Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Érdemesebb az árgépet megnézni, van különbség. Az olyan mint az enyém darabonként 485Ft. A legalsó terméknél azt írja canbus nál csak ez használható, 690 az ára ez vajon ellenállás nélkül is csereszabatos Utána kell még ennek olvasni
link
De éppen a nagyobb fogyasztás elkerülése miatt tesz az ember ledet! De azért van a fejünk, hogy megoldjuk a dolgokat! Nem azért , hogy legyen mire bukót tenni!
Nem iszom nem dohányzom már a szép lányokat sem igen látogatom a soron, így fusssa!
Már van ledes index-hez is relé dögivel. Én majd azokat fogom kicserélni a nyáron, mert nagyon lekapja a feszt. érdekes módon az Ángilus Triumpf 900-on gerjesztett generátor van, a fogyasztók bekapcsolására feszültség meg se rezzen.
Nyilván a motorod még a hagyományos rendszerrel készült, semmi hókusz-pókusz, míg az autód már nagyobb kontrollal bír. Mindkettő jó a maga módján. Néztem az árakat Józsi linkjében, elég húzósak.
Ketté kell választani a régi rendszert és az újat, a réginél terhelő ellenállás kellett mert pl. nem működött volna az indexrelé. Az újnál a rendszert kell "becsapni" egy illesztő ellenállással, aminek nem is biztos hogy a névleges teljesítménye van feltüntetve hanem ami helyére illeszted a led-el. Az én motoromhoz is simán illeszteni tudom a helyzetjelzőt mert nem fogja érzékelni a kisebb teljesítményt mint a Can-Bus nál, viszont az indexek helyre már kell a terhelő ellenállás a relé miatt.
Ezt én tudom, úgyhogy szerintem Zsoltinak írtad
Most megnézem elinduláskor és megálláskor. de mondom meg kell nézni a relé belsejét és átalakítani, hogy a led jóval kisebb áramát is érzékelje. A figyelő-ellenállást kell nagyobbra venni azt hiszem, így csípőből. Kb. úgy műkszik mint egy voltmérő. Ha a rendes égő van benne, akkor annak az árama miatt az ellenálláson nagyobb jel jön létre. Ez nem can-bus Laci.
Akkor nem én emlékeztem rosszul! Ellenben nem rossz elgondolás, hogy a hátsólámpának van visszajelzője.
De nekem kevesebb lett de nem veszek tudomást a hibajelzésről. Majd nyáron kikeresem mit lehet tenni, hogy a hibajelzés érzékelje a LED-et is!
A Hondácskán a féklámpának és a hátsó világításnak van hibajelző lámpája! De hadd világítson.
Mintha azt írta volna korábban, hogy nála is jelez valamit. Lehet én értettem félre valamit.
Józsi motorjánál nem kell. Az enyémnél se. Sőt, a Tiednél se. Már ha raksz ilyen ledes fényforrást.
Józsi, Te a motorodnál is kicserélted a hagyományos izzókat ledesre. De ha ilyen terhelő ellenállásokat kell beiktatni a rendszerbe, nem sokat csökken a generátor terhelése. Mondjuk a láthatóság lényegesen jobb.
Elvileg 5W/3 Ohm, de majd körbejárom én ezt jobban. Van külön nappali menetfényhez is és szakaszosan üzemelő 21W-os izzók helyére 40W/10 Ohm -18W tényleges fogyasztás.
Igen ez egy nagy teljesítményű ellenállás hűtőbordára is szerelhető. nem is árt neki.
Így van, van itt egy jobb kép a késes csatikról amelyeket párhuzamosan csiptetsz a fogyasztóra:
Laci én tudom a Can-bus rendszer hogy működik. nincs egy köteg vezeték, csak egy-kettő, és a rajta haladó vezérlőjel hatására gyullad ki a megfelelő lámpa! (majdnem "izzót" írtam.) Gondolom akkor az ellenálláshoz a can-bus áramkör is hozzá van téve.
Ez a Can-Bus rendszerű autókhoz kitalált terhelés imitáló ellenállás. Vagyis olyan rendszerhez találták ki amelyek kiéget izzót jeleznek vagy akár le is kapcsolják a hibásnak vélt szakaszt a lecsökkent áramfelvétel miatt. Ezeket párhuzamosan kell bekötni az adott foglalathoz, gyors csatija van így a vezetéket se kell emiatt elvágni.
Csak viccből mondtam!
Laci! Az a 3 ohm nem kevés? Mert 12V-on a 3 W = kb 0,26A Ennyi amper pedig kb. 30 Ohmos ellenálláson folyik keresztül. Elnéztél valamit.
Biztos nem rossz dolog ha ellenőrzi a rendszert a gép. Én volt amikor műszaki vizsgán tudtam meg, hogy az egyik oldali hátsó helyzetjelző nem világít. Még jó hogy oldalanként kettő izzó van.
Hát igen, nekem ma elkezdődnek a dolgos hétköznapok. Jó a rosszban, hogy csak egy éjszaka lesz most, és majd hétfőtől délelőtt. Ha belegondolok abba, hogy volt aki már ma reggel ment,...... nem irígylem kicsit sem.
Jó dolog ez a visszajelzés, engem már többször figyelmeztetett, figyeli az összes világításért felelős fogyasztót, mondjuk azt én se gondoltam hogy a kis 5w-os helyzetjelzőket is.
Találtam a neten kimondottan erre a célra terhelés imitáló ellenállást, egy 3 Ohm 5W-os nekem pont elég, mert a két helyzetjelzőt egy körön figyeli a kompi és akkor nem jelzett amikor az 1W-os Led és a hagyományos 5W-os izzó volt rajta.
Kitartást Neked az éjszakai műszakhoz!
A kutyát attól jobban féltem minthogy kísérleti állatként bánjak vele, inkább gyűjtök egy kis bátoságot és kipróbálom magamon.