Engem nem kell meggyőzni Peti, nem szoktam kihagyni egyetlen tankolást se a motornál, sőt a Stihl fűrészem azóta problémamentes mióta spurit rakok bele, előtte hosszabb állás után szedhettem szét.. most fél év után elővéve is úgy röffen mintha tegnap tettem volna le.
Laci, eddig én is csak használtam, de most látom a csodát. az, hogy az ételhordó 4,2-t fogyaszt, vagy 4,7-et nem győzött meg, mert csuklófüggő. Viszont olyat, hogy meggyógyul egy befecskendező, még az autószerelőm se látott. (illetve nem látott mást se, mert csak akkor viszem hozzá, ha bele kell nyúlni a vezérlésbe, mer neki van hardvere, meg software. ) most a kijelző szerint mind a négy befecskendező egyformán teljesít, és mivel csere nem volt, nyilván nem a nyuszi intézte így
215/45 17 ...? nagy lábakon él az a kisautó
A spuri viszont egy csodaszer de hiába mondom a tutit végül én érzem magam hülyének mert valaki mindig akad aki tudományosan megmagyarázza hogyan kell kitérdepelni a rövidgatyát...
Jó estét a motorosoknak!
Az időjárkálás kinyílt rendesen, mindenki motorozhat, amennyit bír .
bár most nem motorról mesélek, elnézést kívánok érte.
Mint az ismeretes, tavaly augusztusban vettem egy két éves opel corsát, 1.3- as cdti motorral. a vételkor patyolat állapotú gép egy hónap múlva elkezdett bődületes fémes csörömpölést rendezni, különösen alacsony fordulaton. Beszéltem is erről Lacival, mondtam, hogy szerintem valamelyik porlasztócsúcs gyengélkedik, biztos kidöglik belőle, oszt majd veszek bele másikat 100 pisztolyorrú mátyásért. A motor egyébként minden jót megkapott, ment bele a Xado stage1, Castrol Magnatec 5W30, sőt, még a tankba is tettem xado adalékot, ilyen befecskendezőfelújítót. semmi változás, alacsony fordulaton becsörög, hideg indításkor mindegy hányszor izzítasz, masszív, szürkésfehér köd az autó mögött, ami 10-15 másodperc után elmúlik. Mondjuk a motor olajcserétől olajcseréig egy gramm olajat nem evett, soha nem kellett utánatölteni. Beletörődtem, cserélni kell az egyik befecskendezőt, jól bevásároltál, Petikém!.
Rájöttem, a különböző benzinkutaknál tankolt gázolajra másként viselkedik: Envi, Ósan- majd kiesett a motor belőle, Shell, Omv- jobb, de az sem túl fasza, Avia- minősíthetetlen. Nacionalista autó, csak a Mol- os gázolajjal volt hajlandó emberi módon közlekedni, de alacsony fordulaton olyan hangja volt, mint egy Hoffernak. (az egyhengeres dízel traktor volt az ősrégben, akinek volt szerencséje, az láthatta, nagyapámnak meg volt egy működő példánya, úgyhogy én viszonylag részletesen ismerem )
tettem én spurit bele, mikor eszembe jutott, de az elmúlt nyolc hónap alatt mentem vele 60 e km-t, nem mindig volt eszembe.
két hete beszélgettem az egyik barátommal, oszt ráterelődött a szó az autóra, hogy hogy vált be. mondtam neki, hogy az autó jó, de kidögleni készül belőle az egyik porlasztócsúcs. aszongya:
- mér nem teszel bele spurit?
- szoktam, ha eszembe van, nem használ.
-De nem annyit ami elő van írva, hanem a hatszorosát. én hiszek benne, mert egyszer megjavította egy L200 as magasnyomású szivattyúját, mondjuk azóta nem javított meg semmit, de ajánlom neked!
Mit veszíthetek? egy negyed tankhoz (kb 10 liter) hozzáöntöttem egy 125 ml-t a kékből. Következő tankolásnál 20l-hez ment a 125 ml a kékből, majd harmadszor is.
