Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezt most találtam:
Húha!
Valahol megvan talán, ha megtalálom elküldöm.
Szegény Apa még este 9-kor is a gép előtt dolgozik
Szerintem kell ez a kis eszetlenkedés nekünk, főleg a nappali hülyeségek után
Laci!

El tudnád esetleg küldeni emilben azt a villámlós pólótervet, amit régebben kifejesztettünk? nekem azóta többször is elszállt a gépem, oszt valahol elveszett az éterben.
Ez a terítő volt a fejemen, amikor el akartam téríteni a buszt

Egyébként köszönöm szépen.
Megnéztem a motorokat, nekem a Royal Enfield Bullet 500 tetszett a legjobban, de nem adnám oda érte cserébe a főnixet, meg az asszont, mert már mind a kettőt úgy megszoktam.
Pl. ha ezt véletlenül elolvasná, valószínűleg a héten már nem lenne vacsora (se). Még szerencse, hogy azt hiszi, hogy a céges emilekre válaszolok
Ugyanilyen asztalterítőnk van!
A sisak is nagyon szép, használd egészséggel!
Végülis ha sikerülne elkötnöd egy csuklóst... nem kevés betonacél férne el benne és a kábelköteg is jobban védve van a kutyától. Persze egy közúti ellenőrzésnél nehéz lenne kidumálni...
Jut eszembe! ma ellenörzésen leinformálta a rendőr, hogy nem-e lopott a céges terepjáró percekig vártuk az ereményt, végülis megnyugtató volt az eredmény, nem lopta az e-on
Na, megyek megnézem én is a csa.... akarom mondani, motorokat
Már látom, hogy annyira nem jó ötlet, mer azzal meg mindenen dörömböl. valószínűleg a kazánházba alszik ma éjszaka
Egyébként ma volt a születésnapom, névnapom, télapó, karácsony, hanuka és minden olyan, amire az ember ajándékot kap, a darázsos Tibi segítségével végre van egy fasza sisakom
Ez az első jó dolog hetek óta, ami történt.
Köszönöm Tibi az ajánlást és a kedvességed mégegyszer, lehet, hogy ebbe is fogok aludni
nagyon ravasz!
Csak most szólsz, hogy vicceltél, engem meg majdnem meglincseltek, amikor arab terroristának öltözve megpróbáltam behatolni a vezetőfülkébe
Kicsit hosszú volt a tegnapi nap, reggel 7-től este11-re értem haza céges teherautóval, ami meg volt pakolva betonacéllal. hajnal 2 kor arra keltem, hogy valaki csörömpöl a teherautón. Ijedtemben kirohantam gatyába, mert azt hittem, hogy a rejtett munkaerő-tartalék aktivizálta magát, és ekkor szembesültem a ténnyel, hogy a Dzsoni elnevezésű őrző- védő- támadó kiskutyám épp autóvillamossági szerelőnek képzi magát, és az első foglalkozás keretében lebontotta a kábelköteget a plató alól egy két méter hosszan. hát nem voltam feldobva, hogy hajnal 2-től fél ötig sikerült helyreállítani az eredetit megközelítő állapotot, hogy reggel tudjak vele közlekedni.
Egyébként nemrég értem haza, megintcsak teherautóval, de ráadtam a kutyára a szájkosarat.
Valóban egyre több az ilyen téma. Töltenek fel ismerősök is képeket és persze ismeretlenek is. Én óvatosabb vagyok, mindig van megnyitva más oldal is és olyankor átugrok oda.
Szerintem se űrtechnika, babettám volt és szereltem is, ez se sokkal lehet bonyolultabb.
Más, a fotógalériák tele vannak cicikkel meg puncikkal, nézegettem egy kicsit (de csak a motorok miatt ) és meglátta az Asszony én meg nem győztem magyarázkodni hogy ez még mindig a SportMotor és nem valami pornóoldalakon járok
Mindig van valaminek szezonja, szalmabálák, őszi motorozás...stb most éppen ez az új trend
nem tudom mennyire nagy ez a fogyás, ahhoz képest hogy azt hiszem januárban töltöttem fel, és azóta rá se néztem! Ennyi idő alatt sem lehet?

