Bocsánatot kérek, én voltam f@sz. biztos lett volna öt perc bármikor, így volt kényelmesebb, de téged semmiképp nem akartalak kerülni.
mostantól próbálok aktívabb lenni. de egyébként köszönöm a fényjátékos elismerést, nekem is borzasztóan tetszik
Két szóra se futja a testvéredhez, már fel se merlek hívni. Tudod van egy mondás: Ha úgy érzed hogy valaki kerül téged, akkor soha ne zavard meg benne! Történt itt már hasonló...
Na de örülök hogy szépen haladsz, a fénytechnikáért külön dícséret!
Az biztos hogy a gyárba is hegesztik de akkor még festetlen és nincs rajta egy csomó egyéb dolog...
Nem különösebben bonyolult, szerintem ugyanaz a megoldás van berajzolva Balázs első fotóján is mint ahogy az én motoromnál van megcsinálva.
Értem a célzást, Testvérem, még két hetet adjatok, olyan aktív leszek, le a kalappal. közel már a cél, de még sokat kell dolgozni. van olyan rész, ami még nincs teljesen kész, de már szívesen publikálom:
ott az első kép azon látszik hogy hogy van. Gyárilag ilyen a kipufogócső a dob előtt, így gyártják.
Laci milyen igaz, ez motor! :)
Egyszerű lenne ha meg tudnám munkálni a fémet. De én se hegeszteni se vágni nem tudok, túl sokat meg nem akarnék rákölteni. Lehet majd a lábtartókonzoltól próbálok hajlítani valamit, de egyenlőre fogalmam sincs. Vagy havernak szólok aki legalább flexelni meg hegeszteni tud.
Nekem motorom van, a buziknak van "mocijuk"
Írtam hogy alábújtam, mert valahogy le kellett fotózni. Nem gyári az összekötő cső (a karbon dobhoz tartozott) de az nem lényeg, ilyesmibe gondolkodj te is és akkor nem kell tankot leszedni meg szétszerelni az egészet. Ezer megoldás van pl. bilincs, furat, meglévő csavarkötés amit felhasználhatsz a konzolhoz, egyszerű ez a feladat
Nehogy belehegesszetek a vázba!
Alámásztam a motornak, emlékeztem a kialakításra de egyszerűbb ha lefotózom. Be kell méretezni és sokkal egyszerűbb a kiput levenni, mint a vázat hegeszthetővé szedni. Még bilincses megoldás is jó lehet, vagy keresni csavart, furatot, bármit amihez szerkeszteni lehet egy tartónyulványt gumi csillapítós véggel. Szerintem.
A tervezők pontosan kiszámították az üzemi fordulatszámtartományhoz tartozó olajnyomásértékeket, ehhez tervezték az olajszivattyút és úgy általában a teljes kenési rendszert is.
Az én motorom a gyári paramétrerek szerint 9500-as fordulatnál adja le a teljesítménye csúcsát, a nyomatékcsúcs pedig kb.egy ezressel van alatta. Ehhez képest a 4200-as fordulat még a felénél sincs, vagyis bőven kíméletes még ha így első hallásra soknak is hangzik. Viszont a tartósan alacsony fordulat se jó a viszonylag nagyobb fordulatú gépeknek, ezt hívják alacsony fordulati terhelésnek. Egyszerűen leírva ha teljes (súly) terhelés közelében (feleség, csomagok, dobozok) használom a motort, inkább hagyom egy kicsit magasabb fordulaton élni és pl.városban ahol esetleg 6.ban még elmenne inkább 5.ben hagyom, vagy ha olyanok a domborzati viszonyok előbb kapcsolok vissza hogy a terhelés mértékének megfelelően kialakuljon a hidrodinamikus kenés. Mint mindenütt itt is valahol középen van az igazság, "magasabb fordulat rövidebb élettartam" szokták mondani, viszont a tartósság nem csak ezen múlik. Főleg öregebb gépeknél ahol az olajpumpa sincs már gyári kondícióban előfordulhat hogy a szabályozatlan tartományban (a fordulatszám hiánya miatt) nem alakul ki megfelelő olajfilm pl.a vezérlésnél, vagy neadj isten nem úgy cirkulál az olaj a forgattyús hajtóműhöz és nem alakul ki megfelelő szóró olajzás. Előbb csak kisebb bemaródások, csapágyhibák, fogaskerék, vezérműtengely rétegleválás és hasonló finom dolgok alakulhatnak ki... Lehet azt érezni hol forogja ki magát a motor, 4200-as fordulat még lófing ezeknek a gépeknek, igazából nem emiatt tartózkodok a nagyobb sebességtől hanem mert sok esetben "látni" is szeretnék nem csak elsuhanni a táj szépsége mellett. Viszont unalmas szakaszoknál előfordul néha nálam is amikor a piros tartomány közelébe kergetem a vasat, nem tartósan csak egy kis adrenalin erejéig, mert néha az is kell, akinek nem az hazudik. Az olaj minőségén soha nem spóroltam, a 6ezres csereciklust is mindig betartottam, úgy gondolom ezek után elvárhatom azt is hogy kiénekelje néha a magas C-t is.
