Az a hely tökéletes neki. Szerintem nem káros ha benne töltöd. Egy ismerős most alakította át a töltőét úgy hogy a szivargyújtón keresztül is tudja tölteni. Így semmit nem kell leszedni vagy bontani. Csak bedugja és már töltődik is.
oks az lesz. Igazából a garázsban kb 15 fok van, szerintem az pont jó neki.
Egyébként nem jó az ha beszerelve töltöm? Eddig otthon úgy csináltam, hogy nem szórakoztam a szereléssel, hanem csak rácuppantottam a töltőt 1 napra. Jó, hogy mondod az olajszintet, meg is nézem iziben!
A párolgás természetes dolog és nyilván a hőmérséklet is befolyásolja. De azért ne feledd, hogy indításkor komoly áram folyik a rendszeren és ez is melegíti az aksit. Ha minden ok és könnyen indul a gép akkor rövidebb ideig, ha hosszabb ideig nyaggatod nyilván tovább. Én azt javasolnám egyébként, hogy ha hazaviszed a gépet az aksit fagymentes hűvös helyre rakd. Mint írtam az előbb én leszoktam venni róla töltőt ha kész. Szerintem Te se töltsd folyamatosan, inkább rakd rá két hetente havonta egy-két napra. Ha nem károsodott az aksi símán ki kell bírni ennyi időt.
Még annyit, hogy régebben amikor nem voltak ezek a korszerű gondozásmentes zárt akkumulátorok, azok ellenörzése ugyanúgy része volt a napi rutinnak mint az olajszint, hűtő folyadék szint ellenőrzése. Nyilván a motortérben ahol egyébként is melegebb van, gyorsabban párolgott, mint mondjuk az utastérben elhelyezett akkunál. Egyébként Józsival egyetértve én is azt tapasztaltam, hogy a két szélső(pólus) celláknál mindig intezívebb volt a fogyás.
hasonló van nekem is csak nincs rajta kapcsoló. Szerintem az is akármeddig rajta lehet, és akkor csepptölt.
Most beindítottam egy órája, megint pöcc-röff. Hétvégén viszont viszem Csömörre a garázsba, addig szerintem kibírja. Ahogy írtam, kb kéthetente beindítom, hogy indul-e. Lehet, majd tölteni is fogom.
Nekem is hosszában van az akksi. A negatív pólus van a motor eleje felé, a pozitív pedig a hátsója felé. Most nem szarakodom izzókkal, viszont majd kell, mert a forudlatszámmérő izzója megadta magát (vagy csak elmászott, mert néha megy, néha nem...).
Lehet egész télen a töltőn az akksi, de a folyadék eltűnését az sem magyarázza. Nem a töltöttségével volt a baj, hanem a folyadék eltűnésével. Amennyire értettem a tegnapi hozzászólásokat. De hogy az hogy tűnt el...Mondjuk elég melegek voltak a nyáron, mikor égeti a nap, akkor is párologhat, nem?
Tedd össze a kezeidet talán túlélte az aksid. Nekem ilyen töltőm is van és ez is azt tudja amit darázs leírt. Gyakorlatilag folyamatosan rajta lehet, elméletileg nem káros. Bár azért erről is folytak már viták. Én ettől függetlenül nem szoktam állandóan rajta tartani. Nem rég vettem egy nagyobb töltőt a Lidl-ben az jó autóhoz, és ugyanúgy motorhoz is. Ez is átkapcsol csepptöltésre ha kész aksi. Még annyit, hogy azzal hogy napközben többször is elindítod, valószínűleg meríteni fogod, mert az alatt a rövid idő alatt nem tud visszatöltődni.
Nem reklámról szól, kérlek ne úgy vegyétek.
Egy csepegtető töltővel nagyon hosszú évekre le van a gond az akkuról.
Ősszel ráteszem, tavasszal leveszem és indítok. (Az akku 2008 február 28-án lett beüzemelve)
6:20kor felkelek, leszedem a töltőről. 6:40kor már benne volt az akksi. A szivítót tegnapelőttről még fullon hagytam. 12.5 V kb. Indítózom, pöcc-röff (ugye szivató miatt), mondjuk meglepődtem , mert nem rég írtam is, hogy minimális gáz általában szokott kelleni. De pöccre indult. Még 2x megismételtem az eseményt, és szinte mindig 9.8 V-ot mértem. Remélem ez még beleesik a 10 V-os hibahatárba.
