Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szép napot mindenkinek!
Nekem is van olyan ismerősöm aki minden apróságért szervízbe megy, ott már soron kívűl fogadják ő meg örül micsoda kapcsolatot sikerült kiépítenie, az anyagi része nem érdekli mert van miből kifizetni. Azért írtam hogy az ő dolga, olyan nincs hogy mindenért a szervíz a hibás, persze nem védem őket de az elfogult ügyfelet ne akarjuk kitéríteni a hitéből mert csak sértődés lesz belőle.
A Kymco ár-érték arányban nem rossz gépezet, egyik szakszolgálatos kollégám évek óta használja gond nélkül és nagyon elégedett vele, viszont a robogók célközönsége javarészt fiatal kamaszokból áll, ezek úgy ütik hogy arról jobb nem beszélni. Danihoz is járnak fiatal kölykök akikkel beszélgetek néha és hallom miket művelnek, azoknak mindegy milyen márkájú a gép ugyanúgy szétvágják, aztán Apu ad rávalót és mehet a gyilok tovább! Visszagondolva, én megörököltem Apám púpos szimóját amire vettem egy behorpadt "banántankot" hogy újabbnak nézzen ki, a horpadást kinyomkodtam gitteltem és lefújtam "ladapirosra", aztán úgy vigyáztam rá mint a hímestojásra. Igazából később is rákényszerültem hogy magamnak oldjam meg a problémákat de közben ragadt is rám valami, talán ezért se rohangálok szervízbe vagy szerelőhöz ha probléma adódik. Ha viszont szervízfüggő fejjel gondolkodunk (és pénzünk is van erre) akkor két blokkszéthúzás (tömítésekkel, munkaórával stb) helyett inkább választanánk egyet de az legyen alapos, ha pedig az imádott szervízünk azt javasolja legyen főtengely csere akkor arra is rábólintanánk, de ezt mi egyszerű barkács emberek úgy se értjük meg.
Szia!

Sok jót nem hallottál? Néha kukkants be az aprilia robogó topikba, na ott vannak problémák, " jába olasz " motor. Elhiheted nekem, nagyon pöpec kis robogók ezek, 10 éve hajtom, különösebb gond nélkül. Minden évben 5-600 km-s túrákra megyünk velük, Józsi igazolhatja. Ezek is olyan jószágok, hogy meghálálják a törődést, de ha elhanyagolják vagy rosszul bánnak velük akkor megbosszulják. Hiba meg minden motornál előfordulhat a legjobb karbantartás mellett is. Egyébként Azt ajánlottam neki, hogy vegyen egy jó állapotú használtat, de nem tetszett az ötletem.
uh, én a Kymco-ról sok jót nem hallottam, olyat is hogy 5-6 ezer km után ment szét a blokknál valami. PErsze ilyenem sosem volt, látom Neked is 50-es Kymco-d van, szóval nem akarom leszólni, csak azt mondom amiket hallottam fórumokon. Egyébként én abból a 110-ből vettem volna egy ugyanolyan robeszt, és a kettőből összerakok egyet ami jó, ráadásul lesz egy csomó cserealkatrészem ami valószínűleg gyári. Persze ott is tönkremehet valami egy idő után, de hogy pont ugyanaz az alkatrész ami épp cserélve lett az egyikből a másikba, annak talán kevesebb az esélye ;)
Nekem ez a dolog, hogy "ha már szét van szedve a blokk akkor cseréljük a főtengelyt is" eléggé sántít. Persze, akkor már az egész blokkot cseréljük ki kivéve a házat :) Szerintem valamit meg kellett volna mutatni, én is kaptam már olyat, hogy ha már szét van szedve akkor cseréljünk vezérműláncot. Jah, lánc 25e, feszítő 25e, és így megspórolom a szétszedést legközelebb (egyébként kiderült hogy teljesen nem is kell szétszedni). Szóval ez volt 40e km-rel ezelőtt :) Természetesen a láncot nem cseréltem akkor ki.
Jó reggelt!

