tankolás, akku kiszerelés lesz.
Azt hiszem lefárasztott ma rendesen a favágás...
Jó éjt!