Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az olaj hidegoldali értékével lehetne játszani, de pl. tavaly egy normális 6ezres ciklust se tudtam összehozni, nemhogy kétszer cseréljek olajat, na meg nagy luxus lenne téli és nyári olajat használni Még fagy se kell hozzá és túlhűl a rendszer, volt hogy a reggeli indulás után a naposabb időben feljebb kúszott a hőfok, egészen a normális környékére, aztán hazafelé jövet szépen lement 70-alá... ezt a részben eltakart hűtővel szépen lehet kompenzálni, bár sokak szerint hülyeség
Én erre eddig nem is gondoltam. Mert azt tudom, hogy az nem jó, ha az olaj hideg. Az sem jó ha túl meleg. A hideg ellen lehet védekezni, hogy 5-30-as olajat teszek bele. Hogy az olaj hidegen is képes legyen eljutni mindenhová minél gyorsabban, mert alul a blokkban ahol az olaj van nem sok fűtő-részlet van. A meleg olaj felülről csorog le és keveredik az alul levő langyossal. Érdekes ez a dolog, de gondolom a te géped sem az udvaron áll a fagyban. Nem a fagyott -15 fokos olajat kell kezdeni keringetni a szivattyúnak. No meg olyan hidegben már én sem motorozok! ilyen hüle csak 30 éves korom körül voltam. Benőtt a fejem lágya , igaz nem valami roppant vastagon! De erre a kis időre már minek is!?
Erről a blokkhűtésről eszembe jutott valami Józsi. Már több szezont is magamután tudhatok mióta felszereltem az elektromos (termisztoros jeladója van) olajhőfokmérőt. Az alap gondolat az volt, hogy az esetlegesen magasabb hőtől megóvjam a motort, hiszen volt amikor rekkenő hőségben araszolva másztuk meg a Pádist a múrván, akkoriban még egy méter se volt leaszfaltozva. Ezzel szemben azt tapasztaltam ha az egész éves szezont nézem inkább az alulhűtöttség a jellemző. Elég nagy az olajhűtője az Inazumának és bizony a 70°C volt inkább a jellemző átmeneti időszakban, míg forszírozott tempóban is megmaradt a piros mező alatt a hőfok (120°C-tól kezdődik a piros), vagyis kiba..ott melegnek kellene lenni ahhoz hogy ezek a mai kenőolajok akkora hősokkot kapjanak amit már nem viselnek el. Persze nem haszontalan a hőfokmérő mert az alulhűtöttség ellen azóta hűvösebb időben fél takaró lappal védekezek, hiszen az üzemi hőfok alatti motorüzem se jó a motornak. Mindenesetre érdekes tapasztalatként éltem ezt meg, mondhatnám sarkaiból fordította ki azt a népi hiedelmet miszerint az olaj-léghűtésű blokkok nem bírják a meleget, persze lehetnek kivételek.
Éppen ma mondtam az aprónépnek, hogy alig két hónap és itt a nyári szünet! De nagyon nem baj! Nem szeretem a telet!
De ez nem kívánságműsor!
Egészségedre! A munka végeztével én is csaptam egy rövid kört, a nap errefelé is sütögetett de azért korántsem volt olyan ereje mint az elmult napokban. Na de itt a május a nyakunkon!
Az előbb értem haza, remek motorozásra roppant alkalmas idő van süt a nap, és nincs erős szél, és jó a blokk hűtése! .
Aki nem politikus az a munkahelyére dolgozni megy be, és éppen eléggé el lehet fáradni péntek estére.
Hétvégére annyira leszoktam ereszteni hogy általában csak motorozni van erőm
Majd ha jobb idő lesz akkor! itt most hűvös volt de nem is bántam. Nem kellett törölgetni a homlokomat!
Akkor te is barkácsoltál én a kapunyitó motort próbálom összehozni, de már kétszer terveztem át, minden van már hozzá csak össze kéne rakni, na meg lefektetni a betáp kábelt de ásni meg baromira nem volt kedvem
A hátsó doboztartót alakítottam át, vágtam fúrtam hegesztettem , köszörültem, még van vele dolog .Reggel készítem véglegesre a varratokat és lefestem, majd összecsavarozom!
Itt csak kevés eső volt, de nem zavart mert nem értem rá motorozni. Fúrtam faragtam hegesztettem... talán majd holnap, de az se biztos mert sok a dolog
Tiszta szerencse, hogy így történt mert még a bajszomat sem töröltem meg, már nekiállt esni!
Jó estét!
A sorrend volt a baj Józsi, előbb mentél volna motorozni utána meg ittál volna az egészségünkre
Úgy szoktam én is
Jó estét kívánok! Gondolkodtam délután, hogy megyek motorral , de még szerencse, hogy inni voltam kénytelen egy pohár vörösbort az egészségetekre, mert így nem áztam el!
Mindig az vagyok, te nem akarsz küldeni valamit?
Biztos jó kisfiú voltál!
Ez egy Li-ion akksis lámpa Testvérem, ütésálló kivitelű, az előbb próbáltam ki, amikor teljesen ráhúzom a fókuszt a templomtornyot megvilágítom itthonról olyan brutális optikája van a led-es technikának
Azt ne kérdezd mivel érdemeltem ki mert nem tudom
Mi ez, miez, miez?
Nem a hálálás miatt küldtem! Örülj neki oszt jóvan!
Örülök, bár van már nem is egy, de ilyen robosztus ütésálló még nem volt, motoron is velem lesz mindig, főleg ha több napos túrára megyek.
A tartósság még nyitott kérdés, úgyhogy ne bízd el magad Fisi cimbora! :-)
Boldog húsvétet hozzá! Örülj neki ha jó!
Akkor most már mondhatom nagy pofával hogy megmondtam én hogy jó lesz az!
Józsi!
Most vettem kézbe a csomagot mert napközben nem vagyok itthon. Nagyon megleptél és folyamatosan azon kattog az agyam hogy mivel érdemeltem ki. Nagyon komoly cucc, a hálózati mellett a szívargyujtós töltőjének külön örülök.
Igazán nem kellett volna, még nem tudom a módját de valahogy meghálálom
Köszönöm!