Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Laci, ismét nagyon tetszik a galériád. Jók ezek az egész napos túrák, és mindig mindenhol valami érdekeset találsz :)
Kár, hogy jön egy szünet most a tél miatt, de csoda hogy még ilyen időben is motorozol. Persze délután 3ig énis motoroznék, de aztán elég gyorsan elkezd hűlni a levegő.
Nekem egy hónapja szülőknél a garázsban áll mindkét motor, be sem indítottam azóta. Pedig lassan kéne, de az enyém úgyse fog.
Tél alatt kap új akksit, és valószínű fékfelújítást is. Majd a karácsonyi szünetben úgyis annyi időm lesz mint a tenger.
Jó éjszakát!
Akkor most mint a szabad madár!
Azért zavar, mert ha kontakt-hiba volt , akkor ott melegszik és azt láttam volna. De semmi ilyesmi, és az egész köteget átnéztem és máshol rendben volt! Van egy kis kompresszorom , akkora kompresszor van benne mint azokban a kis akkus kézikben, de szétment a kapcsolója. Kidobtam és a két rádugósarut kézzel szorítottam össze, de melegedett és kénytelen voltam kapcsolót tenni bele, az nem melegszik!
Minden esetre érdekes "eredmény" , egy cseppet sem számítottam rá! De nagyon szépen dolgozik a motor! És roppant halkan!
A gyerkőc már ágyban van, anyuka Prágában, úgy hogy szalma vagyok még ma, lesz idő megnézni, meg hát kíváncsi is vagyok.
Valószínű a normális kontaktok miatt nem esik a feszültség. Én nem vagyok villanyász, de szerintem a legkisebb oxidáció, vagy lazább illesztés egy sarunál már okozhat feszültség vesztést.
Szívesen!
Valószínűleg megoldódott a köteg kezdődő kontakthibája, ami megnövelte az átmeneti ellenállást. Végűlis ez a jobbik eset hogy jó irányban változott a helyzet.
Szerettem volna tegnap feltölteni de soká értem haza, pihenj csak nyugodtan, ott lesz az még holnap is.
Köszönöm Laci ! Jó estét és jó egészséget Nektek! Megnézegettem a képeket, és elgondolkodtató, hogy a valamikori fényes csárda, vagy kastély, vagy a szélmalom lassan beleolvad a a talajba, eltűnik a porban amelyből vétetett! Itt ma is nagyon szép idő volt, mentem is egy rendes kört lévén dolgom több helyen! A motor TMK nem várt eredménye-hatása, hogy a generátor feszültsége sokkal stabilabb, 13,8V , és 14,2 V között van, pedig előtte ha a reflektort felkapcsoltam, visszaesett 12,5 V környékére. Most viszont alig mozog a voltmérő! Csak azt nem tudom ez minek a hatása?! Nem szeretem amikor nem tudom , hogy mi okoz mit!
A szélmalomharcos ismerősödet magaddal vihetted volna!
Helló Laci!
Most értem haza munkából, még lefekvés előtt megnézem a galerit.
Jó estét Urak!
A vasárnapi túra képekben, mondatokban:
A Szarvasi járás néma óriásai és a pusztai betyárok nyomában.
Akkoriban lehetett!
Nem tudom mikor láttad, de a motorom konkrétan 84-es.
Nagyon régen ezt a megoldást mintha már láttam volna!
Az öreg Kawámon az első lánckerékre van egy bütyök felcsavarozva és az egy karos áttételen át felcsapja az oldalsztendert. Nem egyszerű megoldás. Nagyon pihent agyú lehetett a kis ferdeszemű.
Szerencsére az oldaltámasznak nincs kapcsolója, egy gumileffentyű van rácsavarozva, az ér le előbb, és felcsukja! Már megesett egy párszor!
Na az általában mindegyik motornál így működik. Meg is tudja szívatni az embert egy hibás oldaltámasz vagy kuplung kapcsoló.
Ez a motorka sem mai "gyerek"! Csak tudod pl. nem lehet indítani bekapcsolt sebességnél sem! Csak ha behúzom a kuplungot! És mire ezt a sok reteszfeltételt leellenőrzöm, már rám jön a köpködés! És akkor még ez a bárcás manual is portugálul van, én meg nem vagyok valami perfekt a portugál nyelvben!
Érdekes biztonsági megoldás. Szerintem ilyen nincs a mostani gépekben. Az autónknál viszont van figyelmeztetés alacsony olajszint esetén. Kigyullad egy narancs színű (nem piros) piktogram és sípol egy hangosat minden indításkor. Eddig egyszer hallottam és láttam, egy éves korában.
Szerintem egy kissé túl is van bonyolítva, pl most mértem ki, ha az olajnyomás elmegy menet közben, akkor elveszi a gyújtást! De ha már egy motornál elmegy az olajnyomás, ott már nagy baj van!
Jó estát Nektek is!
Én is örültem, gondold el, ha ez valahol lakott helyektől távol ért volna?! Igen, és a röhej az, hogy ez az újabb köteg mint az agyon-berhelt ami benne volt! A rádugósaru préssel egy sarut feláldozva most "örök" lett! De érdekes az elgondolásuk a kötegben vannak toldások?! Ezt régen úgy csinálták, hogy a rádugósarukba ment 2-3-4 vezeték. A kötegben van 14 préselt többszörös kötés. Azok stabilak mindet megnéztem. Csak halenyv sterú olajjal van az egész köteg összebarmolva, arra jó, hogy nem megy bele a víz! Főleg, hogy én most jó szorosan össze bandázsoltam!
Jó estét Urak!
Rosszul emlékszek, hogy cserélted a kábelköteget a felújítás közben?
Kellemetlen tud lenni mikor nem úgy alakulnak az ember dolgai, ahogy elképzeli azt. De nézd a jó oldalát, hogy otthon ért a hiba és nem útközben. Azt hiszem akkor lett volna csak szentségelés.
Szép jó estét Neked is! Elfáradtam mint a kutya az egész vezetékköteget kibontottam , valami utálatos ragadós ragaccsal volt bekenve , legalább 20-szor kellett kezet mosnom. Sarukat cseréltem és más ilyen nyalánkságok! De most már a vezetékköteget is ismerem! Új ruhája is van, tekertem neki szövet szigszalagból! ! Csakhogy én másképpen is eltudtam volna képzelni a mai napot !