Mennyi volt az olaj literje? Mert én ásványit használok az öreg gépben. A másik meg, hogy a héten beleborítottam a tankba egy fél flakon spurit, és alig 100 km után alapjáratot kellett emelnem mert lement 600 környékére! Viszont azóta qrva jól indul! Van köztetek villamos ember aki Pesten vagy nagyobb városban elektronikai alkatrész szakbolt közelében lakik? Kellene nekem TO-3-as tokozású stabilizátor 12 V-os. Természetesen nem ingyen . A pénzt elküldöm.
Sőt, megfogsz lepődni milyen olajat rendeltem
Repsol, különben is már annyi kegyszer van a gépbe hogy örükéletűnek kellene lennie Legutóbb volt benne gél, most kihagyom csak simán a Repsol, az amúgy is jó olaj már volt vele dolgom
Helló Peti! Már gondolkodtam rajta hogy preparálok mindegyikből egyet (még egy hilfo is van valahol) mert a saját szememmel is szeretném látni mi a helyzet belül
Valami márkanév csak van azon a szűrőn ?!
Amit a cimborám rendelt annak nem találom a részletes leírását, viszont találtam ugyanattól a gyártótól egy olcsóbb típust aminek viszont szépen leírták a jellemzőit: link
Jó estét az Uraknak!
Elvileg az olajszivattyú után van egy nyomásszabályozó, és abban van egy visszacsapó szelep. Az ételhordóban gyakorlatilag is van, sajnos már láttam. Elsőre azt gondoltam, hogy ártani nem használ, ha kettő van belőle, de hát Laci leírása alapján nem biztos, hogy ez ennyire egyszerű, erre is figyelni kell.
Szűrőből én még mindig hiflofiltro-t haszhasználok, mert nem volt még bajom vele, meg ezt tudom jóárasíttatni
Szép estét Józsi!
A lényeg az hogy a gyárival legyen azonos szerkezetű, még ha utángyártott is. Autószerelő barátom rendelt most nekem szűrőt, ugyanazt mint korábban (Champion COF038) igaz valamivel drágább mint a Hiflofiltro de jobb minőségű szűrő. Ez azért fontos mert ez a szerelő barátom mesélte, hogy valami japán kisautóba kapott régebben olyan szűrőt aminél pont a visszacsapó miatt akadályozva volt az olaj áramlása ráadásul a megkerülő szelep se működött rendesen, szerencsére van hozzá füle ezért időben rájött, így nem okozott a malőr motorkárokat. Fontos a visszacsapó szelep, hiszen hidegindításkor hamarabb felépül a motor kenése, de emellett még a szűrőfilter anyaga is lényeges és a már említett megkerülő szelep is, ami a jobb minőségű szűrőknél a gyári max olajnyomás értékére van állítva, vagyis ha ellenállásba ütközik az olajáram akkor nyit a szelep, biztosítva ezzel az olaj útját, igaz ekkor szűretlenül halad át az olaj de így lényegesen kisebb a motorkár esélye. Emiatt veszek én jobb nevű szűrőt, igaz a Hiflofiltro-val se volt bajom de ebbe jobban bízok, főleg hogy már ezt a típust használom egy ideje.
Pálinkás jó estét!
A Tapolca-i olajos-boltban olyan olajszűrőt vettem, veszek amelyik nem engedi visszafelé az olajat, Ugyan még nem néztem meg a manualban az olajozási rajzot, hogy van -e haszna, lustaságból kifolyólag, -ami elég nyomós műszaki érv,- merthogy a lustaság fél egészség,de szerintem nem mindegy! De majd összeszedem magamat megígérem ! Igaz a kormány is sok mindent ígér!
A gyári előírás szerinti 10W-40-est használom, tudom hogy vannak alternatívák de a tavasz-ősz közötti ciklushoz ez áll a legközelebb teljesítményszint tekintetében. Neked a hidrotőkék miatt nem mindegy, simán előfordulhat egy "vastagabb" olajnál a zajosabb üzem, holott azt gondolná az ember hogy a sűrűbb olajtól csendesebben jár... van egyébként olyan is de az másabb motorkonstrukció, persze annak se biztos hogy használ, főleg hidegindításnál amikor később alakul ki a kenés.
Nem "hülyeség" mert az olaj hideg-oldali viselkedésével van a baj általában. Nem jut el elég gyorsan oda ahová kellene. Ezért teszek a Honda-ba 20-50-es helyett, (pedig engedélyezett) 5-40-est! Jobb a hangja a blokknak vele!
Repsol, különben is már annyi kegyszer van a gépbe hogy örükéletűnek kellene lennie Legutóbb volt benne gél, most kihagyom csak simán a Repsol, az amúgy is jó olaj már volt vele dolgom
Amit a cimborám rendelt annak nem találom a részletes leírását, viszont találtam ugyanattól a gyártótól egy olcsóbb típust aminek viszont szépen leírták a jellemzőit: link
Elvileg az olajszivattyú után van egy nyomásszabályozó, és abban van egy visszacsapó szelep. Az ételhordóban gyakorlatilag is van, sajnos már láttam. Elsőre azt gondoltam, hogy ártani nem használ, ha kettő van belőle, de hát Laci leírása alapján nem biztos, hogy ez ennyire egyszerű, erre is figyelni kell.
Szűrőből én még mindig hiflofiltro-t haszhasználok, mert nem volt még bajom vele, meg ezt tudom jóárasíttatni
A lényeg az hogy a gyárival legyen azonos szerkezetű, még ha utángyártott is. Autószerelő barátom rendelt most nekem szűrőt, ugyanazt mint korábban (Champion COF038) igaz valamivel drágább mint a Hiflofiltro de jobb minőségű szűrő. Ez azért fontos mert ez a szerelő barátom mesélte, hogy valami japán kisautóba kapott régebben olyan szűrőt aminél pont a visszacsapó miatt akadályozva volt az olaj áramlása ráadásul a megkerülő szelep se működött rendesen, szerencsére van hozzá füle ezért időben rájött, így nem okozott a malőr motorkárokat. Fontos a visszacsapó szelep, hiszen hidegindításkor hamarabb felépül a motor kenése, de emellett még a szűrőfilter anyaga is lényeges és a már említett megkerülő szelep is, ami a jobb minőségű szűrőknél a gyári max olajnyomás értékére van állítva, vagyis ha ellenállásba ütközik az olajáram akkor nyit a szelep, biztosítva ezzel az olaj útját, igaz ekkor szűretlenül halad át az olaj de így lényegesen kisebb a motorkár esélye. Emiatt veszek én jobb nevű szűrőt, igaz a Hiflofiltro-val se volt bajom de ebbe jobban bízok, főleg hogy már ezt a típust használom egy ideje.
A Tapolca-i olajos-boltban olyan olajszűrőt vettem, veszek amelyik nem engedi visszafelé az olajat, Ugyan még nem néztem meg a manualban az olajozási rajzot, hogy van -e haszna, lustaságból kifolyólag, -ami elég nyomós műszaki érv,- merthogy a lustaság fél egészség,de szerintem nem mindegy! De majd összeszedem magamat megígérem ! Igaz a kormány is sok mindent ígér!