Egyébként milyen robeszről beszéltek pontosan? Típusilag?

Mikor a mostani céghez jöttem, az első pár hétben nem volt semmi dolgom, és találtam egy könyvet, Motorkerékpárok szerkezeti felépítése címmel. 2 kötetes, elkezdtem olvasgatni azokat a részeket amik érdekeltek, és úgy emlékszem hogy a robogók automata váltóinak megoldásai baromi érdekesek voltak.
Itt ha falsot szív a szimering mellett, borzasztóan pörög a motor. Nem lehet beszabályozni az alapjáratot. Fekete füst csak akkor jelentkezne, ha mondjuk beállítás közben elzárják a levegő csavart. Egyébként nem régen volt nálam Yamaha Neos robogó aminél a hajtás felöli oldalon volt kifordulva félig a szimering. Pörgött világnak akármit próbáltam állítani semmire nem reagált. Talán 200 Ft volt a szimering és már hibátlanul járt a gép. Ezek a kis gépek pont a hajtás egyszerűsége miatt is jók. A főtengely végén 6db görgő röpsúlyként szolgál, míg hátul -a Babettához hasonlóan-rugó ellenében ferrodolos pofák hajtanak. Egy fogaskerék áttétel van összesen kb. 1dl olajjal kenve. Rém egyszerű szerkezetek.
Na mi van Petikém letartóztattak?
Remélem nem gondoltad komolyan, én csak poénból mondtam hogy szerezd meg a buszt.
Ellenőrizni igen, de azért vizet töltögetni nem kellett olyan sűrűn, főleg ilyen kevés idő elteltével mint Balázsnál, ezért írtam hogy nem természetes a dolog.
A robesszal kapcsolatban köszi amiért utánanéztél, nem annyira lényeg még most, ha viszont úgy döntök elhozom biztosan lesz kérdésem, mert eddig csak jobbára váltós motorokat szereltem, Te meg jobban otthon vagy robogókban. A szimering hiba miatti fals levegőre gondoltam, az alapjáraton felborult levegő-benzin arány aztán gázadásra füstölhet feketét... csak agyalok még, szimónál volt ilyen, de akkor elszaladt az alapjárati fordulat. Itt membrános a karbi de azt is látnom kellene mielőtt bármire következtetek, nem akarok én robogó szerelő fórumot csinálni, ha esetleg hazahozom és nem boldogulok majd kereslek privibe.
Még egy mondat erejéig az aksi téma. Korábban mikor még sofőrként praktizáltam, többször is volt rá példa, hogy utána kellett tölteni a vizet az akkuban. Barkastól Ifáig, vagy Trabant vagy éppen VW Bogárnál is volt rá példa. Ekkora fogyás mint Balázs esetében nálam nem volt.
A robogóra rátérve. 25e. ha eredeti állapotú és üzemképes akkor nem sok. Utána olvasva arra jutottam, hogy motorikusan rokon a Mint-tel. Ebből a tipusból régen sok került be az országba,így ehhez azért jobban van alkatrész. A füstölésnek talán nem feltétlen főtengely szimering az oka. Itt nincs olaj a főtengely körül mint pl. Simson vagy más váltós motornál. Amennyiben elektromos a hideg indítója, érdemes lenne kivenni és áramot kapcsolva rá ellenőrizni, hogy mozog-e a tű megfelelően. Ha kézi a szivató azt is ellenőrizni kellene, hogy a bowden nem szorul-e vagy a kis dugattyú a bowdwen végén nem szorul-e a helyén. Ezek persze javítható hibák nem komolyak. Amennyiben a Tied lesz és tudok szívesen segítek. Azt a kevés kis tapasztalatot szívesen megosztom . Ha van még kérdés jöhet bátran.
