Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tudom, hogy akad meló mindig, nálunk állandóan megy a gép így még futtában is ránézhetek, közben csinálom a dolgom. Most szabin vagyok, a munkehelyen viszont ez kivetelezhetetlen
Szerintem olyan jómadár Európában nincs másik
Ha viszont egyszer mégis erre hozna az utad, ez a kitérő közte lesz a programnak, csak végre szánd már rá magad!
A munka mellett van némi elfoglaltság itthon is, ráadásul megpusztult a számítógépem is. Ma vagy holnap ez utóbbi talán megoldódik, az itthon dolog még eltart egy ideig. Majd próbálok sűrűbben jelentkezni.
Azt hittem , hogy olyan jómadarat is fotózol, mint én vagyok abban a jómadár kórházban. Sok éve (`80körül) volt egy dolmányos varjúnk , többször is szalonnát vagy zsírdarabot nyelettem vele (ahogy a nagyanyámtól tanultam a csirkék esetében, mert nem evett,) de nem használt! Sajnos elpusztult.
Örülök hogy újra itt vagy!
A copfost dokit is láttam, de egy fiatalabb fogadja a látogatókat, vele beszélgettem egy keveset. Sajnálom hogy azt nem fotóztam le amikor felemeltem a kollégát a kosárral a tetőtartó mellé, egy karnyújtásnyira volt a gólyafészektől, a kelep meg csak nézett mit keres ott. Pont egy nagyobb létszámú ovis csoport érkezett amikor elkezdtük a munkát a kosárral, nekik az is érdekes volt amit mi csináltunk, én meg kb. az ők érdeklődő tekintetével bámultam a madarakat, nagyon szépek voltak, tényleg volt amelyik olyan méltósággal ült ott mintha szobor lenne. Az állatkórház egyébként azt gondolnánk egy szomorú hely, pedig ha úgy nézzük (és ezt könnyebb elfogadni) egy mentsvár azoknak akik már önállóan képtelenek túlélni a szerencsétlenséget ami megtörtént velük. Egy régi cikkből való az idézet ami sokszor az eszembe jut:

– Hogy érzik magukat fogságban ezek a madarak?
– A fogság nem jó szó. Ha az lenne, akkor a madár az első alkalommal igyekezne megszökni. Amikor egy egészséges állat szabad akaratából visszatér az emberhez, az nem fogság. Egy mondás szerint van a fogoly madár és a rab madarász, hiszen mi a madarainknak a rabjai vagyunk. A szoba nagyságú ketrec, ahol állataink élnek, a biztonságukat szolgálja. Olyan territórium, ahol a legjobb körülményeket teremtjük nekik. Ha fogságnak érezné, nem szaporodna, nem váltana tollat. A legkisebb stressz is befolyásolja a toll minőségét, ha rossz a madár tolla, nem tud repülni. Nálunk nagyon jól érzik magukat, bár az lenne a természetes, ha a szabadban élnék az életüket.

