Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv Urak,

a napokban nem nagyon voltam, de elolvastam az összes irományotokat!
Először is gratula Lacinak a vételhez, 20-ért egy járó motorú robesz, szerintem elég jó. És lehet majd rajta bőven szerelgetni., legalább nem fogsz unatkozni.
Szerintem valami ilyesmit csinálj belőle (kb 0:30-tól ). Igaz ezek 3 kerekűek, de szerintem jól nézne ki egy ilyen visszapillantó rendszer a robin is, és meg a kocsik között sem férnél el .
Egyébként a képek alapján, nagyon szépnek néz ki a festése. Nem tűnik 43ezret futottnak.
Én is tavasszal szereltem egy kb ekkora méretű kis méregzsákot, emlékeztek aminek karburálási hibája volt, el volt tömődve. Akkor kipróbáltam, és hát elég félelmetes egy jószág. Túl könnyen kanyarodik, és könnyen dől el :). Olyan kis picike kerekei vannak, hogy a kis kátyúkat is kerülni kell, mert beleállsz. Viszont az a kis dög úgy felgyorsított 85-re alattam (kb 90 kiló), hogy csak néztem. Persze a térdem miatt nagyon nem tudtam kanyarodni, de hát mikor kanyarodtam, akkor szinte meg kellett állni, annyira bizonytalanul mentem vele.

A leveleddel pár hozzászólással lejjebb, abszolút egyetértek, és szerintem mindenki sajnálja, hogy így alakult.

Szombatig használtam a motort egyébként, az akksival nem volt egyáltalán gondja, most már a családi háznál van a garázsban. Még nem foglalkoztam vele mert esett az eső, de most nem is nagyon fogok tudni, mert jön a fagy. Majd le szeretném mosni, meg akksit megvizsgálni, hogy nem fogyott-e belőle folyadék. Nagyon remélem hogy egy hét alatt nem. Most egy jó darabig pihenőn lesz, mert dec.21.-én műszaki is lejár, és ahhoz hogy műszakizzam, kellenek első fékbetétek, és egy kipu javítás. Szóval csak tavasszal. Vagy februárban! :)
Vélhetőleg az előző tulaj nem égette ki és olyan szinten lehet tele-főleg ha kíméletesen hajtották-hogy alig szelel. Én már kénytelen voltam szétvágni és úgy kiégetni robogó kipufogót. Utána szépen össze lett hegesztve, lefestve és senki meg nem mondta hogy bontva volt. Én is írtam, hogy motorikusan rokon a Mint-tel, viszont valószínű a kaszni nem egyezik semmiben. De ha annyira nem sürgős, talán még találsz is hozzá cuccokat.
Nem könnyű hozzá alkatrészt szerezni mert nagyon ritka, pont emiatt is tetszik. Rokoni kapcsolatban van a Mint-el ami ránézésre is hasonló, a motorjuk viszont ugyanaz, pl. a gyűrűket a rendeléshez képest másnapra már meghozták az előző tulajnak. A kipu egyre gyanúsabb, bár ma nem foglalkoztam vele de láttam, hogy álló helyben is lecsöppent belőle az olajsár. Lehet az a baja és gyűrűzni is felesleges volt. Egyelőre csak indexbúrát néztem hozzá a többivel egyelőre nem foglalkozok, száraz helyen áll, enni nem kér majd szépen felújítom aprólékosan, sőt még az is lehet hogy megtartom.
Ügyes voltál és biztos nem volt rossz vétel annyiért. Az hogy alkatrészt mennyire könnyű vagy éppen nehéz beszerezni nem tudom. Azt hiszem a google-hoz kell fordulj segítségért, mert ezekhez nem árulnak minden sarkon alkatrészt. Persze majd én is nézelődök, talán ha ketten nézzük, kevésbé kerüli el a figyelmünket.
Köszönöm, úgy éreztem ennyivel még tartoztam és ha így is marad könnyebb lesz elfogadni.
Más, nézegettem ma alkatrészeket mert törött a bal hátsó index a kis kávédarálón. Ma raktak fel egy ugyanolyat, ránézésre több rajta a sérülés és mégis 50ezer az ára, én végül 20-ért hoztam el a 25 helyett
link
Teljesen egyetértek a soraiddal.
