Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor nem véletlen rémlett a 2,4-es motor, akkor még fiatal voltam és örültem hogy akkora motor van a gépben ment az 90-et is csak akkor nem maradt megtakarítás... ja, amúgy ott érezte jól magát 60-70 között
Az UAZ-dobozos ugyanez volt! 2,4-es, és érzéssel 65-körül hajtva 14 litert evett!
Azon gondolkodok biztos hog 2,2-es volt? Nem 2,4-es? Na elbizontalanodtam... nem most volt.
Nekem a Nagisznál volt hozzá szerencsém, egy évig voltam ott karbantartó, azzal jártam alkatrészért, de volt olyan polcos kiegészítője amivel a tojást is én hordtam a keltetőbe
Mikor kezdtem a pályám, olyan zárttal hordtam a kenyeret a boltokba.
Zsuk-ot én is hajtottam egy évig! az zárt volt nem platós, 2,2-es benzines motorja volt, ha óvatosan bántamm vele kijött 14 literből
Az enyém nem volt 3 éves amikor megvettem. De rossz gazdái voltak sokat kellett ezzel foglalkozni. A kihajtás kardano-keresztjeit pl nem ártott havonta zsírozni, a rajtuk levő zsírzó gombbbal.
Viszont lementünk télen a gyerekekkel a Balaton jegére, hadd csúszkáljanak és mikor megunták a meleg autóba ültünk be, mert a benzinkályhát járva hagytam.
A probléma itt is a felhasznált anyagok minőségével volt. A meg lettek hajtva, azonnal hengerfejesek lettek. Jóapám (is) sofőr volt, hajtott Zsuk-ot, Roburt, mind ugyanezzel a problémával küzdött.
Tudom hogy óriási feladat ezeket feltámasztani, de amikor kész van az egy nagyon nagy élmény lehet. Nagyobb mintha restaurálva vennéd meg, ha lenne rá pénzem, időm és megfelelő szerszámaim én élvezettel csinálnám. De ezek hiányában csak néha kiállításokon csodálom őket
Szerintem neki már a módosított hengerfejes volt, Lada karbival, nem tudom az mennyit bírt tartósan.
Laci! Lejárt ezeknek az ideje! Amíg fiatal voltam addig volt türelmem a követ gurítani a hegyre , hogy ahogy felértem azonnal leguruljon.
Akár az elektroncsöves rádióknak, bár egy csoda volt ahogy akár három elektroncsővel lehetett a Kossuthot hallgatni.. És abból az egyik egyenirányító volt!
Szerintem ez volt az:
Nem volt vele semmi baj, csak nem volt szabad 80-nál jobban menni vele nyáron melegben.
Közben megtaláltam Moszkvics 403, volt ennek gyári kék fehér kivitele is, azt hiszem Nyíregyházán láttam egyet a veterán kiállításon. Hú ha még meglenne!
403-as. Valamilyen régi Opel orosz átirata. Sajnos nincs emlékem milyen volt menet közben. A garázsban állt felbakkolva, úgy lett eladva.
Ez se nem Warszava se nem a púpos Wartburg... mi ez Moszkvics?
Szia Laci!
Nekünk ilyenünk volt, de kicsi voltam mikor eladtuk. Nincs semmi emlékem vele.
Szia Zsolti!
Néhány éve elmotoroztam Szolnokra a szoci veteránok találkozójára. Nagy élmény volt, vannak még mindig fanatikusok, láttam Zapit is sőt Moszkvicsot is de olyan állapotban képzeld el kívül belül hogy újkorában nem volt olyan minőségben összeszerelve, a fényezésről nem is beszélve. Ott láttam az egyik szervezőnek a "szoci világ BMW-jét" vagyis egy Lada 1600-at full felújítva, emelt fényezéssel, alufelnivel, sötétítve de ugyanakkor hordozta magán a 80-as évek jegyeit is. Szerettem volna megmutatni de nem találom a képeim között, pedig még valamelyik fórumra fel is töltöttem
Találtam ilyet is és azért van ellen példa is. Nem gondoltam volna.
Szép jó estét Urak!
Nem tudom van-e még záporból legalább mutatóba, vagy elcsámcsogta a rozsda mind.
Ezeket a típushibákat én nem ismerem, az viszont nagyon rendbe volt amelyikről meséltem. Értett hozzá ő is és szerette is szerelgetni, nyaranta lementek vele a Balcsira pedig ide elég messze van.
Az a hangszigetelés aszfaltos filc volt!
Volt itt nem messze az egyik téeszben egy Zápor-bontó, ott vettem még egy réteg hangszigetelést, és azt tettem bele +-ban. de sokat kellett vele foglalkozni , hogy rendben legyen. Még "vezérmű fogaskereket" is cseréltem benne. A kihajtás kardán -féltengelyei is cserélve lettek, igaz azok is a bontóból. De a kaszni az kritikán aluli volt. Szerintem akarattal a legjobban rozsdásodó lemezból csinálták.
Egyik főnökömnek volt Zapija de ez már nagon régen volt, azt az autót még vezettem is, gépészmérnök volt a pasas és ő is kiszigetelte a motort de már nem emlékszem hogy mivel. Neki már a 45lovas kivitel volt aminek nem volt kopoltyúja, annak a V4-es léghűtéses motornak csak kívülről volt fura hangja, belül teljesen elfogadható volt, nem úgy mint a kispolák, abba teljesen felesleges volt a rádió