Belemélyedtem egy kicsit ebbe, még ma reggel is a kávé melett olvasgattam, bár a net is olyan hogy bárki bármit írogathat mert igazából nincs aki kontrolálja. Csak rajtunk múlik mit hiszünk el belőle. Az ellenállások amiket árulnak kinai vagy nyomonkövethetetlen eredetüek, darbonként ezer Ft környékén. Ráadásul ez a krampusz (canbus) rendszer olyan, hogy nem igazán tetszik neki ha beleavatkoznak az ő uradalmába. Több helyen olvastam azt is hogy amellett hogy meghülyíti a rendszert akár még tűzveszélyesek is lehetnek az utólagos megoldások, hiszen azt a teljesítmény el kell fűteni valahol. Szépen rá van rajzolva az ellenállás érték a terhelő ellenállásokra de ha utána számol az ember akkor rájön hogy az úgy nem igazán jön ki, szabvány jelölést ráadásul nem mind tartalmaz, ha meg igen akkor is kétségeim vannak felőle. A rendszer induláskor áramot hajt át az ellenörző pontjain és aszerint küldi a hibát, a led először szakadást mutat amig az indulási feszültsége kialakul, ezzel szemben a hideg izzó az első pillanatban rövidzárként viselkedik, legalábbis a nagyon gyors és érzékeny can rendszer ezt állítólag így érzékeli. A legbugyutább módszerrel lehet ezt kivédeni, párhuzamosan kötsz a led-el egy olyan izzót amilyen a rendszerben volt eredetileg, olvastam olyat hogy lezsugorcsövezték az izzót és azt kötötték a led-el párhutamosan... na én ebből nem kérek! Tegnap még az esti próbánál lelkes voltam, de most hogy egy kicsit tisztábban látom (bár még vannak homályos részek) úgy döntöttem nem háborgatom a gyári rendszert és visszaállítottam az eredeti izzószálas megoldást. A hibajel megszünt, esetleg még hideg fényű +20% fényerejű H7-es halogént kipróbálom a tompítottba, de ettől messzebbre nem megyek. A ledes helyzetjelzőt átrakom a motorba, sőt még további terveim is vannak, mert a hagyományos rendszer sokkal nagyobb szabadságot enged. Az autónál vannak olyan fejlett rendszerek amelyek még a hibajelzásen kívűl más problémákat is produkálnak, nálam ilyen nem volt, de a folyamatos sárga hibajelzéssel a műszeregység kellős közepén (ami a képen is látszik) én nem tudnék együtt élni.
Nehogy valaki testre tudja szabni, mert akkor nem venné meg az újat kb. Vagy valami ilyesmi. Autónál ez nem is gond. Motornál a kis 5-14 Ah-s akku miatt már inkább.
Esetleg ezek a konstansok általában változtatható paraméterek. Mint ez az 5w. Egyik ismerősöm OBDn keresztül valahogy átallitotta azt a paramétert h a rövid index ne 3 villogas legyen hanem 1. Ha változtatható, akkor talán ilyen módon az 5w-ot is át lehet írni vhogy 1-re.
A programot csak úgy lehetne megtanitani hogy a forraskodot atirjak és újraflashelik az kompjutert. Ha van valami programfrissites azt megcsinaljak szervizben úgy hogy nem is tudsz róla. De a gyártó hülye lesz kiadni a kódját, csak a ledes izzokra pedig nem csinál frissítést. Mivel ő nem tudja felismerni h mi van benne, csak azt h 5wot vagy 1wot fogyaszt. Így csak az egyikre állítják be, ami nyilván az 5w. Amit lehet tenni az az amit irtatok. H atverni a programot :)
Nem hiszem el, hogy nem lehet megtanítani azt az "okos" kódot, hogy felismerje a Led-et. Illetve a kevesebb áramfelvétellel 'megáldott' ledes lámpát. Most a villamos mérnökökön a sor. mert nem is a led-es lámpa kevesebb fogyasztása, hanem a kb. 10 x-es élettartama a lényeg.
dejó, hogy él a fórum :) Na akkor énis boldog újévet mindenkinek!
Olvastam itt, hogy Laci kapott led-es fényforrást Józsitól. Node egyébként azt nem tilos? Én úgy emlékszem, hogy van valami szabály arra, hogy úgynevezett "led-izzót" nem szabad rakni autóba meg motorba. Na lehet, hogy a helyzetjelző kivétel, illetve a plusz fényforrások (pl lökhárítón).
A CAN rendszerekhez: alapból 3 drót kell (CAN High, CAN Low, Ground), azért tudom mert ezzel foglalkozom :) Igaz szoftveres szinten, de egyszer pl kódoltam egy kipufogógáz-átlátszóság mérőnek a szoftverét úgy, hogy a korábbi sima soros átvitel helyett CAN-en küldözgesse ki az adatait. Annyira egyébként nem értek hozzá, pedig CAN-ből kéne előadást tartanom valamikor a közeljövőben :)
Szóval az igaz, hogy szól mert kiégettnek érzékeli a kompjuter (ECU). Viszont ki lehet üttetni ezeket a kódokat, és ki is lehet olvasni. Habár ha kiégettnek látja, akkor valszeg elég hamar megint jelezni fog a lámpa.
