Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

jólvan köszi szépen :) egyenlőre nem annyira sürgős h utazzak 170 km-t. De majd valahogy úgyis megyek arra hobbiból és akkor megokoskodjuk. Vagy kitalálok valami ideiglenes megoldást, mert ott a lábtartónál vannak csavarok, onnan is esetleg el lehetne vezetni valami fémet. Vagy alulról valamit...
Nem "kattog", mert az a rugó előfeszítve van a helyére téve. Egyszer vettem le az enyémet és a visszaakasztáshoz negyed órát köpködtem egy fél órát káromkodtam de külön szerszámot kellett csinálnom.
A Tankot levesszük, aztán szépen megvarrom. De hol vagyunk még attól. Először látnom kell. A benzintank levéve, a motor kb 45°-ban megdöntve és látszani fog a nagy qrva helyzet.
Az a kipufogó elég szr helyen van.
mindkét oldalt ugy értettem, hogy a sztenderen is meg a vázon is. Így most ha koppig feljönne akkor két csavarba ütközne a sztender. Kicsit hülyén fogalmaztam az előbb :)
hát lehet vázra kéne valamit tolni. Viszont ahhoz nem kell szétszedni az egsézet? vagy lehet úgy hegeszteni? ugy tudom hogy nem érdemes ha élni akar az ember (persze lehet h csak ívnél van így).
Rugónak a helye megvan mindkét oldalt, gazából csak azt kell ami megfogja. Középen a váz megfogja csak az szétszedi az egészet, ott kattogna végig. Kicsit lejjebb kéne visszafogni szerintem.
Felpattantok a meleg idő beköszöntével, és eljöttök mert látni kell mi a helyzet, ezt távban nem tudom és nem lehet megmondani.
A gumi a vázon van a Hondán , a két fület pedig fel kell hegeszteni a vázra, ami a stendert tartja +1 föl amibe a rugót akasztod. Ha arra kerül sor megcsinálom de ez nem 10 perces munka.
Sziasztok,

lenne egy kérdésem amin lehet gondolkodni

Szerintem elég fontos lenne a középsztender a Suzukira, a srác adott is egyet, de minden nélkül. Most a távtartókat, rugókat csavarokat megvenni hozzá az 8e ft.

Most odanéztem hozzá és az a baj hogy mivel más a kipu, ezért máshol megy a cső, és van egy gumis végű kis biszbasz ami megfogja a sztendert. Nos ez nem ott van, illetve egyáltalán nincs az én kipufogócsövemen.
Első képen látszik milyen az eredeti.
2dikon látszik hogy nekem ilyen nincs.
3dikon látszik hogy mekkora az eltérés, mivel pont a kipucső alatt kéne lennie a sztendernek felhajtott állapotban.

Kérdés. Milyen ötleteitek lennének ennek kiküszöbölésére? Mindenképpen jó lenne oda valamilyen cucc ami visszatartja a sztendert, különben felcsattan a lánchoz, illetve középen is meg tud akadni. Erre nyilván valami gumi is kéne (ragasztott elég szerintem ha rendes ragasztóval van odarakva).
Ezt meg lehet oldani hegesztés nélkül? mert ha hegeszteni kéne, akkor le kéne szedni az egész kiput, és az már nem olyan egyszerű (majd elmegyek Józsihoz és megcsináljuk! :D ). Meg nemtudom hogy mennyire ártana ráhegeszteni valamit a kipufogóra...

Ötlet? vagy inkább hagyjam a fenébe....
Tudom Laci és értem én a humort. Érdekes, hogy a te motorod is a 4200-as fordulatnál tudja kb. a 100-at. Nem kis fordulat az sem, ha belegondolsz , hogy a dugattyúnak mennyi idő alatt kell egy ütemet megtenni. De szépen teszi a dolgát, az a lényeg. Most viszont felhős és csöpörög az eső.
Csak vicceltem
4200-as fordulat környékén 6.ban 100km/h körül haladok, legtöbbször ez nekem is elég. Néha előfordul hogy jólesik adaadni a tüzet, onnan még nagyot lép a Csühös, nem kell visszakapcsolni.
Jó idő volt ma, öröm volt minden kilóméter!
Szépen pianóban elcsordogáltam nézelődve. De mindenből csak egy csíkot láttam. Laci ! Kinőttem én már a 200-as kategóriából! Sajnos! és a motort is sajnálnám. Így is elég neki tartani a 4200f/min.-t!
Szia Józsi! Olvastam hogy 200-at mentél tudod hogy csak 90-el szabad
Adjon Isten Jó estét! Aki ma nem motorozott, annak nőjön a körmére tyúkszem! De remélem egy kicsit mindenki ment!
Üdv Urak!
Az elmúlt napok kissé szorosabbak voltak mint az átlag, tegnap gyakorlatilag egész napra munkát adott a szél. Reggel viszont leadtam az ügyeletet és a Csühös hátán a lelkibékémet is visszaszereztem, sőt estére még maradt egy kicsi a dió pálinkából is.
Remélem nektek is hasonlóan jól telt a mai nap!
Billig Peti, tudom hogy sok a meló és romokban a ház, de kösd már össze az az internet kábelt amit elvágott a fórókalapács, az inazuma fórum is pörög, ideje ránézned!
Könnyű jövő hetet mindenkinek!
Jött a válasz Balázs, küldtem Neked e-mailt
Hú, nagyon köszi. A labtartos ötlet is király. Lehet Csömörön körülnézek van e valami hosszabb cucc amit fel tudnék csavarozni a labtarto helyére.
Ha belegondolsz oldalirányba mitől verődne ki? Hosszirányba inkább, amikor az ismerősömnek motort néztünk volt egy ami ha fékeztem a kereket és előre-hátra mozgattam a motort rendesen koppant mindkét irányba. Az enyém fixre szegecselt de ez nem azt jelenti hogy a tied is pont olyan. A lábtartónál megértettem a problémát, a menet ferdült el vagyis amiben van az a lemez libbent meg. Esetleg csinálnék hozzá egy célszerszámot ami úgy nézne ki mint a lábtartó vázhos eső talpa csak nagyobb szárat csinálnék hozzá és azt a lábtartó helyére rögzítve a megnövelt erőkarral próbálnám meg visszahajtani.
A videódat elküldtem emilben egy olyan embernek akinek adok a szavára, talán ő többet tud mondani erről. Ha kapok visszajelzést akkor jelentkezek.
GS500 fórumon mindent olvastam, hogy nem lötyöghet, meg hogy lötyöghet... Igazából nem tudom hogy van-e sima szegecses meg úszóágyas szegecses? Tied milyen?
Másik irányba azért nem mozgattam, mert nem is mozog, csak erre, és erre is csak úgy hogy ha a szegecs mellett fogom meg. Szóval ha csak a tárcsát akkor nem tudok akkora erőt kifejteni hogy elmozduljon. Egyébként is szerintem határ alatt van már a tárcsa (vagy épp határon), úgyhogy azt valamikor majd cserélni kell.