Ööö, jól gondolod, pedig hidd el előtte felhívtam mire figyeljen, de a végén már megkérdezte tőlem: Minek is foglalkozok vele ennyit? Segíteni szerettem volna, hogy ne vágják át, de ha nem kell nekem aztán mindegy. A gyári kipufogó katalizátoros csak annyit kellett volna csinálni, hogy egy ablakot vágni rajta ahol kifér, a nagy valószínűséggel tönkrement katalizátor és utána visszahegeszteni, lefújni. Amikor elmondta, hogy leadta a kipufogót a vasgyűjtőbe, majdnem lefordultam a székről. Újonnan 100 000 Ft körüli összegbe kerül a gyári kipufogó ezekhez a kis robogókhoz. Tudod itt azért tényleg felmerül a műhelyek szerelőinek hozzáállása is, szólhattak volna, hogy nem kellene kidobni, de inkább megvetették vele az újat. Igaz az nem gyári csak valami más kipufogó.
Megnéztem többször is, de ez tényleg nem egy kutya
Megkezdtem ma a javasolt kúrát kicsit mintha jobban vónék, ahogy a bakter mondta vala, miután hóna alá szorította a hagymát
Ja és a háttérképem se kutya bár az nem új, legalább két éves
Érdekes gondolatvilága lehet a kollégádnak, egyik részről lecseréli felületi rozsda miatt a kipufogót és horribilis összeget hagy a szervízben, ugyanakkor spórol az olajon...
A kipufogó ára szerintem vetekszik a főtengelyével, ha nem több! Az én kis 30-éves robogómhoz egy bontott (ránézésre csupa rozsda) több mint egy tizes lett volna, emiatt is vágtam inkább szét és takarítottam ki a sajátját, az volt a szerencsém hogy a rezonátor kúp egyben volt és csak a hangtompító részt kellett újra szerkeszteni. Egyébként ha a kollégád motorjának hengerfeje és a kipuf. nyillás is merő lerakódás volt akkor gondolom a kipufogó is tele volt rendesen. A szervízdíjakon nem kell meglepődni, én is járok szervízbe de csak azért mert a céges flottát oda kell vinni, viszont van lehetőség árajánlatot kérni és akkor nincs túl nagy meglepetés, ha pedig beválalta akkor az az ő szíve joga, sajnos ahhoz hogy egy szervíz megfelelő hasznonnal dolgozzon szüksége van madarakra is
Lehet hogy az ismerősöd sem bánt a legkörültekintőbben a kis robival, de szerintem a szerelő se volt teljesen korrekt. Véleményem szerint egy ilyen összegű javításnál minden fellelt hibát meg kellene mutatni a tulajnak. Valami alapján ő is rossznak ítélte a főtengelyt, a kipufogót. Ott mérni kellett, amit meg kellett volna mutatni és majd a tulaj ezek tudatában dönt. Én nagy ritkán bütykölök itthon ismerősöknek, de mindent megmutatok és egyeztetünk, hogy ne legyen meglepetés.
Csak érdekességképpen egy friss hirdetés: http://www.kepesmotor.hu/kymco...

Az enyém is túl van huszonpárezer km-n, de eddig egy sajátkezűleg kivitelezett dugattyúcserén esett keresztül a batár. A gyűrűtörést nagy valószínűséggel a nem megfelelő olaj használata okozta. Ásványi alapú Mannol olajat használt, gondolom nem véletlenül írta elő a gyártó a szintetikus olaj használatát. mellette meg megvallotta, hogy már mindenféle olajat öntött szegény pára torkába. Azt mesélte, hogy a szervizben a szerelő elmondása szerinta hengerfej és a kipufogó nyílás tiszta fekete volt a sok lerakódott koromtól. A gyári kipufogót leadta a Méh telepen, mert felületi rozsdás volt. Mondja még vagy elég volt a szörnyűségekből?
Szia!

Kapaszkodj meg, leírom mennyibe fájt neki ez a kis motor generál: 110 000 Ft.

A rendelés egyelőre áll, de megoldjuk, ha mégsem szólok. A bukszám most nem akarja, nagyon gyenge hónap áll mögöttem a cégnél.
A hajtókar felső része vajon mennyire kopott, sokszor kevés a csapszeget és a tügörgőjét kicserélni mert nem csak az kopik hanem a hajtókarban a fészek is. Akkor lenne inkább gyanús ha a szervíz nem adta volna oda a főtengelyt.
Szia! Azért az ne felejtsük el mielőtt rosszra gondolnánk, hogy 30ezer nem kevés egy ilyen kismotornak. Mi megbütyköljük itthon -egy gyűrűtörés után- elvisszük fúratni a hengert ha szükséges és veszünk bele túlméretes dugót nincs más költség, aki viszont szerelőhöz viszi mindenért fizet, vegyétek figyelembe a munkaórák számát is, főleg ha mondjuk 10ezer km múlva pont a főtengely hibája miatt kellene megint széthúzni, ebben az esetben talán hosszabb távon jobban megéri egy alapos felújítás.
Rendeléssel boldogultatok vagy segitsek revitalizálóval kapcsolatban?
Üdv!