A 250-es CB-ben is hosszirányban volt elhelyezve az akku, de én nem tapasztaltam ilyet (a többiben keresztbe volt az akksi), autóból most a 9.-nél járok, az első időkben 5 szoci is volt közte de azoknál sem tapasztaltam ezt a jelenséget, pedig ott a motortérben is közel van a motorhoz az akksi és ráadásul zárt térben, de ettől még fejet hajtok a tapasztalataitok előtt és elhiszem Az is lehet, hogy nálam is volt ilyen csak még azelőtt utántöltöttem mielőtt kialakult volna a cellaszintek közötti számottevő különbség, mert mint ahogy írtad régebben rendszeresen ellenőríztük azt is.
Amiről az SMS-ben írtam az egy öregecske robesz, külföldre került a tulaja és a motor elfelejtődve évekig állt egy melléképületben. A tulaj eladta az itthoni házát és az ehhez tartozó dolgait, így került az egyik kollégámhoz a motor. Eredeti japán gép aminek még gyári festése van, az első gumi leeresztett és a sok állás miatt véglegesen deformálódott (üt) ezért cserélni kell
A karbi ki lett takarítva de nincs alapjárat, a henger lett levéve és új gyűrűt kapott (de ez sem volt indokolt), a hajtókar nem lóg és a csapágyak is rendben vannak, a blokkja még bontatlan. Szépen jár semmi csörgése nincs! Elektromosan is működik mindene, viszont nincs alapjárat és feketét füstöl. A kolléga a gyűrűzésen kívűl a világító tekercset tekercseltette meg, de nincs már kedve foglalkozni vele, 25ezret kérne érte
Igazából nincs rá szükségem és helyem se nagyon, ha meg is venném elvinném Apámhoz és esetleg a későbbiekben foglalkoznék vele. Ritka típusa ez a Yamahának, önindítós 6,5 lóerős kétütemű motorja van. Az én elképzelésem szerint a főtengely szimering keményedett ki és nem a karbi miatt szarakodik, egyébként csak alapjárat nincs de a motor fordulaton működik. Nem repedezett az idom és mint mondtam gyári festése van. Szerinted érdemes foglalkozni vele vagy hagyjam a fenébe? Állítólag van hozzá mindenféle alkatrész.
És az még csak a jobbik eset ha kábel olvad meg. A rövidre zárt aksi a fokozott gázképződés miatt fel is tud robbanni. Na az tud még csúnya munkát csinálni motorban is és motorosban is.
Ez a "körömollóval piszkálás" nem illik, mert addig nincs baj, amíg csak szikrázik egyet, de a gond akkor kezdődik, ha csinálsz egy zárlatot, és a huzal a kötegben felizzik, és mindjárt van akkora baj, hogy lehet köteget cserélni. Roppant módon észnél kell lenni akkus áramköröknél! Neked mondjam, hogy mi van akkor, ha 120 A folyik a másfeles vezetéken?
szerencsére az olaj az ugyanannyi mint mikor töltöttem bele. Semmivel nem ment lejjebb.
most jut eszembe, nyáron volt olyan malőr, hogy a szar szivargyújtó USB-s cucc, ami ugye elég gyatra azt hiszem 100 vagy 200mA-t adott le, szóval ez szétesett, és az érintkezője benne maradt az aljzatban. Na most én ezt nagyon okosan a bicskám ollójával próbáltam kiszedni (mondjuk nem volt más), ami fém, és néhányszor rövidre zárta a gyújtót
Ami ott szikrázott párat. Az akksinak biztos nem tett ez jót. Habár az aljzatban elvileg van biztosíték.
Azt elértem hogy az ívtől az olló összehegesztődött, így kinyitni már nem lehet, azt a szivargyújtós USB-t meg eldobtam a francba.
ez nem is hülyeség egyáltalán. A töltő két pólusát elég ráforrasztani egy szivargyújtóba illő cuccba elvileg?
Na, lehet valamikor énis csinálok egy ilyet. Kibelezem a szar szivargyújtós USB-t és a két érintkezőjére mehet a töltőkábel.