Nyilván az elején szkeptikus voltam, nem nagyon éreztem változást, viszont arra lettem figyelmes, hogy egyre simább a motorhang, a fémes csörömpölés elmaradt, és mostanában a reggeli füstölés is elmarad. (bár melegszik az idő, már csak 1-2 másodpercig izzít) És láss csodát, a spuri megint meggyógyított egy gépet, mert reggeli füst nincs, a motor úgy jár mint egy benzines, hangját sem hallani, csak váltáskor a lefúvószelep prüszkölését
És lehet, hogy 80 százalékban petróleum, de leborulok a maradék 20% előtt
egy kicsit még az autómról: a nyafogás.hu-n találtam rá négy kereket nyolcvanezerér miskolcon, kicsit alkudni akartam belőle, aszongya az eladó:
De hát én ezt felgumizva 300ezerér vettem!
mondtam neki, hogy hülye vagy, a nyafogáson ilyet 80 ezerér lehet venni
a gumik 80 százalékosak, 215/45 R17. baromi jól néz ki, elbasztam a befecskendező árát, amit a spuri megspórolt
szia Laci! én is várom az éjszakai motorozást, mert az előző csak sima H4-es volt nekem is amit anno tescóban vettem készletben. Szóval emlékszem hogy nagyon rosszul láttam, ha jobban fogok akkor mindenképp észreveszem a különbséget!. Ráadásul van mégegy, ha esetleg ezzel lenne valami :)
Szépek a gyertyák Balázs! A Silverstar izzót szombaton is kipróbáltam a Tiszáról hazafelé, nagyon jó, nincs a csóvában "folt", igaz korábban csak egyfajta hagyományos H4-es halogén volt benne, ezért csak ahhoz képest van csak összehasonlítási alapom.
Csak vigyázz azzal a sebességgel mert még elszabsz valamit! Majd ha erre jössz, akkor megmutatom, hogy lehet a gyertyát megtisztítani drótkefével! mert nem "kefélni" kell!
Adjon az Isten! Elvileg ezerrel ezelőtt volt benne gyertyacsere, most ha jó ez így, akkor még nem cserélném. Egyébként látszik a rutin, mert elsőre kb másfél óra volt leszedni az idomokat és vissza, most meg fél óra alatt megvolt a leszedés, gyertya ki-be, visszatevés, ráadásul mindkét oldalon. Szóval innentől ezek a dolgok amik már egyszer voltak, úgy fognak menni hogy husss!
ma csekkoltam a szuzukin a gyertyákat és ilyen. Vélemény?
Egyébként meg beraktam az Osram izzókat amit még 2 hónapja a MOL kútnál vettem, egyelőre csak délután tudtam megnézni, a korábbiról nem csináltam esti képet úgyhogy annyira nem fogom tudni összehasonlítani az előzővel, de reménykedek hogy jobb lett.
Az utolsó kép lesz az új izzóval. Szerintem semmi különbség :D
Voltunk mi is ott egy alkalommal, akkor már eladó sorban volt, de senki nem érdeklődött utána. A következő szegedi bogár találkozón 10 perc alatt lett gazdája. A szabadtérin szereplő egyik pesti szinész vette meg. Apró esztétikai hibákon kívül tökéletes gép volt.
Nyílván nyűgös masinák, de a mai technika fejletteb mint 30-40 éve és talán lenne megoldás a rozsdára szerelmesnek kell lenni ezekbe az öreg vasakba máskülönben nincs a dolognak létjogosultsága.
Szia!
Egyszer még Gyomaendrődre is elmentem a Bogár talira, tudtam volna válogatni én is elhiheted. Ami rendben van azért nagyon sokat kérnek, felújítani is lehetne ha volna rá idő, ezért azt majd a nyugdíjas éveimre tartogatom
Laci! Ha milliomos lennék akkor egy nekem is lenne! De ezeknek lejárt az idejük. Mind műszakilag, mind anyagminőségre. A zápor józsit alig 3 évesen vettem használtan. Garázsban tartottam de mire 6 éves lett széjjel rozsdásodott, mert már a gyárból valószínűleg rozsdásan jött ki. Havi egy napot a karbantartásra kellett fordítani, hogy menjen.
Sziasztok Urak!
Én még a 90-es években egy 67-es VW Bogár büszke tulaja voltam. Nagyon jó állapotú kis gép volt. A benzint az is szerette. Miután megszületett a fiunk egy könnyeben pakolható család barátabb autóra váltottunk, ezt pedig eladtuk. Mostani eszemmel már nem válnék meg tőle semmi pénzért.
Hívhatod jó kívánságnak is az átkaidat Fater, sőt ki is terjesztheted a hétvége mindkét napjára, mert rajtam nem fog mivel motoroztam mindkét nap.
Viszont gondoltam rád, nézd mit fotóztam ma a börzén.
A spuri viszont egy csodaszer de hiába mondom a tutit végül én érzem magam hülyének mert valaki mindig akad aki tudományosan megmagyarázza hogyan kell kitérdepelni a rövidgatyát...
Az időjárkálás kinyílt rendesen, mindenki motorozhat, amennyit bír .
bár most nem motorról mesélek, elnézést kívánok érte.
