Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na sajnáld, az életből soha nem láthatunk többet egy pillanatnál.

Egy faluban élt egy nagyon szegény öregember, de még királyok is irigyek voltak rá, mert volt egy csodaszép fehér lova. Fantasztikus összegeket kínáltak neki, de soha nem adta el.
Egy reggel nem találta a lovát az istállóban. Összegyűlt az egész falu, és az emberek azt mondták:”Te buta öreg! Tudtuk, hogy egy nap ellopják azt a lovat, jobb lett volna, ha eladod. Micsoda balszerencse!”
Az öregember azt felelte: “Ne ragadtassátok el magatokat annyira, hogy ezt mondjátok! Minden, ami van, az van. A ló nincs az istállóban. Ez tény. Minden más ítélet. Nem tudom, hogy ez szerencsétlenség-e vagy áldás, mert nem tudom, mi következik.”Az emberek kinevették az öreget.
Mindig is bolondnak tartották egy kicsit. De a ló 15 nap múlva visszajött. Nem lopták el, hanem kitört a vadonba. És ez még nem minden, ráadásul 12 vadlovat is magával hozott.
Újból összegyűltek az emberek, és azt mondták: “Öregember, igazad volt! Tényleg áldás lett belőle.” Az öregember azt felelte: “Megint túl messzire mentek! Minden, ami van, az van: a ló visszajött. Ha csupán egyetlen mondatot olvastok – hogyan tudnátok megítélni az egész könyvet?”
Az öregembernek egyetlen fia volt, aki elkezdte betörni a vadlovakat. Már egy hét múlva leesett a lóról, és eltörte a lábát. Az emberek újból összegyűltek és ítélkeztek: “Igazad volt, szerencsétlenséget hozott. Az egyetlen fiad most leesett a lábáról, pedig ő volt a támaszod öregségedre. Most szegényebb vagy, mint azelőtt bármikor.”
Az öregember így válaszolt: “Megszállottként ítélkeztek! Minden, ami van, az van: a fiam eltörte a lábát. Senki sem tudja, hogy ez szerencsétlenség-e vagy áldás. Az életből soha nem láthattok többet egy pillanatnál.”
Úgy történt, hogy az ország háborúba keveredett. A vidék minden fiatal férfijét elvitték katonának. Csak az öregember fia maradt otthon, mivel eltört a lába. Siránkozás töltötte be az egész vidéket, mert ezt a háborút nem lehetett megnyerni, és mindenki tudta, hogy a legtöbb fiatal férfi nem fog hazatérni.
Az emberek elmentek az öreghez, és azt mondták: “Igazad volt neked, áldás lett belőle!” Az öregember azt felelte: “Nem hagytok fel az ítélkezéssel. Minden, ami van, az van. Behívták a fiaitokat a hadseregbe, az én fiamat pedig nem hívták be. Csak az egész tudja, hogy ez áldás-e vagy szerencsétlenség. SOHA NE ÍTÉLKEZZETEK!”
Sajnálom.
Látod ha kicsit többet lettél volna jelen akkor még az is lehet hogy hozzájutottál volna egy garantáltan 100ezret futott hibátlan Swift blokkhoz amiben a baleset előtt két hónappal volt vezérműszíj, görgő és vízpumpa csere. Még július elején egy sajnálatos balesetben a nagyobbik fiam totálkárosra törte Apósom autóját, sokat gondolkodtam azon hogy a bontási igazolást kifizetem és megtartom az autót, hivatalosan visszapapírozva a fődarabot... aztán végül leadtuk az egészet. Június közepe óta gyakorlatilag nem motorozok, sőt a motor is fent van már a használtautó.hu-n egy ideje. Voltak anyagi nehézségeink a baleset miatt és a körülmények sajnos hangulatilag is meghatározták az idei nyár második felét. A kedvem úgy elment mindentől hogy igazából azóta se tértem magamhoz, Józsi látogatása hozott egy kis kikapcsolódást, bár vele is csak egy napot tudtunk motorozni az esős idő miatt. Sorra mondtam vissza a túrákat, még olyat is amire a szállás is le volt előzetesen foglalva, ami pedig a legfájóbb hogy már nem is hiányzik. Nem tudom meddig tart ez az állapot, talán csak átmeneti és majd újrakezdem egy másikkal, vagy ha megmarad a Csühös akkor azzal, sok évet kibírna még ő is, de azért hogy nézegessem felesleges megtartani.
Örülök hogy hallottam felőled és hogy rendeződött a GS sorsa, megnézem a videót, gondolom komoly előrelépés ha képviselheti az ember a céget ahol dolgozik.
A fórumokat még mindig szeretem olvasgatni, annak ellenére hogy az utóbbi időben érezhetően távolodok a motorozástól, viszont kevesebbszer szólok már hozzá a dolgokhoz, pedig mondanivalóm az lenne. Itt valóban csak ketten maradtunk Józsival, de ez a pangás nem csak erre a fórumra igaz sajnos. A tél általában meghozza az elvonási tüneteket, olyankor mindenki fogadkozik hogy majd jövőre... én meg már csak legyintek.
no igen, minden rendben a GS-sel. Gyertya volt a probléma, de szerencsére akadt egy segítőkész srác aki itt lakik 2 utcára és még aznap kipróbáltam friss gyertyákkal, másnap pedig vettem is bele, a suzuki motorradnal ami szerencsére szintén 3 utcára van kb :)
A GS-es problémákat általában odaírom, de azért mégiscsak ez A FÓRUM, és ugyanolyan közvetlen vagyok, igaz nem toltam le az arcom Józsihoz, de akármikor hívhattok, vagy valami, pl ahogy múltkor Laci is tette, ezek mindig jók, ha már élőben nem találkozunk annyit.

