A magasabb alapjáratot én is tapasztaltam, bármennyire vagy alapos a karbi tisztításnál a kis piros lötty sokkal hatékonyabb. Örülök hogy bevált neked is.
Szia Laci! Meg vagyok vele elégedve, érdekes módon vissza kellett venni az alapjáraton, bár én arra számítottam, hogy emelni kell majd. De szerintem megéri az árát! Éppen elég volt kibírni mire hazaértem , de nem akartam sokszor megállni ezért csak megtankolni álltam meg még a Balaton felé. Most meg az előbb értem haza , meleg van mint Afrikában, már majdnem csak az oroszlánok hiányoznak. Körbe néztem, de csak a Bandi kandúr van itt. Voltam a strandon alig lézeng egy - két ember, bár lehetnének , motorosokkal viszont elég sokkal találkoztam az úton.
Jó estét!
Spurival kapcsolatban tapasztaltál-e valami pozitívumot, fogyasztás, dinamika, vagy bármilyen téren? A folyamatos 400km talán elég volt ahhoz hogy tegye a dolgát
Én is éppen ettől tartok, hogy felemelik a fizetéseket, és a nyugdíjakat, azokon a munkahelyeken ahol effektív értéket állítanak elő, és mit fogunk tenni azzal a sok pénzzel? Még a végén nem jutna a naplopóknak , ha ezt tennék!
Neked is Józsi!
Únijós szabályozás merhogy be kell illeszkedni hulladékgazdálkodási szempontból is most majd a fizetés és a nyugdíj következik a sorban, mert az is olyan európai lesz hogy beszarás!
Na kezdjek valamihez mert sokáig sikerült aludni, oszt még lelkiismeret furdallásom van
Szép jó reggelt! No igen ez egy "érdekes" szabály, ráfogják a környezetvédelemre, hogy miatta van, amiatt a 3 liter olaj miatt ami a blokkban van. Roppant módon tudna érdekelni kiknek a sugalmazására született. De ez van, kilobbizták. No és nem tesznek különbséget egy Budapest belvárosi, az út szélén parkoló, és egy falusi garázsos tulajdonos között.
Na igen, a folyamatos változás amit Zsolti is emlegetett, sajnos nem mindig van ránk jó hatással.
Más, elképesztő szabályok vannak, ha pl. van egy törött autód nem adhatod le a rendszámot csak ha van bontási igazolásod, azt meg nem adják ingyen, sőt a bontó jár jól ha fillérekért otthagyod azt a kocsit amiből a többszörösét kiárulhatnád ha alkatrészenként te magad adnád el. Ideiglenesen kivonathatod de a nevedről nem kerül le mindaddig amíg nincs bontási igazolás, anélkül viszont nem áll veled szóba az okmányiroda. Olvastam sok mindent, ügyeskedni lehet, de nem ér annyit az egész, 2012 óta új szabályok vannak ami nem az egyszerű embernek kedvez, főleg ha az becsületes szeretne maradni.
Van éppen elég amin gondolkodni kell, és még az alvást is zavarja! De majd fogy! Mire az unokák 10 évesek körül lesznek majd csökken. De ez az élet sora!
Nekem simán megy az alvás szauna nélkül is, főleg amikor hálózat rekonstrukció van 39-40 °C-ban, bár mostanában ettől függetlenül voltak álmatlan éjszakáim...
Majd meglátjuk Józsi, de ha megyünk majd jövőre akkor mindenképpen viszünk strandolós készletet is!
A fene se nézegeti ki milyen, inkább izzad az ember mint a cigány igazságában! Ma háromszor voltam bent 12-15 percre, hogy kiizzadjam amit lehet! Mikor már nagyon melegem van akkor kijövök, pedig ma csak 85°C fok volt! De utána úgy alszom mintha egy szép lány ringatott volna!
Nem gondolnám hogy balfaszkodtak, a korabeli technikával és tudással akkora elemi erővel felvenni a harcot inkább tiszteletet érdemel.
A fúrómesterség komoly szakma volt azokban az években csak még gyerekcipőben járt, de így van ez mindennel az elején mert a fejlődésnek voltak és lesznek is áldozatai. A második videóból dióhéjban kiírtam a lényeget:
A megfúrt gázréteg felett nem volt megfelelő iszaposzlop ami ellensúlyozta volna a hatalmas nyomást és megmozdult a torony... elzárták a rúdlezáró kitörésgátlót de ez nem volt elég, a fúrószerszámot bele kellett ejteni a lyukba és lezárni a teljes szelvényű kitörésgátlót. A kutat elkezdték feltölteni iszappal ami rendben is zajlott, majd egy előre nem látható dolog történt. A föld megnyílt 100 méter hosszan és a vadkitörés be is gyulladt, elszabadult a pokol ami elnyelte a 45méteres tornyot, gépekkel és a fúrómesteri bódéval együtt... A béléscsövek úgy repkedtek mint a gyufaszál, akkora volt a tűz hogy még Debrecenben is világos volt éjjel, közben emberek dolgoztak a kitörés környékén. Kitűztek egy új fúráspontot és egy ferde fúrással szerették volna elősegíteni az elfojtást, a rétegekben addigra lecsökkent a nyomás és a vizes réteg tartalma beáramlott a kútba, a föld megnyugodott és a tűzvész helyén kialakult a Kráter-tó.