Egy régi ismerősnek
Ezt a levelet már megfogalmaztam párszor, de végül a "hozzászólás elküldése" helyett kiléptem a fórumból. Mostanában akárhányszor írok ide, mindig az eszembe van egy régi ismerős és valamiért nem érzem jól magam ilyenkor. Visszaolvastam és számtalanszor átgondoltam mi adhatott okot a félreértésre, de csak sejtéseim vannak. Másrészről azt gondolom, hogy nem úgy korrekt valami ha közöljük a tényt, hanem ha kiderül az oka is. Jár az agyam folyamatosan és megrémít ha arra gondolok, hogy ne adj Isten valami súlyos dolog van a háttérben (betegség, munkahely elvesztése stb) ami bármelyikőnkel előfordulhat... ilyenkor belém is nyilal, talán mégis telefonálnom kellene. Aztán látom mégsem teljes az elzárkózás mert ismerős nicknévvel találkozok egy másik fórumon ami ráadásul szerintem méltatlan ahhoz az emberhez. Azt is leírom mi motivált amikor hozzáfogtam ezekhez a sorokhoz, még februárban én is hoztam egy ilyen döntést egy másik fórumon, igaz annak az okát mindenki tudta. Egy ellentétet nem tudtam lekezelni és inkább én léptem le mert biztos voltam benne, hogy akinek fontos vagyok az ezután is megtalál és én is megtalálom őket a fórumon kívül. Lehet ha én is kaptam volna egy ehhez hasonló hozzászólást akkor visszatértem volna valamilyen szinten, de én nem kaptam és már azóta el is felejtettek, kivétel azok akikkel más úton azóta is ápoljuk a kapcsolatot. Ami viszont itt történt afelett nem tudok napirendre térni, egy ideig vártam, de most már nem várok telefonhívást, sőt inkább kérem is hogy ne, mert igazából nem tartozik itt senki magyarázattal és én sem szeretném erőltetni az udvariaskodást. Ahhoz viszont túl hosszú volt ez az ismerettség hogy ennyibe maradjon. Át kellene gondolni, itt nem kérdezné senki mi volt a csend oka, egyszerüen csak örülnénk ha maradna minden a régiben, ezt szerintem a többiek nevében is írhatom. Nem könnyű az első lépés, nekem se könnyű most írni erről, de valahogy így kezdődött évekkel ezelőtt is amikor megírtunk ide az első hozzászólást, csak akkor még ismeretlenként. Azóta viszont eltelt pár év aminek tartalma is volt és azt nem lehet csak úgy elfelejteni, lezárni, legalábbis nekem nem olyan egyszerű. Remélhetően minden nehéz időszak elmúlik egyszer, mi itt vagyunk és várunk ezután is.
Nem bonyolult szerkezetek, ebben is rejlik a megbízhatóságuk. Neked meg végképp nem megoldhatatlan feladat.
Köszönöm!
Talán nem lesz nagyobb kihívás mint amikkel eddig találkoztam a motoros pályafutásom során.
Javaslom majd ennek a tanulmányozását, ill. letöltését. Ha véletlen nem boldogulsz a leszedésével, szólj, nekem megvan és átküldöm. Sok hasznos dolog van benne. Működésre és felépítésre vonatkozó részek ill. konkrét tipusokra vonatkozó beállítási és referencia adatok.
Nem elhanyagolható hatása lesz, hogy megtanulsz robogót szerelni, és ennyi pénzért kaptál egy "motort", és egy robogószerelő tanfolyamot! Már megérte!
Köszi!
Majd elfelejtettem: Jó egészséget hozzá!
Félre olvastam, bocsi. Annyi pénzért kár lett volna hagyni. Igénytelen kis étvágyú motorok, helyi rohangálásra a legjobbak. Én is ezt használom amióta meg van, autóba csak akkor ülök ha nagyon muszály. Ha rendbe teszed szerintem nem fogsz benne csalódni.