Nem kerestem szarrá magam sajnos, viszont egy kicsit most tudtam gyűjteni, igaz azóta költök is :D ez már csak így megy. A Swiftem eléggé eszi az olajat, felújítani nem lenne érdemes, úgyhogy abba kéne majd bontott blokk, szóval arra is kell a pénz.

Egy érdekesség: az augusztus 20.-ai hétvégén Gönyűn voltam, képviseltem a céget a Formula Student magyarországi futamán. Ez egy 3 napos rendezvény volt, a világ minden tájáról jöttek egyetemi diákcsapatok, akik egy Forma 1 szerű versenyautót csináltak amik "versenyeztek". Igazából olyanok voltak hogy zaj, meg gyorsulás, meg pályaverseny, de nem egymással versenyeztek hanem az idővel.
Szóval az tök érdekes volt. Ezért kaptam pl 3 napi hétvégi fizetést, ami nem volt rossz. elszállásoltak hotelben, és 2x is a céggel kajáltunk étteremben.

Itt egy videó, amiben szereplek is a háttérben:
https://youtu.be/tcKeEnzHl7w?t...

pont oda van tekerve ahol a cégünket mint támogató mutatják be. 3 szponzor volt, az Audi Hungária, a Continental, és mi (AVL).

A kapcsolódó videókban a többi napról is van válogatás, érdekes dolgok, csakhát angolul van :)
Téma mindig van Balázs, ha másért nem akkor azért hogy tudjunk egymásról, ezt a dolgot viszont nem lehet erőltetni, biztos ért ebből Billig és Zsolt is, mondjuk ők hiányoznak néha...
Rendben van már a GS? Merthogy olvastam a problémákat, az is egy téma lehetett volna.
Bele tud keményedni rendesen, tudom milyen szar meló Józsi.
Azt már meg sem említem, hogy ide sem toltad az idén, cserébe remélem agyon keresed magadat!
Pedig már azt hittük, hogy " mint aki halkan halkan belelépett" leléptetek, mert nincs kitartásotok, de azért látom visszahúz a motoros lelketek !
üdv Urak! különösen örülök hogy ketten tartják a fórumot, olvasom is, nem mindig tudok mit írni de azért itt vagyok. Most is csak beköszönök, nehogy azt higyjétek leléptem :)
Tömítéskészletet vettem , majd szeleprugó-összenyomó szerszámot csináltam és kicseréltem mind a tizenhatot! Tele is volt vele a ......öm mire elvégeztem.!
Neked is Józsi!
Általában akkor szoktuk ezeket a kapcsolókat karbantartani ha már jelei vannak a hibának, pedig jobb lenne megelőzni. Szelepszár szimeringet könnyen tudtál szerezni? Emlékszem a 74-es évjáratú veterán CB-hez nem sikerült megrendelni még márkaszervízben sem. Megmértem a szelepszárat és a szimering fészkét, a magassággal lehetett csalni mert elfért egy kicsivel magasabb is. Autósboltokat feljárva a készleten lévő szimeringek között találtam méretazonosat, mégpedig a kis 800-as Maruti szelepszár szimeringjét. A henger méréséhez nekem se volt megfelelő műszerem, az egyik gyűrűt tettem bele a hengerbe és lefelé tologatva 5mm-ként mértem hézagmérővel a gyűrű két vége közötti hézagot. A gyári tűréséről nem találtam adatot, ha lett volna jelentősebb "hordós" kopás azt ezzel a megoldással is ki lehetett volna mérni, szerencsére ennek semmilyen jele nem volt. Összeraktam az új szelepszár szimeringel, majd egy pontos szelepbeállítás után füstmentesen járt a motor, szinte hangtalanul. Szerkezetileg nagyon jó gép volt, a gumi és műanyag alkatrészek viszont nagyon megöregedtek a 40év alatt.
Szép jó estét Laci! én a tavasszal kellett, hogy kimossam benzinnel a kapcsolókat a kormányokon, mert szétszedve hihetetlen dolgokat találtam bennük. homokot, koszt pl. Utána kontakt spray, majd vazelint neki! A hosszú idő alatt éppen elég igénybevételnek lettek kitéve ezek a gépek! Csoda, hogy működnek még. Van egy tartalék blokkom és ma néztem a henger "kopását" a digitális tolómérővel, mert furatmikrométerem nincs, nagyjából 0,05 mm-t tudtam saccolni!
Nehéz így behatárolni ezért okosabbat én se tudok mondani mint Józsi. Alaposan menjél végig a gyújtáskörön és azok legyenek a lényeges sarokpontok amik a legtöbbet vannak használva (gyújtás kapcs, sztender biztonsági kapcs, stop gomb, indítógomb, trafó csatlakozásai, nagyfesz gyertyakábel...stb).
Villamossághoz értő motoros barátod nincs? De nem ördöngősség, fogysz egy égőt ráforrasztasz két vezetéket, az egyiket testelni valami csavar alá, a másikkal keresni tudod a feszültséget, ha világít van , ha nem, akkor ott a baj. De pl az első tevékenységem volt a motorommal mikor hazahoztam , hogy a gyújtásmodul majd összes saruját újra kellett forrasztanom, mert ki voltak töredezve a panelből.
Ez is lehet baj, javaslom vedd szét és tisztítsd ki, majd kend be "kontakt tisztító és kenő " sprével. De ugyanígy a gyújtáskapcsolót is! Ellenőrizd a trafók rádugósaruit is!
Az öreg `84-es CBX 750 f -et most tettem rendbe .
Mondjuk én könnyen beszélek, mert van időm rá, de ha dolgozol akkor nehezebb.
Szia!