Utána levettem a szivatót, hogy legyen ideje kicsit pörögni az indítónak, mert előbb csak egy pillanatig pörgött. Kb 2 mp-ig indítóztam, és szinte ugyanilyeneket mértem (szintén 3x). Valamikor 10 V volt, a legkevesebb 9.5 V volt, de utána is szépen indult.
Elhoztam azért a cuccokat hozzá, és a folyadékszintet rendszeresebben fogom nézni, főleg így az elején.
A biztonság kedvéért nem kötöttem vissza a szivargyújtót.
Egyébként ahogy ráadom a gyújtást, és megy a lámpa, kb 2-3 másodpercenként ment le egy tized voltot, ez normális? Legfelejebb éppen indítás előtt adom majd csak rá a gyújtást, hogy ne fogyassza. Nap közben egyszer kétszer lemegyek majd a motorhoz beindítani. Ha beindul mindig, akkor szerintem nem kell félnem hogy nem fog hazavinni
Köszönöm egyébként a tegnap esti segítségeket, tanácsokat!
Gondolom nem nekem akartad írni, de ettől függetlenül egyetértek veled, ezért írtam a terhelő villás tesztet. Biztosan nem használt az akksinak a "száraz üzem" és ha magához is tér valamennyire előbb utóbb a csere oldja meg a problémát.
A reggeli indítózásnál dől el minden, hogy le tudja adni az akksi a kívánt indító áramot vagy sem. feltöltheted mindig 13.5 voltra megis lesz még holnap is, de egy erős terhelésnél se perc alatt leesik a feszültség ha rossz az akksi. Újra feltöltöd, megméred, terheletlenül minden jó de terhelésnél lehet megint rossz lesz. Nem akarlak elkeseriteni de egy ennyire kiszáradt akksi nem igen lesz már ereje teljében
Terhelő villával lehetne megnézni, ez így nem sokat jelent. Ezek szerint mégse egyformán fogyott mindegyik cellából a víz. Az nem lehet hogy nyáron nem figyeltél rá és az alacsony szint miatt megfőzted? Valaminek történnie kellett
mikor vettem, akkor a kereskedővel elmentünk akksit venni, ott tettek bele savat, és betettük még helyben.
Most januárba mikor szerelőnél volt a motor (szinter, kerékcsapágy, karbipucolás) akkor mondta a szerelő, hogy egykét cella lent van, úgyhogy töltsek majd bele. Akkor én otthon töltöttem. Azóta semmi de semmi baja nem volt, igaz nem néztem egyáltalán hogy hol áll a szint. Előtte garázsban volt, most július óta pedig kint van éjjel nappal. Van egy kis cső ami kijön belőle a tetején oldalt (túlfolyó? fogalmam sincs), az sokszor lemászik róla. De az akksiházban semmi folyadék nem volt, kivettem megtapogattam, nem folyt sehonnan.
Tényleg nem tudom, most megy, majd reggel kiderül.
Egyébként töltőről levéve 13,4 V-ot mértem most, de gondolom ez annyira nem releváns, ha egyből levétel után mérem.
Engem csak az zavar, hogy eltünt belőle a víz. Ha simán merül valamennyit több nap állás után az még bocsánatos bűn, mert esetleg marad valami kis fantom fogyasztó, oxidált saru, vagy csak már nem új az akku... de a víz akkor tünik el ha zárlatos a cella vagy túltöltés van. Várjuk meg a reggelt.
A savas akksikat én meglazított dugókkal szoktam tölteni, mielőtt leveszed a töltőről vedd le a kupakot és nézd meg, de mégegyszer mondom nehogy a szemedbe csapódjon! Egyébként ha zárlatos eléggé látszik töltéskor, nem kell kölönösebben nézegetni
Ha jó az akksi az már elégnek kell lenni, figyeld meg a nyilásoknál nincs-e valamelyiknél nagyobb buborékolás, ha beigazolódik a sejtésem akkor azokban amelyekből elfogyott a víz nagyobb intenzitású pezsgést fogsz látni.