Köszönöm a hozzászólásokat, fotókat. Meg van a teljes szerviz leírás, abban bent van a mérés mikéntje és a tűrések is. Mindenképpen el szeretném vinni egy ellenőrzésre, de mint mondtam első ránézésre át****** a munkatársamat.
És még egy kép az ellenőrzésről.
Azért egy ilyesmi ellenőrzés nem árt neki. Szerintem egy szakos műhelyben ez nem okoz gondot. Ha minden a tűrésen belül van, sajnos átbaszarintották az ismerősöd, Neked viszont lett egy jó főtengelyed.
"Üzletemberek"!
Eladtak jó pénzért egy + főtengelyt is.
De ha tényleg nem rossz a régi akkor remélhetőleg a most betett "új" sem az!? Csak azt nem értem megéri azért a pénzért a butaság?
Fogd a kezedbe a főtengelyt a hajtókarnál fogva, úgy, hogy a dugattyúcsapszeg szeme a markodban legyen . Majd a főtengelyt tartó öklödre üss rá a másik öklöddel és ha nem koccan a hajtókarszem a főtengelyen akkor az a darab jó. Csak ehhez a próbához érteni kell. De remélem Te megtudod csinálni.
Jó reggelt!

Tegnap egy munkatársam elhozta a nemrég szervizben felújított robogójának ( Kymco Vitailty 50 ) gyári főtengelyét. Kb. 30 000 km-t futott a motor eddig és gyűrűtörés miatt lett javítva. A szervizben azt mondták neki, hogy ha már szétszedik a motort ki kell cserélni a főtengelyt is. Első ránézésre ennek a főtengelynek nincs semmi baja, persze meg kellene mérni, de a hajtókar egyáltalán nem lóg. Oldalirányban is valami nagyon pici elmozdulása van ( alig érzékelhető ), hosszirányban pedig semmi, tekergettem is , de úgy is passzentos. Lehet átvágták? Keresek a közelemben valami szakműhelyet és elviszem ellenőrizzék.
Szekeres élményem volt még nekem is.
Ja az unokák... a nagyobbik fiamat még én is elég ritkán látom, nem hogy a Mama.
Igazad van! Egyébként igyekszem nem elhanyagolni, bár ő olyan ha mindennap mennék azt is keveselné Nagyon modern amúgy, mindig kérdezi van-e új motoros galéria, olyankor leültetem a gép elé és lapozgatja. Még a 250-es ETZ-vel Debrecenbe is elvittem a nagy piacra, mert nekünk nem volt kocsink csak akkor lett amikor levizsgáztam, előtte Apámnak púpos szimója volt, azzal jártak vagy busszal Azt mondta most is szivesen felülne a Csühösre mögém, csak már nem tud
Tudod , most már nem az van, hogy az is óriási dolog ha elmentünk busszal a városba 17 km-re, vagy apám feltett a szekérre a búzászsákok közé malomba menet! De azért látogasd meg néha, mert Ő nem tud az ezres Hondára pattanni! és főleg az unokáit biztasd erre!
mert szerintem őket még nálad is jobban hiányolja!
Sajnos nagyon rászoktunk a technika segítségére. Régen nem okozott gondot felpattanni a drótszamárra, eltekerni mamáékhoz, beszélgetni egy jót, vagy elugrani egy haverhoz. Most leülünk a gép elé, előkotorjuk a zsebből a telefont. Régen levelet, képeslapot írtunk, most sms-t, email-t, chat-elünk, lájkolunk stb, stb.
Szóval látogasd meg sűrűbben anyukádat. Én is szeretném, de már sajnos nem tehetem.
Sokak szerint a motorozás is az, viszont mindenben lehet találni valami szépet!
Jó estét kívánok!
Mekkora baromságnak tartottam ezt a ma divatos modern népi aforizmát ami így szól: "egészség legyen és térerő"
Egészen máig, ugyanis kicsiny falum teljesen elszigetelődött, vélhetően egy átjátszó állomás meghibásodása miatt, se mobilnet de még telefonálni se tudtam... legalábbis itthon és ez tartott egészen este fél 9-ig. Még szegény Anyámat is meglátogattam aki ezzel fogadott "csak nem elromlott a telefonod kisfiam, hálistennek mert legalább látlak!"
Ezen azért kicsit elgondolkodtam...
Megnéztem , de néhány dolog félelmetes!
Szia Józsi! Olvasd el a maileket, küldtem néhány szakmai szempontból érdekes videót