A váltó most az én lábamra van állítva egyébként, de ha följebb állítom akkor az egyest nehezebb betenni, így viszont felfelé nehezebb. Ha még lejjebb állítottuk volna, akkor nem tudtam volna lábfejjel felváltani akkora szögben volt a kar. Lehet kipróbálom hogy inkább felfele álljon mint lefele, lehet kényelmesebb úgy.
Lábtartót hogy egyenesítsem ki? A csavaros képet azért raktam be, hogy hátha látszódik hogy mennyire ferdék ott a lukak. Szóval nem a lábtartó ferde hanem a luk. Az meg a vázban van ami elég vastag. Arra gondoltam hogy egyik oldalról alá rakok valami alátétet, viszont akkor a csavar lesz ferde, és feszülni fog. Szóval erre egyenlőre nincs ötletem.
Azért én a lábtartót visszaállítanám eredeti állapotba, a váltókar állítható a fogazott tengelyen és lehet ha feljebb tennéd távolodna annyit ami pont elég, a barátnőd lábához kell belőni, nem a te pici lábadhoz
Hosszirányba nem nagyon mozgattad, de az is lehet hogy nem is mozdul csak oldalirányba. Érdekes hogy maga a szegecs test vékonyabbnak tűnik mint az enyémnél, viszont két oldalon nagyobb alátétekkel van megtámasztva így még az is lehet hogy ez így van kitalálva gyárilag. Szimpla tárcsa, nem dupla mint az Inazumáé vagy akár a Sevenfiftyn, vagyis itt a fékerő java főként elől érdekes és emiatt a korábban említett hőterhelést ilyen megoldással küszöbölik ki... a CB 500-nak viszont egy anyagból készült a tárcsája mégsincs vele probléma. Egy kérdést megérne a GS 500 fórumon, lehet ez ilyen gyárilag
no itt a videjó:
https://youtu.be/uYdb8kDFv3w

és küldök még képet a lábtartó ferdeségről, aminél kiderítettem hogy a lukak ahova megy a csavar az ferde. egyébként nem is baj mert rohadtközel lenne a váltó (így is közel van).

Letörölgettem a mocikat mert a héten kivágták a fákat itt az udvaron és tiszta por volt az egész. Holnap lánccsere, aztán remélem több gond már nemnagyon lesz vele egy darabig...
Nekem a két oldal szegecselésének kialakítása 1fotón is látszik ha akarom Ezek a tárcsák még gyáriak, szinte észrevehetetlen illesztési hézaggal, hiába videóznám le nem látszana semmi ha mozgatni próbálnám.
köszi :)

ilyen a felfogatása, csak másik oldalról:
https://www.youtube.com/watch?...

viszont egyáltalán nem lötyög így meg nincs hangja, viszont szerintem a szegecsek jobban ki tudnak jönni a helyéről mint itt. Du fotó+videó, ha nem felejtem el :)
A gyári (sajtolt) szegecselésű tárcsa ha kotyog az a szegecsek elnyíródásának egy bizonyos fokát jelenti, van egy határ ami felett az már nem egészséges. A versenysportban más a helyzet mert újonnan is megvan a "löttyenés", de az úgy van kitalálva és tervezve, és az jó darabig nem változik. A sportgépeknél semmi nem drága, ott a szinter betét úgyis megeszi a zégeres tárcsát mielőtt az eleve meglévő 2-3mm-es lógás veszélyessé nyíródna. A linkben leírták: "a kopórész, mivel képes elmozdulni, kissé visszanyomja a fékbetétet, ezáltal csökken a súrlódás és a termelt hő", utcai gépre fel nem raknám, eleve "hangja" is van és különben sincs utcai körülmények között olyan forszírozott üzem ami indokolná. Főleg egy 500-as túramotoron. Az újraszegecseléssel nem hiszem hogy foglalkozna valaki, mert a szegecs fészke is kiverődik egy bizonyos mértékben és nem illeszkedne már pontosan az új szegecs, olyan ez mintha egy elhasználódott fogaskerekekre új láncot tennél. Csinálj egy videót arról a kottyanásról ha majd ráérsz és küldd el az emilemre, nem biztos hogy cserés még az.