Egyszer látogassatok el ti is, nem fogjátok megbánni, Hortobágy amúgy is szép, ez a hely pedig egy varázslatos sziget ahol jólesik elidőzni egy kicsit.
Az első és az utolsó képen lévő madárkákat először szobornak gondoltam.
Néha mutatnak a hírekben a kórházról szóló kisfilmeket. A copfos doktor bácsin látszik, hogy érti és szereti a hivatását. Azt azért nem gondoltam, hogy látogathatók is.
Régen beszéltünk már madarakról, most majd fogok, mert ma jó helyen jártam.
Egy éjszakai zárlat következményei Hortobágyra a madárkórházhoz szólítottak. A kosaras teherautóval pont a ragadozó madarak és a Gólyák lábadozója között álltam le, így szinte egész délelőtt gyönyörködhettem bennük. Ezek a madarak sérülten kerültek oda, van amelyiket nem lehet visszaengedni a természetbe, de akad olyan is amelyik később teljes életet élhet. Láttam egy Pusztai sast is ami nálunk nagyon ritka, esetleg csak átutazóban lehet látni mert Ázsiában őshonos. Sábának hívják, 9éves ami már öreg madárnak számít, valamikor bemutatókon szerepelt de egy rossz pillanatában az egyik vendégtől elragadta a gyrost veszélyesnek találták így azóta ott él a kórház területén de most is költ, az egyik képen látszik a tojása is. Hatalmas madár, olyan jó 2méteresre saccolom a szárnyai fesztávolságát. Voltak Egerészölyvek is amelyek között volt amelyiknek az egyik szárnya végét amputálni kellett. A kelepmesterek is szabadon voltak, nagyon jó kis élőhelyet alakítottak ki nekik és meglepő ahogy megszokták az ember közelségét. Mondjuk az egerészek borzalmasan racsítottak ha közelebb mentem, nagy élmény volt mert ilyen közelről még nem láttam egyet se mint most. Egyébként ma tudtam meg, hogy még vasárnap is látogatható a hely, valamikor visszamegyek munkaidőn kívül is, mert a kórház belső világára is kíváncsi vagyok, hiszen általunk is volt már -nem is egy- lakója, amikor sérült madarat találtunk a hálózat alatt és átadtuk az arra illetékeseknek.
Értettem én a mondandódat, sőt pont azt akartam sugallni, hogy itt bármikor szívesen látunk, mert abból amit eddig olvastam nyilvánvalóan lejött hogy sokat tudnál hozzátenni az esetleg felmerülő kérdésekhez.
Annak meg örülj ha istennek neveznek, én egy félisteni titulusnak is örülnék!
Laci, ne keress az elso mondatban semmit! Csak egy kicsavart mondat volt a "Azt nem értem hogy nem vetted észre " koltoi kerdesedre...aminek meg az hatter storija ,hogy par napja a szerelos topicban "leisteneztek" gunyosan...Bocsanat ha iranyodban èle lett a mondandomnak, nem allt szandekomban.
Elhagyni se nagy élmény, de ráhagyni meg méginkább nem.
Volt egy öreg Coltom aminek rossz volt a motortető kitámasztója. Mindig napoltam a problémát pedig két popszegeccsel vagy lemezcsavarral visza lehetett volna rögzíteni kb. 2perc alatt a kitámasztó pálca fogadó pontját. Gyertya csere alkalmával -amikor lazítottam a régit- kiesett a pálca... öreg volt a Mitsubishi még benne volt az anyag... úgy vágott fejbe hogy abba hiba nem volt nyilván ez nem volt elég mert még homlokkal lecsekkoltam az olajbetöltő kupakot is, majdnem tisztán látszott a búrámon a Mitsubishi jel... akkor nem volt vicces mert majdnem elájultam. Rögtön megváltozott a fontossági sorrend, és második lett a gyertya csere!
Az első mondat apropóját nem értem, volt egy kis parázs vita valamikor, de szerintem úriemberként zártuk, azóta meg már véleményt is kértem, nyilván azért mert felismertem az értéket a betűid között.
Velem is megestek már csúnya dolgok, de ugyanakkor a próbálkozásokból jó dolgok is születtek, sőt utólag azt mondom kellett is néha a kudarc mert volt mellé kitartás és végül mindig megtaláltam a jó irányt, ezt próbálom néha tovább addni a szerelős galériákban. Régebben szerelgettem másoknak, főleg a CB500 fórum aktív időszakából, még motort is festettem, kormányt egyengettem, hűtő ventillátort javítottam, tartókonzolt csináltam.... meg ami az eszembe se jut. Most időm sincs már rá és nem is szívesen vállalnám, pedig néhány láncolajozóra már lett volna megrendelés, az olajhőfokmérőről, elakadásjelzőről nem is beszélve...
Amit magamnak csinálok az más, mert itt a motor, ha valamiért megállok akkor megvárja a holnapot, de sokan azt hiszik eljönnek ebéd után aztán este úgy köszönnek el hogy kész van minden. Egyik ismerősömnek oldaldoboz konzolt csináltam legutóbb, már kész volt csak a motorra kellett igazítani, délután jött de hajnali 1 elmúlt mire kész lett és elindulhatott haza, közbejött egy beszakadt csavar amit ki kellett szedni és még más előre nem látható dolgok... rendben volt a dolog mert a barátom, de idegeneknek nem szivesen vállalnám, főleg amióta látom mennyi balfasz van itt az oldalon, akiknek gőzük nincs az alapokról se, de megmagyarázza hogy délben hány óra van...
A szűrőt ezután abból a szempontból is megvizsgálom amit leírtál, amióta egyszer rosszat adtak azóta mindig leveszem a "szűzhártyát" már a boltban.
Nem baj Laci, fel a fejjel!
Szia!