Köszi a választ!
Négy éve van meg a motor, nem volt még vele baj. Az üres visszajelző működik.
Nen vagyok nagy szaki, elmondom mit tartok furcsának. Van egy multimeterem, aminek van egy olyan funkciója, hogy sípol, ha átmegy az áram a vezetéken, és ugye jelzi, hogy milyen mértékben jön vissza az áram, 1.0 ha nem jön áram, 0.0 ha jó minden.
A stop kapcsolót furcsa nekem. Ha off, akkor 0.0, ha run, akkor 0.3. Nem kellene ennek teljesen elzárnia? Vagy hogy működik ez?
Jelenleg nem tudok helyet, ahova elvihetném megnézetni. :/
Üdvözöllek a Hondások táborában!
Lesz vele dolgod. Először ellenőrizd az "üres" kapcsolót, majd a "stop" kapcsolót , és a többit. Távolról ennyi amit el lehet mondani. Mérni és ellenőrizni kell a gyújtás-kapcsolótól kezdve mindent. Régi motor számolj vele, hogy rengeteg dolgod lesz mire elindulhatsz hosszabb túrára. Kár hogy messze laksz!
Sziasztok!
Van egy 81-es Honda cb400n motorom. Elmentem egy körre kb. 20 perc, nem volt semmi gond. Állt egy 20 percet majd beindítottam és kb 2 másodperc után leállt. Ha önindítóval indítok nincs szikra, csak mikor elengedem a gombot, akkor gyújt egyet. Ha tolom a motort, akkor gyújt. Mi lehet a gond szerintetek? Az akksi maxin van.

Köszi előre is!
Csaba
Én ugyanígy vagyok, ha 82 kg felett vagyok. Nem érzem jól magam. Ilyenkor kell néhányat mennem a Badacsonyra, hogy ledolgozzam. No és odafigyelek, hogy ne zabáljak mint a hízódisznó ! Annyi kontrollom kell legyen , hogy odafigyeljek magamra! Egyébkét meg a motoromat "fényesítem"! A nagyobbikat. És a tartalék blokkban cseréltem szelep szár-szimeringeket. Aprólékos időrabló munka!
Még tavaly 70kg felett voltam, de egy cseppet se éreztem jól magam, sőt amikor oszlopos melók voltak bizony volt amikor elfogyott a szusz, most meg nincs olyan oszlop a területünkön ami ne menne egy elindulással. Sokat fejlődtünk de még mindig nincsenek arányban a kosaras autók a nagyfesz oszlopok magasságával egy jó darabig még biztosan nem hal ki az alpin technika, ráadásul van még vagy 20 év a nyugdíjig.
Pedig olyan szépen kikerekedtél , hogy már majdnem zörögsz! De rá se ránts, legalább nem fognak az ereid elzsírosodni! No meg kell a jövő nyárra a sok pénz, hadd legyen mit költeni! Itt nagyon szép idő volt, Gyenesdiáson voltam egy ismerősnél elektromos probléma miatt, (megoldást kell rá keresni, egy aggregátor átalakítása során) de tiszta napos nyári idő volt. De a tavon már nem a nyári forgalom van. Badacsonyban sem!
Kár hogy nem látszik meg rajtam...
Neked is szép estét Józsi!
Te pénzt kerestél, amíg én elmotoroztam! Jó estét kívánok!
Egészségedre! Az én napom ügyeleti szempontból nem volt éppen előnyös így a motorozás felejtős volt.
Visszaértem , az utak tele vannak motorossal! Remek az idő és annyi a bogár, szinte szőrös volt a sisak-plexi. Azért azt nem gondoltam volna , hogy a portugál szókészlet annyira csapnivaló, hogy egy értelmes mondat nem akar kijönni! De ennyi amit elvárhat "ingyér" az ember!