no akkor mondj valami olyat aminek hasznát is veszem jelenleg, ne azt hogy mit hogy kellett volna Nemhiszem egyébként, hogy a motorosok havonta kiszedik és töltenek rá.
A nyári melegben egészen eddig kurvajól indult mindig. Egészen tegnapig.
Látod a szintet? Kb 1/5-ödénél van mind, valamelyik lejjebb. Töltés közbe ahogy hallottam, nem csak annyi van benne amit mutat, mert pikkpakk felment a csík. Főleg az elején. A végefele lassabban kúszott.
Az érdekel perpillanat, hogy fog-e működni reggel úgy, hogy most a képen látató állapotból feltoltam MAX szintre, rátettem a töltőre, ami 1A-rel tölt, és mondjuk holnap fél7kor szeretném beindítani.
?
Pálinkás szép estét az Uraknak, a nemigondozóból hazaértetek már?!
Az akkuról B+!
Roppant egyszerű a magyarázat! Qrva a motoros! Az akku a nyári melegben felmelegszik és kipárolog a deszt.-víz belőle!
Illek megtekinteni kb.havonta egyszer , meddig van. Ha kevés akkor utána tölteni egy 60 köbcentis fecskendővel a felső szintig.
Csak az a helyzet , hogy az eszed mindig ott jár ahol az enyém !
de van, annyi amennyi a képen látszik. Nem folyik sehol, néztem. most töltöttem bele, feltettem töltőre.
Kiderül mi lesz. 1A a töltőáram egyébként. Nem sok.
Szia! Csak desztvizet kell beletenni , savat nem ,hogy a megfelelő szint meglegyen. Tedd töltőre , ha tudod akkor gyors töltésre az még a döglődő akksit kicsit felrázza. Indítózásnál ha tudod mérni a feszkót az ne menjen 10 Volt alá. Ha alá megy tavaszra vegyél új akksit, mert ezzel csak kinlódni fogsz
egyáltalán mitől merülhetett le? LEhet beázott az a nyavalyás szivargyújtó aljzat? De a szintnek akkor se kéne lemenni, nem? Ráadásul akkora és olyan nehezen nyitható kupak van ott, ha az beázik az csoda. Mondjuk a hideg pára belemehetett. De az is furcsa lenne.
nem azért de lehetséges hogy nemhogy Low szint alatt, hanem szinte nullán van a csík? Hogy lehet ez, mikor pénteken még mentem vele?
Van értelme ebbe tölteni desztvizet, vagy kuka az egész. Vagy kéne bele sav? Azt sem tudom milyen sav kell bele és milyen arányban.
Szerintetek elég ha szintre töltöm vízzel és felteszem töltőre?
Most nagyon jó lenne egy sürgős válasz :)
a töltőt hozzá vettem, ott ahol az akksit is. Szerintem elég az ha délután 6-tól töltöm mondjuk holnap reggelig.
Remélem, hogy csak ez lesz a baj.
Igazából ha jó idő lesz, én is elővenném a motort. Csak ugye most az a baj, hogy nem lehet "csak úgy" elővenni, mert ki is kell menni érte Csömörre majd. Ott menni pár kört, visszatenni a garázsba, aztán hazajönni kocsival. Tehát amikor már száraz 6-8 fokok lesznek, akkor megint előveszem, addig pedig nem. Mondjuk ebben segíteni fog az, hogy egy hónap múlva lejár a műszaki is, tehát elő se vehetném.
Egyszer mondjuk el kell vinnem a kipufogó miatt, de azt még lehet vizsga lejárta előtt megteszem. Egyszer meg majd vizsgára. Akkor viszont csak papírok nélkül tudom. Nincs utánfutónk, és ismerős sincs akinek lenne. Ez viszont az előbb említett 6-8 fokok megérkezésekor lesz. Addigra pedig fogok gyűjtögetni is, és szezon elejére-közepére megpróbálom összehozni a cserét. Így aki elviszi a motort, egy friss műszakis, karban tartott gépet tud majd elvinni. Apropó, lassan első fékbetéteket is kéne majd cserélni, lehet azt is megejtem. A gumiban is csak 2000 km van, és nemhiszem hogy sokkal de sokkal több lesz benne. Habár ki tudja :)
Balázs én kívánom hogy csak az legyen a baj az akksiddal, hogy egyszerűen lemerült. Én télire kiszoktam venni és alkalmanként csepptöltéssel szoktam kúrálni a pihenő alatt. Nekem Exide van a motorban, de Petiéhez hasonlóan az elektrolit betöltése után a fedelét rápattintva más teendőm már nincs. Az hogy meddig töltöd, függ a töltő áram nagyságától és az akku kapacitásától. Max. az akku névleges kapacitásának egy tizedével lehet tölteni, ennél nagyobb áramerősség már deformálhatja az ólom lemezeket. A mostanában kapható automata töltők ebből a szempontól nagyon jók. Folyamatosan figyeli a töltöttségi szintet és úgy változtatja az áram erősségét.