Szerintem az kattogna, mert ott van a középső rugóstag alja, és ott van két oldalt egyegy csavar vizszintesen keresztbe becsavarva, és annak a fejeihez ér hozzá a feltartott sztender, legalábbis a mostani állapotában. Ott is lehetne okoskodni valamit, nem tudom
mostantól próbálok aktívabb lenni. de egyébként köszönöm a fényjátékos elismerést, nekem is borzasztóan tetszik
Na de örülök hogy szépen haladsz, a fénytechnikáért külön dícséret!
Nem különösebben bonyolult, szerintem ugyanaz a megoldás van berajzolva Balázs első fotóján is mint ahogy az én motoromnál van megcsinálva.
Értem a célzást, Testvérem, még két hetet adjatok, olyan aktív leszek, le a kalappal. közel már a cél, de még sokat kell dolgozni. van olyan rész, ami még nincs teljesen kész, de már szívesen publikálom:
Laci milyen igaz, ez motor! :)
Egyszerű lenne ha meg tudnám munkálni a fémet. De én se hegeszteni se vágni nem tudok, túl sokat meg nem akarnék rákölteni. Lehet majd a lábtartókonzoltól próbálok hajlítani valamit, de egyenlőre fogalmam sincs. Vagy havernak szólok aki legalább flexelni meg hegeszteni tud.
Írtam hogy alábújtam, mert valahogy le kellett fotózni. Nem gyári az összekötő cső (a karbon dobhoz tartozott) de az nem lényeg, ilyesmibe gondolkodj te is és akkor nem kell tankot leszedni meg szétszerelni az egészet. Ezer megoldás van pl. bilincs, furat, meglévő csavarkötés amit felhasználhatsz a konzolhoz, egyszerű ez a feladat
Alámásztam a motornak, emlékeztem a kialakításra de egyszerűbb ha lefotózom. Be kell méretezni és sokkal egyszerűbb a kiput levenni, mint a vázat hegeszthetővé szedni. Még bilincses megoldás is jó lehet, vagy keresni csavart, furatot, bármit amihez szerkeszteni lehet egy tartónyulványt gumi csillapítós véggel. Szerintem.
Az én motorom a gyári paramétrerek szerint 9500-as fordulatnál adja le a teljesítménye csúcsát, a nyomatékcsúcs pedig kb.egy ezressel van alatta. Ehhez képest a 4200-as fordulat még a felénél sincs, vagyis bőven kíméletes még ha így első hallásra soknak is hangzik. Viszont a tartósan alacsony fordulat se jó a viszonylag nagyobb fordulatú gépeknek, ezt hívják alacsony fordulati terhelésnek. Egyszerűen leírva ha teljes (súly) terhelés közelében (feleség, csomagok, dobozok) használom a motort, inkább hagyom egy kicsit magasabb fordulaton élni és pl.városban ahol esetleg 6.ban még elmenne inkább 5.ben hagyom, vagy ha olyanok a domborzati viszonyok előbb kapcsolok vissza hogy a terhelés mértékének megfelelően kialakuljon a hidrodinamikus kenés. Mint mindenütt itt is valahol középen van az igazság, "magasabb fordulat rövidebb élettartam" szokták mondani, viszont a tartósság nem csak ezen múlik. Főleg öregebb gépeknél ahol az olajpumpa sincs már gyári kondícióban előfordulhat hogy a szabályozatlan tartományban (a fordulatszám hiánya miatt) nem alakul ki megfelelő olajfilm pl.a vezérlésnél, vagy neadj isten nem úgy cirkulál az olaj a forgattyús hajtóműhöz és nem alakul ki megfelelő szóró olajzás. Előbb csak kisebb bemaródások, csapágyhibák, fogaskerék, vezérműtengely rétegleválás és hasonló finom dolgok alakulhatnak ki... Lehet azt érezni hol forogja ki magát a motor, 4200-as fordulat még lófing ezeknek a gépeknek, igazából nem emiatt tartózkodok a nagyobb sebességtől hanem mert sok esetben "látni" is szeretnék nem csak elsuhanni a táj szépsége mellett. Viszont unalmas szakaszoknál előfordul néha nálam is amikor a piros tartomány közelébe kergetem a vasat, nem tartósan csak egy kis adrenalin erejéig, mert néha az is kell, akinek nem az hazudik. Az olaj minőségén soha nem spóroltam, a 6ezres csereciklust is mindig betartottam, úgy gondolom ezek után elvárhatom azt is hogy kiénekelje néha a magas C-t is.