Írják is hogy a technológiai fejletlenség komoly gondokat okozott akkoriban, mellesleg a 73°C-os termálvíz aminek a Hajdúszoboszlói Gyógyfürdő a világhírét köszönheti mint melléktermék került a felszínre. Azóta biztosan sokat fejlődtek mert folyamatos a gázkitermelés, van egy középfesz. betápjuk amit mi felügyelünk és karbantartunk félévente.
Idézet a Geocaching.hu-ról:
"Addig elképzelhetetlen volt, hogy akár csak 1 milliárd köbméter gáz legyen valahol, itt pedig 33 milliárd köbméterre becsülték a készletet. A statisztika szerint minden ötvenedik termelő kútra jutott egy kitörés. Itt Nagyhegyesen, 1961. augusztusában, a Hajdúszoboszló 36-os kút kitörése volt az egyik legnagyobb."
Körben a kidobott 5 méter magas, 200 méter átmérőjű töltés anyaga ahonnan kijött, ott gondolom van gödör rendesen! Félelmetes lehetett amikor nekiindult!
Szívesen Józsi! A legendák szerint feneketlen és egy óriás vízi szörny is van benne de lehet csak egy kapitális harcsa mert a horgászok is szeretnek túlozni mindenesetre egy fúrótorony kompletten eltünt benne szóval nem egy egyszerű kis tavacska.
Spurival kapcsolatban tapasztaltál-e valami pozitívumot, fogyasztás, dinamika, vagy bármilyen téren? A folyamatos 400km talán elég volt ahhoz hogy tegye a dolgát
Únijós szabályozás merhogy be kell illeszkedni hulladékgazdálkodási szempontból is most majd a fizetés és a nyugdíj következik a sorban, mert az is olyan európai lesz hogy beszarás!
Na kezdjek valamihez mert sokáig sikerült aludni, oszt még lelkiismeret furdallásom van
Más, elképesztő szabályok vannak, ha pl. van egy törött autód nem adhatod le a rendszámot csak ha van bontási igazolásod, azt meg nem adják ingyen, sőt a bontó jár jól ha fillérekért otthagyod azt a kocsit amiből a többszörösét kiárulhatnád ha alkatrészenként te magad adnád el. Ideiglenesen kivonathatod de a nevedről nem kerül le mindaddig amíg nincs bontási igazolás, anélkül viszont nem áll veled szóba az okmányiroda. Olvastam sok mindent, ügyeskedni lehet, de nem ér annyit az egész, 2012 óta új szabályok vannak ami nem az egyszerű embernek kedvez, főleg ha az becsületes szeretne maradni.
Majd meglátjuk Józsi, de ha megyünk majd jövőre akkor mindenképpen viszünk strandolós készletet is!
de ha menni kell hát menni kell!
A fúrómesterség komoly szakma volt azokban az években csak még gyerekcipőben járt, de így van ez mindennel az elején mert a fejlődésnek voltak és lesznek is áldozatai. A második videóból dióhéjban kiírtam a lényeget:
A megfúrt gázréteg felett nem volt megfelelő iszaposzlop ami ellensúlyozta volna a hatalmas nyomást és megmozdult a torony... elzárták a rúdlezáró kitörésgátlót de ez nem volt elég, a fúrószerszámot bele kellett ejteni a lyukba és lezárni a teljes szelvényű kitörésgátlót. A kutat elkezdték feltölteni iszappal ami rendben is zajlott, majd egy előre nem látható dolog történt. A föld megnyílt 100 méter hosszan és a vadkitörés be is gyulladt, elszabadult a pokol ami elnyelte a 45méteres tornyot, gépekkel és a fúrómesteri bódéval együtt... A béléscsövek úgy repkedtek mint a gyufaszál, akkora volt a tűz hogy még Debrecenben is világos volt éjjel, közben emberek dolgoztak a kitörés környékén. Kitűztek egy új fúráspontot és egy ferde fúrással szerették volna elősegíteni az elfojtást, a rétegekben addigra lecsökkent a nyomás és a vizes réteg tartalma beáramlott a kútba, a föld megnyugodott és a tűzvész helyén kialakult a Kráter-tó.
Egészségedre a fürdőzést!
"Addig elképzelhetetlen volt, hogy akár csak 1 milliárd köbméter gáz legyen valahol, itt pedig 33 milliárd köbméterre becsülték a készletet. A statisztika szerint minden ötvenedik termelő kútra jutott egy kitörés. Itt Nagyhegyesen, 1961. augusztusában, a Hajdúszoboszló 36-os kút kitörése volt az egyik legnagyobb."