Mint az ismeretes, tavaly augusztusban vettem egy két éves opel corsát, 1.3- as cdti motorral. a vételkor patyolat állapotú gép egy hónap múlva elkezdett bődületes fémes csörömpölést rendezni, különösen alacsony fordulaton. Beszéltem is erről Lacival, mondtam, hogy szerintem valamelyik porlasztócsúcs gyengélkedik, biztos kidöglik belőle, oszt majd veszek bele másikat 100 pisztolyorrú mátyásért. A motor egyébként minden jót megkapott, ment bele a Xado stage1, Castrol Magnatec 5W30, sőt, még a tankba is tettem xado adalékot, ilyen befecskendezőfelújítót. semmi változás, alacsony fordulaton becsörög, hideg indításkor mindegy hányszor izzítasz, masszív, szürkésfehér köd az autó mögött, ami 10-15 másodperc után elmúlik. Mondjuk a motor olajcserétől olajcseréig egy gramm olajat nem evett, soha nem kellett utánatölteni. Beletörődtem, cserélni kell az egyik befecskendezőt, jól bevásároltál, Petikém!.
Rájöttem, a különböző benzinkutaknál tankolt gázolajra másként viselkedik: Envi, Ósan- majd kiesett a motor belőle, Shell, Omv- jobb, de az sem túl fasza, Avia- minősíthetetlen. Nacionalista autó, csak a Mol- os gázolajjal volt hajlandó emberi módon közlekedni, de alacsony fordulaton olyan hangja volt, mint egy Hoffernak. (az egyhengeres dízel traktor volt az ősrégben, akinek volt szerencséje, az láthatta, nagyapámnak meg volt egy működő példánya, úgyhogy én viszonylag részletesen ismerem )
tettem én spurit bele, mikor eszembe jutott, de az elmúlt nyolc hónap alatt mentem vele 60 e km-t, nem mindig volt eszembe.
két hete beszélgettem az egyik barátommal, oszt ráterelődött a szó az autóra, hogy hogy vált be. mondtam neki, hogy az autó jó, de kidögleni készül belőle az egyik porlasztócsúcs. aszongya:
- mér nem teszel bele spurit?
- szoktam, ha eszembe van, nem használ.
-De nem annyit ami elő van írva, hanem a hatszorosát. én hiszek benne, mert egyszer megjavította egy L200 as magasnyomású szivattyúját, mondjuk azóta nem javított meg semmit, de ajánlom neked!
Mit veszíthetek? egy negyed tankhoz (kb 10 liter) hozzáöntöttem egy 125 ml-t a kékből. Következő tankolásnál 20l-hez ment a 125 ml a kékből, majd harmadszor is.
Nyilván az elején szkeptikus voltam, nem nagyon éreztem változást, viszont arra lettem figyelmes, hogy egyre simább a motorhang, a fémes csörömpölés elmaradt, és mostanában a reggeli füstölés is elmarad. (bár melegszik az idő, már csak 1-2 másodpercig izzít) És láss csodát, a spuri megint meggyógyított egy gépet, mert reggeli füst nincs, a motor úgy jár mint egy benzines, hangját sem hallani, csak váltáskor a lefúvószelep prüszkölését
És lehet, hogy 80 százalékban petróleum, de leborulok a maradék 20% előtt
egy kicsit még az autómról: a nyafogás.hu-n találtam rá négy kereket nyolcvanezerér miskolcon, kicsit alkudni akartam belőle, aszongya az eladó:
De hát én ezt felgumizva 300ezerér vettem!
mondtam neki, hogy hülye vagy, a nyafogáson ilyet 80 ezerér lehet venni
a gumik 80 százalékosak, 215/45 R17. baromi jól néz ki, elbasztam a befecskendező árát, amit a spuri megspórolt
ma csekkoltam a szuzukin a gyertyákat és ilyen. Vélemény?
Egyébként meg beraktam az Osram izzókat amit még 2 hónapja a MOL kútnál vettem, egyelőre csak délután tudtam megnézni, a korábbiról nem csináltam esti képet úgyhogy annyira nem fogom tudni összehasonlítani az előzővel, de reménykedek hogy jobb lett.
Az utolsó kép lesz az új izzóval. Szerintem semmi különbség :D
Egyszer még Gyomaendrődre is elmentem a Bogár talira, tudtam volna válogatni én is elhiheted. Ami rendben van azért nagyon sokat kérnek, felújítani is lehetne ha volna rá idő, ezért azt majd a nyugdíjas éveimre tartogatom
Én még a 90-es években egy 67-es VW Bogár büszke tulaja voltam. Nagyon jó állapotú kis gép volt. A benzint az is szerette. Miután megszületett a fiunk egy könnyeben pakolható család barátabb autóra váltottunk, ezt pedig eladtuk. Mostani eszemmel már nem válnék meg tőle semmi pénzért.
Viszont gondoltam rád, nézd mit fotóztam ma a börzén.