A szemedre vigyázz! Ne hajolj közel!
nya, kihúztam, pedugtam, most zölden világít, de nem cseréltem fel a polaritást. ha felcserélem akkor kihúzott állapotban is szikrázik. Alapból nem tudom miért volt piros, általában az szokott lenni. Most zöld. Tököm se tudja, hogy működik, neten pedig nem találtam hozzá leírást. Mondjuk a pirosat a pluszra, feketét a negatívra kötöttem, nagyon nem lehet elnézni :D
Egyébként nem jó az ha beszerelve töltöm? Eddig otthon úgy csináltam, hogy nem szórakoztam a szereléssel, hanem csak rácuppantottam a töltőt 1 napra. Jó, hogy mondod az olajszintet, meg is nézem iziben!
Most beindítottam egy órája, megint pöcc-röff. Hétvégén viszont viszem Csömörre a garázsba, addig szerintem kibírja. Ahogy írtam, kb kéthetente beindítom, hogy indul-e. Lehet, majd tölteni is fogom.
Nekem is hosszában van az akksi. A negatív pólus van a motor eleje felé, a pozitív pedig a hátsója felé. Most nem szarakodom izzókkal, viszont majd kell, mert a forudlatszámmérő izzója megadta magát (vagy csak elmászott, mert néha megy, néha nem...).
Lehet egész télen a töltőn az akksi, de a folyadék eltűnését az sem magyarázza. Nem a töltöttségével volt a baj, hanem a folyadék eltűnésével. Amennyire értettem a tegnapi hozzászólásokat. De hogy az hogy tűnt el...Mondjuk elég melegek voltak a nyáron, mikor égeti a nap, akkor is párologhat, nem?
Egy csepegtető töltővel nagyon hosszú évekre le van a gond az akkuról.
Ősszel ráteszem, tavasszal leveszem és indítok. (Az akku 2008 február 28-án lett beüzemelve)
6:20kor felkelek, leszedem a töltőről. 6:40kor már benne volt az akksi. A szivítót tegnapelőttről még fullon hagytam. 12.5 V kb. Indítózom, pöcc-röff (ugye szivató miatt), mondjuk meglepődtem , mert nem rég írtam is, hogy minimális gáz általában szokott kelleni. De pöccre indult. Még 2x megismételtem az eseményt, és szinte mindig 9.8 V-ot mértem. Remélem ez még beleesik a 10 V-os hibahatárba.
Utána levettem a szivatót, hogy legyen ideje kicsit pörögni az indítónak, mert előbb csak egy pillanatig pörgött. Kb 2 mp-ig indítóztam, és szinte ugyanilyeneket mértem (szintén 3x). Valamikor 10 V volt, a legkevesebb 9.5 V volt, de utána is szépen indult.
Elhoztam azért a cuccokat hozzá, és a folyadékszintet rendszeresebben fogom nézni, főleg így az elején.
A biztonság kedvéért nem kötöttem vissza a szivargyújtót.
Egyébként ahogy ráadom a gyújtást, és megy a lámpa, kb 2-3 másodpercenként ment le egy tized voltot, ez normális? Legfelejebb éppen indítás előtt adom majd csak rá a gyújtást, hogy ne fogyassza. Nap közben egyszer kétszer lemegyek majd a motorhoz beindítani. Ha beindul mindig, akkor szerintem nem kell félnem hogy nem fog hazavinni
Köszönöm egyébként a tegnap esti segítségeket, tanácsokat!
Most januárba mikor szerelőnél volt a motor (szinter, kerékcsapágy, karbipucolás) akkor mondta a szerelő, hogy egykét cella lent van, úgyhogy töltsek majd bele. Akkor én otthon töltöttem. Azóta semmi de semmi baja nem volt, igaz nem néztem egyáltalán hogy hol áll a szint. Előtte garázsban volt, most július óta pedig kint van éjjel nappal. Van egy kis cső ami kijön belőle a tetején oldalt (túlfolyó? fogalmam sincs), az sokszor lemászik róla. De az akksiházban semmi folyadék nem volt, kivettem megtapogattam, nem folyt sehonnan.
Tényleg nem tudom, most megy, majd reggel kiderül.
Egyébként töltőről levéve 13,4 V-ot mértem most, de gondolom ez annyira nem releváns, ha egyből levétel után mérem.
Igazából egyikből se fogyott teljesen el, de mindegyik ott volt lent. Nagyon lent.
A szemedre vigyázz! Ne hajolj közel!