A motor járása csendes, vagyis nem csörög arra gondoltam. Most egyelőre nem csinálok vele semmit, de ha elkezdem végig megyek minden részén, amibe a kipufogó is beletartozik. Az első kerékben csapágyat kell cserélnem, a bovdenek is nehezen járnak és még sorolhatnám... időigényes lesz ezért akkor fogok hozzá ha lesz időm végigcsinálni. Igazából csak azért hoztam haza mert alkalmi vétel volt.
Helló Laci! Elnézést kérek, de csak most kerültem a gép elé. Jó állású kis gép ez. A hihetetlen csendes kipufogó lehet egy kicsit el is van tömődve, főleg a 43e. km tudatában. Én a helyedben azzal is kezdeném. Flexel vékony tárcsával levágnám az egyik végét, kiégetném, majd CO-val visszahegeszteni. Utána lehetne próbálkozni a karburátorral. Levegőszűrő ellenőrzés, ha már porlad, akkor lehet kapni táblás légszűrő szivacsot, kivágni formára és az is tuti. Az okosok szerint még ha rossz is hagyd benne az aksit, mert így kevésbé terhelődik a feszabályzó. Ha lesz kérdésed és esetleg tudok válaszolni, szívesen teszem.
Bízok benne hogy irgalmas lesz
Jópofa kis robesz ez, csak vigyázz, a Csühös nehogy megrúgja
Még meglevesedik az orrod, ha nem figyelsz oda!
Az a baj, roppant könnyű az ilyen fütyiélesítő szerszámon!
És még poharas orvosságot sem lehet bevenni!
Majd felöltözök rendesen , vannak még nyitott kérdések ebben a műfajban, még csak kezdő robogós vagyok
Szólj mikor lesz az a falunap, és elmegyek nevetni!
BOLTBA JÁRNI JÓ LESZ BICIKLI HELYETT. LEGALÁBB JÓL MEGFÁZOL RAJTA!
Általában én megtalálom a jelenben is a harmóniámat ha rendben mennek körülöttem a dolgok, bár kicsit régimódi vagyok ami miatt néha megmosolyognak. A régi járműveket nagyon szeretem, a retrós utánzatokat már kevésbé, a divatot pedig nem szoktam követni.
Ma suli után megnéztem a robeszt amiről beszéltünk, az elmondott állapot úgy ahogy fedi a valóságot. Az idomok még gyári fényűek de van rajtuk néhány karc és találtam repedést is, csupa rozsda mindkét felni és a kipufogó is, viszont nem folyik sehol az olaj. Az alapjárattal csináltak valamit mert megjavult de még mindig nem tökéletes a karburálás, füstöl és nehezen veszi a fordulatot. A motorja amúgy hihetetlen csendes pedig kétütemű és 43ezer km van benne! Mindene működik, benzinszint jelző, km óra, visszajelzők...stb, látszik hogy japán gép! Az akksi viszont cserés de van berugója is. Parányi kis motorka, majdnem befért a Puntóba lehajtott hátsó ülésekkel, de nem akartam az oldalára billenteni és a csomagtér ajtót se tudtam volna lezárni, egy Ducatoval hoztuk haza 50km-ről. Picik a kerekei, rosszabb úton úgy pattog mint kecskeszar a deszkán, de ha jó az útminőség egész kellemes vele menni. A gyerekeim szerint ez nem is motor, az Asszony szerint meg nem vagyok komplett amiért ilyesmivel szarakodok és úgy nézek ki rajta mint majom a köszörűkövön nem baj, veszek hozzá egy fehér atom Anti bukósisakot hogy teljes legyen az öszhang, és majd májerkodok vele a falunapon.
Most egyelőre pihen, ha végzek a sulival jövő ősszel rendberakom. Kint már sötét volt mire hazaértem így nem lett túl jó a fotó, a benti türhetőbb.
Azért divat a "régi" , mert az még elvolt készítve! Nekem a 28 éves CBX 750 Hondám is ilyen! Igaz feltankolva 265 kiló körül van!
No nem mindenben.
Na igen..A régi jó dolgok. Nem lehet hogy azért ekkora divat mostanában a Retro, meg az old timer, meg az összes többi ilyen, mert az emberek sz@rul érzik magukat a bőrükben a jelenben?