Szerintem a beépülési km intervallum a lényeg, ha valaki új olajba teszi és lefut 6ezret vele akkor sincs nagy baj, lényeg hogy a friss olaj is legyen üzemmelegre járatva és úgy kerüljön bele a cucc, aztán még alapjáraton ketyegjen 5percet aztán lehet startolni
Kicsit kacifantosan írtam. Szóval én azt mondom, mielőtt Xadora tér rá az ember, hogy a régi olajban legyen még 2000 km. Bele rakni az adalékot, aztán szépen megjarni a kétezret. Utána leengedni, és az előre bekevert gyári Xadot bele rakni.
Ezt én nem így látom Fisi, az adalék szó is rossz szó erre, bár én is úgy használom, másrészt jóval koncentráltabb a 3lépcsőből álló kezelés mintha csak magát az alap Xado olajat használnánk. Van már olyan is ami egy adagban tartalmazza a teljes kúrát, ez egy kicsit drágább. Az viszont jó hogy adott esetben nem kell a kedvenc olajármárkánkat leváltani, mert mindegyikkel keverhető a koncentrált kiegészítő (csak hogy az adalék szót ne használjam).
Nem nagyon tudok belekötni de azért eszembe jutott mégis valami, egyik cimborám CB500-ának teleszkópja furcsa hangot adott, elhozta hozzám és kiderült hogy az egyik telószárban volt egy minimális görbület, menetközben nem volt baj az egyenesfutással de ha ráfogtam az elsőfékre és meglibegtettem a motort a teló alsó holtpontja körül a rugó nekifeszült a szárnak és az adta a rastogó hangot, ezt a próbát még beleteheted és akkor meg is van a Cébé féle Tízparancsolat
Tipikus beállás, Zara akkor ilyen amikor sétálunk és egy másik kutyát meglát, minden izma láthatóan megfeszül és azt demonstrálja hogy ő aztán nem fél senkitől
Igazából már a Xado olajba az adalék is egy felesleges dolog volt Régtől. Régi olajba bele 2000 km el az adalékot, olajcsere utána meg Xado olaj. Ha Xadoval adalékolt olajat használtok akkor koki felesleges még adalékot rakni. Ezt írják a Xado oldalon is. Hogy az adalékolt olaj már fenntartja a réteget.
Én a Zét Fuchs olajjal használom, mert a motorja nagyobb teljesítményű már és abba ezt a hagyományos 10w-40 olajat kevésnek tartom. Ami meg van 10w-60 az drága meg valahol egy olaj szakleirasban azt írták a 10-60 olajokkal vannak gondok.
Így a Fuchs olajba rakom a motorba ajánlott kis fecskendos Xadot úgy minden 3.- ik olajcserekor.
Ezt a 100e km-t említette a boltos fiú is, ezért maradtunk abban, hogy nem muszáj. Ő is rakta az összes autójába, de azt mondta hogy az idén csak a surlódás csökkentő adalékot fogja tenni, bár lehet az se kellene.
Ma voltunk az állatorvosnál is és megkapta az utolsó oltást egyenlőre, illetve a chippet. Innentől kezdve teljes jogú polgára kicsi országunknak.
Beszéltük ezt régebben és arra jutottunk hogy felesleges minden olajcserénél adalékolni, elvileg 100ezret garantál egy 3lépcsős kezelés, úgyhogy még ha nagyon hitetlenek lennénk se lenne indokolt minden olajcserénél, főleg ha az alap olaj is Xado. A tavalyi alig több mint 4ezres olajat én is leengedem, (pedig ebben már benne a harmadik tubus, először tettem kettőt, majd két olajcserénél nem, és ez most a harmadik amiben van) sajnálom is és olyan mintha a fogamat húznák, hiszen alig indítottam a motort télen, sőt 3hónapig abszolut nem, úgyhogy igazából ez csak a hülye szentírásom hogy minden tavaszt friss olajjal kezdek
Szóval az új olajba én se teszek, sőt lehet az aztkövetőbe se, mostmár dolgozzon a cermet.
Közben úgy elmentem megnézni az olajat, hogy meg is vettem. Adalékot nem, mert a boltos srác szerint még most felesleges. Legutóbb Xado olajhoz lett az adalék, most megint ebből az olajból kap, így abban maradtunk hogy nem kell. Várni fogok a cserével az utolsó pillanatig, hogy ne romoljon a motorban (inkább a dobozban avasodjon).
A végére egy kis időjárás jelentés Balázsnak: elborult, a szél se enyhült, szóval olyan nem túl jó. De ez Makón van, Szegeden lehet sokkal jobb is. Vagy nem.
oks ráírom!
Én a Zét Fuchs olajjal használom, mert a motorja nagyobb teljesítményű már és abba ezt a hagyományos 10w-40 olajat kevésnek tartom. Ami meg van 10w-60 az drága meg valahol egy olaj szakleirasban azt írták a 10-60 olajokkal vannak gondok.
Így a Fuchs olajba rakom a motorba ajánlott kis fecskendos Xadot úgy minden 3.- ik olajcserekor.
Ma voltunk az állatorvosnál is és megkapta az utolsó oltást egyenlőre, illetve a chippet. Innentől kezdve teljes jogú polgára kicsi országunknak.
Szóval az új olajba én se teszek, sőt lehet az aztkövetőbe se, mostmár dolgozzon a cermet.
A végére egy kis időjárás jelentés Balázsnak: elborult, a szél se enyhült, szóval olyan nem túl jó. De ez Makón van, Szegeden lehet sokkal jobb is. Vagy nem.