A benzin kijáratásáról vagy benne hagyásáról már voltak itt vélemény ütköztetések többször is. Laci pl. nem járatja ki, de az Ő motorja bármikor indítható is ha az idő olyanra fordul. Sőt ki is szokta használni a lehetőséget. Ha rosszabb az idő akkor alkalmanként el szokta indítani. Ráadásul használja a Spurit.
Én kiszoktam járatni a benzint és nem szoktam elővenni télen a motort. Spurit az idén kezdtem használni, most is van a tele tankban. Tavasszal remélhetőleg nem lesz gondom az indítással.
Tehát ezek után döntsd el mennyire rakod le a motort és ha kell járasd ki vagy éppen nem.
egyébként ami aggodalomra ad okot, hogy már az első indításnál is olyan volt mintha alig lett volna élet az akksiban. Remélem csak ez a baja, és elég lesz neki egy töltés. Ma felteszem tölteni. Egy fél nap elég neki, nem?
Aztán a héten vagy következő héten hazaviszem a garázsba és elrakom télre. Csak nemtudom a benne levő benzinnel mi legyen? Tavaly szerintem hagytam benne. Az is lehet hogy néha néha 2 hetente beindítom csak úgy hogy ne száradjon össze a gépezet :)
Na, holnap ezt a buszsofőrös verziót kipróbálom, sőt, még saját zsebre is fogok dolgozni, mint ők!
Ha meg valaki felelősségre akar vonni, csak annyit mondok, hogy Te megengedted
Na meg is találtam, tavaly februári téma volt. Az utánzatot Taiwan-ban gyártják, a srácok szerint Yuasa Toplite néven forgalmazzák és gyengébb minőségű, kb.2-5évet bír, míg az eredeti japán akár 8-évet is.
A fékeket nem kell megjavítani, féket csak a gyávák használnak
ma én is átállítottam magam motorbicikliről tömegközlekedésre, de nem ment zökkenőmentesen, nagyon elszoktam már attól, hogy rajtam kívül még hatan állnak a lábamon, miközben egy 80 férőhelyes autóbuszon megpróbálunk 130-an bejutni a városba. keresnem kell valamilyen alternatív megoldást, mert ez hosszabb távon elviselhetetlen.
Yuasa volt a CB-ben, rá se néztem évekig és azzal is adtam el.
A Csühösben Varta van (2008-as 6. havi) még nem volt vele baj. Állítólag van a Yuasa-ból is utángyártott, de ezt nem tudom megerősíteni, ha jól emlékszem még az 500-as fórumon olvastam.
Szerintem a Yuasa akksik nem a gagyi kategóriába tartoznak, még fokozott terhelés mellett is 5-6 évet el kéne menniük gond nélkül. Arra a Vartára, amit én most nyáron vettem, rá van írva, hogy miután a gyárilag mellékelt elektrolitot beleöntötted, soha többet nem kell utántöltened sem vízzel, sem savval. Lehet, hogy a tiéddel is az a baj, hogy amikor öntöttél bele plusz vizet, hígítottál az elektrolit koncentráción, és emiatt vesztett a teljesítményéből. De ez nem biztos, ha túl nagy ökörséget írtam, akkor elnézést kívánok
Sajnos az én tankom belülről rozsdás, és bár a tankban lévő szűrőt átalakítottam,( tettem bele egy búvárcsövet, amin csak az aljától 10 mm-re kezdődnek a lyukak, így az utolsó 1 cm-nyi benzin le se tud folyni a tankból, sűrűbb szűrőt tettem bele) mégis minden karburátor takarításkor van rozsdaszerű szemcsés üledék a csészékben. Próbálkoztam egy ideig lengőszűrővel, de az meg nem is nagyon fér el, meg a blokkból jövő hőben mindig meg is főtt. Kaptam már sok jó tanácsot, hogy tegyek bele melegvizet, meg sódert, rázogassam napestig, oszt jó lesz, én ezt a műgyantás megoldást látnám végleges megoldásnak.
A téligumi nálam is alap, a múlt héten raktam fel, hamar ment mert felnire vannak szerelve így csak kereket cserélek. Tavaly a homoki felüljárónál csúszott rám egy faszkalap mert kopott nyári gumikkal közlekedett agyatlan módon... végülis csak a rendszámot nyomta meg de akkor sem esett jól hogy én költök erre is más meg nem és még nekem is jön.
A CB1300 űlésmagassága 790mm ami nem lenne sok ha keskenyebb lenne a motor, de böhöm széles ez az egy kicsit zavaró. Ültem rajta és bizony amíg el nem indult addig észnél kellett lennem... ez kicsit zavar megmondom őszintén. Kár hogy csak 92-97-ig gyártották az ezres Big-et az én alkatomhoz jobb lenne. Persze a kora nem zavarna csak nehéz már épkézláb darabot taláni, ami van azt meg nem adják el.
De én is pl. rendszeresen megnézem! És a tiedet látva nem hiszek a szememnek! Jön a meleg a blokkról szegény akkura és az elejéből párolog!