Hab a tortán, hogy ma leadtam a rendelést de sajna elég pénztárca gyilkos lesz. A fedélhez nem jár a márkajelzés azt is külön meg kell venni. Ráadásképpen mire a cikkszámok között eligazodtam elég sok ősz hajszál keletkezett. Az árról később nyilatkozok.
Ne lógj TATA még nincs ebédidő!
Egyszer réges régen egy messzi messzi galaxisban én is a Zaporozsec tetejére tettem az irattárcámat, mert elfelejtettem, hogy az -autó teteje nem polc-!
Szerencsére fennakadt a tetőcsomagtartón kb 40 km után sem esett le! Azóta SEMMIT nem teszek oda! Megjött a sütnivalóm! Ha nem is az összes.
hát az ilyenek mindig olyan idegesítőek. Én múltkor a hátsó dobozom fényvisszaverőjét vesztettem így el, és valami 4 ezer forint egy új. Csak egy darab műanyag. De legalább lehet venni külön, épp ez a jó a givi dobozokban, hogy minden kis szart lehet venni hozzá.

Egyébként erről eszembe jutott egy ismerősöm, aki tankolásnál a kocsi tetején hagyta az iphone-ját, majd elindult, és otthon jött rá hogy otthagyta. Visszament az úton (kb 15 km az M0-son), és folyamatosan csörgette a telót hogy világítson. Aztán képzeljétek ott volt az M0-s leállosávjában a földön :) Semi baja nem volt, ott világított. Mondjuk neki nagy mákja volt. Neked sajnos nem :(
Èn is ember volnék, bár tudom nem mindig ez a következtetés vonható le. Akkoriban egy ilyen túra előtt az össze motort ami a környeztem volt én szedtem rendbe...olaj, szőrük, fékbetétek, fékfolyadékok, lánc, stb
Mivel ekkor még nem volt ilyen tapasztalatom, hogy az ferde is lehet, így erre nem fókuszáltam, meg sajnos nem mindig látom rendesen amit csinálok...mondjuk az én keresztem a fékek, kb 3-4 alkalommal elfejlettem meghúzni a szerelt motoron a féknyereg tartó csavarokat, mert betekertem, csak a nyomatékkulcsos korból kimaradtak...ezért aki szerviz után kigurult mindig mondtam neki, hogy előbb ne a végsebességét próbálja ki a gépnek...én ugyanis nem igen vagyok hajlandó más járgányával menni, azt tartom, hogy a gazdája tudja, hogy miért hozta javításra, neki kell meggyőződnie, hogy jobb lett mint volt, mert én ezt tudom anélkül is hogy mennék vele.

A leírást hagyd meg téli estékre! Meg van még ezen kívül hasonló stílusban és képekkel még a következő 5 évből is görög, osztrák, szlovén, francia-olasz-svájc...

A gari nekem tényleg nem volt evidens, de ekkortájt (sem) volt jellemző, hogy sok mindennel igazolni tudtam volna a vételt!:)) Azért jó ezt is tudni! Köszönöm.
Éppen a napokban kérdezte egy régi munkatársam, hogy mi módon akadályozom meg, hogy a doboz elvesszen a motorról?! Megmutattam Neki! Három darab átmenő csavarral!
Tudom, hogy rohadna meg ahol van, de múanyag és nem rohad el. Folyamatban van a beszerzése már az újnak, azt majd rendesen lerögzítem. Bontottat nem találtam, ritka egy szörnyeteg ez a robogó, átnyálaztam az Ebay-t is de ott sem találtam.
A Tomi ne "ránézzen", hanem számítok a jelenlétére!
Szerintem nem nézted eléggé erősen! De nem is fogod megtalálni.
Tiszteletem!

Épp most beszéltem a kanizsai Tomival az általad említett feredőzésről, azt mondta ránéz. Ma meg némi kár ért, elmentem egy kis rokonlátogató karikára, hát nem elhagytam a kormányközepén levő takaró idomot. visszafelé nézegettem erősen az út szélét de nem találtam sajnos.
Azt nem értem hogy nem vetted észre amikor meghúztad, érezni lehet azt amikor nem a teljes peremfelület fekszik fel, főleg ha annyira torzult volt amit a 2-3mm-es gumitömítés se tudott csepmentesen lezárni.
Elolvastam a második napot, igaz szinte csak egy mondat szólt a szűrőről, viszont tetszik a képes leírás, ha több időm lesz végigolvasom az egészet.
Ja és lett volna 1év gyári garancia a szűrőre (minden Championra egy év van) bár gondolom akkor a garancia érvényesítése volt a legkisebb gondod...
Nem baj, én nem szeretem a telet! A Bandi macska már itt fekszik az udvaron a fűben!
ma még melegrekord is lehet! De remélem nem az Andrássyn!