EGyébként van olyan Bluetoothos OBD olvasó, amit rácuppantasz az autó OBD csatlakozójára (általában kormány alatt,a sebváltó felé), és telóval csatlakozni tudsz rá. Vannak erre ingyenes meg fizetős alkalmazások, amivel ki tudod olvasni hogy miért világít pl a checkengine, és egyes hibákódokat ki is tudsz ütni. Pl szerintem ilyet, hogy világít hogy kiégett a lámpa, simán. Csak valószínű az vissza is jön :)
EGyik kollegámnak van ilyen mert valami androidos alkalmazást fejlesztett vmi demo autóhoz, és kipróbáltuk egy ismerős kocsiján, és tökjól mutatta az aktuálsi motorfordulatot, mindenféle adatot. eBayen rendelte valami 4-5e forintért :)
Megnéztem most a sötétben is Józsi, nagyon állat!
Szerintem megéri szarakodni az ellenállással, ha elmegy a tompított emellett még haza is lehet jönni
Debrecenben biztos találok valami normális szaküzletet, ha meglesz a megfelelő ellenállás majd beszámolok róla.
Ja és veszek a Csühösbe is ebből az új fényességből
Nekem csak egy sima bicska kellett a dógozós tarisznyába... végülis arra meg jó, megvan már 2-3 éve. Csak amikor ugyanazt megláttam ötöd áron egy kicsit fura volt szembesülni az árkülömbözettel.
Az semmi! Én anno CRKT ( Carson design ) nagy dizájnos kést vettem 18000 Ft-ért és kiderült, hogy a pengéje " lekvár ".
Viszont cserébe nagyon látványos.
Nem értek ehhez, azt hittem jó ár amit adok érte, de már itt ott rozsdásodik a pengéje, amit 500-ért láttam ugyanúgy nézett ki, sőt még a tokja is. Szerintem átcsesztek, nincs mit szépíteni rajta.
De ott lehet, hogy a két penge anyagminősége közt van néminemű eltérés. Vagy nem.
Azt megfigyeltem kis hazánkban, hogy amikor arról van szó, hogy én dolgozok, akkor nagyon faszán, hibátlanul, gyorsan kell csinálni, az ügyfél legnagyobb elégedettségére.
De ha én veszek valamit, vagy konkrétumot, vagy szolgáltatást, akkor bizony sokszor messze nem ezt kapom. Ha pedig reklamál az ember, még nekik áll feljebb. Érdekes.
Nekem, miután sikerült megcsúsztatni a motort, az indexlámpa is igen hiányos lett, elkopott belőle vagy 1 cm. Így most ledes lesz, relé cserével együtt, mivel már tavaly beszereztem, bár akkor még a kutyával való találkozás nem volt betervezve.
Olvastam itt, hogy Laci kapott led-es fényforrást Józsitól. Node egyébként azt nem tilos? Én úgy emlékszem, hogy van valami szabály arra, hogy úgynevezett "led-izzót" nem szabad rakni autóba meg motorba. Na lehet, hogy a helyzetjelző kivétel, illetve a plusz fényforrások (pl lökhárítón).
A CAN rendszerekhez: alapból 3 drót kell (CAN High, CAN Low, Ground), azért tudom mert ezzel foglalkozom :) Igaz szoftveres szinten, de egyszer pl kódoltam egy kipufogógáz-átlátszóság mérőnek a szoftverét úgy, hogy a korábbi sima soros átvitel helyett CAN-en küldözgesse ki az adatait. Annyira egyébként nem értek hozzá, pedig CAN-ből kéne előadást tartanom valamikor a közeljövőben :)
Szóval az igaz, hogy szól mert kiégettnek érzékeli a kompjuter (ECU). Viszont ki lehet üttetni ezeket a kódokat, és ki is lehet olvasni. Habár ha kiégettnek látja, akkor valszeg elég hamar megint jelezni fog a lámpa.
EGyébként van olyan Bluetoothos OBD olvasó, amit rácuppantasz az autó OBD csatlakozójára (általában kormány alatt,a sebváltó felé), és telóval csatlakozni tudsz rá. Vannak erre ingyenes meg fizetős alkalmazások, amivel ki tudod olvasni hogy miért világít pl a checkengine, és egyes hibákódokat ki is tudsz ütni. Pl szerintem ilyet, hogy világít hogy kiégett a lámpa, simán. Csak valószínű az vissza is jön :)
EGyik kollegámnak van ilyen mert valami androidos alkalmazást fejlesztett vmi demo autóhoz, és kipróbáltuk egy ismerős kocsiján, és tökjól mutatta az aktuálsi motorfordulatot, mindenféle adatot. eBayen rendelte valami 4-5e forintért :)
Szerintem megéri szarakodni az ellenállással, ha elmegy a tompított emellett még haza is lehet jönni
Debrecenben biztos találok valami normális szaküzletet, ha meglesz a megfelelő ellenállás majd beszámolok róla.
Ja és veszek a Csühösbe is ebből az új fényességből
Viszont cserébe nagyon látványos.
Azt megfigyeltem kis hazánkban, hogy amikor arról van szó, hogy én dolgozok, akkor nagyon faszán, hibátlanul, gyorsan kell csinálni, az ügyfél legnagyobb elégedettségére.
De ha én veszek valamit, vagy konkrétumot, vagy szolgáltatást, akkor bizony sokszor messze nem ezt kapom. Ha pedig reklamál az ember, még nekik áll feljebb. Érdekes.