Érdemesebb az árgépet megnézni, van különbség. Az olyan mint az enyém darabonként 485Ft. A legalsó terméknél azt írja canbus nál csak ez használható, 690 az ára ez vajon ellenállás nélkül is csereszabatos Utána kell még ennek olvasni link
De éppen a nagyobb fogyasztás elkerülése miatt tesz az ember ledet! De azért van a fejünk, hogy megoldjuk a dolgokat! Nem azért , hogy legyen mire bukót tenni!
Már van ledes index-hez is relé dögivel. Én majd azokat fogom kicserélni a nyáron, mert nagyon lekapja a feszt. érdekes módon az Ángilus Triumpf 900-on gerjesztett generátor van, a fogyasztók bekapcsolására feszültség meg se rezzen.
Nyilván a motorod még a hagyományos rendszerrel készült, semmi hókusz-pókusz, míg az autód már nagyobb kontrollal bír. Mindkettő jó a maga módján. Néztem az árakat Józsi linkjében, elég húzósak.
Ketté kell választani a régi rendszert és az újat, a réginél terhelő ellenállás kellett mert pl. nem működött volna az indexrelé. Az újnál a rendszert kell "becsapni" egy illesztő ellenállással, aminek nem is biztos hogy a névleges teljesítménye van feltüntetve hanem ami helyére illeszted a led-el. Az én motoromhoz is simán illeszteni tudom a helyzetjelzőt mert nem fogja érzékelni a kisebb teljesítményt mint a Can-Bus nál, viszont az indexek helyre már kell a terhelő ellenállás a relé miatt.
Most megnézem elinduláskor és megálláskor. de mondom meg kell nézni a relé belsejét és átalakítani, hogy a led jóval kisebb áramát is érzékelje. A figyelő-ellenállást kell nagyobbra venni azt hiszem, így csípőből. Kb. úgy műkszik mint egy voltmérő. Ha a rendes égő van benne, akkor annak az árama miatt az ellenálláson nagyobb jel jön létre. Ez nem can-bus Laci.
Józsi, Te a motorodnál is kicserélted a hagyományos izzókat ledesre. De ha ilyen terhelő ellenállásokat kell beiktatni a rendszerbe, nem sokat csökken a generátor terhelése. Mondjuk a láthatóság lényegesen jobb.
Elvileg 5W/3 Ohm, de majd körbejárom én ezt jobban. Van külön nappali menetfényhez is és szakaszosan üzemelő 21W-os izzók helyére 40W/10 Ohm -18W tényleges fogyasztás.
Laci én tudom a Can-bus rendszer hogy működik. nincs egy köteg vezeték, csak egy-kettő, és a rajta haladó vezérlőjel hatására gyullad ki a megfelelő lámpa! (majdnem "izzót" írtam.) Gondolom akkor az ellenálláshoz a can-bus áramkör is hozzá van téve.
Ez a Can-Bus rendszerű autókhoz kitalált terhelés imitáló ellenállás. Vagyis olyan rendszerhez találták ki amelyek kiéget izzót jeleznek vagy akár le is kapcsolják a hibásnak vélt szakaszt a lecsökkent áramfelvétel miatt. Ezeket párhuzamosan kell bekötni az adott foglalathoz, gyors csatija van így a vezetéket se kell emiatt elvágni.
Biztos nem rossz dolog ha ellenőrzi a rendszert a gép. Én volt amikor műszaki vizsgán tudtam meg, hogy az egyik oldali hátsó helyzetjelző nem világít. Még jó hogy oldalanként kettő izzó van.
Hát igen, nekem ma elkezdődnek a dolgos hétköznapok. Jó a rosszban, hogy csak egy éjszaka lesz most, és majd hétfőtől délelőtt. Ha belegondolok abba, hogy volt aki már ma reggel ment,...... nem irígylem kicsit sem.
Jó dolog ez a visszajelzés, engem már többször figyelmeztetett, figyeli az összes világításért felelős fogyasztót, mondjuk azt én se gondoltam hogy a kis 5w-os helyzetjelzőket is.
Találtam a neten kimondottan erre a célra terhelés imitáló ellenállást, egy 3 Ohm 5W-os nekem pont elég, mert a két helyzetjelzőt egy körön figyeli a kompi és akkor nem jelzett amikor az 1W-os Led és a hagyományos 5W-os izzó volt rajta.
Kitartást Neked az éjszakai műszakhoz!
link